Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

Rabina 

všechny recenze uživatele

Promarněná příležitost! Skvělí čeští herci, výtečná předloha a bohužel neuvěřititelně blbá adaptace.  Režije je nijaká, plus několik rušivých střihů a  mikrofon v záběru. Maigret bez dýmky, dobrého pitiva a atmosféry. Ve srovnání s rozhlasovým provedením s Rudolfem Hrušinským jako Maigretem, působí tato filmová adaptace jako nepovedný vtip. Za Sklenčku a Hrušínského dvě hvězdy plus. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Konverzační krátká televizní detektivka, na které zapracoval zub času. Ovšem perfektní herecké výkony všech hlavních aktérů a zejména pana Hrušínského způsobují, že i tak jde o velmi slušný a koukatelný snímek. Kouzelné byly výrazy v tváři RH, jemné i přesné kladení otázek a až milé vyhybání se odpovědí, když informace poskytnout nechtěl. Příjemné. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Jen se budu opakovat - co je to za Maigreta bez dýmky?, utahané je to celých 40 minut, ale ani pak to moc grády nemá, nakonec jsem vlastně nepochopil motiv, skvělá je tu písnička Marie Laforet Mon amour, mon ami, jeden exteriérový záběr má taky povedenou atmosféru, herecky si zde Voska maže Hrušínského na chleba... no ale především tomu chybí atributy maigretovek, i když Hrušínský se typově jinak na tu postavu hodí. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tehdy ještě "nevyhraněný", či možná spíše režimem omezovaný režisér Tomáš Škrdlant (posledních 25 let výrazný český dokumentarista v oblasti sociologie, psychologie a pod.) natočil na počátku své kariéry i hranou televizní inscenaci podle francouzské předlohy. Neznám režisérovu další tvorbu, ale abych byl spravedlivý, zde se jedná o standardní TV detektivku, slušně natočenou, ale dle mého názoru nijak zvlášť nevyčnívající z tehdejšího průměru. Psychologie sem, psychologie tam, do transu mě nedostal ani Rudolf Hrušínský, jehož poklidní mlčenlivý pohled v kontrastu s morbidním příběhem (Spalovač mrtvol, Pasiáns, Po stopách krve) už v té době pomalu hraničil s recyklací :o). Víc než rovněž "recyklovaný" krimi příběh ze série Maigretovek upoutala francouzská hudební kulisa a Ota Sklenčka (zejména v dialozích s Maigretem), který bohužel už tolik prostoru nedostal. (65%) (Filmová výzva 2018 - Karlas) ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V pomerne slabej, dostupnej kvalite, sa to hodnotí ťažko. Hrušinský je borec. V úlohách rôznych inšpektorov, detektívov, žandárov, esembákov, vždy dokáže zahrať na tú správnu nôtu. Lenže táto varianta Maigreta ani z ďaleka nedisponuje takou kvalitou spracovania, ako napríklad séria krimi filmov: "Po stopách krve", "Vrah skrývá tvář", či "Strach". ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama