poster

Amélie z Montmartru

  • Francie

    Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amelie

  • anglický

    Amelie from Montmartre

  • Francie

    Amélie des Abbesses

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Amélia z Montmartru

  • Austrálie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amélie

  • USA

    Amélie

  • Kanada

    Amélie

Komedie / Drama / Romantický

Francie / Německo, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kulmon
    *****

    Takový film Amíci natočit neumí. To umí jen Frantíci. Nádherný, poetický, romantický, barevný, vlévající do žil optimismus a dobrou náladu. Přesně takový je. Tento film snad nemá žádnou chybu, má šibalsky promyšlený scénář, výtečné herecké výkony, krásnou Andrey Tatou a brilantní hudbu. Takže bez váhání *****.(8.5.2009)

  • kiddo
    *****

    Nenazývala bych náhled na svět, tak jak je prezentován v „Amélii“, idealizovaným: poetický snímek se stejně jako jeho pesimistické, naturalistické protějšky zaměřuje jen na jeden aspekt a nepředkládá realitu jako celek se všemi jejími odstíny. postavy tu těží radost a sílu do života z právě probíhající chvíle, nacházejí krásu v drobnostech a film je tak jedním velkým subjektivním pohledem na svět, přičemž bytost naivní, snílkovské Amélie s hyperrozvinutou fantazií tomu všemu udává takt. Amélie by nemohla v „běžném světě“ existovat, proto si vysnívá svět vlastní – svět v kterém neexistuje ani dobro, ani zlo, jen štěstí a hledání cestiček, jak ho dosáhnout. Hlavní hrdinka sní o životě, ale bojí se a neumí ho skutečně žít; celý film dívka stráví tím, že se snaží najít a získat lásku, ale jakmile ji má na dosah ruky, ovládne ji strach a ona se bojí vystoupit ze své ochranné sítě, kterou si v podobě svých snů a představ utkala. Touží po lidech, ale neumí s nimi být, chce je činit šťastnými, aby odhlédla od svého neutěšeně osamělého života, který se bojí změnit. Amélie je vytržena z naší zažité reality a její „vyšinuté“ vnímání nám pomáhá přiblížit úchvatná vizuální stránka s teplými žlutými a červenými tóny obrazu, kamerou vyhledávající obličeje herců a všední drobnosti, kterým je tak dodáván nádech neobvyklosti, a v neposlední řadě křehká, střídavě dětsky dovádivá a střídavě nadpozemsky smutná hudba, která je společně s obrazem od snímku bez diskuzí neodpáratelná. Jeunet nám svou „Amélií“ ukazuje, že ideální svět se může skrývat v každém z nás a že o osobě toho hodně vypoví i několik bezvýznamných detailů: kiddo nemá ráda doktorské dřívko v puse, vlasy na okraji vany, zatuchlý pach dlouho nečtených knih, naopak ji těší záře vánočních světýlek ve ztemnělém pokoji, letní déšť za krkem a chlad okenní tabulky na nose. Teď je řada na vás.(2.1.2007)

  • genetique
    ****

    Améliu som dlho odkladal a odteraz sa budem snažiť, aby ma titulný obal neodrádzal. Film zasahuje až do fantazijnosti, paradoxne v našom, každodennom živote. A je jeho krásnou paralelou. Netradičné nápady a ich množstvo (trpaslík, fotobúdka, šípky, kamera, ...) úplne presiahli moje očakávania. Úplné odľahčenie dostal film po dramatickej stránke veľmi netradičným štýlom. Francúzština je navyše príjemný jazyk, hlavne v podobných konverzačných filmoch. Len by som to trošku skrátil a zapojil viac nekonvenčného humoru. 85%.(18.10.2007)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.6/10] | me: Milý európsky nekonfliktný, ale na môj vkus dosť jednoduchý a miestami príliš nevýrazný film. Audrey Tautou je jedinečná, jej postava je netradičná, krehká, ... stelesnené dobro, jemnosť a spravodlivosť ... a práve to je zároveň aj celá podstata tohto francúzskeho dielka. Je to špecifický film, ktorý niekedy pohladí, inokedy poteší ale väčšinou proste len tečie a vyžaruje až naivnú dobrotu (na všetky svetové strany) obalenú príjemnou hudbou, zaujímavou kamerou a strihom.(16.5.2010)

  • Kryšpín
    *****

    Pvní film, který na mě tak zapůsobil, že to nemůže být ani možný. Audreyin úsměv je ten neúžasnější, který jsem kdy viděl (Tedy až po úsměvu mojí holky). Scéna se slepcem mě okouzlila, tak dokonale, že teď se snažím pomáhat všem, kteří potřebují naši pomoc a bez nás by nic nedokázali. Však sami uvidíte, až tento film, jestli se to filmem dá nazvat uvidíte.(23.12.2003)

  • - Ve filmu se objeví ukázky z dalších dvou snímků: Jules a Jim (1962) a Jak je těžké býti dědečkem (1951). (Kulmon)

  • - Režisér Jean-Pierre Jeunet chtěl původně jako tvůrce hudby Michaela Nymana. Ten se však nakonec ukázal jako nedostižný. Jeunet pak uslyšel Tiersenovu hudbu, která původně pro film nebyla zamýšlena, a koupil na ni práva. Skladatel Yanna Tiersen pak už jen dopsal pár charakteristických motivů. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Když přichází Amélie poprvé do zelinářova bytu, vidíme detail její ruky, jak otevírá dveře. Ale rukáv je v této scéně jiný, než rukávy trička, které má dívka na sobě, když vejde dovnitř. (LoLaa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace