Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komisaře Maigreta (Rudolf Hrušínský) navštíví pan Marton (Ota Sklenčka) a stěžuje si, že se ho jeho žena pokouší zabít. Sotva muž odejde, přijde paní Martonová (Jiřina Jirásková) a tvrdí, že její muž je přepracovaný a bojí se zbytečně. Maigret navštíví prokurátora (Vlastimil Fišar) a žádá ho o povolení, aby mohl začít podivný případ vyšetřovat. Jenže prokurátor Maigretovi vyšetřování zakazuje, a tak se musí pokusit Maigret pravdu vypátrat na vlastní pěst. (Snorlax)

(více)

Recenze (25)

honajz 

všechny recenze uživatele

Jen se budu opakovat - co je to za Maigreta bez dýmky?, utahané je to celých 40 minut, ale ani pak to moc grády nemá, nakonec jsem vlastně nepochopil motiv, skvělá je tu písnička Marie Laforet Mon amour, mon ami, jeden exteriérový záběr má taky povedenou atmosféru, herecky si zde Voska maže Hrušínského na chleba... no ale především tomu chybí atributy maigretovek, i když Hrušínský se typově jinak na tu postavu hodí. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Zbytečně utahané a zbytečně krátké, přičemž skutečná zápletka přichází až v posledních dvaceti minutách. Na technické a vizuelní stránce se už hodně podepsal zub času (alespoň co se týče kopie, kterou jsem viděl). Ovšem hudba (šansony v podání Marie Laforêt) skvěle dotváří atmosféru a Rudolf Hrušínský je v roli Maigreta výborný. Už jenom to je důvod, proč tuto inscenaci vidět. 60%. ()

Reklama

salalala 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemná televizní jednohubka, která komornosti a omezených prostředků využívá na maximum. Základem je velmi dobrá zápletka, která je rozehrána hodně zajímavě a diváka zanechává v nejistotě, co se vlastně bude dít. K ní se přidává i slušná atmosféra, která je podmalovávána francouzskou hudbou. Škrdlantova režie není nijak výrazná, ale spoléhá se na výtečné dialogy, sílu zápletky a pomalé tempo, v němž je čas jen na to nejdůležitější. Vzhledem k tomu, že stopáž jen lehce přesahuje hodinu, není možné se vysloveně nudit, na druhou stranu ale potom vše působí trochu překotně a Maigret možná zbytečně vypadá jako mnohem větší génius, než jakým by měl být. Pozornost ale udržují především vynikající herci, mezi nimiž vyniká skvělý Rudolf Hrušínský a v závěru se k němu přidávají i Jana Hlaváčová a Jiřina Jirásková, škoda, že Ota Sklenčka nedostal víc prostoru. Zub času se na snímku podepsal hlavně po vizuální stránce, která je zbytečně tmavá. Obavy komisaře Maigereta jsou ale i po padesáti letech překvapivě dobrou a svižnou podívanou a také poctivou detektivkou, které už se dnes netočí. 70 % ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

V pomerne slabej, dostupnej kvalite, sa to hodnotí ťažko. Hrušinský je borec. V úlohách rôznych inšpektorov, detektívov, žandárov, esembákov, vždy dokáže zahrať na tú správnu nôtu. Lenže táto varianta Maigreta ani z ďaleka nedisponuje takou kvalitou spracovania, ako napríklad séria krimi filmov: "Po stopách krve", "Vrah skrývá tvář", či "Strach". ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Minimum akce, velké detaily obličejů hereckých představitelů, rozhovory, které připomínají spíš rozhlasovou hru. Žádné přestřelky, dramatické zvraty, hysterické výlevy, překombinovaná rozuzlení. Jen obyčejná, nevzrušivá detektivka, které kraluje lehce znuděný Maigret alias Hrušínský. A samozřejmě také Jirásková, Hlaváčová a Sklenčka. Díky za taková obyčejná jen. ()

Zajímavosti (1)

  • Kolejiště ve filmovém francouzském obchodním domě Louve, které provozuje Xaviér Marton (Ota Sklenčka), využívá výhradně modely velikosti H0 východoněmeckého výrobce PIKO (Sonneberg). (Robbi)

Reklama

Reklama