Reklama

Reklama

Anonym

  • Velká Británie Anonymous (více)
Trailer 1
Velká Británie / Německo / USA, 2011, 130 min

Režie:

Roland Emmerich

Scénář:

John Orloff

Kamera:

Anna Foerster

Hrají:

Vanessa Redgrave, Rhys Ifans, Joely Richardson, David Thewlis, Paula Schramm, Robert Emms, Edward Hogg, Rafe Spall, Jamie Campbell Bower, Xavier Samuel (více)
(další profese)

VOD (1)

Příběh filmu Anonym, který se odehrává v Anglii za období vlády královny Alžběty, spekuluje o otázce, která už po staletí vrtá hlavami akademiků a géniů jako Mark Twain, Charles Dickens a Sigmund Freud: kdo je doopravdy autorem díla, připisovaného Williamu Shakespearovi? Odborníci o tom vytrvale diskutují, byla o tom napsána řada knih a učenci zasvětili celé životy obraně či popírání teorií o osobě autora nejuznávanějšího díla anglické literatury. Anonym nabízí jednu z možných verzí jejich výkladu a zaměřuje se na dobu, kdy politické skandály a intriky, tajné románky na královském dvoře a zákeřné plány hamižných šlechticů, toužících po trůnu, vycházely na světlo na těch nejpřekvapivějších místech: na londýnských jevištích. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (393)

maseer2 

všechny recenze uživatele

příliš mnoho postav, které se ze začátku hodně pletou, a především dlouho nejasné vztahy a souvislosti mezi nimi mi dost bránily v tom, abych se do děje pořádně vžil a byl schopen si jej vychutnat.. k tomu ta přemrštěná stopáž.. na druhou stranu se režisérovi povedlo zfilmovat tuto na první pohled ne až tak záživnou látku vcelku chytlavě.. mě ale stejně nejvíc zaujaly scény vyznačující se typickou Emmerichovou velkolepostí - všechny ty přelety kamerou a záběry shora (na divadlo, Londýn, valící se dav, pochod po zamrzlé řece).. ve výsledku ale přesto zklamání, Emmerich by se měl zase spíš vrátit ke svým katastrofickým spektáklům - ty mu sedí více.. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Ufona od člověka jeden aspoň rozeznal a hned od začátku mu bylo jasné, která bije. Když však Rolča začne ukojovat své umělecké ambice, to abyste při tom měli u sebe ilustrovaný katalog anglických degenerátů a dělali si centrofixem na televizi křížky, jinak budete po dvaceti minutách naprosto v prdeli z toho, který z těch naondulovaných panáků se šviháckými knírky je Essex, který Southampton, a který Oxford. Pokud je vám ale jedno, koho vlastně ta Bětka ve finále přeblafla, můžete si v opravdu dokonalých kulisách poslechnout jednu z pohádek o tom, kdo byl vlastně nejpřeceňovanější nudil v dějinách světového dramatu s jazykem natolik květnatým, že dodnes poskytuje slušné živobytí celým hordám lingvistických eskamotérů, hloubajících nad tím, jestli opravdu vraždil ten negr nebo šlo jen o dobové rasistické předsudky, miloval li Ríša III svého koně víc, než Tudorovic Jindru, může li vám skutečně hrábnout, když příliš dlouho čumíte do lebky či nebyl li snad ten patnáctiletý Montekovic puboš ve skutečnosti latentní homosexuál, protože místo toho, aby naprudko ohnul Julču o balustrádu, recitoval jí raději pod balkónem vyteplené sonetky. Každopádně jsem od Herr Emmericha čekal, že bude opravdový Šejxpír bezcitné monstrum z nepřátelské galaxie a v závěru je všechny zmasakruje plasmovým dělem. Jsem docela mile překvapen, že se k tomu nedostal. Uvidíme, co Anonymous 2. ()

Reklama

gogo76 

všechny recenze uživatele

Asi nikto nečakal, že by sa do takého filmu Emmerich niekedy vôbec pustil. V porovnaní s tým, čo doteraz natočil, je to jeho najkomornejší film. V prvej tretine som sa trochu strácal, pretože mi unikali mená postáv, ale postupne som sa do toho dostal. Shakespeare ako úplná nula a blbec, ktorý nevie ani čítať, to znelo lákavo. Príbeh Emmerich celkom zručne vyskladal a mnohým dokázal, že vie aj niečo iné ako blockbustery. Ako historický film vôbec nesklamal, chváliť by sa dalo kadečo, ale musím hlavne hudbu, ktorá v mnohých scénach pomáha z diváka vytlačiť emócie. Asi najviac Emmerich zabodoval tým, že obsadil až na malé výnimky, neznáme tváre, ktoré sa mu odvďačili výbornými hereckými výkonmi. Nie je to úplne bez chýb, ale pozitíva prevažujú, preto sa prikláňam k slabším štyrom. 70%. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mysleli jste si, že nás Roland Emmerich už nemůže ničím překvapit? A přece - pustil se do historického filmu, který polemizuje s oblíbeným shakespearovským tématem. Pravda, název Anonymous spíše svádí k představě, že půjde o film z internetového prostředí hackerů, bojujících proti všem SOPA a ACTA. Jak rozdílné jsou pohledy na anonymy historické a současné! Po krátkém úvodu ze současnosti, kdy nás shakespearovský herec Derek Jacobi uvede na jevišti (kde jinde) do situace, se vypravíme se do historické Anglie. A budeme rozkrývat, kdo s kým, a jak to s těmi hrami a Shakespearem vlastně mohlo být. Po pravdě, na Emmericha jde o skvostný film - tudorovská Anglie je zde představena vizuálně dokonale. Výprava je skutečně na nejvyšší úrovni. Stejně tak dějová osnova vychází z nejnovějších bádání kolem osoby Williama Shakespeara a shrnuje je řekněme zábavnou a populárnější formou. Problém nastává ve chvíli, kdy je nám během deseti minut představeno až velké množství postav - v určité chvíli už mi tak nějak unikalo, kdo je kdo, a jaké má vazby s tím dalším, a proč. Navíc se zde skáče mezi několika časovými rovinami, což činí film a vyprávění rovněž ne zrovna přehlednými. Přesto podstata zápletky o zneužití divadla k politické moci je dostatečně jasná, v jednotlivých scénách herci excelují (včetně precizní britské výslovnosti) a pobaví i různé vtipné bonmoty, postřehy i obrazové vtipy (třeba tenis). Jestliže tedy budeme vnímat film spíše jako pásmo scének, které mají vytvořit jakýsi obraz a nechat diváka si vše pospojovat, stačí se ponořit do představeného světa minulosti a jen si ho užívat. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Emmerich si měl už na začátku přiznat, že na takové téma, jako je Shakespeare, prostě nemá. Snaží se tvářit, že to je komorní film (z jeho tvorby je určitě nejkomornější, vždyť tady nezanikne svět), a to třeba laciným orámováním, kde klasický shakespearovský herec Derek Jacobi uvede film jako divadelní hru. Přitom jsou v něm ale porušena i základní pravidla jako třeba jednota času (budete se akorát ztrácet ve třech časových rovinách). Nakonec jsou na Anonymovi nejkrásnější momenty, kde se hrají jednotlivé hry. Shakespeare, ať to byl kdokoli, byl génius a umělec. Emmerich ani jedno. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • V divadelních hrách lze ve filmu vidět hrát i ženy. To je nereálné, protože za dob Shakespeara hráli v divadle pouze muži, a to i ženské role. (Ganka)
  • Joely Richardson, která ve filmu hraje mladou královnu Alžbětu, hrála dříve Kateřinu Parrovou v seriálu Tudorovci (od r. 2007), tedy poslední ženu Jindřicha VIII., otce Alžběty I. (vanityfair)
  • Film je financován režisérem Rolandem Emmerichem. Jako hlavní důvod svého počínání režisér uvedl možnost distancovat se zásahům produkční společnosti a točit si tzv. „na vlastní triko“. (Conspi)

Související novinky

Roland Emmerich zničí Měsíc

Roland Emmerich zničí Měsíc

09.05.2019

Režisér Roland Emmerich (Den nezávislosti, 2012) má pověst tvůrce, který rád ničí věci. Města, planety, kariéru Williama Shakespeara – ve jménu zábavy to zničí všechno. Jeho nový velkofilm Moonfall… (více)

Emmerich zničí Bílý dům... zase

Emmerich zničí Bílý dům... zase

04.04.2012

Studio Sony/Columbia minulý týden utratilo 3 milióny dolarů za scénář akčního thrilleru White House Down od Jamese Vanderbilta (Zodiac, Amazing Spider-Man). Je to nejvyšší suma, jaká byla letos v… (více)

Oscar 2012 - výsledky

Oscar 2012 - výsledky

27.02.2012

84. udělování zlatých sošek, ke kterým se po letech vrátil Billy Crystal jako průvodce, bylo ve znamení tradice. Jedna z nejočekávanějších a nejsledovanějších televizních show roku se vrátila ke svým… (více)

Oscarové nominace 2012

Oscarové nominace 2012

24.01.2012

84. udělování výročních cen Americké filmové akademie se blíží. Ať už se vám to líbí nebo ne, pořád jde o nejsledovanější a z jistého pohledu i nejprestižnější filmové ceny na planetě. Takže, kdo se… (více)

Reklama

Reklama