Režie:
Gus Van SantKamera:
Harris SavidesHudba:
Danny ElfmanHrají:
Sean Penn, Emile Hirsch, James Franco, Josh Brolin, Diego Luna, Kelvin Yu, Denis O'Hare, Lucas Grabeel, Alison Pill, Victor Garber, (více)Obsahy(2)
Režisér Gus Van Sant a Sean Penn oživili příběh člověka, který je do dnešní doby považován za jednoho z největších mučedníků americké historie. Za svou sexuální orientaci zaplatil tím nejcennějším, co člověk má - životem. Když byl v roce 1978 na Harveyho Milka spáchán atentát, svět ztratil jednoho z nejcharizmatičtějších vůdců a hlas spravedlnosti. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (555)
Oba úhly pohledu jsou možné: 1) Velice dobrý životopisný film, který je ubit a postupně odrazuje silným a přesvědčeným politickým aktivismem, jenž sám sebe bere jako úplně samozřejmý. 2) Film, který díky skvělým hereckým výkonům a sympatické, dokonale hladké režii, polidšťuje jinak protivné politické aktivisty. ________ Netradičně proti svému zavedenému typu obsazený Sean Penn přesně vystihl postavu homosexuála a jeho herecké pojetí je o půl zdviženého malíčku před hranicí, kdy by už z toho byla parodie. ()
Gusi Van Sante, já vím, že na tebe Akademie pořád tak nějak kašle, ale není točení politického gay soft porna už fakt trochu moc tlačení na pilu?:) Tak, politicky i jinak nekorektní humor máme za sebou (tudíž už nebudou žádné další vtipy, ani o mlíku na bradě), a můžeme si říct něco o filmu jménem Milk. Je to frontální útok na Oscara, tak nezaměnitelný jak jenom může být. Je to skutečné, je to nekorektní, je to výborně nasnímané i zahrané (Josh Brolin, OMG), a je to - jak jinak - tragické. Dohromady tomu není co vytknout, a sond do nedávné minulosti největší světové demokracie (a nejenom té) není nikdy dost. Výtky, které lze mít, jsou ryze subjektivního charakteru, a já je nemám. Vřele doporučuji jako doprovodný materiál do hodin dějepisu, zejména na církevních gymnáziích:) 80%, o kterých nemíním diskutovat. Mimochodem k otázkám naší vlastní liberálnosti a demokratičnosti asi tolik - ani Nový občanský zákoník, který má "komplexně upravovat základní otázky života každého občana" - včetně práva rodinného - nebude obsahovat úpravu registrovaného partnerství. Proč? Mám-li parafrázovat to, co na přednášce o NOZ onehdy pronesla prof. Hrušáková, tak proto, že představitelé Lidovců na vládě začali prskat "že je na to zvláštní zákon, tak co jako ještě chcete". Mimochodem vřele doporučuji najít si na ivysilani Máte Slovo z 18. 3. 2010, tam se dozvíte něco o "zločinech proti Bohu a přírodě";) ()
Průměrně natočený životopisný film s pěknou dobovou stylizací a velmi černobíle napsanými postavami. Nicméně výborní herci v čele s Seanem Pennem vytahují Milk do nadprůměru a vůbec celý film mě zase o kousek víc přesvědčil o tom, že USA je jedna z těch nejpuritánštějších a nejkonzervativnějších zemí vyspělého světa. ()
Slabé. Jak se mohu ve vážně míněném dramatu sžít s postavami, když je každá zároveň svou vlastní karikaturou? Tohle už ani není o přehrávání (to může jeden, dva, ale ne všichni proboha), ty charaktery jsou prostě a jednoduše mizerně napsané. Celé to působí dojmem "máme kontroverzní téma, tak toho pořádně využijem". Na druhou stranu chválím časté použití archivních záběrů, protože to docela hodně pomáhá navodit dobovou atmosféru. Závěr mi nikterak silný nepřišel, ale to je možná tím, že jsem čerstvě namlsaný Gran Torinem a Revolutionary Road. Ve výsledku tři hvězdy (pár lepších momentů ten film má) a Oskárky jinam. ()
Spolehlivý (?) obraz doby. Úvod, nejméně konvenční část filmu obsahuje nejvíce důkazů Van Santovy radosti z kopy možností, jak zmást komerčního diváka. Kdykoliv se naskytne příležitost, využívá černobílých fotografií, televizních záběrů i zfalšovaných televizních záběrů, jejichž rozeznání od těch skutečných ztěžuje mimořádná podobnost herců s jejich předobrazy (viz fotografie před závěrečnými titulky). Po svižném představení doby a postav se van Sant začíná více soustředit na vyprávění příběhu, jehož jádro tvoří klasické volební klání s mnoha prohrami a jednou velkou výhrou na konci. Závěr a také hlavní důvod, proč o Milkovi vznikl celovečerní film, potom ukazuje, že ještě zdaleka nebylo dobojováno, což by ani nemusel podtrhávat patetický komentář o naději. Milk je důkazem, že podvratné stírání hranice mezi realitou a fikcí nemusí být nutně v rozporu se snahou sdělit nám pravdu. Častým snímáním děje přes zrcadlo/sklo posiluje dojem pouze jakéhosi odrazu fiktivního obrazu, který nemůže plně zprostředkovat minulost a již vůbec ne momenty, kdy šlo o lidský život (odraz na zakrvácené píšťalce). Film podle skutečných události tak vlastně zpochybňuje význam čím dál oblíbenějšího natáčení filmů podle skutečných událostí. Není rozumnější uvolnit prostor upřímnějších dokumentům (v tomto případě třeba: http://www.csfd.cz/film/128863-times-of-harvey-milk-the/)? Hlavní přínos Milka bych ale viděl v tom, jak odráží jinou dobu než sedmdesátá léta (ta mimochodem připomíná každý myslitelný detail), dobu svého vzniku. Pro celovečerní (tj. ne televizní) životopisný film o aktivistovi za černošská práva uzrála doba začátkem devadesátých let (Malcolm X, 1992), o téměř dvacet let později usoudil Hollywood, že hlavní divácký proud skousne film urputně bránící zájmy homosexuálů. Za dalších pár let bychom se mohli dočkat snímku o nějaké významné feministce. 80% Zajímavé komentáře: Radek99, Flipper, Tommy987, jhrasko, nightevan ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Pro roli Harveyho Milka uvažoval režisér Gus Van Sant o Robinu Williamsovi, Richardu Gerovi a Jamesi Woodsovi. Přemýšlet mohl také o obsazení Chrise Evanse, který sám o roli projevil zájem. (HellFire)
- Dustin Lance Black získal Oscara za nejlepší původní scénář. (ČSFD)
- Lokace, kde se točily záběry z obchodu Castro Camera ve skutečnosti byla tou samou lokací, kde stál původní obchod. (HellFire)
Související novinky

Přidáte se k bojkotu Enderovy hry?
Nákladná adaptace slavného a mnoha žánrovými cenami ověnčeného sci-fi románu, kterou pro studio Lionsgate natočil Gavin Hood, má problém. Jeho jméno je Orson Scott Card. Ten, kromě toho, že je…

Eastwood a počátky FBI
Na úvod si dejme obvyklé: Clint Eastwood je nezastavitelný. Zatímco na Oscarech se díky hereckým nominacím mluvilo ještě o jeho Neporaženém, Clint mezitím dokončil další film (nadpřirozený thriller…
Reklama