Režie:
Michael BayScénář:
Ehren KrugerKamera:
Amir MokriHudba:
Steve JablonskyHrají:
Mark Wahlberg, Jack Reynor, Nicola Peltz, Stanley Tucci, Kelsey Grammer, Sophia Myles, Bingbing Li, T.J. Miller, Peter Cullen, Titus Welliver, Victoria Summer (více)VOD (6)
Obsahy(2)
Automechanik Cade Yager (Walhberg) se snaží uživit sebe a svou dospívající dceru Tessu (Nicola Peltz) opravováním hodně nepojízdných vraků. Zoufale se mu nedaří, ale jen do doby, než se z jednoho roztřískaného náklaďáku vyklube Transformer a zrovna ten nejdůležitější – Optimus Prime. Cade z toho jen těžko může mít radost, protože Amerika se ještě úplně nevzpamatovala ze souboje „hodných" Autobotů se „zlými" Deceptikony, který na konci třetího dílu zlikvidoval půlku Chicaga. Čtyři roky poté jsou všichni zástupci téhle mimozemské rasy na indexu a elitní vědecké mozky se snaží vytvořit pozemské Transformery, kteří by účinněji čelili podobným hrozbám. Z minulosti ale víme, že cesta do pekel bývá dlážděná dobrými úmysly, a jinak tomu nebude ani v tomto případě. To však Cadea příliš netrápí. Zatím. Jako nový lidský parťák toho nejslavnějšího z Transformerů se ocitl nejen v hledáčku americké vlády, ale pronásledují ho i Optimovi krajané. Do toho všeho se jeho dcera zamilovala, s čímž jako otec rozhodně nemůže souhlasit. Čtvrtí Transformers kromě Wahlberga v hlavní roli přinesou ještě jednu zásadní novinku – Dinoboty, což jsou mechaničtí tvorové, kteří vypadají jako prehistoričtí ještěři. Vítejte v transformovaném Jurském parku. (Bontonfilm)
(více)Videa (26)
Recenze (1 142)
Produkt, na kterém je dokonale vidět, jak důmyslně, detailně a strategicky dnes pracují ti, kteří se pohybují v nejvyšších černých číslech. Frenetické a těžce stravitelné souboje prokládané nostalgickým fetišem a minimálním zájem o cokoliv bez make-upu mě během sledování dohnaly ke třem úrovním čtení. Tím prvním je úvaha, že se jedná o hloupý film, který využívá vybrané formální postupy, ikonická rámování, vyprávěcí prvky a kdovíco ještě jednoduše proto, že jim jeho tvůrci věří a berou je za své, aniž by o nich kdykoliv pochybovali. Druhé čtení říká, že Transformers nejsou ani zdaleka tak hloupí a výše jmenovaným záměrně přepjatě dosahují obdobného efektu, přičemž je za tohle prozření nemůžeme kritizovat. Zvláště pak, když to tvůrcům na focus grupách zakroužkovali a Spielberg to jako výkonný producent schválil. Třetí a poslední možností je, že se jedná o chytrý a podvratný film, který všechny své aspekty dokonale postmoderně vnímá, záměrně je přepaluje v ikonických vyobrazeních (farma, sexy dcera, automobilový závodník, trauma z 9/11 a mimozemského konfliktu, frekvence národních symbolů, tatínek vynálezce) a tím je zároveň relativizuje a legitimizuje. Sám nevím, k čemu se přiklonit. Mám ale za to, že největším úspěchem ďábla bylo přesvědčit lidstvo, že neexistuje. Samotnou franšízu v kině asi nikdy nevynechám, ukazuje totiž, jak vypadá dokonalý studiový film, nad jehož sebemenším detailem strávilo obrovské množství korporátních zaměstnanců obrovské množství času. U ostatních blockbusterů mi to takto evidentní nepřijde. A popravdě, nic bych asi nechtěl víc, než jej vidět obklopen americkými teenagery někde na středozápadě. Už jenom proto, abych zažil "domácí" vnímání oné patologické nedůvěry k institucím, šílenému product placementu a genderové nevyrovnanosti, ze které si pod nánosem testosteronu nebudou mnozí pamatovat víc než lesk na rty a dlouhé vymodelované nohy. ()
Upřímně ani moc nevím. Trailery neslibovali nic extra nového, jen staré známé roboty, nové hrdiny a osvědčenou "bayovskou" akci. Takže asi není důvod k odsuzování nového nakopnutí téhle miliardové série. Tradičně jsou výbuchy ještě větší, noví roboti taktéž, tudíž klasické pojmutí sequelu, ale co se do kvalit týče, se čtyřka řadí hned za jedničku. Samozřejmě s nemalým odstupem, a ne díky bravurním dialogům, či fungující dramatické stránce. Samotná akce je ještě přehlednější, dokonale na velkém plátně vynikne každá transformace, vzájemné mydlení plecháčů nebo svaly Marka Wahlberga. O postavy tu nikdy nešlo, to platí i tentokrát. Wahlberg je sice sympatický kutil/vynálezce, snaží se i hrát, ale ve většině případů není co. Jeho dcera je sexy a o víc se ani nesnaží, proč taky, když to stačí. Protože cokoliv, co jim scénáristé vloží do úst, vlastně nikoho moc nezajímá, tady jsou hlavními hvězdami Optimus a Bumblebee. Ovšem kampaň především lákala na nové domácí mazlíčky Autobotů, kovové dinosaury. Dinoboti jako T-Rex, či pterodaktyl jsou příjemným oživením bitek, jen bohužel až těch finálních. O žádný průšvih tedy nejde, jen adekvátnější pokračování nudné trojky a ještě nudnější dvojky. Jako letní výplachový blockbuster ideální volba, ale coby začátek nové trilogie? ()
Je příjemné sledovat, jak mají tvůrci v malíčku to, co je dneska nejvíc trendy. Je tu totiž skoro všechno. Ideální míry 90-60-90 hlavní představitelky, vždy oblečené a nalíčené přesně tak jak to má vypadat, ty nejlepší prosluněné celky jaké si můžeme přát, samozřejmě vždy to nejlepší počasí, nejmodernější auta posledních 5ti let se tu prohánějí o sto šest a když už náhodou zavadíme o nějakou interiérovou scénu, máme tu nadčasový hranatý design a ušlechtilé materiály. Jediné co chybí jsou ty mužské "sexy patky" účesy, které tak frčí poslední dva roky - tady chlapci jedou ještě klasiku. Je to kalkul, je to povrchní jak prase a má to vydělat miliardu dolarů. Všechno tohle je ještě ok, ale nesměla by to být 165 minut trvající nuda o hovně. Je v podstatě úplně jedno jestli je to druhý, třetí nebo čtvrtý díl, ta koncepce je pořád stejná. Seznámení s postavami, vata (jakýsi děj) a vyberte si jedno velké světové město, kde bude závěrečná opulentní bitka, kde se rozstřílí půlka mrakodrapů a x aut a lodí. Vizuálně je to robustní, ale nikoliv nápadité, či dokonce strhující (o třídu výš je Snyder s Man of Steel). Tudíž zbyde akorát úžas jak je možné jen za 210 milionů dolarů natočit tolik pic bum prásk výbuchů a můžete se těšit na dalších x dílu, protože to bude jistojistě zase alfa-omega toho, co v danou dobu bude ve všech klíčových segmentech nejvíc frčet. ()
Jak je to v rámci přihouřených očí v prvních 30 minutách celkem svěží (trochu ve stylu uprchlickejch thrillerů, kdy umíraj roboti i lidi a vy cítíte emocionální dopad), tak je to v následujících 2 hodinách neředěný a pro člověka s alespoň nějakým diváckým vkusem nesnesitelný zlo. Člověk má doslova tendenci vytahat si mozek prstama a na posezení ho sežrat dřív, než dostane z Bayova nesmyslnýho záběrování, naprosto neukotvenýho, nekoncepčního a epilepsy-not-friendly pracování se změnama poměrů stran obrazu (ano, viděl jsem IMAX verzi), potažmo bezbřehý demence scénáře a faaakt prapodivnýho střihu (původně měl ten film tak 5 hodin, ne?) rakovinu. Nejhorší na tom všem ale je onen příslib vcelku atmosférickýho úvodu, protože naláká, aby zbaběle ucuknul zpátky do starejch kolejí a vytrestal vás dvojnásob další dávkou nonsensuální mytologie, tentokrát čerpající z artušovskejch legend (WTF?) a Promethea (WTF!). Jedinými opravdu velkými plusy jsou dobře udělaný rozlišení robotů (samuraj, kovboj, John Millius!) a vcelku bavící Wahlberg. Jablonsky hudebně definitivně umřel. ()
„ZAČAL NOVÝ VĚK. A VĚK TRANSFORMERŮ... SKONČIL…" /// Technickej masakr v příběhu, ve kterým táta, dcera a její starej pomáhaj zachránit svět. Škoda, že kvůli těm technickejm vychytávkám, nezbyla trocha nadšení pro scénář. Filmu vládne kovovej šrot a na lidi zbejvaj druhý housle. Navíc ta přemrštěná stopáž, ve který sice všechny ty mega nápady mají hafo prostoru, ale brzo začnou splývat v jeden bombastickej, nic neříkající celek. Škoda, že nepatřím k těm, co berou útokem regály s Hasbro kravinama, imaginárně zapínaj mezihvězdnej pohon a nepřestávaj Autobotem flákat do Deceptikona dokuď mamka nezavelí k večeři. Stačil by mně pohled do Driftovejch modrejch očí... Jenže to já ne. To radši budu řešit ten Dolby Atmos na Blu-ray disku a šťourat v tom, proč by Bay konečně nemohl dostat do ruky pořádnej scénář. Tohle bezemoční a bezkrevný pokoukání mi totiž moc radosti neudělalo. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám návod, jak si hrát s těma divnejma panďulákama. 2.) Zjistím, jakou si chtěj Američani otevřít v Číně hračkárnu. 3.) Thx za titule ,,K4rm4d0n“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE **** NAPĚTÍ ne ()
Galerie (212)
Zajímavosti (61)
- Vůbec první film, který pro část natáčení použil nové digitální IMAX 3D kamery, které slibovaly obraz srovnatelný s analogovými IMAX kamerami. V době uvedení filmu přišla jedna tato digitální kamera na milion amerických dolarů. (Zdroj: fandimefilmu.cz)
- Keď Michael Bay po treťom filme zo série Transformers povedal, že už nebude režírovať ďalší diel, uvažovalo sa, kto by ho mohol nahradiť. Padali mená ako Roland Emmerich, Joe Johnston, Jon Turteltaub, Stephen Sommers, Louis Leterrier alebo David Yates. (classic)
- Mark Wahlberg (Cade Yeager) požádal, aby se jeho děti Ella Rae, Michael Robert, Brendan Joseph a Grace Margaret mohly objevit ve filmu, protože jsou fanoušky "Transformers". (GreatestFan)
Reklama