poster

Poupata

  • anglický

    Flower Buds

Drama

Česko, 2011, 94 min

Scénář:

Zdeněk Jiráský

Hrají:

Vladimír Javorský, Malgorzata Pikus, Marika Šoposká, Josef Láska, Aneta Krejčíková, Kateřina Jandáčková, Jiří Maryško, Vladimír Polívka, Thi Minh Nguyen, Kim Son Nguyen, Luboš Veselý, Michal Nohejl, Dana Syslová, Edgar Dutka, Otmar Brancuzský, Karel Zima, Michaela Koliandrová, Nikola Rejlová, Martin Čarný, Karel Bytczanski, Gabriela Foglarová, Markéta Stojanovská, Terezie Kořínková, Martina Ptáčková, Iveta Vachalcová, Jitka Proňková, Olivie Žižková, Jana Šebíková, Šárka Kořeňová, Monika Kmochová, Barbora Doležalová, Ha Thanh Špetlíková, Petr Mirčev, Martin Hruška, Vu Huy Quang, Natálie Řehořová, Antonín Švejda, Martin Eugen Kulhánek, Miroslav Hanuš, Jiří Král, Natalia Veselá, Philipp Kaspar Schenker, Jana Luňáčková, Monika Matúšková, Agnes Vargová, Eva Bandyová, Hana Kuhnová, Irena Doubková, Brigita Chuchlová, Klára Smílková, Hana Bohatová, Ilona Honzová, Michaela Jonášová, Alena Dvořáková, Simona Šůsová, Ivana Hrdinová, Karin Gyureová, Diana Klimentová, Jana Hubačová, Petra Marková, Blanka Šimůnková, Renata Pěničková, Romana Kouřilová, Lenka Ménová, Sylvie Tomsová, Miroslava Benešová, Petra Malíková, Lucie Weinrichová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • InJo
    ****

    Koncentrovaná deprese pojednávající o životě několika obyčejných lidí z bezútěšného maloměsta, která ovšem nebudí dojem okaté účelové vykonstruovanosti a která se nebojí diváka párkrát i trochu rozesmát ("Do prdele se sněhem!"). Herci bez chybičky, speciální pochvalu zasluhují se svojí postavou dokonale sžitý Vladimír Javorský a sexy tělo Anety Krejčíkové. ;-) 80 %(30.9.2012)

  • Jellini
    *

    Nebudu se rozepisovat o hereckých výkonech, to by byla ztráta času. Mnohem horší to je s tímhle filmem v rovině scénáře, dramaturgie, kamery a v neposlední řadě režie. Žádný dialog mi nepřišel věrohodný, přirozený, "normální". Žádný dialog ve své podstatě nebyl dialog, ale pouze věty napsané tak, aby (a to dokonce jen v některých případech) za sebou dávaly smysl. Ke kameře Vladimíra Smutného musím být kritický. Některé záběry na sebe upozorňují kompozicí, některé jsou vyslověně hnusné (ale ne "hezky hnusné"), většina je pak naprosto neutrálních až podivných - celé to vůbec nedrží pohromadě. K tomu se váže rozzáběrování, se kterým je tu stejný problém jako u filmu Pouta. U většiny záběrů se naprosto kašle na to, co je v něm důležité, režisér si nevybírá, co sledovat, kameru nechává "objektivní" - avšak bez brilantně vystavěného scénáře a dobrých hereckých výkonů takový "styl" nefunguje a stává se relativistickým. Neznáme moc dobře motivace postav (nebo jen velice povrchně) a ani režisér nám nedává žádné vodítko, co sledovat, co je to důležité (každej divák si tam něco najde a něco doplní, podle vlastních zkušeností. A když to každému vyjde jinak, tak to přece nevadí, ne? Jasně..). Další zádrhel je v tempu. Většina situací by vyžadovala právě opačný časový prostor, než jaký ve filmu mají (tzn. v dlouhých scénách se většinou nic neděje a v krátkých scénách se toho stane strašně moc). A vůbec - ve filmu se stane tolik závažných událostí, že to v takovémto podání a v 90ti minutách času nelze pobrat, rozhodně ne "s divákovou účastí". (+ první scéna s vozíčkem je průser - nevěděl jsem, jestli se tomu mám smát nebo se propadnout hanbou za režiséra, kterej tohle vypustí ven). Naprosto také nerozumím některým pitomě vystavěným zvratům ve filmu ("uděláme si hezký večer?" ... "Promiň, já vlastně nemůžu", nebo celá linka s vietnamci) - ať o nich přemýšlím sebevíc, vůbec nechápu, co tím chtěl režisér říci, co v tom má divák "číst". A samozřejmě, jak už to s českými filmy bývá, k ničemu se tu nedojde (poslední scéna, kdy "asi si to dítě budu muset nechat", má bejt jakože smutná, nebo co? A co jako? A proč se nedozvím už nic víc o ostatních postavách? Až teď to začíná být alespoň trochu zajímavé..). Hvězdičku dávám za krátkodobou linii s otcem, který se po poslední prohře na několik dní vzdálí (ale stejně je to využitý tak na 10 procent..)(9.8.2012)

  • Ruut
    ****

    je to fakt povedený film - výborný je v něm Vladimír Javorský a překvapivě fakt zajímavá ta dvojice vietnamských stánkařů. Natáčení té davovky čumilů u předvádění spartakiádního čísla poupátek musel být v té zimě a noci asi masakr. Ale zase pánům třeba závidím několikero hospodských natáčení s Anetou Krejčíkovou, která hraje "tu" blondatou striptérku :-) --- a teď vážně: Poupata jsou jedním z nejlepších tzv. "chcpípáckých" filmů posledních let - možná od dob Pusinek Karin Babinské. Minimální rozpočet, velmi skromné podmínky na natáčení a ošuntělost lokací se povedlo krásně přenést na plátno. Díky tomu vznikl velmi realistický pohled do života ne až tak šťastných lidí ...(30.11.2011)

  • KlárkaS
    *

    Typický český sociální drama. A obsahuje tam snad všechny problémy, aby to pak mohlo získat co nejvíc cen, který vypovídají o kvalitě ještě míň než Oscaři. Automaty, marihuana, kluk na vozíčku, těhotenství, nezaměstnanost a ještě přidali menšinu, aby to mělo ještě něco víc. Krom toho, že ten příběh se absolutnš nikam neubírá, se ještě postavy chovají tak nelogicky, že bych jim všem přála ten konečněj ohňostroj.(14.7.2012)

  • mchnk
    ****

    Nekompromisní sonda do naprosto reálného sociálního úpadku, který v Česku začal někdy v polovině 90tých let. Jen k tomu přidáme státem podporovaný, novodobý mor, v podobě blikajících strojů na rychle (ne)vydělané peníze. Opravdu zoufalé osudy rodiny Hrdinových, se zde postupně rozvíjejí. Krásné sny a představy končí dřív než začnou a realita je prostě neúprosná. Dítě se vyvíjí, láska stojí peníze a v ruce zbývá poslední tisícovka. A k tomu všemu vánoce za dveřmi. Těžké drama, které není nijak zkaženo. Žádný primitivní postsynchronní dabing ala Štaindler v Perníkový věži, žádné umělé přitroublé dialogy z prostředí huličů a vůbec celá režisérská práce je vynikající. Po Bohdanu Slámovi tady máme Zděnka Jiráského, který nás tímto snímkem rozhodně láká na svůj další počin. I břitký humor podtrhuje kvalitu snímku. Výborné němé scény s perfektní kamerou.(20.6.2012)

  • - Snímek získal dvě ceny České filmové kritiky za rok 2011. Vladimír Smutný byl oceněn za nejlepší kameru a Vladimír Javorský si odnesl cenu za nejlepší mužský výkon v hlavní roli. (Terva)

  • - Film získal roku 2012 Stříbrného Huga na Mezinárodním filmovém festivalu v Chicagu v kategorii filmů začínajících režisérů. (JoranProvenzano)

  • - Film získal roku 2012 jednu z hlavních cen Flash Forward Award na Mezinárodním filmovém festivalu v Pusanu. (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace