poster

Amélie z Montmartru

  • Francie

    Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

  • Francie

    Amélie des Abbesses

    (pracovní název)
  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amelie

  • anglický

    Amelie from Montmartre

  • Slovensko

    Amélia z Montmartru

  • Austrálie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amélie

  • USA

    Amélie

  • Kanada

    Amélie

Komedie / Drama / Romantický

Francie / Německo, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kulmon
    *****

    Takový film Amíci natočit neumí. To umí jen Frantíci. Nádherný, poetický, romantický, barevný, vlévající do žil optimismus a dobrou náladu. Přesně takový je. Tento film snad nemá žádnou chybu, má šibalsky promyšlený scénář, výtečné herecké výkony, krásnou Andrey Tatou a brilantní hudbu. Takže bez váhání *****.(8.5.2009)

  • kiddo
    *****

    Nenazývala bych náhled na svět, tak jak je prezentován v „Amélii“, idealizovaným: poetický snímek se stejně jako jeho pesimistické, naturalistické protějšky zaměřuje jen na jeden aspekt a nepředkládá realitu jako celek se všemi jejími odstíny. postavy tu těží radost a sílu do života z právě probíhající chvíle, nacházejí krásu v drobnostech a film je tak jedním velkým subjektivním pohledem na svět, přičemž bytost naivní, snílkovské Amélie s hyperrozvinutou fantazií tomu všemu udává takt. Amélie by nemohla v „běžném světě“ existovat, proto si vysnívá svět vlastní – svět v kterém neexistuje ani dobro, ani zlo, jen štěstí a hledání cestiček, jak ho dosáhnout. Hlavní hrdinka sní o životě, ale bojí se a neumí ho skutečně žít; celý film dívka stráví tím, že se snaží najít a získat lásku, ale jakmile ji má na dosah ruky, ovládne ji strach a ona se bojí vystoupit ze své ochranné sítě, kterou si v podobě svých snů a představ utkala. Touží po lidech, ale neumí s nimi být, chce je činit šťastnými, aby odhlédla od svého neutěšeně osamělého života, který se bojí změnit. Amélie je vytržena z naší zažité reality a její „vyšinuté“ vnímání nám pomáhá přiblížit úchvatná vizuální stránka s teplými žlutými a červenými tóny obrazu, kamerou vyhledávající obličeje herců a všední drobnosti, kterým je tak dodáván nádech neobvyklosti, a v neposlední řadě křehká, střídavě dětsky dovádivá a střídavě nadpozemsky smutná hudba, která je společně s obrazem od snímku bez diskuzí neodpáratelná. Jeunet nám svou „Amélií“ ukazuje, že ideální svět se může skrývat v každém z nás a že o osobě toho hodně vypoví i několik bezvýznamných detailů: kiddo nemá ráda doktorské dřívko v puse, vlasy na okraji vany, zatuchlý pach dlouho nečtených knih, naopak ji těší záře vánočních světýlek ve ztemnělém pokoji, letní déšť za krkem a chlad okenní tabulky na nose. Teď je řada na vás.(2.1.2007)

  • monolog
    ***

    Původní odpadový hodnocení Asi jsem cvok, ale zjistit, kolik lidí má právě v Paříži orgasmus ani další jiný voloviny nechci. A vidět film o ničem taky nepotřebuju víc jak maximálně jednou, na to jsem si užil dosytosti různých pitomých telenovel. Jedině mě utvrdil v tom, že Francouzi ani Němci už neumí, stejně jako my, natočit dobrej a zároveň zábavnej příběh, aniž by tam zatáhli nějaký sračkovitý psychologický blbosti hlavních charakterů (kde jsou ty časy Chalupářů?). Mimochodem by mě zajímalo, kterej kritik=kretén tuhle ženskou může přirovnat k Audrey Hepburn. Dodatek Řekněme, že jsem to přehodnotil, když jsem se na to o skoro tři roky později podíval znovu. Výtečnej film pro citově vyprahlý existence, kterými je bohužel většina lidstva, včetně mé maličkosti. Bohužel až příliš deprimující a strašně barevně přefiltrovaný. A stále si myslím, že srovnávat AT s AH je hloupost. Konec je navíc až příliš dobrej a romanticky klasickej. Princezna dostane svýho krásnýho prince, ze kterýho se nevyklube vlk v beránčím rouše, ale opravdový Prince Charming. Kolikrát jsme to už viděli? Ale jiná otázka je, kolikrát to už skutečně někdo aspoň v našem okolí zažil? No a vypravěč občas mele neskutečný hovadiny. A stále se mi od Jeuneta líbil víc Vetřelec IV. K charakterům postav, větší snůšku cvoků aby člověk hledal pinzetou.(3.10.2006)

  • berg.12
    *****

    Život může být krásný a barevný v každé své vteřině, stejně jako je tenhle film, aneb melancholie potkala své filmové synonymum. Mimochodem, kavárna "U dvou mlýnů" je skutečná pohodová kavárna na úpatí Montmarteru. Míra autenticity je poměrně veliká, ale ne křiklavá a Améliovské turisty poznáte od místních celkem snadno. Ještě než si objednají kafe, mají už odfocené i toalety.(21.9.2005)

  • tron
    ****

    AMÉLIA Z MONTMARTRU nemala ďaleko k tomu, aby sa stala synonymom pre slová „pôvabnosť“ a „neodolateľnosť“. Originálny, úžasne pestrofarebný dej, si to svišťí naprieč lúkami, jazerami, lesmi i sex-obchodmi, príbeh hýri snáď desiatkami originálnych nápadov, po vizuálnej stránke je neuveriteľne prepracovaný, jeden kúzelný herecký výkon strieda druhý a nestráca sa v tom ani záhradný trpaslík – cestovateľ. Kino Považan 2001(1.1.2005)

  • - Film se původně měl odehrávat v roce 1974. (Kulmon)

  • - V jedné ze scén se objevuje Volkswagen New Beetle, který se začal vyrábět v roce 1998, tedy o rok později, než se odehrává příběh filmu. (alambert)

  • - Píseň hraná během Samanthině pípšou v obchodu s pornografií není na soundtracku zahrnuta. Je to "The Child" od Alexe Gophera. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace