poster

Botostroj

  • anglický

    Giant Shoe-Factory

Drama

Československo, 1954, 101 min

Režie:

K. M. Walló

Předloha:

Svatopluk Turek (kniha)

Kamera:

Julius Vegricht

Hrají:

Vítězslav Vejražka, Vilém Besser, Eva Kubešová, Zdeněk Řehoř, Oldřich Vykypěl, Petr Skála, Ota Sklenčka, Marie Vášová, Rudolf Hrušínský, Božena Böhmová, Jarmila Kurandová, Oldřich Lukeš, J. O. Martin, Věra Benšová, Jan Skopeček, Jaroslav Toť, Ema Skálová, Otto Šimánek, Dagmar Drašarová, Karel Houska, Vlasta Fialová, Kamil Olšovský, Vladimír Řepa, Miloš Willig, František Peterka, František Vnouček, Hynek Němec, Gustav Hrdlička, Josef Chvalina, Rudolf Myzet, Josef Maršálek, Marie Pavlíková, Věra Váchová, Anna Pitašová, Zdeněk Šavrda, Zdeněk Jelínek, Antonín Klimeš, Miloš Vavruška, Oleg Reif, František Šlégr, Eva Marie Kavanová, Marie Nademlejnská, Josef Kotapiš, Svatopluk Majer, Bedřich Bozděch, Karel Pavlík, Zdeněk Hodr, Štěpán Bulejko, Arnošt Faltýnek, Jan Šmíd, Rudolf Široký, Libuše Zemková, Miroslav Homola, Emma Kovárnová, Karel Hovorka st., Václav Švec, Jiří Němeček, Jiřina Bílá, Miloš Liška, Jaroslava Panenková, Josef Bárta, Ljuba Benešová, Kamil Bešťák, Kamil Blahovec, Jiří Čeporan, Eva Foustková, Věra Joudová, Karel Kocourek, Ladislav Mandík, Přemysl Matoušek, Otakar Moučka, Jarmila Navrátilová, Miroslav Olejníček, Jan Pilař, Karel Maršálek, Luděk Pilc, Eugenie Podhorská, Jaroslav Radimecký, Ladislav Sedláček, Stanislav Sedláček, Oldřich Šmalcl, Eliška Velímská, Josef Vladimír Švec, G. Urban
(další profese)
  • Akumulátor
    *

    Je až neuvěřitelné jak komunisté dokázali převrátit pravdu a ze slušného člověka, který se provinil jen tím, že byl úspěšný podnikatel, udělali nejhorší zrůdu a diktátora. Ve své době musela mít tato propaganda velký vliv. Vzhledem ke své úchylné zálibě v budovatelských a propagandistických filmech musím dát alespoň jednu *.(22.2.2010)

  • zette
    ****

    Myslim, ze zrovna Bata si takovy primer nezaslouzil. Propaganda to je ale skvostna a vystavni (pridavam hvezdicku). Bez ohledu na to, ze je dnes spousta zamestnavatelu, kteri se mnohdy chovaji k zamestnancum jeste hure nez majitel Botostroje. Vilem Besser se do sve role poradne oprel a jeho zloba a nadseni pro dobrou vec mu musi verit kazdy:-). Fakt moc nechapu tolik "odpadu", chtelo by to vetsi nadhled damy a panove!(31.7.2013)

  • Zevon
    odpad!

    Ideologická záležitost, na tohle se nedá dívat ani hodnotit standardním způsobem. Víra v lepší zítřky a mozkové závity přetočené nalevo si nezadají s fanatismem německého národa předválečné éry, výsledek je naprosto tentýž. Myslím, že film bych si podruhé rozhodně nepustil, mohu se přesvědčovat jak chci, ale slepotu a hluchotu pod ospravedlněním čehokoliv prostě nesnáším. Co se týká románu Botostroj, tak k tomu se dá přirovnat jedině "Malý Bobeš" od J.V.Plevy, další to povinná četba mých velmi mladých let. Už tehdy jsem to cítil jako faleš, no dnes bych to nepoužil ani na podpalku, by se mi kouřilo moc z komína.Lepší hodnocení je nesmysl, je to produkt doby, ideologie a není v něm nic lidského ani osobního.(17.8.2009)

  • Tosim
    odpad!

    POZNÁVÁTE MĚ, MALHORNE??? Vždycky, když Villém Besser ukázal ten svůj půlmetrový úsměv, čekal jsem že se ozve "cink!" Tyhle komunistické sračky vás buď naštvou, nebo pobaví. Co jsem nečekal, byla ospalá nuda a nezájem. No aspoň, že v tomto klenotu socialistického realismu nehrál Rudolf Deyl mladší. Jožka, vracející se domů, zdraví svou rodinu, která pracuje na poli, slovy: "pomáhej Pán Bůh!" To jste trošku nevychytali, soudruzi! :-D(26.11.2009)

  • MarekT
    odpad!

    Jeden ze zdejších komentářů praví, že technická kvalita je zvládnutá velmi dobře. Budiž, mě přišla běžná a nezáživná. To ale pořád není důvod k mému hodnocení. Tím důvodem je další zločin na filmovém průmyslu - komunistická propaganda neuvěřitelně demagogickým způsobem pomlouvající Baťu a vyobrazující ho jako nedemokraticky smýšlejícího člověka kolaborujícího s nacismem. Hrůza. Překvapivě to je ještě slabá káva, závěrečná letecká havárie stejné osoby je neuvěřitelně nechutná a nebojím se říci, že porušuje jakýsi kodex slušnosti. O hodnocení jsem tedy měl jasno stejně brzo jako zlínští diváci při premiéře v místním biografu. Co se týče filmu jako takového, už jsem zmínil, že je natočen nezáživným způsobem a jakási romantická zápletka je tady úplně mimo mísu. Tudíž mě nezbývalo nic jiného než přejít na rychloposuv, celé bych to nemusel vydržet. Ještěže existuje český dabing, aspoň můžeme díky němu na režiséra tohoto snímku, kterým byl K.M.Walló, dnes vzpomínat v dobrém. P.S. Neodpustím si zajímavý postřeh - některé scény či výjevy, které jsem byl schopen spatřit, připomínaly Metropolis.(3.4.2009)

  • - Herečka Marie Pavlíková se tímto filmem vrátila na obrazovky po 19 letech. (M.B)

  • - Film slúžil ako propaganda na zdiskreditovanie zakladateľa spoločnosti Baťa, Tomáša Baťu. (dobso)

  • - Film počas uvedenia vo vtedajšom Gottwaldove (Zlín) vyvolal série výtržností, predovšetkým z radov robotníkov, ktorí zistili, že špiní Baťu. Začali demolovať kiná a premiéra sa tam nakoniec neodohrala. (Jello Biafra)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace