poster

Ocelová pěst

  • USA

    Real Steel

  • Slovensko

    Oceľová päsť

  • Slovensko

    Real Steel: Oceľová päsť

Akční / Drama / Sci-Fi / Sportovní

USA / Indie, 2011, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 351)

  • golfista
    **

    Je to v podstatě remake "Over the Top" (říznutá špetkou "Rockyho"). Na kostře příběhu se ale tentokrát nelesknou Stalloneho svaly. Jsou tu pouze ocelové pláty prošpikované elektronikou. Také místo bojovného srdce tu tluče pouze a jenom finanční kalkul. ... Takže zatímco ve zmiňovaném filmu z osmdesátých let mi mírná stupidita a naivnost připadala milá, u Real Steel jsem až moc často kroutil hlavou nad mnoha WTF momenty. ...(12.1.2012)

  • POMO
    ****

    Jedna z najpríjemnejších hollywoodských mainstreamoviek roku. Síce plná klišé o rodinných hodnotách, ale tentoraz neotravne. Film umne spája osemdesiatkové prvky s modernými trendami a je z neho cítiť, že jeho tvorcovia majú svoj príbeh a postavy radi a na výsledku im záleží. Čo je pri hollywodských mainstreamovakách vzácne (tento rok tým istým – a do ešte väčšej miery – prekvapilo tiež Zrodenie planéty opíc). Shawn Levy sa nakoniec javí ako veľmi dobrý, nadšenecký režisér, len potrebuje kvalitné scenáre (Real Steel ma pohladil po srdci viac nez Spielbergov Tintin). Presne napísané a oddane zahrané postavy Hugha Jackmana a malého Dakotu Goyo robia film osobným a úprimným. Emócie medzi nimi sú vyboostené mrštnou energiou skvelých robotích zápasov, ktoré presne vedia kde ubrať a kde pridať. Film, ktorý ma potešil a nabil pozitívnou energiou. Ďakujem.(6.11.2011)

  • KevSpa
    *

    Tak tohle bolelo.(22.1.2012)

  • verbal
    *

    Jak bychom mohli dostat do kina ještě více otylých, dvanáctiletých chlapečků, aniž by si museli baculatýma ručička zakrývat oči před násilím na lidech a zároveň se pobavili i jejich PG, rozuměj stokilové maminky v domácnosti a proplešlí tatínkové s dvojitou bradou, kteří by si zároveň slaboduše odpočinuli od každodenní lopoty za bankovní přepážkou a nádherně se odreagovali při kůl, klišovité zábavě pro celou rodinku a nemuseli rok toužebně čekat, až to poteče na kanále Prima Fuck jako zvratek týdne?? No přeci análně zprzníme Rockyho robotickým dildem! A tak nám ze zabijáckých bojovníků stříká kromě patosu jen mazut z natržených plechů nad obočím, plivou do ringu pouze vymlácené integrované obvody, maminka chroptí jak se jí z toho telenovelového napětí tají dech, tatínek se přiblble usmívá a vzpomíná na časy, kdy ještě měl dost sil zvednout maminku při divokém, minutovém sexu a přes to začínající panděro se dokázal trefit rovnou do hajzlu, no a synáček o sebe nadšeně plácá odulými prstíky a těší se, až večer napíše tomu pedofilnímu strýčkovi na Assbook, co by chtěl nového od Mattela, až zase spolu půjdou po škole do parku. Po představení ještě všichni skáknou do Meka na obvyklé dvojité Big Mac menu s milkšejkem a neodmyslitelným dietním salátem plným vitamínu, doma pak milující rodiče přečtou drahouškovi něco o bradavicích, přikryjí jej pěřinkou s hvězdami a pruhy, popřejí mu krásné tloustnutí a zasednou s lahváčema k Nově, kde za chvíli poběží jednička Transformerů.(9.1.2012)

  • Cival
    **

    Shawnem Levym jsem vždy opovrhoval, protože byl pro mě esencí rutiny a té nejotravnější rodinné sterility. Po nabušených trailerech a pozitivních reakcích na Ocelovou pěst jsem si byl jistý, že svůj názor radikálně změním... ale ani náhodou! I tenhle film je nudnej, suchej a bez života, od první do poslední minuty. Asi první bitkařina/arénovka, která se mnou nepohla ani o píď i během rozhodujícího fightu. Navzdory povedeným trikům, špičkový technický stránce a fajn hercům jde o vykastrovaný zlo. Palec jasně dolů pro film, který je jako Evangeline Lilly - na oko sympatický a hezoučký, při pozornějším sledování strašlivě chcíplý a bezkrevný.(14.1.2012)

  • Houdini
    ***

    Oscar 1 nominace: Vizuální efekty(24.1.2012)

  • Tsunami_X
    **

    Eminem, robotí breakdance, rodinné střihy ("Podívej, hádají se") a kardinální otázka, zda se duše plecháčů dočkáme v sequelu, nebo režisérské verzi. S Riley Steele je větší zábava.(22.11.2011)

  • J*A*S*M
    ****

    Transformeři mají spoustu peněz na dechberoucí efekty, Ocelová pěst má srdce - a to je důležitější. Jednoduchá rodinná zábava s jednoduchým scénářem a "otravným moudrým děckem" v hlavní roli. Jenže celé je to strašně moc milé a "otravné moudré děcko" působí až překvapivě sympaticky, takže se mi na Real Steel dívalo moc dobře. Zkrátka příjemné překvapení, snad jen ty robotické souboje mohly být natočené dynamičtěji a napínavěji. Přišly mi až moc rutinní. Ale celkově - takovéhle popkornovky klidně...(6.1.2012)

  • Malarkey
    ***

    Kde jsou ty časy, kdy Walt Disney točil filmy o mluvících psech nebo kočkách a všem se to líbilo. Dneska už je potřeba do pořádnýho Walt Disney filmu nasypat peníze, aby měl co nejlepší efekty a co nejlepší herce. To se jim sice povedlo v Pirátech z Karibiku, ale to mi přijde, že jen proto, že měli dobré herce, kteří hráli originální postavy a perfektní prostředí. Tady je průměrné všechno od a do z, kromě samotných efektů.(13.2.2012)

  • Cervenak
    ***

    Pohodový Jackman a výborné triky. Inak nič. Žiadne emócie, žiadna gradácia, ani náznak adrenalínu. Evangeline Lilly sa vôbec nemala dostať na veľké plátno (niežeby vyzerala zle) a to decko som chcel už v polovici zlomiť cez koleno. Rodinná sterilnosť v plnej poľnej.(7.12.2011)

  • Djkoma
    ***

    Dobrá oddechovka s pár emocionálními momenty, která i přes pár drobných nápadů je až příliš průhledná a zapomenutí hodná. Především hlavní postava Jackmana je většinu filmu pořádný idiot, kterému vůbec nevěřím (a nepřijde mi logické), aby někdo s takovým (ne)myšlením mohl docílit jakéhokoliv renomé. Ty sociologické/americké metafory mě potěšily, ale současně jsou boje velmi na efekt. Už takové ovládání... joystick vs. hlas? Nevěřím, že může být hlasové ovládání rychlejší a preciznější než rozeznávání hlasu s jeho "rychlostí"... tak až moc chyb, nevýrazná hudba a klasicky průhledný turnajový (a vlastně i příběhový) kolotoč. Průměr, který neurazí a současně pocit, že to mohlo být mnohem lepší. Ať už bez některé vaty nebo s některými drobnostmi, který viditelně skrýval scénář. Srovnávat boj nulajedničkových robotů s Rockym mi přijde jako těžký výsměch:).(4.1.2012)

  • T2
    ***

    Rozpočet $110miliónovTržby USA $85,468,508Tržby Celosvetovo $295,468,508Tržby za predaj Blu-ray v USA $29,252,357 //počet predaných kusov 1,040,902Tržby za predaj DVD v USA $24,987,033 //počet predaných kusov 1,449,664║ Nečakal som od rutinéra Levy-ho zázraky a ani som ich nedostal, dej len obohraná kostra, spoznávanie tatka z nechceným synom cez nejaký spojovací element(robot), Hugh Jackman prevažne nečakane otravný, na druhú stranu synček(Dakota Goyo) a robot ATOM maximálne roztomilí vo vyhrajkaných záberoch production a la Spielberg, proste kamera v podaní Mauro Fiore robí film elegantným a necháva nás vychutnať technickú trikovú brilantnosť, v podstate to čo nám ponúkli Transformers 3 to isté máme aj tu len našťastie v znesiteľnejšom prevedení, takže len priemer. /60%/(27.2.2012)

  • Adrian
    ****

    Odhliadnuc od sociologickeho aspektu (smerovanie spolocnosti v ktorej sa nasilie ventiluje evolucnym posunom v zapojeni konzolovych hier do realu) a politickeho, pardon globalizujuceho (opat USA voci vychodnej "aliancii") tu mame najstrhujucejsi plagiat zapasu Rocky vs Drago od 1985 (sedi to aj strukturou zapasu, klucovych momentov a aj fyzickymi rozmermi oponentov). Jedine co mi vadi, je nie vzdy prehladny sposob na variabilitu/prepinanie ovladania robotov. Inak vyborny "rodinny" film, akokolvek si tento termin v 2011 vysvetlujete.(17.11.2011)

  • Radek99
    **

    Spojením všech těch klišé boxerských a rodinných filmů vznikl celuloidový moloch. Jestli tohle je budoucnost, tak to potěš...(29.8.2012)

  • KarelR
    *****

    Wolverine, malej Thor a robotickej Rocky v nejemocionálnšjím blockbusteru letoška? Hell yeah!(24.11.2011)

  • Superpero
    ****

    Takový megaupgrade Stalloneho Do útoku! a asi nejzábavnější boxerský film. Hugh Jackman je fakt kanón.(14.10.2012)

  • Shadwell
    *****

    Brečel jsem. ____ Pár slov o souvislosti mezi Ocelovou pěstí, vlámským malířem Rubensem, japonským režisérem Hondou a Tomem a Jerrym. ____ Neokázalost a určitá přímočarost Ocelové pěsti svádí k tomu porovnat ji se Zrozením Planety opic, kde také triky slouží příběhu, nebo naopak s předimenzovanými třetími Transformery, i když takové srovnání je trochu nespravedlivé (kdybychom to vzali z druhého konce, tak třetí Ocelová pěst, pokud se někdy objeví, bude zase předimenzovanější oproti poměrně střízlivým prvním Transformerům). Ocelovou pěst bude proto nejlepší porovnat se Smrtonosnou pastí 4, jelikož oba filmy lze chápat jako dokonalý protipól. Ryzí opak. Jde o to, že idea Smrtonosné pasti 4 byla založená na umístění analogového hrdiny Willise do digitálního světa, jemuž Willis coby westernový kovboj nerozumí a zle se s ním potýká, čemuž nasvědčuje i název dokumentu o filmu nazvaný „Analog Hero in a Digital World“. Sám padouch Gruber nazve v jedničce Willise Johnem Waynem. Proto mu musí ve čtyřce pomáhat s orientací v digitálním světě hacker Justin Long – oba trochu připomínají jinou slavnou dvojku československých dějin, jednoduchého kovboje Mašína a útlocitného intelektuála Palacha. No a Ocelová pěst tuhle ideu Smrtonosné pasti 4 (analogový hrdina v digitálním světě) akorát převrací na ruby a umísťuje digitální roboty do analogového světa, který je hlavně v prvních dvou třetinách velmi průmyslový, takový až jemně dekadentní a ruralistický se všemi těmi pankáči, kamioňáky, oprýskanými arénami. Koneckonců i Detroit, kam se hrdinové v poslední třetině filmu přesunou, patří mezi nejprůmyslovější města v Americe. Úvodní souboj mezi býkem a Jackmanovým robotem si tak principielně nezadá se zápolením Willise s počítači, jen jsou vůči sobě jakoby zrcadlově otočený. Tento výrazný kontrast mezi postavami a prostředím nelze brát ovšem na lehkou váhu, protože de facto každé umělecké dílo sestává z postav a ze světa, respektive prostředí, v němž se tyto postavy nacházejí. Na tom to celé stojí, s ničím dalším umění pracovat víceméně nemůže, nic dalšího k dispozici nemá. A protože je dneska tématem číslo jedna digitální technologie a technika, staví se ten kontrast přirozeně na jejím střetu s analogem. Nicméně kontrast mezi postavami a prostředím nemusí čerpat pouze ze střetu digitálu s analogem, který je navíc už trochu ohraný. Nabízí se tu mnoho dalších variant, z nichž některé bych zmínil: ____ (i) Kupříkladu asi nejslavnější a nejčtenější detektivní román všech dob, Pes baskervillský, staví na střetu racionálního Holmese s iracionálním prostředím kolem gotického zámečku, rodové kletby a hlavně záhadného psa. Je to jediný z Doylových holmesovských příběhů, v němž je Holmes podřízen příběhu a nikoliv příběh Holmesovi; co na něm čtenáře uchvacuje, není ani tak viktoriánský detektiv jako spíš tajuplnost gotického románu. ____ (ii) Velmi důmyslný příklad kontrastu mezi postavami a prostředím nacházíme i v Podivuhodném případu Benjamina Buttona. Jak se nechal Fincher slyšet, na příběhu ho zaujalo, že namísto obyčejného muže zmítaného neobyčejnými událostmi (což je tradiční příběhové klišé) obklopují ve filmu zcela obyčejné události neobyčejného Benjamina Buttona. ____ (iii) Tak jako je možné proti sobě postavit Ocelovou pěst a Smrtonosnou past 4, dá se totéž provést s Hondovou a Emmerichovou Godzillou: v protikladu k postupu Hondovu, který umístil v padesátých letech nerealistickou obludu do realistického města, se Emmerich o čtyřicet let později snažil postavit své trikové postupy do služeb realistické obludy v nerealistickém rámci. Jako realistický pól filmu si totiž nezvolil ani vykreslení velkoměsta, ani politickou situaci a hrozbu spjatou s jadernými zbraněmi, ale zcela chybně samu obludu. Dodnes silný účinek Godzilly spočívá ovšem ve zrodu neskutečné, všeho naturalismu zbavené příšery, vynořující se náhle uprostřed skutečného světa (jako možnost jeho zániku). Nikoliv ve zvětšenině ještěrky z učebnice přírodopisu, jak ji sestrojil Emmerich. ____ (iv) Velké využití nachází kontrast mezi postavami a prostředím také v malbě, protože jak známo každá barva „vrhá“ na okolní barvy zabarvení svého doplňku, následkem čehož lze do jisté míry ovlivnit barevný odstín objektu úpravou jeho okolí. Například zelený trojúhelník na žlutém pozadí se zdá modrý, zatímco úplně tentýž zelený trojúhelník na modrém pozadí se zdá žlutý (důvod je ten, že modrá a žlutá jsou na opačné straně barevného kruhu). Fakt, že je malba a hlavně volba pozadí ve skutečnosti velmi komplikovaným úkolem, postihl ve známé anekdotě i Rubens, kterému kdysi přivedli do učení nadšeného mladého adepta s tím, že bude zpočátku pomáhat malovat pozadí, načež se Rubens podivil a povídá: „Tak on umí malovat pozadí? Hned mi ho přiveďte; maluji už dlouhá léta a vytvořit dobré pozadí neumím dodnes.“ ____ (v) Opakem výše zmíněného Rubensova důrazu na pozadí představuje důraz na postavy. Kinematografie pracuje v zásadě jen se dvěma typy postav: na jedné straně máme poněkud konzervativní figury, které směřují ke konkrétnímu cíli a mají jasně nastavený deadline, ovšem vedle nich se tu a tam objevují i postavy, jejichž úkolem je spíše se zorientovat v situaci, jíž tak docela nerozumí (série o Bourneovi, Na sever Severozápadní linkou, Misfits). Odsud je i zjevné, v čem vlastně spočívá půvab Pařby ve Vegas a v Bangkoku: na místo toho, aby pracovaly se schématem sitcomu, jež umísťuje postavy obdařené enormním smyslem pro humor do známého prostředí jako byt nebo kancl, staví Pařby hlavně na prostředí a reakcích postav na toto prostředí. Vtipné není to, co postavy říkají, ale jak se chovají a co dělají. ____ (vi) Odstranění kontrastu mezi postavami a prostředím, z něhož vychází bezmála každé umělecké dílo, může být i fatální, jak je zjevné třeba z ostalgického seriálu Vyprávěj, kde tvůrci ulehčili postavám situaci tím, že proměnili dějinné události sedmdesátých a osmdesátých let v pouhý kolorit, zatímco mikrohistorie rodinných početí, rozchodů, nevěr, oslav se stala skutečnými dějinami. Tudíž nejenže jsou tyhle seriálový nostalgický vzpomínky na svět komunismu trochu narůžovělý, ale nefungují ani dramaturgicky. ____ (vii) Zásadní problém je každopádně v tom, že spousta filmových tvůrců zaměňuje kontrast mezi postavami a prostředím, který je v pořádku, s kontrastem mezi scénářem a stylem, který už v pořádku není. První kontrast mezi postavami a prostředím se odehrává uvnitř příběhu a dodává filmu na působivosti (o co více podrtíte prostředím postavy, o to větší může být katarze), jenže druhý kontrast mezi scénářem a stylem působí často velmi podivně a nekoherentně. Třeba Rychle a zběsile 5, který pojímá velmi realisticky (závěrečný tažení trezoru se obešlo skoro úplně bez CGI) velmi hloupý scénář. Opačný extrém připravil divákům Snyder v Sucker Punch, kde pojmul pro změnu velmi chytrý scénář velmi stylizovaně. Výsledkem takovýchto snah jsou tzv. áčková béčka, chcete-li béčková áčka. Ne že by takový film, kde se scénář rozchází se stylem, nemohl fungovat, ale často působí značně ambivalentně a neuspokojivě (proto třeba skoro všichni filmoví skladatelé neustále zdůrazňují, že jejich hlavním úkolem je sloužit filmu). Ukázkový příklad této schizofrenie nabídl čtvrtý díl Mission Impossible, kde Brad Bird po vzoru svého oblíbence Davida Leana zavelel k dlouhým realistickým záběrům, ale coby tvůrce animáků je naplnil dost švihlým děním – třeba Cruise připomíná ve scéně, kde vyskočí z okna a běží dolů po fasádě obřího mrakodrapu v Dubaji, svou jmenovkyni, animovanou kočku Toma, která honí Jerryho. ____ P.S. Přišlo mi dost na pováženou, že to dvanáctiletý frajer herecky tak suverénně nandavá Evangelině Lilly, byť jistě – je to i o tom, jak jsou napsaný role. Z odfláknutý bič neupleteš.(28.1.2012)

  • Nathalie
    ****

    Rozkošně staromódní pohádka o humanitě, která se čirou náhodou odehrává v robotické budoucnosti.(13.12.2011)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Buena Vista // Počet premietajúcich kín v USA: 3,440 // Otvárací Víkend USA: $27,319,677 // Nekompromisných 100% za elegantnú audio-vizualizáciu, za režisérsku prácu Shawna Levy, za herecké duo Hugha Jackmana, Dakotu Goya a za zmysluplný a dojímavý dej. Filmy Warior, Rise of the Planet of the Apes a Real Steel sú pre mňa trio najväčších prekvapení roku 2011.(10.3.2013)

  • LIVINGDEAD
    **

    Rodinný film ala Nickelodeon a Disne´y Channel. Hugh Jackman se na fotra nehodí. Chvilkami jsem se nudil a tak jsem si prohlížel leták Kaufland.(18.1.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 51 68
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace