poster

Amélie z Montmartru

  • Francie

    Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

  • Francie

    Amélie des Abbesses

    (pracovní název)
  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amelie

  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amélie

  • angličtina

    Amelie from Montmartre

  • Slovensko

    Amélia z Montmartru

  • USA

    Amélie

  • Velká Británie

    Amélie

  • Kanada

    Amélie

  • Austrálie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amelie

Komedie / Drama / Romantický

Francie / Německo, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.6/10] | me: Milý európsky nekonfliktný, ale na môj vkus dosť jednoduchý a miestami príliš nevýrazný film. Audrey Tautou je jedinečná, jej postava je netradičná, krehká, ... stelesnené dobro, jemnosť a spravodlivosť ... a práve to je zároveň aj celá podstata tohto francúzskeho dielka. Je to špecifický film, ktorý niekedy pohladí, inokedy poteší ale väčšinou proste len tečie a vyžaruje až naivnú dobrotu (na všetky svetové strany) obalenú príjemnou hudbou, zaujímavou kamerou a strihom.(16.5.2010)

  • Tosim
    ****

    Nápad a atmosféra na jedničku. Vzpomínám si, že svého času podlehl kouzlu té křehké Francouzky snad každý. I můj šéf :-) Mě to minulo, i když nelze říct, že by mě snímek vyloženě zklamal, spíš jsem od něj čekal větší emoce. Ještě větší emoce než tam byly. Často jsem se od plic zasmál (zelinář) a dojal (opravář), nicméně film má i svoje slabší okamžiky. Čímž ovšem nechci napsat, že by se mi to nelíbilo. BEZ TEBE BY MÉ DNEŠNÍ CITY BYLY JEN SKOŘÁPKOU CITŮ DÁVNÝCH...(15.12.2003)

  • Eodeon
    ***

    bývaly doby, kdy jsem měl Amélii nesmírně rád a nevěřil jsem, že by se mi kdy mohla okoukat. nestalo se. přihodilo se něco jiného. přestal jsem filmu věřit. zošklivily se mi Jeunetovy škaredé barevné filtry a zprotivili pitvořící se herci úplně stejně, jako jeho jedovatý optimismus. svého času svěží nálada dnes už malinko zavání umělinou. velice rád bych věřil v zázračnost každého okamžiku, v katarzní půvab každé tragédie a velice rád bych žasnul nad tajuplnými souvislostmi lidských životů a na svět se díval skrze růžové brýle, ale Amélie mi to neumožňuje. nedovedu se ani při usilovné snaze smířit s dětinsky naivním nazíráním na témata hluboká a závažná, nevěřím v bezstarostnou lásku bez bolesti, bez obětí a starostí a už vůbec v osud, který k ní vyvolenému člověku umete cestičku. snad je to stářím, ale už se nedovedu oddávat citovému sebeukájení s takovou vstřícností. je snadné mi udělat radost, nebo mě dojmout, ale nesmím přitom zavětřit ani náznak kýče nebo falše. o to víc oceňuji Jeunetovy následující Příliš dlouhé zásnuby, které staví vyumělkovaný patos Amélie tváří v tvář nepokrytému patosu zákopového šílenství.(27.11.2012)

  • sportovec
    *****

    Poetičnost, jemný, hravý humor i trauma z partnerského osamění, jehož zosobněním je stále ještě mladá a dychtivá mladá žena žijící pod neopakovatelnými pařížskými střechami. Hravost a radost čiší z těch před i za kamerou. Rozepisovat se o kráse a skvělé kreaci Audrey Toutou nesmá smysl, protože lavinová suverenita jejího výkonu si nemůže nepodmanit doslova každého. Životní příležitostí však není jen pro svou hlavní představitelku, ale i pro tvůrce. V záplavě všech pokladů absolutních špiček, jak je přinesla ve francouzské i ve světové kinematografii druhá polovina minulého století, si toto dílo zachovává svou výraznou a nepřehlédnutelnou osobitost. Je tím, čím má být. Pohlazením a povzbuzením pro duši i srdce všech dychtících a frustrovaných.(28.8.2007)

  • sniper18
    *****

    Je to perfektná umelecká komédia od Jean-Pierre Jeuneta. Má dosť dobrý príbeh o mladej žene, Amélii, ktorá už od malička žije nezvyčajným životom prakticky vo svojom vlastnom svete a to aj po osamostatnení sa, keď sa zamestná v malej kaviarni. Stále cíti, že jej niečo chýba ku šťastiu, ale všetko sa zmení, keď vďaka jednej náhode nájde nový zmysel života, pomáhať ľuďom okolo seba a navyše prvýkrát narazí aj na spriaznenú dušu a tak spozná lásku, lenže na to musí ísť po svojom. Spracovanie je ale skutočne vynikajúce, už od prvého záberu je jasné, že toto bude nezvyčajný a nezabudnuteľný zážitok a to sa aj úplne naplní. V prvom rade tu nejde o príbeh ako celok, ale skôr je to preplnené mnohými maličkosťami a je tu množstvo zaujímavých postáv so svojim vlastným menším príbehom. Celé to pôsobí pomerne originálne a až mimoriadne nápadito, skutočne také množstvo rozličných nápadov sa v jednom filme vidí len veľmi zriedka, tu jedna nezabudnuteľná scéna strieda druhú, pôsobí to tak nádherne hravo a milo, dokáže to navodiť veľmi príjemnú atmosféru a pocity, takže v konečnom dôsledku to vyvoláva mimoriadne optimistické dojmy a ako celok je to prakticky dokonalosť, kde je všetko tak, ako aj má. Takže aj keď je to vlastne romanticky ladená komédia, ani jedno z toho nie je podané bežným spôsobom, romantika je originálna, obe postavy sú k sebe stále tak blízko a kvôli rôznym hrám predsa tak ďaleko a humor sprevádza celý film, pričom sa nejedná o žiadne hlúpe situácie, ale hlavne je nápaditý a príjemný, pričom u mňa vedú hlavne scény s trpaslíkom, no úsmev na tvári som mal neustále. Herecké obsadenie je výborné, celé to stojí na prakticky dokonalej Audrey Tautou, ktorá tu predvádza nezabudnuteľný výkon, užíval som si všetky tie jej pohľady a prístup k životu, ostatní sa jej už nemôžu vyrovnať, ale aj tak ma bavili úplne všetci a hlavne tým spôsobom, že všetci sú ako keby jedna rodina. Réžia a technická stránka sú úžasné, Jean-Pierre Jeunet tu predviedol mimoriadny talent, skvelý umelecký dojem, perfektná vizuálna stránka, zaujímavé farebné ladenie filmu, vynikajúca atmosféra, tu sa nedá absolútne nič skritizovať. A k tomu ešte veľmi dobrý výber hudby. Márne premýšľam, čo by som tomuto filmu mohol vytknúť, ale nič ma nenapadá, dokonalo vybrúsený diamant a jeden z najväčších skvostov svetovej filmovej tvorby. 93%(1.8.2013)

  • - Scéna před nádražím, kdy chce Amélie Ninovi odtajnit, kdo je tím záhadným mužem, který nechává své podobenky v koších vedle nádražních automatů po celém městě, má ukazovat Gare de l'Est (Východní nádraží). Ve skutečnosti ale jde o hlavní vchod Gare du Nord (Severní nádraží), které je od Východního vzdálené pouhých cca 300 m vzdušnou čarou. Vstupní portál Východního nádraží je totiž daleko menší a skromnější. (hippyman)

  • - Audrey Tautou neumí dělat "žabky", ty jsou tak dílem počítačových mágů. (Kulmon)

  • - Poté, co Amélie (Audrey Tautou) dostane foťák a fotí mraky na obloze v podobě zvířátek, v jednom záběru mačká spoušť na jedné straně a v dalším záběru na straně druhé. (vercza)