Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tahit
    **

    Režisérka Irena Pavlásková se pustila vehementně do příběhu, který jen z půlky části je uvěřitelný. Vše se odehrává na pozadí začátku sedmdesátých let poznamenané invazí armád Varšavské smlouvy v srpnu 1968 a prostě tuhle dobu nelze škrtnout. V ději může být zajímavé hledat paralely, ale nemá to velký smysl. Na první pohled hrozná hloupost. Na druhý nikoliv. To, že odpůrci režimu byli perzekuováni represí nebo že si komunisti hlídali disidenty či chartisty často až absurdním způsobem po celou dobu normalizace je fakt. Na druhé straně však nedokázali ohlídat všechno. Zpět k filmu. Bohužel obraz děje vnucuje pocit, že disidenti či chartisti zde vypadají jak parta obskurních snobů či alkoholiků. Což samozřejmě nebyla pravda. Vrcholem je erotická scéna matky a jejich dcer ve striptýzovém vystoupení, trochu vkusu by holkám neškodilo. Takhle hloupě zrušit film, který vypadal nadějně.(2.1.2011)

  • viperblade
    ***

    Film, který mohl být excelentní a konec konců, předpoklady pro to měl. Obsazení je skvělé, herci odvádějí svou práci na jedničku, ale scénář je chabý a režie mdlá. Jen ze dvou scén na mě něco opravdového dopadlo (výhra nad Rusy a následné oslavy a konec, který mi (spíše) přišel, že už jsem ho viděl v jiném filmu). Zemský ráj to napohled je v mých očích naprosto průměrné drama(?), které selhalo. A to říkám jako člověk, který tu dobu nezažil a doufá, že nic podobného ani nebude muset zažít. 50 %.(2.1.2011)

  • Slarque
    ***

    Omezit existenci disidentů na chlast, sex a vězení je prostě blbost. Navíc jako komedie složená z drobných epizodek bez jakéhokoli dramatického oblouku je to prostě příliš dlouhé. Výprava interiérů vypadá pečlivě, ale „davové“ scény s hrstkou lidí jsou k smíchu (když na davy nemám rozpočet, musím si zkrátka poradit bez nich). Nevím, zda někteří herci zápasili se stínem předobrazů svých postav, ale nakonec mi z nich nejpřesvědčivější připadá Tereza Voříšková. Ale něco tak absurdního jako je striptýzová scéna matky a jejích dvou dcer se hnedtak nevidí (50%).(21.12.2009)

  • dopitak
    *

    Irenka moc chtěla, ačkoliv ví, že její styl divákům většinou spíš nesedí, zmršila ale mnohé. Bestiář jsem ještě vzal, a pobavil se na úkor žen. Obsadit ale povětšinou dobré herce (až na neherečku Terezu Voříškovou, která se k filmu obecně dostala jak slepej k houslím, má neherecký chraplavý hlas a hlavně její postavy jsou vždy tak amatérsky zahrané) do filmu koprodukovaného Českou televizí (tedy jaksi už automaticky řazeného mezi ty "lepší" nové české filmy, narozdíl třeba od produkce konkurenční Novy) a dostat tak hrozný výsledek, to je už docela kumšt. Ať se na mě paní Tereza Boučková nezlobí, ale je to její kýčovitý scénář (anebo jeho následné úpravy pro film), co posílá Zemský ráj ke dnu. Hned na začátku se musíte zeptat: Proč Hánovi při setkání s tanky na mostě zběsile couvají, když v záběru je jasně vidět, že most je dost široký a na jeho pravé straně je celý pruh volný? Proč byly do takovéhoto typu hraného filmu použity dokumentární záběry (hokejové lze ještě prominout, pokud tvůrci neměli lepší nápad, jak navodit autenticitu)? Proč hraje Tereza Voříšková čtrnáctiletou, a za chvilku vypadá úplně stejně coby o devět let starší (ne milí maskéři, rozpustit jí copy opravdu nestačí!). A nejpalčivější otázka: copak v naší smutné socialistické minulosti neexistuje jiný den (a potažmo jiné téma) než 21. srpen 1968? Opravdu je nutné se pořád plácat na takhle malém hřišti? Nebylo už těch protistátních živlů a rozvracečů republiky zlegendarizováno dost? Přijďte za mnou, a napíšeme si scénář ze stejné doby, ale tak nějak neotřele.(9.6.2010)

  • BoredSeal
    **

    Zklamání. Jednak nevím, proč tenhle film šel do kin, protože výprava tomu neodpovídá. Druhak jsem zmatený, jaké má být poselství filmu. Jako komedie nedostačuje - není moc zábavný, spíše úsměvný. Psychologické drama nebo thriller to taky není, místy se daří pocítit temnotu nadvlády režimu, který obyčejným lidem zasahuje do jejich poklidných životů a solidní zatýkací scéna na večírku disidentů nebo v čekárně na Bartolomějské ukazuje, že takových scén by filmu prospělo víc než jedna. Režisérka Pavlásková temné atmosférické filmy o beznaději v komunismu umí (Čas sluhů i Corpus delicti), tady se ale potácí, jako by nevěděla co chce říct. Film je prostě neosobní převedení "žhavého" scénáře podle vzpomínek Brdečkové, který sliboval být nějakou civilní sondou do osobních životů známých disidentů, ale ten zjevně nesměřuje ani ke komedii ani k drama. Určitě je prima, že jsou tady disidenti vidět jako lidi se svými slabostmi, kteří by prostě chtěli klidně žít, ale kvůli naivní snaze měnit věci k lepšímu civilním protestem mají pekelné problémy s režimem. Ale tenhle film prostě nemá šťávu, i když v něm hraje pár dobrých herců a má certifikát autentičnosti, prostě jen tak spěje a kromě pikantních informací o free životě manželů Havlových nenabízí nic podstatného. Je to zklamání a další rána pro fanoušky rané tvorby režisérky Pavláskové.(15.2.2011)

  • - Vilma Cibulková byla za svou roli oceněna mezinárodní cenou FIPRESCI. (M.B)

  • - Ve filmu zazní několikrát píseň Karla Gotta „C'est la vie“. (M.B)

  • - Po natáčení přímořských scén, které se realizovaly v Chorvatsku, se točí od 27. září 2008 do konce roku 2008 celkem cca 37 natáčecích dnů. Exteriéry a reály vznikly v Praze a okolí. (Taninaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace