poster

Poupata

  • angličtina

    Flower Buds

Drama

Česko, 2011, 94 min

Scénář:

Zdeněk Jiráský

Hrají:

Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen, Kim Son Nguyen, Luboš Veselý, Michal Nohejl, Dana Syslová, Edgar Dutka, Otmar Brancuzský, Karel Zima, Michaela Koliandrová, Nikola Rejlová, Martin Čarný, Karel Bytczanski, Gabriela Foglarová, Markéta Stojanovská, Terezie Kořínková, Martina Ptáčková, Iveta Vachalcová, Jitka Proňková, Olivie Žižková, Jana Šebíková, Šárka Kořeňová, Monika Kmochová, Barbora Doležalová, Ha Thanh Špetlíková, Petr Mirčev, Martin Hruška, Vu Huy Quang, Natálie Řehořová, Antonín Švejda, Martin Eugen Kulhánek, Miroslav Hanuš, Jiří Král, Natalia Veselá, Jana Luňáčková, Monika Matúšková, Agnes Vargová, Eva Bandyová, Hana Kuhnová, Irena Doubková, Brigita Chuchlová, Klára Smílková, Hana Bohatová, Ilona Honzová, Michaela Jonášová, Alena Dvořáková, Simona Šůsová, Ivana Hrdinová, Karin Gyureová, Diana Klimentová, Jana Hubačová, Petra Marková, Blanka Šimůnková, Renata Pěničková, Romana Kouřilová, Lenka Ménová, Sylvie Tomsová, Miroslava Benešová, Petra Malíková, Lucie Weinrichová, Philipp Schenker
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pishin
    ****

    Debutatnt Zdeněk Jiráský mě vyloženě přijemně překvapil a dávám si jej do hledáčku a těším se na další jeho počin. Nechám si rozležet a pak napíšu koment. 70% + 1* přihazuji za Anetu Krejčíkovou, némůžu si pomoct ale tohle je přesně ten typ ženskejch, který mě berou ''krev a mlíko'' mimo to mě její neustále přežvykující postava vyloženě bavila.(16.12.2011)

  • Tom_Lachtan
    *****

    Jeden z nejlépe zvládnutých českých filmů posledních let, kterému na výsledku neubírá ani dementní chování některých protagonistů, kteří jsou ovšem až snad jen na jednu výjimku dobře zahraní, přičemž nemyslím jen výborného Vladimíra Javorského, nýbrž i mladé osazenstvo, z něhož jsem (po)znal jedinou osobu a to ještě z nebetyčně debilní reklamy na ovocný pivo. Jakožto prvotina režisérova je výsledek ještě zajímavější (ačkoliv jeho dokumenty stojí za to), neb výsledek je vyzrálý na všech frontách, to i díky výborné kameře, která dokáže vykouzlit krásnou atmosféru, čemuž dopomáhá i hudba, na poměry cs filmu dosti nadstandardních kvalit. Navíc závěrečná scéna (škoda, že po ní následuje ještě minuta, která trošku kazí dojem) je naprosto dechberoucí a způsobila mi lehké mrazení po zádech.(17.10.2013)

  • liborek_
    ****

    Poupata dorostla a z krásného údělu a nadšených kroků k zítřku, jenž měl být nádherný jak rozkvetlá růže, zbyla pouty svázaná usychající kytice neštěstí a zmaru; kytice v odpadkovém koši... Poupata bez budoucnosti a s minulostí, která poutá ke dnu a už nepustí. To jsou poupata z roku 1985 dorostlá do Poupat roku 2010. Jiráský představil českému publiku po velmi dlouhé době skutečně realistické sociální drama, které není blbé, trapné, nebo odtržené od skutečnosti. Marně pátrám v paměti a napadá mě z poslední doby snad jen Šulíkův Sluneční stát a s určitými výhradami i Slámovo Štěstí (a to jsou oba z roku 2005). To, co již dlouhá léta točí např. v Anglii Ken Loach (Kes; Sladkých šestnáct let) nebo v sousedním Polsku Robert Glinski (Sviňky; Ahoj, Terezko), tady v té záplavě ironizujících, hláškovacích a především nerealistických filmů zoufale chybí. Poupata jsou opakem toho, co se tady točí běžně: Absence humoru a karikatur, pesimismus, bezvýchodnost a především přesný popis určitého problému. Zejména v první půlce je film výborný; bohužel s přibývajícím časem se začínají ve scénáři objevovat detaily, které až příliš připomínají otáčení kudly v otevřené ráně; detaily, které jsou přitažené za vlasy a trochu zbytečně prohlubují již tak hutnou depresi (postava prostitutky, pointa s vietnamským prodejcem apod.) I přes tyto drobné vady je však třeba vyzdvihnout to, jak jsou napsány jednotlivé postavy, protože přesně typologicky vystihují své předobrazy ze skutečného světa sociálně vyloučených. A osudy takových lidí je třeba si stále připomínat; zvláště v současné době, která poskytuje nadbytek živné půdy pro šíření sociálních problémů. Je třeba si to připomínat, neboť kde není budoucnost tam není ani hřích.... (3,5*)(24.6.2012)

  • Fr
    ***

    ,,NEZLOBÍŠ SE?....“ /// (no právě, tady se tak nějak nikdo na nikoho nezlobí, jen sou všichni furt nasraní) To bylo totiž tak.......... a proto táta nemá prachy, dcerka je smutná, maminka je smutná a syn (tak a teď pozor!) je v pohodě (možná je to tím hulením...). Smutní jsou i Vietnamci, smutná bude i striptérka a už to tak vypadá, že jedinej veselej tady bude hospodskej (převedeno do filmový řeči – majitel forbesu). Jestli čekáte, že se jejich protnutý osudy ještě víc protnou ..... – serte na to. Všichni maj prostě prekérky, mladí, staří, cizinec i našinec. Na českej film hodně sympatický bahno. Žádný omílání 100x viděných píčovin a špičkovej Javorský (fakt dobrý Kyslík!). Problémy, kterým rozumím, ale na druhou stranu moc nechápu, jak to, že.... no ale vod toho tady asi nejsu, že? Zvláštní, ale hlavně NETUCTOVEJ českej film. Možná jen proto, kolik do sebe narval lidskejch problémů. Škoda, že je nějak neřeší. Prostě si vyhrotí jednu rodinu a jde do hajzlu. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Su velkej fanda blikajících kurev. (né ty vole, striptérka tady nebliká....) 2.) Chtěl bych vidět pořádnej vietnamskej ohňostroj. 3.) Byla jsem Poupě. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(29.5.2012)

  • KlárkaS
    *

    Typický český sociální drama. A obsahuje tam snad všechny problémy, aby to pak mohlo získat co nejvíc cen, který vypovídají o kvalitě ještě míň než Oscaři. Automaty, marihuana, kluk na vozíčku, těhotenství, nezaměstnanost a ještě přidali menšinu, aby to mělo ještě něco víc. Krom toho, že ten příběh se absolutnš nikam neubírá, se ještě postavy chovají tak nelogicky, že bych jim všem přála ten konečněj ohňostroj.(14.7.2012)

  • - Film získal roku 2012 jednu z hlavních cen Flash Forward Award na Mezinárodním filmovém festivalu v Pusanu. (JoranProvenzano)

  • - „Jsem ctitel silných příběhů, věčně se snažím přijít na nějaký pořádný současný společenský problém, který by zadělal na velký příběh, a to byla prvotní motivace. Kritický vztah ke společnosti z toho vlastně vyplývá,“ řekl režisér a scenárista filmu Zdeněk Jiráský. (SONY_)

  • - Většina exteriérů i interiérů vznikala v okolí Vřesové, v Sokolově na nádraží a v nemocnici, na železniční trati a přejezdu v Novém Sedle, v sále kulturního domu v Klobukách, v Praze v Holešovické tržnici a dalších pražských lokacích. (venus)