poster

Suburbicon: Temné předměstí

  • USA

    Suburbicon

  • Velká Británie

    Suburbicon

  • Slovensko

    Suburbicon: Temné predmestie

  • Austrálie

    Suburbicon

  • Nizozemsko

    Suburbicon

Mysteriózní / Krimi / Thriller / Komedie / Drama

USA / Velká Británie, 2017, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Americká krása 50. let. Samozřejmě s nadsázkou. Prosluněné městečko, perfektně střižené trávníky, malebné domy, veselé děti prohánějící se po ulicích, spokojené rodiny. Ve skutečnosti je všechno jinak. Bratři Coenové, George Clooney, Matt Damon, Julianne Moore. Přesto jsou pochybnosti na místě. Jedno zvláštní přepadení čtyřčlenné rodiny (rodiče, jedno dítě a ségra Julianne Moore) a příchod první černošské rodiny do bělošské komunity rozjíždí směs pochybností, ambicí, černého humoru, rozpadajícího se plánu, krvavých momentů i zpěvu jižanské písně oslavující otroctví. Clooney bizarními momenty nešetří, ovšem po odhalení toho, o co váženému úředníkovi Damonovi jde, nepřichází nic moc úplně úderného. Přidaná xenofobní linie je sice univerzální, ovšem s hlavní zápletkou skoro nesouvisí – a coby společenský komentář úplně nestačí. Takže ve finále si zapamatujeme jen několik solidních scén a jízlivého pojišťováka v podání Oscara Isaaca. Není to moc, ale přesto u mě převládá spokojenost.(18.2.2018)

  • JASON_X
    ***

    Ryzí coenovština říznutá Clooneyho šaškárenstvím a už notně únavnou a stereotypní protirasistickou agitkou. Výsledkem je vcelku povedená, hodně černá a trochu otravná komedie. Zápletkou je typicky coenovský zapletenec na téma 'zločin a trest', respektive 'zločin a neblahý následek', bližší podrobnosti hrozí spoilerováním. Tak tedy jen tolik, že Juliána je pěknější než za mlada, Démon si upevnil své pevné místo v mé pomyslné Top Ten "Největší herecký hnusák" (svou hnusností tu předčil třeba i hnusáka Macyho v Coenovic Fargu), v roztomilé roli mě skvěle pobavil slizký Izák a zaujalo i několik výrazných, mně neznámých týpků. Na druhou stranu mě ovšem zase přiotrávila moralizující protirasistická dějová linie. Ale vždyť my to už přece dávno víme, za těch nejmíň padesát let vaší intenzívní propagandistické masáže, že bílý rasismus je fuj-fuj a e-e, vy únavní negrofilní retardi... Netuším jak na ostatní diváctvo, ale na mě mají tyhle moralizující protirasistické dějové linie naprosto opačný účinek.(1.8.2018)

  • Matty
    ***

    Clooney se po vzoru pozdních tvorby Prestona Sturgese snaží skloubit dvě zdánlivě neslučitelné polohy. Velmi pozvolna stupňovaný, černohumorný (pokud se dokážete smát tomu, že někdo vypil kafe s louhem) coenovský thriller o zločinu, který se vymkl kontrole (protože postavy jsou z větší části nekompetentní idioti) prokládá seriózní kritikou rasové nesnášenlivosti. Afroamerická rodina terorizována svými bílými sousedy je ve vyprávění dost upozaděna (známe jen jejich příjmení, skoro je neslyšíme promluvit), v čemž má zřejmě spočívat pointa filmu. Příslušníci majority jsou frustrováni kvůli problémům, které si způsobili sami (a které zastiňují závažnější problémy celé společnosti), a hledají, na kom by si vybili svůj vztek. Jako první jsou na ráně minority. Film je ovšem ve vytváření kauzality mezi oběma typy násilí dost neobratný a uchyluje se k němu poměrně pozdě (hodně na poslední chvíli zachraňuje závěrečný dialog). Zpočátku, kdy ještě neznáme skutečné záměry postav, jsme navíc vedeni k tomu, abychom soucítili s týmiž hrdiny, kterými budeme o něco později pohrdat, což mi zpětně přijde jako pouhá scenáristická zlomyslnost, nijak nenapomáhající v předání ústřední myšlenky. Jako nedotažený nápad vyznívá také volba dětské perspektivy, která není dodržována moc důsledně. Scény z pohledu Nickyho zejména zesilují pocit ohrožení, abychom zprostředkovaně zakusili, čím si prochází černošská rodina. Oceňuji, co se Clooney snaží o náladě v dnešní Americe (a nejen tam) sdělit, stejně tak skutečnost, že nezvolil tu nejsnazší cestu, ale výsledek je pozoruhodný zejména tím, proč a jak nefunguje. 65%(8.11.2017)

  • dr.horrible
    ***

    Pravdepodobne najbolestivejšie premárnená príležitosť minulého filmového roku. Ten námet (vrátane niektorých konkrétnych scén) mal potenciál byť ďalšou Zbytočnou krutosťou, keby sa z toho Clooney nerozhodol spraviť - ani nie komédiu - grotesku, vďaka čomu naozaj funguje asi len úplný záver, celé to pripomína o niečo drsnejších Lupičov pani domácej, a jediné ozaj vtipné vtipy sú tie rasistické. Navyše tá mysteriózna hudba mala znázorňovať ja neviem čo. Herecky dobré, hlavne Moorová, decko v pohode.(9.2.2018)

  • EvilPhoEniX
    **

    Tohle je takový nemastný, neslaný. George Clooney snad nikdy nenatočí dobrý film. Přišlo mi to hodně kostrbaté, nezábavné a zdlouhavé. Matt Damon se mi do role příliš nehodil, zápletka mi nesedla, vtipné jsem zde nenašel vůbec nic a ve finále dojde na menší krájení chyba, ale film to už nezachrání.Docela jsem se trápil. 35%(23.1.2018)

  • - V čase 1:23:40, kdy strýček Mitch (Gary Basaraba) si v Nickyho pokoji sedá vedle postele a telefonuje, tak to není možné, protože v čase 1:14:10 slečna O'Roryová (Julianne Moore) vytrhla telefonní kabel ze zdi. (SniperG1)

  • - Natáčať sa začalo v októbri 2016 vo Fullertone, 30 kilometrov južne od Los Angeles. (Scraffy)

  • - Bratři Coenové napsali scénář k filmu už v roce 1986. George Clooneyho si jako režiséra vyhlídli v roce 2005. (PaTeXx)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace