Reklama

Reklama

Poznáš muže svých snů

  • USA You Will Meet a Tall Dark Stranger (více)
Trailer

Obsahy(1)

Romantická komedie, vypovídající o manželství, rozvodech a nevěře... Hořkým humorem ilustruje, jak lehké je pro naše iluze ze sebe dělat blázny. Vášně, touhy, sny, neklid i stres vykolejí v životě nejenom manželský pár Alfieho (Anthony Hopkins) a Helenu (Gemma Jones), ale i jejich dceru Sally (Naomi Watts) s manželem Royem (Josh Brolin). Poté, co Alfie opustí Helenu, aby dohnal své mládí a věnoval se energické, svobodomyslné dívce na telefonu jménem Charmaine (Lucy Punch), se Helena odvrací od racionálního přístupu k životu a řídí se praštěnými radami kartářky. Sally, nespokojená ve svém manželství, se zamiluje do pohledného majitele galerie Grega (Antonio Banderas) a její manžel Roy, nervózně čekající na reakci na svůj první rukopis, se zblázní do tajemné ženy Die (Freida Pinto), kterou pozoruje z okna svého bytu. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (371)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Standardně dobrý (tedy velmi dobrý) Woody. Vztahy, to je nekonečná studnice inspirace, zdroj smíchu a smutku... a tady se všechno střetává tak akorát. Obsazení je i na Woodyho mimořádně kvalitní, vedle Hopkinse a Banderase, o nichž netřeba se zmiňovat, mě mile potěšil Josh Brolin (snad v první roli, kdy mě z nějakého důvodu neiritoval). Dámská část ansámblu je však ještě lepší - sexy Lucy Punchová (jo, i když to je role zlatokopecké blbky, fakt je sexy), nádherná Naomi Wattsová a okouzlující Indka Freida. Vlastně body beru jen za Gemmu Jonesovou, která jako kdyby z oka vypadla Věře Tichánkové. Ale což. A ten závěr, co tu tak kritizujete (což jen dokazuje, že jste to vůbec nepochopili)? Perfektní. Všechny příběhy končí ve chvíli padesát na padesát - a je jen na náhodě, na kterou stranu sítě se míček překulí. Tady mě Woodyho hra bavila víc jak v Match Pointu. A to je dobře. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Bohaté filmové portfolio Woodyho Allena lze pracovně rozdělit na tří dílčí části: první zahrnuje „romantické komedie“ z let 60tých až 80tých, které romantickými komediemi vlastně vůbec nebyly, ale spíš meta-fikcemi zaobírajícími se statusem celebrit, klasickým Hollywoodem, evropským filmem nebo vzrušujícími dobrodružstvími napříč dějinami stylů a žánrů od shakespearovských her až po science fiction a televizní pořady. Ve druhý části datující se do devadesátých let následovaly romantické komedie, tentokrát skutečné romantické komedie bez uvozovek. Dnes ale netočí ani ty, ale spíš něco, co je jak vystřižený z telenovely. To je ovšem hnusná, zlovolně pomlouvačná myšlenka zrozená v mozku navyklém na zvrhlý způsob uvažování, která pobuřuje a plní znechucením. Tím spíš, že je pravdivá. Vezměme si třeba jen tu patálii s kómatem a odcizenou knihou vydanou pod vlastním jménem – není právě toto jedna z otřepaných bulvárních komodit telenovel? Spadá k nim i tenhle výtvor. Byť je opatřený štemplem Woodyho Allena, jehož jméno dovedně zakrývá pravý stav věcí, disproporce mezi světem spisovatelů, hudebníků, kurátorů a televizním stylem filmu, který jako by vůbec neodpovídal bohaté a kreativní mysli všech zúčastněných (struktura filmu by myslím vždycky měla trochu odpovídat struktuře mysli postav), problematičnost filmu rychle odhalí. Rozklíženost mezi kreativníma figurkama a šupáckým stylem nejde přejít jenom tak, poněvadž zoufalá nefilmovost tohohle filmu je skoro až skandální. I přes jisté výhrady jej ale nelze považovat za demonstraci síly v podobně všedního přístupu střídmého a vyzrálého tvůrce, je to spíš takové domácí teplákové melodrama v tesilkách a šusťákovce, drama kuchyňského dřezu z umakartovýho paneláku, jehož pomáhají maskovat nóbl postavy a slavní herci. Jestliže Woody dřív spolupracoval se slavnými kameramany jako s Carlem Di Palmou nebo legendárním Nykvistem, kteří mu oděli obraz do malebných kompzoic, dneska vizuálně zlenivěl, dokonce v rozhovorech přiznává, že raději udělá méně záběrů, aby stihl včas večeři. Scénáře píše jen proto, aby zapomněl na stáří a vytrhl se z každodennosti, přiznává dále. S herci nemluví skoro vůbec, s jednou herečkou, s níž natočil čtyři filmy v řadě, promluvil údajně ani ne sto slov. Prostě ji nechal hrát. Ale jinak je to odborník na slovo vzatej, wtz. Zpravidla najme top herce a nechá to na nich, ostatně i tady se sešla vybraná hollywoodská sešlost, která je s to pozvednout drobátko povadlý příběh. Woody má nasmlouváno víc hvězd, než jich je na nebi, a nerozpakuje se je obsazovat proti šaržím, takže po Bardemovi z Vicky Cristina Barcelona, démonovi z Coenovic oscarovýho fláku Tahle země není pro starý, si tady pro změnu vyhlídl Brolina, prototyp westernového chlapíka páchnoucího po fazolích a koňským trusu, kterýho dost komicky a nedůvěryhodně přetransformoval na spisovatele. ____ Příčina Allenova autorského vymizení a následného odsunu do starého železa má dvojí kořen: (i) Na kruciální otázku, proč se přestal Allen objevovat ve svých filmech, dává vedle vyššího věku a tedy jisté odkvetlosti odpověď hlavně vztah s jeho dcerou. Stud z tohoto incestního vztahu přiměl Allena k definitivnímu odchodu z plátna. Je malinko s podivem, jakým způsobem je rozložen Allenův fanklub, protože jako režiséra má mezi oblíbenými Woody Allena skoro osminásobný počet uživatelů než jako herce, ač je to právě jeho přítomnost na plátně, kde se vyjímá jako briliant v uchu pouličního metaře, co dává jeho snímkům šmrnc a svéráz. Když se ve Woodyho filmech dřív bavila horší a lepší postava, byl to vlastně rozhovor ega a superega (morálky), nebo ega a id (chtíče), něco jako když má Neff dědka Čucháka, a ten mu říká nesmíš, to je ten vnitřní hlas. Po Woodyho stáhnutí se se tyhle karamboly nedostavují. Fikční svět se zplošťuje. Už to není jeden velký mejdan jako dřív. (ii) Za druhý se Allen nezbavil touhy po velkém filmu. Rád opakuje, že jestli něco v životě nestihl, je to skutečně velký, občan kaneovský film prověřený historií. Bohužel tuto velikost ztotožňuje spíš s box office velikostí, takže se pořád navrací ke svému nejúspěšnějšímu Match Pointu, jakkoli dobré, pořád zcela odosobnění žánrovce. Ješitnost a snaha zopakovat takový úspěch ho přivedla po opuštění New Yorku k filmům ve službách Evropy, jíž se tento neurotický budižkničemu potlouká, po Španělsku a v Londýně, a naříká si na vymyšlené nemoci. Woody ale nechápe, že na úspěšný film musí vyklenout dramatický oblouk, čehož on jako povídkář a autor kratších prací nebude nikdy schopen. ____ Vzhledem k tomu, že „tall dark stranger“ je smrtka, je překlad distributora komicky nepřesný – anebo nevědomky geniálně vystihuje pointu filmu, jíž je život v iluzi (iluze Naomi upínající se ke galerii, iluze Hopkinsovy mladice, iluze posmrtné reinkarnace, iluze spisovatelova génia). „Úžasný cizinec", potažmo „Muž snů" se ukáže být smrtí či planou nadějí, poněvadž pro toho, kdo upírá zrak k věčnosti, je každý den stejný. V tomhle je Woody stále bergmanovec - hledání Boha a nadějí je zbytečností. Operuje se tu s hrdiny gabinovského typu, hrdiny bez budoucnosti. () (méně) (více)

Reklama

viperblade 

všechny recenze uživatele

Woody, woody, co jsi to provedl. Neříkám, že You Will Meet a Tall Dark Stranger je vyloženě špatný film, ale s takovýmhle castingem (Hopkins, Watts, Pinto, Banderas) šlo udělat mnohem více. Začal bych hlavně u konce. A to doslova, protože ten konec mě ani nezklamal, protože tam vlastně žádný nebyl. Přišlo mi, jako by se Woody ve střižně rozhodl posledních 10 až 15 minut, které by všechny dějové linky nějak ukončily, prostě vystřihnout a vyhodit. Celou dobu jsem si říkal, že tohle je vcelku fajn snímek, kterému bych i dal těch 70 %, ale pak mě bohužel zklamal ten (ne)konec. Každopádně se sluší taky napsat, že to je fajn film ve smyslu, že Woody si celou dobu hraje se starým příslovím "kdo s čím zachází, ten s tím také schází" a je to poznat právě ke konci. Za to má plus. Sečteno podtrženo, je to takový lepší průměr od Woodyho, kterému (hlavně kvůli obsazení) dám za nějaký ten čas ještě jednu šanci. 60 %. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Na Woodyho filmy můžete chodit jako na večeři do oblíbené restaurace - prostě víte, jakou kvalitu můžete čekat. Allen se posté vrací k postavě starého kozla, který si natrká mladou samičku (nejvíce styčných bodů najdeme asi u Mighty Aphrodite), v roli moulovatého dědouše se překvapivě blýskl Anthony Hopkins. Nikdy bych nečekal, že mu ty roztržité dialogy tak sednou. Woody se taky nenuceně otřel o téma esoterických šarlatánů, aby nakonec rezignovaně rozložil ruce se zjištěním, že nejšťastnější jsou právě hodní blbci, kterým se žije dobře ve vlastních fata morgánách. Uhrančivě krásná Freida Pinto. Jako vždy precizní Josh Brolin. Chuťovka. ()

Terva 

všechny recenze uživatele

Právě pro vás nastává období velkého naplnění........... Příběh o životě a jeho cestách, částečně vyprávěný třetí osobou. CITÁT - Všichni víme, že to někam dotáhneš.......... Líbí se mi, jak všechny osoby dostávají skoro stejný čas a prostor. Není to film jen o někom, je to prostě o všech. CITÁT - Já chci už svou rodinu.......... Asi ze všech těch postav, z nichž každá má svůj problém, se mi nejvíce líbí maminka Helena. CITÁT - Ať už sklapne, zabiju jí !!!........ Postavy se dostávají do stále trapnějších situací a i když jim to přejete, jejich osud si je najde. Boží mlýny - znáte to - a postavení planet není zrovna v dobré konstelaci. Snímek o tom, jak pomíjívá a křehká je existence. Nežijeme jen jednou. Film má bezvýznamný konec, ale to už je jiný příběh. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (10)

  • Monique Alfradiqueová se neúspěšně ucházela o roli v tomto filmu. (Karlos80)
  • Natáčanie prebiehalo v britskej metropole Londýn. (MikaelSVK)

Související novinky

Woody se stěhuje do Paříže

Woody se stěhuje do Paříže

04.03.2010

Po Barceloně a Londýně se jeden z nejpilnějších režisérů současnosti přesouvá do francouzské metropole. Jeho nový film, který začne natáčet v létě, jako obvykle nemá název a zápletka je držena v… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno