Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(5)

Obsahy(1)

Nejnovější miniseriál z produkce HBO představuje Mildred Pierceovou, hlavní postavu úspěšného románu Jamese M. Caina z roku 1941, který pojednává o hrdosti a cti americké střední třídy. Hlavní roli ztvárnila hvězdná Kate Winsletová, držitelka Oscara za film Předčítač. Spoluautorem scénáře a režisérem je uznávaný filmař Todd Haynes (nominovaný na Oscara za nejlepší scénář k snímku Daleko do nebe). Pětidílné drama vypráví příběh neobyčejné, nezávislé ženy, která se v nelehkém období Velké hospodářské krize 30. let, čerstvě rozvedená, snaží znovu najít štěstí pro sebe i svou rodinu. Drama sleduje Mildrediny spletité vztahy, její přehnanou starostlivost o sobeckou dceru i peripetie s vesměs netečnými a línými muži jejího života, jako je milenec Monty Beragon (Guy Pearce), nebo ex-manžel Bert Pierce (Brían F. O’Byrne).

Část 1.
Glendale, California, 1931. Mildred Pierceová, mladá matka s talentem na pečení, se stává slaměnou vdovou poté co vyhodila manžela Berta z domu. Nyní si musí najít práci, aby uživila sebe a své dvě dcery, jedenáctiletou Vedu a sedmiletou Ray. V pracovní agentuře mají pouze nabídky, které jí připadají pod úroveň, a tak hledá dál. Její kamarádka a sousedka jí mezitím udílí rady ohledně randění, načež si Mildred začne nečekaný románek s bývalým obchodním partnerem svého manžela Wally Burganem. Když Mildred zavolají z agentury a nabídnou jí práci hospodyně v zámožné rodině, zdráhavě souhlasí se schůzkou. Poté co rychle ukončí velmi jízlivý pohovor, hledá Mildred útočiště v místním bistru Cristofor’s Café. A právě zde, s pomocí servírky Idy zasáhne osud…

Část 2.
1931. Mildrediny vyhlídky na podnikatelský úspěch se zlepší, když začne prodávat své domácí koláče v bistru, kde se seznámila s Idou. Wally Burgan, Bertův bývalý obchodní partner, jí pomůže najít perfektní místo, kde by si mohla otevřít vlastní koláčovo-kuřecí restauraci, Mildred má však obavy, že kvůli zkrachovalému manželství bude problém s financováním. Rozvod proběhne v přátelském duchu a Mildred se stává majitelkou restaurace. Jenže všechno nemůže být růžové, vztah s předčasně dospělou dcerou Vedou je napjatý. Poslední den v bistru se Mildred impulzivně rozhodne odjet na dovolenou s pohledným zákazníkem Monty Beragonem do Santa Barbary. Její štěstí má však krátké trvání, když se dvojice vrátí domů, dojde k tragédii…

Část 3.
1931-1933. Aby se vzpamatovala z nevýslovné tragédie, pracuje Mildred ještě usilovněji na přípravách k otevření své restaurace. Po pomalém startu se restaurace rozjíždí, kapacita se naplňuje a Mildred s radostí uvítá bývalou kolegyni, servírku Idu, která jí pomáhá zvládnout nápor. Mezi hosty je také Monty, který svým uhlazeným vystupováním udělá silný dojem na Mildredinu dceru Vedu. Monty navrhuje Mildred, aby našla Vedě nového učitele klavíru, Mildred si však nemůže dovolit koupit nové piano, protože kvůli zrušení prohibice chce přidat do restaurace bar. Vedina rozmrzelost roste a Mildred začíná rozčilovat Montyho lenost a extravagantní životní styl, což vyvrcholí v emotivní novoroční konfrontaci...

Část 4.
O čtyři roky později, 1937-1938. Mildred rozšířila své podnikání o restauraci v Beverly Hills. Se svou nejlepší kamarádkou a obchodní partnerkou Lucy nyní obhlíží Laguna Beach, kde by mohla být nová pobřežní restaurace specializovaná na mořské plody a steaky. Jenže Mildredin podnikatelský úspěch je vykoupen stále se prohlubující krizí ve vztahu s Vedou. Ta si zoufá, protože její dlouholetý učitel klavíru zemřel a jeho potencionální náhradník, známý dirigent Carlo Treviso, ji odmítá učit. A Veda končí ve společnosti povaleče Sammyho Forrestera, jehož matka šokuje Mildred svým tvrzením o jejích dětech. Následuje emotivní hádka s Vedou, během níž jí Mildred vztekle vyhodí z domu. Po několika měsících, co spolu ty dvě nepromluví ani slovo, poví Bert Mildred o Vedině úspěchu coby zpěvačce v rádiu. Při poslechu Vedina zpěvu Mildred zabolí, že se tak odcizily a rozhodne se získat svou dceru zpět.

Část 5.
1938-1940. Mildred se znovu dává dohromady s Montym, který je štěstím bez sebe, že jeho bohatá milenka koupí rodinné sídlo v Pasadeně. Sblížit s Vedou se však Mildred nedaří. Její dcera si ale vede dobře, coby koloraturní sopranistka pracuje nyní pod vedením Carla Trevisy a má také nového manažera. Při příležitosti svatby s Montym se Mildred s dcerou jakž takž usmíří, ale všechno v pořádku není. Díky finanční rozmařilosti skončí Mildred v bezvýchodné situaci, restaurace Laguna krachuje a neloajální Wally hrozí, že podnikne právní kroky ve prospěch věřitelů. Přesvědčována Bertem, aby požádala o půjčku jejich úspěšnou dceru, se Mildred vrací domů a tam učiní šokující odhalení, které změní její život navždy… (HBO Europe)

(více)

Videa (5)

TV spot 5

Recenze (118)

Matty 

všechny recenze uživatele

Woman on top. Haynesova minisérie ukazuje, před čím dobová melodramata uhýbala. Fyzické detaily, proradnost proměnlivých postav, autentickou chudobu. Všechno je přepočítáváno na peníze, nejsnazší prostředek k dosažení úspěchu, po němž postavy buď samy touží, nebo jsou k němu tlačeny. Postavy realisticky řeší, kolik věci stojí, čím by se jiné filmy ze stejné doby nezdržovaly. ___ Mildredinu společenskou pozici tak, jak ji vnímá sama společnost, nikoli protagonistka, nejlépe vystihne Veda větou „Nejsme nijak výjimeční“. Otázkou tedy je: Jak se NĚKÝM stát? Jak být dámou a přitom si zachovat důstojnost? Nechat se vydržovat jako společnice, nebo přijmout podřadnou práci? Kdo koho ovládá, kdo komu rozkazuje? ___ S hrdinčinou emancipací, poté, co začne řídit v doslovném i přeneseném významu, poté, co se z ní navenek stane sebevědomá dáma, se změní i prostředí a důraz kladený na existenční starosti. Dobře zajištěná, nemusí už Mildred řešit, aby dcera měla co jíst, nově usiluje o její přízeň. Polopaticky shrnuto, za svobodu zaplatila vysokou cenu – získala peníze, ztratila lásku. Série prodělává přeměnu z dramatu sociálně kritického v melodrama (a skoro v antickou tragédii, k čemu svádějí přítomné operní árie). Kriminální linie a přesahy do filmu noir byly oproti Curtizově filmu potlačeny, přestože závěr je ještě ambivalentnější a má daleko k nastolení nějakého uspokojujícího statu quo. Poválečnou krizi mužské identity vystřídala hůře řešitelná krize hodnot vlastních oběma pohlavím. Nejsou nejen ženy, ale ani muži, na které by se dalo spolehnout. ___ Zasazení do krizových 30. let není dáváno vnějškově okatě na odiv. Vyeliminováním formálních excesů moderních seriálů budí Mildred Pierce dojem, že byla v zobrazované době skutečně natočena (až na tu barevnost záměrně lehce zatuchlého obrazu). ___ Komplikovaná role ženy, která nedokáže přestat milovat největší přítěž a zároveň jediný stabilní svého života, byla příležitostí pro Kate Winslet. Nezklamala. Nebojí se jít až na hranu, i za cenu ošklivosti a obvinění, že se v hrdinčině utrpení moc vyžívá, dát najevo velké emoce, jež k velkému dramatu zkrátka patří. Odhaluje každý kousek sebe samé. Nejen během odvážných a věrohodných erotických scén, jejichž smyslem není jenom ukázat nahé tělo – ukazují, že Mildred před Montym (zprvu) nemusí nic skrývat, nosit žádnou uniformu. Winsletová hraje nešťastnou ženu, která nepůsobí uvolněně ani když se směje. Chvilková radost nedokáže přehlušit všechny potíže kolem. Ne tentokrát, ne v této minisérii, odvážnější a upřímnější než jiné filmy a seriály, umožňující nám od starostí na pár hodin uniknout. Mildred Pierce, symptom stále probíhající ekonomické krize, se s nimi obrací rovnou na nás. 85% Zajímavé komentáře: DaViD´82, marvan ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

O mnoho ochuzenější a roztaženější, o mnoho zbabělejší, uhlazenější, melodramatičtější, podbízivější a doslovnější verze původního stejnojmenného noiru z r. 1945. *** Zvláštní efekt: zpětně se mi s každou minutou tohohle seriálu líbil původní film víc a víc, jak jsem byla konfrontovaná s tím, co a jak podtrhnout, zdůraznit, co se musí ukazovat zpříma a neotřele, co se může či má nechat nevyslovené k přemýšlení, a musela jsem mu přiznat obrovskou sílu, rafinovanost a odvahu. Původní pojetí by si bylo rozpracování do takovéhle délky rozhodně zasloužilo, ale dílo by muselo zůstat právě tak svrchované, vypravěčsky nekompromisní, lapidární a náročné na spolupráci diváka, abych mohla zůstat u vytržení – tenhle seriál zničil všechno, co bylo ve filmu až nepříjemně jitřivé, rušivé, málem neakceptovatelné, důstojně svojské, osamělé a odvážné zarputilé jako sama hlavní hrdinka – v seriálu však takovou ženu ani takové mistrné odvyprávění jejího portrétu a osudu nepotkáte. *** Haynesův seriál nejen že fakticky neříká nic nového, ale ani to neříká zajímavěji. Jeho podnik pouze prozrazuje, že Haynes se právě nedovedl smířit s tvrdými, sebejistými rysy výlučnosti a břitkosti původního díla, a tak je „uvedl na pravou míru“: znásilnil a ochočil si je plytkým, hladkým převyprávěním, přidal americkou romantiku a schematičnost, přebarvil vyznění, vystavěl oslí můstky z hladkých fošen a přivedl po nich ovečky sociálně čitelných a přijatelných vysvětlení pro chování postav původně zcela jinak motivovaných. Z nepřístupné, neústupné, zásadové hrdinky, milenky a matky s jistou hrdostí, kterou nelze zaměňovat s planou pýchou, udělal právě takovou ucuchtěnou a malověrnou hospodyňku, šedou myš, kterou její vyrůstající dcera může poprávu opovrhovat, kterou milenec může tuctově využít. Vznešená bytost, jejíž pravdivá a hluboká tragédie spočívala v nemožnosti přenést na své nejbližší a milé ono ušlechtilé vědomí velikosti, které řídí její zdánlivě provokativní kroky, v nemožnosti s nimi v té velikosti splynout, srůst s nimi, a se svou vlastní dcerou především – stát se její živnou půdou, umožnit jí, aby se stala prohloubeným pokračováním. Prokletá a nezdolatelná je propast mezi lidmi vysokého a nízkého stavu, a zvlášť bolestivě prožívaná je její sráznost tam, kde srdcem urozená je matka, s přirozenou touhou probudit stejnou moudrost a rozvinout ji ještě dál i v té sprostě poživačné, neurozené osobě, která je její jedinou dcerou. Skutečné matce nezbývá než do konce života poskytovat své dceři, krvi své krve, možnosti, znovu a znovu odpouštět necitlivost a doufat, že právě ten další krok možná natvrlé srdce porozevře. Naděje umírá poslední, až chvíli po člověku. *** Haynes však tuhle vznešenou tragickou dualitu nepochopil a Mildred představuje jako hrdinku od plotny v sociálním melodramatu všedního dne, naplňujícího všechna směšná dobová klišé. Mildred tu je trochu hloupá, trochu hysterická, je to průměrná americká puťka, která v sobě jako mouku na koláč smete do hrstky trochu síly a s kvoční shánčlivostí a průbojností si jde vydobýt svoje právo na místo na slunci. Důležité změny v pojetí tématu, ústupky zásadně měnící smysl i výši dramatu, jsou nenápadně rozeseté, ničí však dokonale veškerou původní originalitu ak hlavní hrdinky, tak i filmu samotného, umetají cestičku snazšímu, podstatně méně kontroverznímu vnímání. *** Zlomky: V původním filmu například Mildred s Wallym nikdy nespala, což z něj dělalo mnohem zajímavější a vznešenější postavu. -- Vedě nikdy ani v duchu, a už vůbec ne výslovně, melodramaticky, nahlas, nepřiznala nezadatelné právo na hrdopyšné a povýšené postoje. -- Mladší dcerku nepřeváželi do nemocnice, ale nechali ji u manželovy milenky, a Mildred té ženě byla upřímně vděčná, cuž znovu přirozeně prohloubilo všechny postavy i jejich velikost. -- Nemuseli jsme se dívat, jak chudinka Mildred omdlévá na trávě před domem, aby se doložilo, jak ji bolí, že jí dcerka zemřela. Původní film tu naopak uplatnil snad vůbec nejdrsnější střih. Heyes nás nutí dívat se minuty dokonce na pohřeb, ukládání rakve do hrobu, trávník, hlína, sešlost na dhrobem – nic horšího už snad filmař předvést nemůže. -- V původním filmu Mildred její manžel v těch nejtěžších chvílích není oporou, a snad je to známka jeho síly, protože jsou v té době v rozluce a on se nechce podvolit okolnostem. Nechá ji bez prostředků, je u milenky, nezajímá se, jak ona se zvládá postarat o děti, z čeho vyžije. O to silnější a prožívanější je paradoně jeho pozdější příklon k ní. Haynes naopak stvoří slabošského manžela, který Mildred nechá auto, dům, všemožné záruky a ujištění, předem prozrazující, jak se to může mezi nimi vyvrbit dál. -- Ve filmu jsme nepotřebovali sledovat, jak solidně tupá Mildred chodí po restauraci, kde pracuje jako servírka, a v zákulisí si s vidinou amerického snu snaživě zapisuje do notesu poznámky z provozu, aby se z ní jednou mohla stát úspěšná podnikatelka – jako si pak podle zápisníku odškrtává, jestli koupila petržel i cibuli i salát – na tyhle edukativní vycpávky vážně není příjemné se dívat, kvůli tomu se to do seriálu natahovat nemělo. -- Monty Brogan byl v původní verzi dědicem domu, který si Mildred sama od sebe všímavě vyhlédla pro svoji restauraci, a sama ho také přesvědčila, aby jí dům svěřil bez záruk a de facto se do ní zakoukal pro její bystrost a kuráž. Jak Wally, tak i Monty Brogan jsou v původním filmu mnohem složitější, hlubší, a přitom srozumitelné postavy, na rozdíl od plakátových, stereotypně nedůstojných milenců, jaké z nich udělal Haynes. Na rozdíl od Haynese původní režisér Wallymu třeba žádnou rodinu ani manželku nepřisoudil, stejně jako ho ve skutečnosti nikdy neusvědčil z žádné špinavosti, ba naopak, vždycky se ukázalo, že Wally vlastně jedná střízlivě rozumně a bez zlých úmyslů, a nechal ho nebezpečně samotářského balancovat na hraně sympatičnosti – ne tak Haynes, který ho nejen zčernobílil, ale vlastně tu postavu nesmírně očernil. A ona každá minuta stopáže by se dala de facto rozebrat se stejným výsledkem. *** Dá se říci, že původní film v té kratičké stopáži svoje postavy obnažil do mnoha vrstevnatých hlubin, ať tím, co zamlčoval (truchlila Mildred po dcerce v soukromí? dovolila si to? co doopravdy cítila k Wallymu? Kdo vlastně Wally byl a co chtěl, chtěl vůbec něco pro sebe? ...), či co nesmlouvavě odhaloval. Ukecaný a polopatický Haynesův počin je v ubíjející stopáži naprosto zplacatil a ploše zbanálněl. *** Navíc je třeba mít na paměti rozechvívající fakt, že původní noir byl vystavěn jako Mildredina vlastní výpověď na policejní stanici, pod tlakem a za dané situace přirozeně eklektická a zbavená soukromých emocí a myšlenek, které nechtěla zveřejnit – rámec vyprávění tak poskytoval vzrušující, byť nijak okatě zneužitou, licenci, nejen ohledně motivů k vraždě, ale i k celku vyprávění a popisům chování svého i druhých... Kdežto Haynes si toho ani nevšiml a naservíroval divákům „objektivně“ vyprávěný, dobovou módou šmrncnutý příběh z růžové knihovny. () (méně) (více)

Reklama

hous.enka 

všechny recenze uživatele

Pomaly rozjezd prvniho dilu je chvilemi hodne zdlouhavy, coz se vsak zahy vyvazi napjatymi rodinnymi vztahy. Myslim se, ze se tahle miniserie HBO povedla. Nejenze jde o aktualni tema (svetova hospodarska/ekonomicka krize), ale zaroven je puvodni film navysen o dalsi rozmer: propracovanejsi vztahy. Zatimco "stara" Mildred byla zejmena o patologickem vztahu matky a dcery (tomuto tematu je v nove Mildred venovana take ta stezejni cast), ke slovu se dostavaji i vztah s exmanzelem, zebrani o praci, rozjezd noveho podniku a novy milenec, ktereho si kazda zena (!) zamiluje. Navic kostymy i prostredi jako takove je velmi povedene a oscarove Kate Winslet potvrzuje, ze se jako Movie Star snad uz narodila. Obe herecky, ktere se postupne vystridaly v roli protivne dcerusky, byly rovnez uzasne. Fuj, neco takovyho mit doma, tak se ze me stane matka-vrazednice :) ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Vydařená dobovka, která je de facto doslovnou adaptací podobně vyvedeného románu. Minisérie disponuje perfektní výpravou, která diváka opravdu přenese do třicátých let, skvělou a chytlavou hudbou a hlavně úchvatnými hereckými výkony. Winslet je dokonalá a Mildred patří k jejím nejlepším rolím, Evan Rachel Wood i Morgan Turner jsou jako odpudivá Veda taktéž skvělé a přesně vystihují její charakter. Taktéž Guy Pearce si roli líného a namyšleného playboye užívá a na Mildred Pierce je radost se dívat. Jediné, co mi vadilo, je hodně pomalé tempo a poměrně dost "vaty", která byla úplně zbytečná a celé to natahovala. Jelikož předloha není rozsáhlá a ani dějově nijak zvlášť bohatá, zasloužila by tahle látka maximálně čtyři díly, protože v mnoha momentech jde vskutku jen o pocity a výpravu. Nebýt toho, možná bych hodnotil i výš, protože emoční dopad destruktivního vztahu dcery a matky je dost velký a závěrečný díl patří v tomto směru k absolutnímu vrcholu. Právě přetažená délka je prakticky jediným závažnějším důvodem toho, proč nehodnotím plným počtem a proč mě to vlastně nikdy úplně nevtáhlo. Herecky ale naprostá extratřída. 70% ()

Michelle75 

všechny recenze uživatele

Nečekala jsem od tohoto seriálu nic, narazila jsem na něj náhodou a tahle náhoda byla velice příjemná. Hned první díl navodí takovou zvláštní a pro mě nejistě lákavou atmosféru a naopak tu atmosféru 30.let vyjeví úplně skvostně. Ať se jedná o kostými, interiéry, hudbu, či slovník a také etiketu té doby. Kate Winslet je výborná herečka o tom žádná, ale tady se mi líbí úplně nejvíc. Její zdánlivě lehovážná a naopak i silná Mildred Pierceová má moje velké sympatie. Ale i ostatní postavy a hlavně herci tady předvádějí maximum z toho, cov nich je. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (6)

  • Děj se odehrává v Los Angeles, filmováni ale probíhalo v New Yorku. (M.B)
  • Výběr představitelky hlavní role byl jednoznačný, protože režisér si při čtení románu nedokázal v roli Mildred Pierceové představit nikoho jiného než Kate Winslet, a to i díky klasickým ženským křivkám, kterým tehdejší móda přála. (Michelle75)

Reklama

Reklama