Reklama

Reklama

Během parapsychologické konference vycítí věhlasná telepatka Helga Hullmannová přítomnost někoho, kdo se chystá spáchat vraždu. Ještě téhož večera je žena zavražděna neznámým zabijákem. Marcus Daly (David Hemmings) je anglický klavírista žijící v Říme, který se stane svědkem brutální vraždy. Poté, co se díky příliš horlivé reportérce Gianně Brezziové (Daria Nicolodi) ocitne na titulních stránkách novin, se Daly pustí do vyšetřování na vlastní pěst. Když jsou však na místě další vraždy zanechány usvědčující důkazy, Daly si uvědomí, že mu jde vrah po krku. Následuje závod s časem, jehož cílem je rozluštit záhadu – která se zdá být spojena s dětskou ukolébavkou a s chátrajícím sídlem na předměstí. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (135)

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Hezká práce s detaily, promyšlená kamera a slušná atmosféra. Moc jsem ale neporozumněl rockovému hudebnímu doprovodu, který mi prakticky pokaždé přišel mimo mísu a napětí tak srážel. Údajně se má jednat o jeden z nejúspěšnějších giallů od Daria Argenta a nějak tápu nad tím proč. Trochu protahované a jaksi nemastné neslané celkově. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasické giallo, Argento sa v tomto hororovom subžánri cíti ako ryba vo vode, všetky postupy dodržané. Na druhú stranu však musím priznať, že narozdiel od väčšiny užívateľov, ma tento snímok oslovil menej ako som čakal, taká Suspiria alebo Tenebre sa mi páčili viac. Úvod bol veľmi dobrý, navodenie atmosféry prítomnosti vraha ako i jeho identity bolo ukážkové, avšak nevydržalo to celý čas. S blížiacim sa koncom strácala atmosféra na sile a keďže tu vystupovalo relatívne málo postáv, tak tajomstvo identity vraha prestalo byť tajomstvom už relatívne skoro. Krv tiež mohla byť urobená lepšie, pripomínala mi temperovú farbičku, presne takú istú akú nosí moja dcéra do školy. Lepší priemer. 65/100 ()

Reklama

giallo 

všechny recenze uživatele

V roce 1970 Argento nakopnul žánr gialla nevýdaným způsobem. Byla z toho obrovská komerční bomba, kterou okopírovalo mnoho jiných režisérů. Jenže Argento nevytasil ještě všechny trumfy. S tím největším přišel až o 5 let později v podobě Deep Red. Pro mě je to bez diskuzí nejlepší giallo film, který kdy v plodné Itálii vznikl.Argento neskutečně válí ve všech složkách filmu od perfektní hudby (Goblini), přes skvělou kameru, výbornou hutnou atmosféru, až po napínavé finále. A ikdyž v současné době po režijní stránce Argento tápe, tak mu tento unikátní klenot už nikdo nikdy nemůže odpárat a já ho za něj budu navždy obdivovat. Viva giallo! ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Začalo to nepovedeným hysterickým úvodem s ukrutně přehrávající představitelkou psycholožky, která vytuší svou tragickou smrt během projevu na konferenci. Spíše než z rozehrané hrůzy jsem se tady bál, aby takhle primitivní a bez kousku atmosféry nebyl celý film. Skončilo to pro změnu na můj vkus až zbytečně příliš krvavou šarádou, asi se snahou co nejvíc šokovat. Ale pokud pominu rámcování Tmavě červené, u níž mi nesedl ani úvod, ani závěr, se zbytkem mohu být nadmíru spokojený. Asi takhle by mohl vypadat jeden ze způsobu kvalitního zpracování čistokrevné brakové detektivky. Vedle děje se stále více zamotávajícím se případem a promyšleného odhalování jednotlivých indicí jsou to excelentní budování napětí, s řadou působivých tajemných scén s hororovými prvky, k tomu napomáhající hudební doprovod a rovněž poutavá výtvarní stránka, co pro mě z tohoto nezvykle dlouhého brakového snímku vytváří silně nadprůměrný zážitek. 70% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Objektem Argentova psychoanalytického zájmu záludně není vrah (po kterém hrdinové pátrají, jako kdyby ho ani vypátrat nechtěli), nýbrž Hemmingsův senzitivní pianista. Zženštilý, opakovaně pokořovaný partnerkou a neustále zápasící s vlastními temnými pudy a běsy, jež se zhmotňují v osobě Carla (ten představuje doslova převrácený obraz protagonisty: ve společné scéně má jeden černé kalhoty a bílou košili a druhý opačně). Povinností je pár gore scén, jimž samozřejmě vždy přechází sadisticky dlouhá a gobliní hudbou geniálně pokreslená předehra. Svými estetickými kvalitami film potěší i rozmlsanější hororové fanoušky. Zatímco Zvětšeninu jsem přežil, její méně sebestřednou alternativu jsem si užil i napodruhé. 85% ()

Galerie (113)

Zajímavosti (10)

  • Inspirací pro kompozici byl režisérovi Argentovi např. obraz amerického malíře  Edwarda Hoppera "Nighthawks". V jedné scéně můžeme vidět stejný bar se stejnými postavami uvnitř. (bubun)
  • Vrahovy ruce v detailním záběru patří Darienu Argentovi. (Chatterer)
  • Ve Francii film vyšel pod názvem Les Frissons de la terreur, což v překladu znamená Třást se strachy. (Chatterer)

Související novinky

Zemřela herečka a scenáristka Daria Nicolodi

Zemřela herečka a scenáristka Daria Nicolodi

26.11.2020

Smutné zprávy přichází z Itálie, v Římě dnes zemřela Daria Nicolodi. Herečce, scenáristce a bývalé dlouholeté partnerce kultovního režiséra Daria Argenta bylo 70 let. Informaci médiím předala jejich… (více)

Reklama

Reklama