Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Výborný thriller a ještě lepší komedie. Oba žánry se organicky mísí ve filmu režiséra Patrice Leconta Poloviční šance, kde se po sedmadvaceti letech, po snímku Borsalino, sešli Jean-Paul Belmondo a Alain Delon. Film se tak stal důstojným připomenutím jejich herecké a v neposlední řadě i kaskadérské kariéry; po scenáristické i režijní stránce je působivým holdem dvěma zářivým osobnostem francouzské kinematografie... Alice se dostala do vězení díky své životní vášni – luxusním autům, která ukradne, projede se v nich a pak je nechá spořádaně stát. Měsíc po smrti své matky dostane kazetu, ve které se jí matka svěří, že se ve svém mládí zamilovala do dvou mužů najednou, každý z nich tedy má poloviční šanci, že byl otcem její dcery. Po propuštění z vězení Alice postupně navštíví majitele autobazaru Léa Brassaca, bývalého legionáře, a zámožného lupiče klenotů Juliena Vignala. V první chvíli se oba brání, ale zakrátko je posedne otcovská láska, žárlivost a řevnivost. Alice je mladá a krásná, a tak netrvá dlouho a přivolá řadu problémů. Potíž je v tom, že se dostane do sporu zrovna s ruskou mafií, která se snaží ovládnout celou Francouzskou riviéru. Oba „hoši“ si tedy připomenou staré dobré časy, kdy používali svou sílu, dobrou mušku, odvahu a kdy se často velmi dobře bavili. (Česká televize)

(více)

Recenze (149)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nějakou dramatickou tvorbu (kterou oba představitelé hlavních rolí zvládali, když na to přišlo) tentokrát nečekejte. Je to taková oddechovka jak pro herce-přátele, tak pro diváky...akce je prokládaná skvělým legionářským humorem, Vanessa Paradis se skutečně chová jako dcera svých filmových otců, prostě pohodička. 70% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Alain Delon a Jean-Paul Belmondo dokazují, že nejsou jako Arnold Schwarzenegger a spol. Jsou to totiž herci a hrají dobře i ve starším věku, jde jim to prostě tak dobře jako za mlada :-) ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dvě ikony francouzského filmu nám naposledy ukázaly co znamená akční komedie. Co znamená hrát a bavit. Bavit sebe, bavit své přátelé, bavit nás - jejich fanoušky, bavit diváky. Z každé společné scény Delona a Belmonda bylo vidět s jakým nadhledem si dělaji srandu ze své image a svého věku. Trojka Paradis, Belmondo a Delon je mnohem více sexy než kdejakej plastikovej materiál v časopisu Playboy. Tímto filmem odchází dvě hvězdy jedné mimořádně povedené éry francouzského filmu. Nezklamali, rozdali pár dobře mířených ran pěstí, prohnali se autem i helikoptérou rychlostí kulového blesku, zdevostovali všechno v okolí a za zvuků střelby s úsměvem na rtech odešli navždy z tohoto žánru. A jak se rozloučil Jean - Paul Belmondo z akcí ? Tak jak to umí jenom on. Přechod z jedoucího auta do vrtulníku v 65 letech bez zastoupení kaskadéra. Rozloučení hodné největšího frajera filmového plátna všech dob. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Jsou filmy, kde je pro mě scénář a příběh hodně důležitou indicií pro konečné hodnocení, ale Poloviční šance je jedním z těch, kde udělám ráda výjimku. Je mně totiž velkým potěšením a poctou sledovat ty dva "trošinku" starší kluky Alaina a Bébeho vedle sebe, s jakou lehkostí hrají i když upřímně vzato mně připadalo, že snad ani nehrají, ale že je to přímo baví. Myslím si, že Leconte si s velkou chutí zarežíroval s takovými hereckými esy a s Vanessou, která tomu dávala tu správnou, sladkou a příjemnou příchuť a kterou si hned rok na to vybral do skvělého filmu Dívka na mostě. A Jeane-Paule Belmondo klobouk dolů před tvojí fyzičkou v tolika letech. Messieurs de grâce ! ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Muži nestárnou. Tedy někteří. Delon s Belmondem si mohou s klidem zazpívat "jsem to já jak zamlada, stejný věci mě napadaj," a hrají s chutí, temperamentem a šarmem, které si s jejich dříve narozenou tvorbou nijak nezadají. Trojlístek ideálně doplňuje paní Deppová coby nejkrásnější a nejroztomilejší nezvedená dcerka pod francouzským sluncem. Jestli dva matadoři francouzského filmu patří do starého železa, tak většina těch mladších náleží do kategorie dřevo, a to určené na podpal. Merci beaucoup, messieurs, j´adore vous! ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Jen magor jako vy může pochopit magory, jako jsou oni." Dva zasloužilí bojovníci, kteří patrně naposledy prohráli v bitvě u Waterloo, se vydali bojovat s ruskou mafií o dvě půlky své dcery. Oba si to na stará kolena evidentně užili a já s nimi. Taky jsem hned chtěl najít ztracenou dceru a dělat s ní to, co taťkové obvykle dělávají - učit jí řídit závoďák, pilotovat vrtulník a vyrábět výbušniny. Zpívat rusky už totiž umí, sympatická je až dost a to jí do života stačí. Já se při této pohodovce zkrátka bavil, protože obě legendy francouzského filmu si ze sebe a svého věku neváhaly dělat takovou srandu, že odmítám srážet hvězdy jen za tu nepodstatnou drobnost, že zápletka s kufříkem je vlastně celkem triviální. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Je to taková kombinace akčního filmu a komedie Otec a otec. Celou dobu jsem si řikal, že tohle už jsem viděl v nějakym jinym filmu a bylo to lepší. Navíc Belmodno i Delon ve svym pokročilym věku mi moc jako poslední akční hrdinové neseděli. Zejména Belmondo mi připadal už takovej vyčpělej. Pro mě to je celkem obyčejnej film a naprostej průměr. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Dvě hvězdy francouzských kriminálek připomínají na stará kolena svoje eskapády průměrnou akční komedií (spolu si zahráli už v BORSALINOVI). Vanessa Paradis je sice rozkošná, ale chybí výraznější záporák, linie s policajtem je jakási nedomrlá, gerontofóry působí spíš improvizovaně, než vtipně a akce nabídne hlavně pyrotechnické orgie. Zdalipak se takového reunionu dočkáme i od Slye a Arnieho? P.S.: Tak jsme se dočkali a dopadlo to stejně neslavně. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

To je tak, když režisér Patrice Leconte na projížďce dijonskými lesy (ano těmi, v jejichž středu se těží ona slavná dijonská hořčice) najede na pařez a musí kvůli zdlouhavé opravě svého Citroënu 2VC přespat v tamním starobinci. Slovo dalo slovo a za polívku slíbil ještě jednu šanci pro tři místní svěřence Belmonda, Delona a madame Râpe de Vieux (je to ta babka v tom avokádovém fiží, jak se mihne v samotném závěru filmu. Zdroj: Google pro chromé). S těmito stojany z antikvariátu se rozhodl natočit poslední akční biják všech dob a budiž mu ku cti přičteno, že k tomu ani nepotřeboval počítač, aby starce donutil běhat. Pánové Belmondo a Delon se snaží, seč můžou a tak tedy nezbývá, než obviňovat výše jmenovaného režiséra, když to stejně zeslonil (jako zkonit, ale mnohem víc). Navzdory kvantu kortikoidů, co zařvaly ve prospěch filmu, se dobrý biják prostě natočit nepodařilo a tak si říkám, nebyl on, ten režisér Leconte, také něčím postižen? Například tím Němcem, co mi pořád schovává věci? Nebyl, milé děti, zeslonila to ta strašilka Vanessa Paradis, které by se do rozštěpu vešel celý Tour Montparnasse. A je to škoda. Dvě hvězdy za dvě hvězdy. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Policejní i mafiánská linka stejně nezáživné jako Leconteho režie, nesmyslná zápletka, co lze odepsat na účet komedie a madam ex-Depp, která místo zubní nitě používá šňůru na prádlo. To všechno je jen stafáž kolem dvou šedivých pardálů, kteří dostali možnost zavzpomínat na staré časy a vzájemným špičkováním a odkazy na dávné akce se jim to svým způsobem povedlo (motiv z Borsalina, Bébel se naposledy povozil na provazovém žebříku z vrtulníku, sýpka z Kořisti). Delon dokonce tu a tam vyloudil něco jako necynický úsměv a hned mu to přidalo na lidskosti, přesto však zůstává pachuť, že si ti dva zasloužili něco lepšího.. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

V žádném případě se nejedná o superdílo, především je to snaha dát tělu i duši odpočinek, ale také, jak tu již mnozí zdůraznili, přání obou protagonistů rozloučit se zažitým způsobem filmové tvorby ve stylu laškovného hochštaplerství a rošťáctví, ve kterém strávili větší část svého filmového života. Příjmení Paradisové je v dokonalé sodě s jejím vzhledem něžného bezelstného andílka, který nikdy za nic ale opravdu nemůže. Film je přitom plně aktuální a zarámování s bojem s jelcinskou mafií, která nikdy za nic nemůže a vždy si ví rady se vším, jen umocňuje tu osvícenou lehkost prolínání tří žánrů. Své tu dostává i francouzská policie, která má ke gabinovskému komisaři Maigretovi opravdu daleko. O osobnostech Belmondově a Delonově se nám ještě bude stýskat. O nich i o kvalitě, kterou vyzařovali a kterou bez pochyby byli. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Návrat dvou velkých Francouzských hvězd, Jean-Paul Belmonda a Alaina Delona. Příběh sice nijak originální není, ale to není důležité. Důležitá je symbióza hlavních postav a herecké výkony. A po této stránce film nezadrhává ani v nejmenším. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

Osvědčené zadání, dobrý průběh, chyběla nějaká ta třešnička na závěr. Díky dobrému obsazení, dobré pokoukání. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Nemůžu říct, že by Poloviční šance byla špatná, hrají tu dvě velké herecké hvězdy a Vanessa Paradis, avšak samotný příběh mě příliš neoslovil. Akce je tu dost a je poměrně dobré, dramatická linka taktéž potěší, ale komediální rovina mi poněkud unikala a snaha o humor povětšinou končila někde na pomezí lacinosti. ()

petaspur 

všechny recenze uživatele

Dva bývalé frajery, okrášlené bílým a štříbrným vlasem, nečekaně navštíví jejich dcera. Jejím otcem může být samozřejmě pouze jeden z nich, ale nároky na taťkovství sličné dívčiny si dělají oba naparující se senioři. Nemají se příliš v lásce, ale nehodlají sedět s rukama v klíně, když po dcerunce natahuje své dlouhé prsty ruská mafie. Aktivní důchodci si rychle vzpomenou na filmografii svým mladých let, pokusí se ignorovat bolesti v zádech a vydávají se, se sarkasmem na rtech a kanóny v rukou, zachránit ohroženého potomka. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Kdo z nás by nechtěl takové dva tatínky? V každém případě je doporučuju v druhém dabingu z dílny ČT, který má mnohem vtipnější dialogy. ()

Reklama

Reklama