Režie:
Alexandr SokurovKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Andrej SigleHrají:
Johannes Zeiler, Hanna Schygulla, Anton Adasinskij, Antoine Monot Jr., Isolda Dychauk, Georg Friedrich, Andreas Schmidt, Jurij Arabov, Maxim Mehmet (více)Obsahy(1)
Film slavného a experimentátorského ruského režiséra Alexandra Sokurova, který diváka vtáhne do světa dávno minulých dob, je strhující poutí plnou poetických i drsných záběrů. Sokurovův zvláštní film naléhavě poukazuje na lidské slabosti a chyby a znovu objevuje "Fausta" jako hluboký lidský příběh. Snímek zaujme nevšedními hereckými výkony Johannese Zeiler, Hanny Schygully a Antona Adasinjského (frontmana divadelního seskupení DEREVO). Jakkoli se nechal Sokurov volně inspirovat Goetheho příběhem, známý mýtus o zaprodání duše ďáblovi radikálně reinterpretuje. Faust je myslitelem a rebelem, avšak zároveň anonymním člověkem z masa a kostí, který je ovládán vnitřními pudy, chamtivostí a chtíčem. (Magic Box)
(více)Recenze (67)
"Faust má dostatočnú umeleckú kvalitu na to, aby vás strhol do svojho sveta, sveta homunkulov a úžerníkov, alchýmie a povier, túžby a zatratenia. Bez ohľadu na meno v titulkoch." více
"Žiaľ, v prípade tohto Sokurovovho filmu musíme oželieť jeho príznačnú poetickú ruštinu s mäkkou melodickou intonáciou: hoci film v Benátkach reprezentoval Rusko, pôvodný scenár bol preložený do nemčiny a všetky postavy hovoria po nemecky. S ruským znením sa vraj neráta, čo znamená, že Sokurov…" více
"O Faustovi teda môžeme povedať, že Alexander Sokurov opäť zaobaľuje svoje myšlienky do príťažlivého vizuálu, obtáčajúce sa a kĺzavé pohyby kamery prenikajú do zákutí spektakulárneho sveta, do prírodných scenérií, mestskej špiny aj ľudských vnútorností. Jeho bohatosť dotvára kombinácia autentických…"
"Na celkovém vyznění filmu má podíl hudba, výtvarné profese a vedení kamery. O hudební doprovod se postaral ruský skladatel Andrey Sigle, který má mnoholetou zkušenost s filmovou hudbou a pro Fausta složil l hudební doprovod, který jako jemný podkres dotváří jednotlivé scény. Historické kulisy se…" více
"Pri Faustovi som uvažoval nad tým, že prečo by tvorca nemohol divákovi ukázať aj niečo neestetické, nechutné, priam nabádajúce dáviť, keď to vykresľuje reálnu dobovú situáciu. Moja prísediaca (vykonštruovaný termín "sútrpiteľka" je exaktnejší) na mňa vtedy pozrela prvý raz..." více
"Sokurovovu představu o sváru romantismu a osvícenství reprezentuje i koexistence „vysokého“ a „nízkého“. „Vysoké“ je přítomné v jazyce, v Goethových myšlenkách a v obrazech, jež asociují dílo Caspara Davida Friedricha. „Nízké“ je přítomné v přízemní tělesnosti, špinavosti, všudypřítomné nečistotě.…" více