poster

Amélie z Montmartru

  • Francie

    Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

  • Francie

    Amélie des Abbesses

    (pracovní název)
  • Německo

    Die fabelhafte Welt der Amelie

  • anglický

    Amelie from Montmartre

  • Slovensko

    Amélia z Montmartru

  • Austrálie

    Amelie

  • Velká Británie

    Amelie

  • Kanada

    Amélie

  • Velká Británie

    Amélie

  • USA

    Amélie

Komedie / Drama / Romantický

Francie / Německo, 2001, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    ****

    Nápad a atmosféra na jedničku. Vzpomínám si, že svého času podlehl kouzlu té křehké Francouzky snad každý. I můj šéf :-) Mě to minulo, i když nelze říct, že by mě snímek vyloženě zklamal, spíš jsem od něj čekal větší emoce. Ještě větší emoce než tam byly. Často jsem se od plic zasmál (zelinář) a dojal (opravář), nicméně film má i svoje slabší okamžiky. Čímž ovšem nechci napsat, že by se mi to nelíbilo. BEZ TEBE BY MÉ DNEŠNÍ CITY BYLY JEN SKOŘÁPKOU CITŮ DÁVNÝCH...(15.12.2003)

  • robbiee
    ****

    [imdb: 8.6/10] | me: Milý európsky nekonfliktný, ale na môj vkus dosť jednoduchý a miestami príliš nevýrazný film. Audrey Tautou je jedinečná, jej postava je netradičná, krehká, ... stelesnené dobro, jemnosť a spravodlivosť ... a práve to je zároveň aj celá podstata tohto francúzskeho dielka. Je to špecifický film, ktorý niekedy pohladí, inokedy poteší ale väčšinou proste len tečie a vyžaruje až naivnú dobrotu (na všetky svetové strany) obalenú príjemnou hudbou, zaujímavou kamerou a strihom.(16.5.2010)

  • JANARYBA
    *****

    Film jako je Amélie se podaří tak jednou za pět let, i když Jeanu-Pierre Jeunetovi se to někdy podaří i dříve (http://www.csfd.cz/film/92395-prilis-dlouhe-zasnuby-un-long-dimanche-de-fianailles/ následovaly po 3 letech a http://www.csfd.cz/film/29220-delikatesy-delicatessen/ před Amélií byly taky naprosto jedinečné). O Amélii je zbytečné psát, ta se musí vidět....(14.5.2008)

  • Radek99
    *****

    Výjimečná ukázka dokonalého filmu. Filmová řeč Jeana-Pierre Jeuneta je tak osobitá a úchvatná, že se dá jen stěží přesně verbálně opsat, převládá v ní málokdy vídaná manýra. V jeho dílech je rozhodující především ona zvláštní čarokrásná estetika založená na uchvácení (většinou obskurním) detailem, který se po střípcích, tisíci drobných a roztomilých legrácek a vychytávek, skládá do magického obrazu světa, který plyne před očima fascinovaného diváka ve zvláštních perspektivách a dává na odiv efektní formu, ale i svou pomíjivost tím, že neustále zdůrazňuje svou ohraničenou filmovou existenci. Je to jakási francouzská forma magického realismu, míst, jež jsou obydlena postavami, které mohou žít jen v narativních světech, ale které jsou právě proto pro vnímající subjekt přitažlivé a blízké...tak blízké... Jistě tu hraje roli i čistě postmoderní filmový přístup - Amélie komunikuje často přímo s divákem, dívá se přímo do kamery, tedy na vás, ožívají obrazy , fotografie a věci, některé dokonce i mluví, vypravěč je božsky vševědoucí a dává divákovi takové množství informací, že přesně postihuje fenomén informačního zahlcení, v dynamické dualitě filmu ale proti nim stojí pasáže meditativní a umělecké, postihující ,,skrytý" význam světa (kůň běžící při Tour de France, sbírka fotek z fotoautomatu). Nemalou roli hraje také nadsázka a humor - a to jak jazykový či situační, tak i ten ,,sémantický", je často sám o sobě nositelem významu, posouvá a určuje děj příběhu (roztomilý trpaslík ,,posílající" pohlednice z cest ovlivňuje citové rozpoložení Améliina otce, vůbec Améliino ,,hraní si" na boha ovlivňující život nešťastných lidí kolem je sémantickým nosníkem filmu). Největší devízou tohoto filmu je ale jeho celkové vyznění - čirá směs radosti i smutku, všednosti i romantiky, průzračnosti i tajemna, hledání i ztrácení, osamění i lásky, harmonie i trápení, dualita skutečného života, kde se střídají (interpretačně mnohdy nejednoznačné) veselé a smutné fáze bytí... Oč je tenhle film více stylizovaný, o to je skutečnější a pravdivější a každý si v něm může najít svůj střípek, ve kterém spatří sám sebe...(31.1.2007)

  • Tyler
    *****

    Bylo 15. listopadu 2002, 20 hodin 47 minut a 31 vteřin, na ulice se začal hebce snášet první sníh, vzduch byl chladný, vločky studily na tváři a starý bělovlasý muž marně zápasil s deštníkem. V téže vteřině drobná dívka rozezněla smíchem celé foyer kina Centrál tak hlasitě, až trojice nedaleko stojících lidí otočila hlavy jejím směrem. Stále v ten samý moment policejní hlídka před kulturním domem Střelnice zvědavě pozorovala skupinku mladíků opakujících si nové taneční kroky. Ve stejný okamžik stínil mohutný dub odcházejícím divákům výhled na Baťkovo náměstí a jen jedna pouliční lampa blikotavě osvětlovala místo pod stromem, kde zatoulaný pes hladově očichával odhozený obal od svačiny. V tutéž vteřinu ve čtvrtém patře činžovního domu č.p. 833 v Nerudově ulici si malý David zakryl peřinou hlavu, aby tatínek, který zrovna nakoukl do jeho pokoje, nepoznal, že ještě nespí. A v té samé chvíli si Vladimír Endresl, devatenáctiletý snílek jenž má rád zvuk nárazů kapek deště do okna, uvědomil, že "Amélie z Montmartru" si právě našla místo v jeho srdci...(18.4.2005)

  • - Režisér Jean-Pierre Jeunet chtěl původně jako tvůrce hudby Michaela Nymana. Ten se však nakonec ukázal jako nedostižný. Jeunet pak uslyšel Tiersenovu hudbu, která původně pro film nebyla zamýšlena, a koupil na ni práva. Skladatel Yanna Tiersen pak už jen dopsal pár charakteristických motivů. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Album se sbírkou fotek bylo inspirováno podobným, které vytvořil kamarád režiséra Jeuneta. Jmenuje se s Michel Folco a je uveden v závěrečných titulcích. Aby se nemusela zakoupit práva k albu skutečnému, bylo do filmu vytvořeno album nové, ve kterém se mimo jiné objevil i herec Tchéky Karyo. (Martinibaby)

  • - Kdykoliv se natáčelo na veřejných prostranstvích, nechal Jean-Pierre Jeunet místo vyčistit od všech odpadků, špíny a graffiti, aby film více odpovídal jeho představám. Poněkud složité to pak ale bylo s natáčením na obrovském vlakovém nádraží. (Martinibaby)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace