Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sandiego
    ****

    Na symbolu domu či přístřeší originálně postavené komorní drama, jemuž zvláštní a "absurdně nadčasový prostor" zapadlé slovenské vísky s vnitřním prostorem čtyř obydlí dodává velmi zajímavou sevřenost i hlubší přesahy. Ovšem neorganická, zcela konvenční a debutanstvím zavánějící milostná linie, nakonec bohužel tuto sevřenost rozmělňuje. Krobot si zachovává svůj pověstný kamenný pohled (a jeho postava kamenný postoj k vlastním dcerám a jejich budoucnosti), ale právě proto u něj nenápadné okamžiky pochybností a vnitřních hnutí působí vícenásobnou intenzitou. Judita Bardos je spíše odkázána na otrockou aplikaci "Kulešovova efektu" a spíše zaujme rovněž debutující Lucia Jašková v roli vyhoštěné dcery, jíž scénář nabídl velmi vděčné a jímavě ztvárněné momenty.(8.7.2011)

  • tron
    ***

    Kvalitná psychologická dráma, ktorej veľmi veľa dáva solídna réžia a najmä a predovšetkým herci Krobot a Judit Bárdos (a v menšej úlohe Marek Mitaš). Nad celý filmom sa vznáša pochmúrna, depresívna, vďaka nikdy nedokončenej stavbe miestami akoby až apokalyptická atmosféra. Našťastie je tu koniec, ktorý dáva istú nádej. Napriek silným myšlienkam a dobre spracovanému vzťahu extrémistický otec/dospievajúca dcéra, nie je film až taký úderný, aký mohol byť a občas nudí.(4.9.2017)

  • slunicko2
    ***

    Se špatně rozdanými kartami se blbě hraje, zvláště, když hráči za moc nestojí. 1) 34letá Zuzana Liová (scénář a režie) se zdá být příslibem do budoucna. 60letý Miroslav Krobot (otec) a 58letá Taťjána Medvecká (matka) hráli pěkně. 29letému Marku Geišbergovi (zeť Milan) to slušelo. 2) Výstižný koment: xxmartinxx.(4.9.2016)

  • MA.KI
    *****

    Poctivé drama (nejen) otce a dcery (konflikt rozdílných povah, rozdílných názorů na svět a budoucnost, konflikt dvou generací…) odehrávající se v šedi tuzemské reality, bez zbytečných příkras či stylizace. Výtečně odvedená práce režisérky (a zároveň autorky scénáře), která příběh bez zaváhání ukočírovala. Výtečná psychologie postav. ~ Jeden z nejlepších česko-slovenských (či slovensko-českých?) filmů posledních let! Jen ten naprosto absurdní český dabing mě – a použiji tentokrát expresivní výrazivo – s prominutím sral…(5.6.2012)

  • ScarPoul
    ****

    Že by sa na slovensku konečne "lazy pohli"? Lióvá mi príde ako tá prvá pomyselná lastovička, ktorá zo sebou prináša nový vietor. Vietor plný zmien. Aspoň v to dúfam. Dom je komorný, minimalistický a realistický príbeh jednej rodiny, zo všetkými problémami, ktoré sú z inštitúciou zvaná rodina späté. Absolútnym ťahúňom filmu je Imrich v podaní Miroslava Krobota, ktorý si vystačí s jedným jediným výrazom, ktoré v sebe skrýva viac ako sa môže zdať. Keď si to tak vezmem každá postava má svoje dve, tri emócie, ktoré počas filmu strieda a vďaka ktorým nie je film emotívne vypätou drámou, ktorá by vás emocionálne rozbila, alebo ohúrila, ale vďaka ktorým pôsobí film uveriteľnejšie a prirodzenejšie. Spôsob akým film narába s dramatickými a humornými scénami je až zarážajúco prirodzené. Vtipné miesta vychádzajú z reálnych situácií a sú podané bez väčšej štylizácie- o to viac si ich ako divák cením a rovnako to platí pre miesta dramatické. Film nie je popisný a niektoré kľúčové momenty nechá na divákovi aby si ich vysvetlil, alebo ich vysvetlí v inej scéne a čo je dôležité bez zbytočných viet. Dom sa vďaka tomu stal jedným veľkým prekvapením.(8.10.2011)

  • - V roku 2007 získala Zuzana Liová v Cannes Cenu Krzyzstofa Kieslowského TVP AWARD 2007 za najlepší stredoeurópsky scenár. (Flego)

  • - Český herec Miroslav Krobot získal ocenenie Modrý anjel za najlepší mužský herecký výkon na 19. MFF Art Film Fest (Trenčianske Teplice, Trenčín). (rudeboy)

  • - Film získal ocenenie na filmovom festivale v Palm Springs v kategórii New Voices / New Visions, čo sa ešte žiadnemu Česko-Slovenskému filmu nepodarilo. (gogo76)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace