Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Své nejlepší filmy natočil Hugo Haas pod vedením režiséra Martina Friče. Patří mezi ně i tato crazy komedie z roku 1935 o veselých osudech nenapravitelného flamendra Petra Suka. Když mu lékaři po záměně rentgenových snímků předpovědí pouhý jeden den života, věren své tradici se vydá na poslední velkolepý flám. Projde několika bary, povzbudí se nemalým množstvím alkoholu, a protože už nemá co ztratit, na nemocničním lůžku se ze soucitu ožení s neznámou dívkou. Přesně s tou, do které se později beznadějně zamiluje, aniž tuší, že je s ní už ženat... Všestranně zdařilý snímek provází skvělá filmová hudba a diváka potěší i písničky, k nimž si Hugo Haas sám napsal texty. V bláznivé honičce si neodpustil několik originálních převleků a nezapomněl ani na svou oblíbenou specialitu – hlasovou imitaci Jaroslava Vojty. Po jeho boku uvidíme Adinu Mandlovou, Karla Hašlera, Václava Trégla a malého psíka Lumpíka. (Česká televize)

(více)

Recenze (138)

MovieFive 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch mála filmů, které začnou nadprůměrně a já si v duchu říkám ať to tak prosím pokračuje a ono vážně. Zásluhy připisuji vlastně všem. Především scénář byl vynikající a výborně zahraný Hugo Haasem. Lehkost s jakou přijal svou smrt byla neuvěřitelná a upřímně mě pobavila. I ostatní herci podali skvělý výkon, Hašler a Trégl hlavně; Mandlová neměla prostor na to předvést víc než solidní průměrný výkon. Je možné, že z námětu se dalo vytřískat ještě více vtipných a absurdních situací, ale v tom má zřejmě prsty Frič, který jak známo, je mistr v komediích tak akorát vtipných a myslím, že Ať žije nebožtík je další ukázkový příklad jeho filmového a komediálního umění. I přes mé nadšení, musím přiznat, že konec už mi nepřišel tak chytlavý jako začátek, ačkoliv nabídl perfektní scény. A co je hlavní, celkový dojem mi to nezkazilo. ()

Amper01 

všechny recenze uživatele

Jaxe mi tento film donedávna líbil, taxe mi naráz neuvěřitelně zhnusil. Je to v podstatě pohádka o bohémovi - člověku zcela nezodpovědném, po krk zadluženém, na alkoholu závislém, kterak mu vše jako zázrakem prošlo a získal nevěstu svých snů a přízeň bohatého strýčka. Promiňte, ale těch pár geniálních vtípků nepřekryje tuto zkaženou podstatu. Za pár opravdu povedených vtípků dávám průměr. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

Hugo Hass tu vypadá jako nějaká hollywoodská hvězda 30. let, která se nachomýtá kolem krásně nablýskaných veteránů. Ale dál? 85 let stará veselohra, která kromě těch nádherných veteránů už mi nemá co dát. [3571. hodnocení, 118. komentář, 82%] ()

t0ny 

všechny recenze uživatele

Tady už je každý komentář zbytečný. Musím se přiznat - pro dobové veselohry až příliš příznačná zápletka záměn a omylů mě zase dostala a jen horko těžko jsem se zvedal z podlahy po neuvěřitelných hláškách pana Haase. A nemůžu si odpustit malou melancholickou litanii - člověk se až diví, kam zmizel kreativní duch a vtip české komedie předválečných a posléze přelomu šedesátých a sedmdesátých let a možná i ta obyčejná chuť dělat zábavu pro zábavu. Kde jsou ty časy. ()

TerushkaJ 

všechny recenze uživatele

Možná jsem až příliš štědrá, ale nemohu si pomoci. Adina Mandlová je zde opět nádherná a Hugo Haas se svou mimikou a gesty mistrem němého filmu. Tento film miluji od malička, je to jedna z perel české kinematografie! (alespoň svým obsazením) ()

crha 

všechny recenze uživatele

Nepiju, ani karty nehraju a kokain skoro taky ani neberu! Hugo Hass je komik ja svině. Když střídal převleky, tak jsem se fakt smál, a že je to místy trapné, to je mi úplně jedno. Fakt povedená komedie a vezmu-li, že je to sranda i po osmdesáti letech, tak musím dát aspoň ty 4*. Tyhle komedie jsou často přeceňované a já fakt nejsem fanda těhle filmů, ale tady jsem se fakt bavil a Adina byla fakt klátitelná, děvka jedna kolaborantská, špinavá ()

domirovec 

všechny recenze uživatele

''Lumpíku, to jsi ty? Nezlob se na mě, ale já se opil a teď nevím kde.. kde to jsem. Víš ty co, počkej na mě, já ti přinesu živýho kanárka. Ale.. kde.. kde to jenom jsem? Je tohle nádraží nebo muzeum? Tak víš co, Lumpíku, přijď k divadlu.'' Chudák malý oříšek, úžasný a skvělý mistr ve svém oboru, Hugo Haas, ho nechal čekat před divadlem doslova celý film, že mu z toho až k zemi dlouhé vousy narostly :)) Ach jo, kde jsou prostě ty krásné zlaté časy, kdy se natáčely takovéto filmy. Šílené, báječně promyšlené a na rozdíl od (ne všech, ale drtivé většiny) všech dnešních, v tomto případě českých, novodobých komedií nepostrádající chytrý inteligentní humor. 5/5 ()

Véronique 

všechny recenze uživatele

Filmy s Haasem a Mandlovou miluji. Není jich mnoho (Mazlíček, Živor je pes), avšak stojí za to. "Ať žije nebožtík" patří do této trojice a plným právem patří mezi nejen divácky nejoblíbenější prvorepublikové filmy. Specifický Haasův humor, zdatný sekundant v podobě Václava Trégla a věrného psíka, nezbytná přítomnost stále se ve filmu více prosazující Adiny Mandlové, Jaroslav Marvan či Čeněk Šlégl - osvědčené sestava, která nezklamala ani zde. ()

rainman93 

všechny recenze uživatele

Ona je to už takhle dost vražedná kombinace: Frič, Haas, Manlová, Hašler, Trégl; ještě když k tomu přidáte smrt jako takovou. Morbidní humor zde čekejte jen v jemných a vkusných dávkách, přivřite oči nad nedomyšlenou záměnou rentgenových snímků u doktora a máte postaráno o mrtvičné záchvaty smíchu. ()

chrispe 

všechny recenze uživatele

Úžasný Hugo Haas, skvělé hlášky, Adina, které by tu nevinnost jeden i věřil! Podívám se vždy a ráda. 4,5* ()

Likan7 

všechny recenze uživatele

Nudné, naštěstí něco málo přes hodinku patnáct dlouhé. Na staré filmy se snažím občas koukat abych si doplnil rozhled, ale tady je to zatím to nejhorší, co jsem z tohoto ranku viděl. Jediné vtipné scény jsou ta s devíti prsty a vousatý pes :-) ()

Luxocculta 

všechny recenze uživatele

Skvělá komedie, která se do první ligy dostává hlavně díky smršti geniálních hlášek a nadčasovému humoru Hugo Haase. ()

junxi91 

všechny recenze uživatele

Taková jednoduchá, lehce stupidní prvorepubliková komedie s Hugo Haasem, který je mi jako herec celkem sympatický. Aspoň podle toho, co jsem si o něm zatím četl a také tím, že není žádný hezoun, zato má charisma. Zde hraje hlavního hrdinu Petra Suka, který nic nedělá, jen pije, flámuje a hraje karty. Jednoho dne odnese jeho sluha Baltazar do nemocnice rentgenové snímky jeho páteře. Dojde však k záměně, protože jejich skutečný majitel, čekající číslo 16, si odběhne pryč, a tak je Baltazar informován, že jeho pán má 24 hodin života. Petr Suk tak nad ničím neváhá, vyrazí na flám do baru, kde zazpívá pěknou písničku o tom, že už ho to stejně nebaví, a pak skončí na záchytce a v nemocnici. Těsně před smrtí je mu nabídnut sňatek s neznámou dívkou, která se shodou okolností stará o Petrova bohatého strýčka Petra Kornela. Další den se ovšem zjistí, že Petr neumírá, ale jeho strýc je na něj pěkně naštvaný. Petr navštíví s Baltazarem svého strýce, a zamiluje se do jeho pečovatelky Alice Machové. A zábava může začít, strýček je naštvaný a nahání nezbedného synovce, Petr je zamilovaný a chce se nechat rozvést s neznámou dívkou, a také nechat se prohlásit opět za "živého". Nebylo to špatné, párkrát jsem se zasmál, druhá polovina byla celkem napínavá a Haasovy písničky se mi líbily svou lehkou neuspořádaností a spontánností. ()

Astrebleue 

všechny recenze uživatele

Geniální komik Hugo Haas ve mé oblíbené roli, která mu myslím i vzhledem ke skutečnému životu prostě sedla.Perfektní hudební doprovod a hlavně chudák jeho pes:) ()

Appleboy 

všechny recenze uživatele

Tak takhle jsem se už hodně dlouho nezasmál! Znaje Hugo Haase pouze jako doktora Galéna z Bílé nemoci, vůbec jsem netušil, jak obrovský komediální talent v tomto herci dřímá. Ve srovnání se salonním humorem Oldřicha Nového a živelnou improvizací Vlasty Buriana mi nenápadné sebeironické glosy a chytré parodie Huga Haase přijdou mnohem zábavnější. Při scénách, když HH telefonuje svému pejskovi, aby si pro něj přišel do hospody, když se vtírá do přízně (mimochodem velice půvabné) Adiny Mandlové hlasem malé holčičky nebo když simultánně "tlumočí" z čínštiny, jsem málem umřel smíchy. Pokud přidáme tradičně nadprůměrnou režii Martina Friče, určitou naivitu, bez které si většinu filmů z tohoto období nedokážu představit, a obvyklé "nahrávače" v podání Václava Trégla, Čeňka Šlégla či Jaroslava Marvana, nelze jinak než za pět. Jedna z nejlepších komedií, co jsem kdy viděl. "Pardon, dovolíte, abych vás na něco upozornil?" "Na co?" "Na sebe." ()

Reklama

Reklama