Režie:
Petr NikolaevKamera:
David PloyharHudba:
Kristian KollHrají:
Ondřej Vetchý, Lukáš Vaculík, Jan Vondráček, Jiří Dvořák, Vica Kerekes, Kryštof Hádek, Pavel Nečas, Filip Kaňkovský, Andrej Hryc, Zuzana Čapková (více)Obsahy(1)
František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)
(více)Recenze (711)
"Ondřej Vetchý se může snažit, jak chce (a že se snaží opravdu hodně a je zajímavé vidět představitele morálních chlapíků v záporné roli) - drama zločince posedlého tezí, že silnější vítězí, a policisty přesvědčeného, že musí vyhrát spravedlnost, se odehrává v sociálním, politickém i ekonomickém…" více
"Až příliš obecným ukotvením nosného tématu a jeho posunem do ryze fiktivní roviny se film připravil o svou největší přednost. Být oním výbušným materiálem, který se pokusí pravdivě vypovědět o prorůstání organizovaného zločinu do státní správy." více
"Zásah shůry totiž nejenže nenaruší celospolečenský status quo, ale navíc zajistí škodolibý pocit zadostiučinění z biblicky absolutního trestu. V tomto ohledu Příběh kmotra hraje podle žánrových pravidel, utužuje zcela nepodloženou důvěru ve „svobodná“ média a ještě dává divákům vychutnat Vedralův…" více
"I přes vážnost probírané problematiky, hrůzná úmrtí a vydírání je tíživá atmosféra odlehčena několika málo vtípky a ironickými narážkami zasahujícími až do kategorie černého humoru. Nemyslete si ale, že budete z kina odcházet s úsměvem na rtech. Očekávejte spíše hlavu plnou vtíravých otázek. Nebýt…" více
"Příběh kmotra je výrazně povedenější film, než Kajínek nebo Hranaři (ke kterým má námětem a tvůrčím záměrem velmi blízko)." více
"Vôbec, niektoré pasáže scenára či dialógy trochu šuštia papierom, i keď pripomínajú ľudovú múdrosť, že žiadny strom do neba nevyrastie. Ale diváka to asi nebude vzrušovať. Lebo i keď opakovaný motív futbalového štadióna, ako istého symbolu, naznačuje hru dobra a zla, chtiac-nechtiac si uvedomíme,…" více
"Film povrchně a populisticky surfuje na vlně „blbé nálady“ a papouškuje, že česká politika je do morku zkažená a že politici jsou buď neschopní, nebo zkorumpovaní - a patří do kriminálu. Činí tak s jednoduchostí (a zároveň protřelostí) babišovského kalibru, na což část cílového publika nepochybně…" více
"Nikolaev stvořil bezvýrazné dílo, když si sporně naplněným příklonem k "realitě" jedině svázal ruce. Mohl se přece zcela oprostit od svazujícího konkrétna a vypovědět o provázání podnikatelského podsvětí s politickými špičkami, jak to kdysi předvedl italský snímek Ruce nad městem." více
"Kdesi vzadu zůstává hlavní hrdina pouze jistým druhem karikatury. Postavou z konzumní podívané, která nevypovídá skoro o ničem." více
"Na rozdíl od tematicky spřízněného Kajínka tu není stylizace okatě samoúčelná, i když přepjatá hudba Kristiana Kolla tomuhle pocitu může nahrávat, a Nikolaev se ani nesnaží o laciné moralizování. Vaculíkova postava voice-overy pouze shrnuje děj, aniž by k nim přidávala rady, jak ho máte…" více
"Nikolaev, ač se ve filmu teleportujeme do minulosti, chtěl natočit dílo lehce nadčasové a přišel s křížkem po Kajínkovi, který mu tuhle cestu otevřel. Oba filmy ukazují to horší z českého polistopadového života v podsvětí, oba se snaží být nadčasovými svým vyzněním, ať už se jedná o justici,…" více