Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salalala
    ****

    Nejsou to úplně čisté čtyři, ale dám je. Dům je na naše poměry unikátní v tom, že nemá moc dialogů a hraje se tu hlavně mimikou a gesty. Proto je velmi šťastná Krobotova volba, protože ten roli protivného staříka zvládl s naprostým přehledem. Každý záblesk jeho citu je radost sledovat, protože se nám odkrývá i to nejhlubší nitro jeho postavy. Ona celá herecká sestava je velmi dobrá - Medevecká je třída, tudíž není pochyb o zvládnutí role, Bárdos je příjemné překvapení, stejně tak Lucia Jašková. Jediný problém je Marián Mitaš v roli učitele, je strašně necharismatický a nevýrazný, mám ale dojem, že to byl režisérčin záměr, takže asi vše v pořádku. Na druhou stranu je to hodně epizodické a řeší se tu trochu moc problémů a někdy to malinko drhne, přece jen mi ale tři na tenhle film přijdou málo. Je to přesně na pomezí, já nakonec hvězdu přidávám a dávám 70%.(11.10.2011)

  • Willy Kufalt
    ****

    Na pozadí nekonečnej stavby nového domu pre dcéru sa odohráva komorná dráma zo súčasnosti, o pomerne konfliktných vzťahoch v rámci rodiny. Sám príbeh sa vlečie asi v takom tempe, ako keď jeden človek sám ukladá pri stavaní domu spolu s vápnom jednu tehlu vedľa seba... Stíha popri tom ale čosi veľa vypovedať o charakteroch postáv, naladiť psychologicky pohnutú atmosféru umeleckými zábermi kamerou či mlčaním. Ide o kvalitnú filmovú drámu, ktorá si žiada od diváka pozornosť a správne rozpoloženie. Druhýkrát by som si už Dom asi nepustil, napriek tomu oceňujem všetky vyššie zmienené klady i herecké výkony, z ktorých vyčnieva hlavne Miroslav Krobot v úlohe večne zachmúreného otca. (70%) (Filmová výzva 2018 - troufalka)(15.8.2018)

  • honajz
    ***

    Fakt nevím. Lepší průměr. Snaha v některých scénách okatě kopírovat Kaurismäkiho (Akiho) jak pojetím scény, tak nečekaným střihem. Snaha o jistý minimalismus, který časem leze na nervy. Věčně rozkomíhaná kamera jako na lodi, proč? Zde bez jakéhokoliv opodstatnění, neb na sebe strhávala pozornost a rušila, odtahovala od dění. Motivace postav zvláštní, nedovysvětlené, nahozené. Co motivovalo dceru, že najednou otce začala milovat? Ta vkladní knížka? Co změnilo smýšlení otce? Že dcera utekla a přespala na lavičce? Proč v sobě ani jednou nenašel sílu dceru obejmout? Objímal někdy manželku? Jak se vlastně seznámili a proč se brali, když nedokáže dávat city najevo? Najednou je zde spousta otázek, a jestli jsou na ně ve filmu odpovědi, tak dovedně skryté. Btw, tak nějak jsem měl chvílemi pocit, že ten syžet kopíruje Ene bene Alice Nelllis. (Mankote, ta kamera mi ale lezla na nervy! Vraťte nám stativ!)(13.6.2014)

  • Morien
    ***

    Film jsem viděla v českém znění, ale kolikrát jsem si řekla, že bych tu slovenčinu slyšela radši. Film mi přišel zajímavý v tom, že hlavní hrdinka se zdá být úplně prázdná a působí spíš jako loutka, zatímco veškerou pozornost na sebe strhává její otec a v menší míře i matka, možná prostě proto, že je hrají výborní herci, ale třeba nejen kvůli tomu. Docela mě to vystrašilo, protože když sama tvořím, často používám samu sebe jako jednu z postav příběhu, jednoduše proto, že moje optika je mi nejbližší a umím ji nejlépe ovládat. Jak se na to ale asi dívají ostatní? Dokáže člověk sám sebe vykreslit jako osobu z masa a krve? Tento film částečně naznačuje, že ne, nebo se to jenom Zuzaně Liové nepovedlo. Z filmu jako takového jsem měla smíšený dojem, pár věcí mi nesedlo, ale dům a v něm Krobot byli úžasní.(6.6.2011)

  • TheSame
    **

    Co říct... už od prvních minut, kdy začala hrát primitivní "hudba" ve stylu klavírního jednoprstového vymačkávání tónů s marnou snahou o dramatičnost jsem si říkal, něco je špatně... Neříkám, že začátek byl uplně strašnej, ale kvůli zbytečnému přhrávání tragických scén(zvlášťe Judit Bárdos, i když, ona je to zatím jen amatérská herečka, takže jako debut se to asi dá i odpustit, ona to zase divákovi vynahradí jinak) proto, abysme na diváka udělali co největší "dojem" pak začnete všude hledat sebemenší chyby. A kdo hledá, ten najde, že... Ani nebudu zmiňovat množství tradičních klišé, která v dramatech nesmí chybět(např. černá plachta přes nebožtíka - to mě opravdu vytočilo, už vidím, jak se někdo snaží člověku dávat umělé dýchání, masáž srdce a když přijedou zdravotníci se sanitkou, tak jen zkonstatujou smrt, hoděj plachtu a konec a o nic se ani nepokusej, ale což...). Ještě víc mě naštvala divákovi servírovaná "náhoda za náhodou", kdy uplně omylem tatínek najde dceřiny peníze, manželka při praní v kapse zatajovanou lékařskou zprávu, atd. atd... Navíc, když zmíním množství zbytečných scén(např. ta Eva+Jakub v kabinetě), říkal jsem si, jestli jsem nešel náhodou na nějaký jiný žánr... Všechno to pak ještě pohřbil, v drama opravdu netradiční, happy-end. Abych to ukončil, za herecký výkon Miroslava Krobota(on a jeho manželka byli asi jediní opravdu uvěřitelní herci) jedna hvězda, a za pár celkem i vtipných scén ta druhá. Spíš 30 než 40%(2.11.2011)

  • - Natáčení probíhalo ve městě Čadca a jeho okolí. Dům, kde filmová rodina bydlela a nové stavěla, se nachází na okraji obce Malá Lehota. (benyxxx)

  • - Film získal na 25. plzeňském festivalu českých filmů Finále Zlatého ledňáčka v kategorii nejlepší celovečerní film. (Tom_Lachtan)

  • - Film získal ocenenie na filmovom festivale v Palm Springs v kategórii New Voices / New Visions, čo sa ešte žiadnemu Česko-Slovenskému filmu nepodarilo. (gogo76)