Režie:
Neil JordanKamera:
Sean BobbittHudba:
Javier NavarreteHrají:
Saoirse Ronan, Gemma Arterton, Caleb Landry Jones, Sam Riley, Daniel Mays, Uri Gavriel, Gabriela Marcinková, Warren Brown, Jonny Lee Miller, Tom Hollander (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Eleanor a Clara, dvě tajemné mladé ženy, hledají útočiště v chátrajícím pobřežním letovisku. Uprostřed zbytků laciného luxusu a polorozpadlých hotelů se pokoušejí sehnat peníze a ubytování. Clara si začne vydělávat jako prostitutka a brzy se setká se stydlivým a osamělým Noelem, který jim poskytne útočiště v opuštěném penzionu jménem Byzantium. Clara, která vždy myslí na budoucnost, ho promění v dům neřesti. Mladší Eleanor, věčná školačka, najde spřízněnou duši ve Frankovi a prozradí mu své tajemství. Narodila se v roce 1804, ačkoliv je jí 16 let a Clara je její matka, přestože je jen o několik let starší. Přiznává, že k tomu, aby zůstali naživu, potřebují pít lidskou krev. V malém, poklidném městečku začínají umírat lidé. A minulost, před kterou dívky tak dlouho prchaly, je pomalu dohání. Zvítězí láska nebo věčný život? (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (303)
Bylo by hodně zajímavé, kdyby se většina děje odehrávala v minulosti a divák se dozvěděl více o putování těch dvou žen celým devatenáctým a dvacátým stoletím, takhle jsem si docela často kontrolovala, jestli to opravdu trvá dvě hodiny.. Čemu nelze upřít originalitu, bylo stvoření věčného života, aneb výroba dalšího upíra. Kdepak nějaké něžné kousnutí do krku v parku, zapomeňte na Tvajlajt, tohle jediné mi přišlo hodně promyšlené. Co dalšího bych vyzdvihla byl dobrý protiklad obou žen, Gemma Arterton se opět vyřádila v kůži a hloubavé pohledy Saoirse dojmou i toho největšího cynika. Už už bych se možná nechala přesvědčit na čtvrtou hvězdičku, ale konec to bohužel zabil. ()
║Rozpočet £8miliónov║Tržby USA $85,252║Tržby Celosvetovo $756,000▐ komorný anglický chladný dej, podaný bez strhujúcejšieho zápalu utopený v nevýraznosti, ako diel nejakého seriálu by to obstálo ako kino film sa stratí v plejáde podobne nevýrazných zlátanín /40%/ ()
Dva filmy v jedno. Eleanořin melancholický příběh takřka pro fanoušky Twilightu (vyprávění o dospívající dívce, první lásce a snaze oprostit se od despotických rodičů by snadno fungovalo i bez onoho upírského motivu) a život Clařin, který je nositelem jakéhosi náznaku epiky. Ostatně, takováhle dvoukvaltová, dělená narace není v Jordanově kinematografii novinkou (Hra na pláč, ono i to Interview s upírem), tentokrát ji však zvládl méně obratně. Eleanořina linie je příliš roztahaná, Clařina zase chaotická. Snad kdyby se trochu minutážní zvrátil poměr mezi nimi... P.S. Gemma Arterton je vážně kus. ()
Tomuto filmu jsem hodně věřila. Čekala jsem nějaký velký epos, ale bohužel, Byzantium je pro mě docela zklamání. Celý film je strašně monotónní, jakoby se pořád chtěl rozjet, ale stále ho něco brzdilo, stále se něco nakousávalo, ale nikdy se nešlo do hloubky. Velmi mi chyběla větší propracovanost celé mytologie a větší psychologie postav, závěr tak totiž vyšuměl úplně do ztracena. Filmu se nedají upřít filmařské kvality, Neil Jordan umí navodit atmosféru, výpravně i hudebně je to skvělé, Saoirse i Gemma byly výborné, během celých dvou hodin jsem se nenudila, ale během závěrečných titulků u mě převládl pocit dokonale promarněného potenciálu, Neil Jordan totiž držel v ruce něco, co mohlo napravit reputaci celému upírskému žánru, škoda, že to nezvládl dotáhnout do konce. ()
Asi nemusím zdůrazňovat, co tady pro mě bylo alfou a oGemmou, že? Až zase jednou narazím na smetáček, možná trošku poklidím v kamrlíku oblíbených hereček. Spojení upírů a prostituce s Byzantiem ve mně probudilo stejné nadšení, jako moje hypotetické spojení s Gemmou. A jestli mi chcete vyčítat, že jsem povrchní a nejdu víc do hloubky, zkuste si nejdřív představit můj výraz ve tváři, kterým bych vám na to odpověděl... ()
Galerie (73)
Zajímavosti (5)
- Roli Savella měl původně hrát Stephen Rea, ale pro nedostatek času ji přenechal Urimu Gavrielovi. (Terva)
- Celosvětová premiéra proběhla 9. září 2012 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (ČSFD)
- Saoirse Ronan (Eleanor Webb) ve filmu skutečně hraje spletitou klavírní sonátu Op. 2, č. 3. od Ludwiga van Beethovena, jelikož prošla intenzivním dvanáctitýdenním klavírním rychlokurzem. (Kritiq)
Reklama