Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salalala
    ****

    Nejsou to úplně čisté čtyři, ale dám je. Dům je na naše poměry unikátní v tom, že nemá moc dialogů a hraje se tu hlavně mimikou a gesty. Proto je velmi šťastná Krobotova volba, protože ten roli protivného staříka zvládl s naprostým přehledem. Každý záblesk jeho citu je radost sledovat, protože se nám odkrývá i to nejhlubší nitro jeho postavy. Ona celá herecká sestava je velmi dobrá - Medevecká je třída, tudíž není pochyb o zvládnutí role, Bárdos je příjemné překvapení, stejně tak Lucia Jašková. Jediný problém je Marián Mitaš v roli učitele, je strašně necharismatický a nevýrazný, mám ale dojem, že to byl režisérčin záměr, takže asi vše v pořádku. Na druhou stranu je to hodně epizodické a řeší se tu trochu moc problémů a někdy to malinko drhne, přece jen mi ale tři na tenhle film přijdou málo. Je to přesně na pomezí, já nakonec hvězdu přidávám a dávám 70%.(11.10.2011)

  • Anderton
    ***

    Evin otec je vôl, pretože prestal komunikovať so svojou prvou dcérou a prestáva si rozumieť aj s tou druhou. Manžel dcéry je vôl, pretože sa nedokáže poriadne postarať o rodinu a rád si vypije. Učiteľ angličtiny je vôl, pretože je ženatý, má deti a začne spávať s 18kou. Mama tej 18ky je krava, pretože je celý čas drží v pozadí. Eva, tá 18ka, je krava, pretože si začne so ženatým chlapom. Je dcérou prvého vola. Prvá dcéra je krava, pretože si ako mladá nerozvážne zobrala nezodpovedného chlapa. Takže výborne pripravené postavy pre dramatické strety. Dom je dobrý psychologický film, s prepracovanými charaktermi postáv. Je to taký slovenský minimalizmus, príliš sa nerozpráva, postavy majú väčšinou nasadený poker face (výraz Krobota sa ani raz za celý čas nezmení) a emócie na plátne príliš nevrú. Lenže neviem, či je to ten správny prístup, Liová by občas kľudne mohla pritlačiť a svoje postavy sa nechať vyválať v tom, čo si nadrobili s patričnou emocionálnou odozvou. Dialógy nemohli byť jednoduchšie, stále počúvame otázky typu: "Si doma?, Ideš večerať? Miluješ ma? Kde toľko si?" a odpovede: "Áno, som", Nemám chuť, Neviem, Nestihla som autobus". Žiaden dialóg ma nezachytil za srdce, nepamätám si žiaden, hodný vďaka myšlienke na zamyslenie. Ale uvidíme v budúcnosti, ako sa Liovej tvorba vyvinie a určite sa pri tomto filme mnohému naučila.(2.1.2013)

  • gogo76
    ****

    Prekvapivo dobrý slovenský film, v ktorom dialógy nehrajú až takú veľkú úlohu. Je to v prvom rade o pocitoch a ťažkom živote na vidieku. M.Krobot stvárnil prísneho otca dokonale a urval si prakticky celý film pre seba. V úlohe otca dvoch dcér, pre ktoré stavia domy, divák cíti pod prísnou maskou, dobrého otca. Otca, ktorý dopraje, pomôže, ale je príliš hrdý na to, aby sa zmieril so staršou dcérou, zaťom a vnúčatami a príliš hrdý na to, aby sa mladšej spýtal, čo od života chce. On je hlava rodiny, on velí... Jemný klavír dobre dopĺňa smutné a dojímavé momenty, ale inak je hudby vo filme prekvapivo málo, no v konečnom dôsledku, práve to vytvára pocit reálnosti. Priznávam, že po záverečných titulkoch som ľutoval, že Krobot nedostal ešte viac priestoru. Filmu k dokonalosti niečo chýba, ale úloha, akú Krobot dostal, sa hercovi naskytne párkrát za život. 70%.(3.1.2013)

  • Frajer42
    **

    Celkem pěkná krajina, kde se nám odehrává už né tak úžasný příběh. Příběh je ve své podstatě hrozně jednoduchý. Stejně se mi ale na Miroslava Krobota velmi dobře koukalo. Z toho člověka vyzařuje jakási zvláštní aura. Bohužel to byl světlý moment pouze ojedinělý. Většinu stopáže se omílá pořád to stejné dokolečka kolem. A věřte mi, že v tak krátké stopáži se to prostě okouká. Dům není film vyloženě špatný, ale odnesl jsem si z něj holé nic. 2*(29.4.2012)

  • troufalka
    *****

    I když jde spíše o drama v poklidnějším rytmu, ukazuje vztahy, jaké jsou ve skutečnosti. Nikdo nedeklamuje, všechno, co se vysloví, tomu naprosto rozumím. A mnohem víc. Cením si herců, kteří dokáží hrát mimikou. Vážím si autorů, kteří si troufnou zařadit jako výrazový prostředek mlčení a nebojí se nasměrovat kameru do periférií. U nás je to Bohdan Sláma, na Slovensku Martin Šulík a Zuzana Liová. Po televizní prvotině Ticho, která se dočkala řady ocenění, přichází s celovečením autorských filmem. Netuším, zda je Zuzana geniální autorka nebo zda čerpala ze zahraničních zkušeností, ale film nepůsobí dojmem prvotiny. Charaktery postav nabízí velkou škálu možností, kterou autorka umírněně využívá. Vedení herců je volnější, ujako by každý hrál sám sebe. U samo obsazení je volba na jistotu. Nedokážu si v role otce představit lepšího morouse než je Miroslav Krobot. Výsledek působí velice přirozeným dojmem. Film o stavění vnějších zdí, místo těch vnitřních, které se měli bořit.(3.3.2015)

  • - Natáčení probíhalo ve městě Čadca a jeho okolí. Dům, kde filmová rodina bydlela a nové stavěla, se nachází na okraji obce Malá Lehota. (benyxxx)

  • - Jana Olhová zde ztvárnila matku Marka Geišberga (Milan). Ve skutečnosti je však jeho teta, sestra jeho otce Mariána. (funhouse)

  • - Slovenská herečka Judit Bárdos získala za stvárnenie 18-ročnej Evy ocenenie Modrý anjel za najlepší ženský herecký výkon na 19. MFF Art Film Fest (Trenčianske Teplice, Trenčín). (rudeboy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace