Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tosim
    odpad!

    Je fakt, že Babovřesky jsou fenomén. Ať už kvůli návštěvnosti, či ohlasům, anebo samotnému obsahu. Vezměme si to tedy pěkně popořádku. Zdeněk Troška točí oblíbené filmy, ale o takovéhle masovosti si mohl od revoluce nechat jen zdát. Ta postupně upadala, jelikož české pohádky, částečně i jím vyšťaveny, logicky netáhly. Pak tady máme ohlasy - je pravda, že na každou věc se najdou blbé, dobré i kontroverzní. Do těch prostředních patří snaha v podstatě seriózních médií, udělat ze vzorku určitého druhu diváků, jakou CSFD je, spolek "kavárenských intelektuálů" (tahle neskuečná fráze mě opravdu sere) a mluvit místo toho o penězích a návštěvnosti. Diváci, kteří se na Zdendu dívají kritičtějším okem, tady byli už dávno, jen teď, díky možnostem, které mají, je jejich slovo slyšet. Troška se totiž vždycky oháněl jen čísly, zpětnou vazbou nikdy. Jistě, kdyby se na film chodilo míň, míň by se o něm i mluvilo, ale že by měla pozitivnější kritiky? WTF? Navíc i tzv. lehčí žánr se dá určitým způsobem rozebrat a to, že jsou Babovřesky letní komedie (premiérovaná v zimě, haha), na tom skutečně nic nemění. No a nakonec ten obsah. Nadávání na pana režiséra se už stalo folklórem, proto jsem si na jeho práce už zvykl, akce ale vyvolává reakci a tak je tohle jak klasická "troškovina," tak snímek, který rádoby podprahově sděluje něco o současnosti. To znamená, že pokud přežijete ptáky, hovna, rvačky, řvaní, Medovníky, Impulsovi, vražedně mrtvolné tempo, opakování Šoustala a zrychlených záběrů do bezvědomí, pády, Lucii Bílou a hisorky na dvacetiminutovku, natažené do dvou celovečerních filmů, čeká vás i banální zúčtování s korupcí, rasismus, hádka o dvoukorunu, co bábinka nechce dát "miliardářské" církvi a pak pravdu a lásku, bez níž by to asi vážně nešlo. Tečkou je jeptiška, vypadnuvší snad z francouzských četníků, která mravně usměrní drbny, aby se nesmály farářovu příjmení a že si s ním určitě užil dost. Tak vzkazují scénáristé a režisér buranským divákům, kteří se právě tomuto smějí, že si jich tvůrci neváží, jelikož co je nevhodné ve filmu, u diváků, kteří zacálujou lováče, nevadí. Kardinální otázkou pak zústává: je skutečně naším problémem, že si pan režisér, který studoval na francouzském lyceu a podle rozhovorů nemá např. jasno v základním rozdělování žánrů, tohle neuvědomuje?? 10% jako bohudík za civilní romanci mezi Honzou Dolanským a Luckou Vondráčkovou.(12.3.2013)

  • jonyyy
    odpad!

    Tak to byla síla! Slovní spojení "amaterský herecký výkon" dostalo úplně nový rozměr. V první půlce mi přišlo, že herci dostali za úkol při rozhovorech improvizovat, ale dařilo se jim to, asi jak dětem na prvním stupni základní školy. V druhé půlce jsem si na to už asi zvykl. Vždycky když už jsem začínal mít pocit, že bych nemusel dát odpad, přišlo něco naprosto neuvěřitelného, například ten Troškův předčasný konec. 10%(24.3.2014)

  • Šakal

    Rozdělit takhle (filmovou) společnost na dva znesvářené tábory „na život a na smrt“ se nepovedlo snad ani při nedávno zkončeném prezidentském duelu mezi zkušeným (zákeřně-podpásovým) vzdělaným řečníkem (bonmotérem), aligátorem z Vysočiny Milošem (Šloufem) Zemanem a „modrou krví s lidskými hodnotami“, Karlem (Kalouskem) „neptejte se mě prosím na Benešovy dekrety“ Schwarzenbergem. Přičemž samotná (výsledná) podoba (paralela) není nezajímavá a už vůbec ne (čistě) náhodná. Čím víc se ta jedna „protitroškovská“ resp. protizemanovská (mobilizující zbytek (filmového) národa) skupina, opírá do té druhé-„protroškovské“ resp. „proMiloše“, tím opačný efekt to má. Důkazem budiž, že ta třetí „troškajemiupřímněuprdele“ se začíná překvapivě? přidávat na stranu Troška a spol. nebo řečeno slovy čísel http://kultura.idnes.cz/navstevnost-za-prvni-vikend-vedou-babovresky-f4i-/filmvideo.aspx?c=A130218_131730_filmvideo_jaz . Osobně se sice do kina nechystám (těch 170kč za lístek rozhodně využiju (pro sebe) smysluplněji), nicméně křižácké (protitroškovské) tažení (v dohledné době) také neplánuju. Takže, Zdendo, sejdeme se (řekněme za rok a půl) u reakcí na téma: „Dědkobrnky“ resp. (za tři roky) u snímku „fakani (a) faráři“. P.s. když už to nejde „nahoru na sever“, snad zaútočíš alespoň na opačný pól (zatím to vypadá slibně), protože (jak známo) negativní reklama, taky reklama. Otázkou ovšem zůstává, jestli to je ta cesta, po které se (vy)dávat?! To však (s dovolením) ponechám na každém z vás. S osobní poznámkou na závěr. Nesnažte se prosím, kdokoliv, o převýchovu těch druhých. Je to čistě věcí osobního (ne)vkusu. Ostatně i takové Prci, prci, prcičky bratrů Weitz(ových), těšící se (nejen) na místním serveru velké oblibě mají do inteligentní zábavy hodně daleko. A když už nějakou kritiku, tak prosím tu konstruktivní, neboť jakákoliv jiná, když pominu samotný fakt, že je kontraproduktivní, je v prvé řadě (prvoplánově) laciná, tj. (řečeno místní terminologií) „troškovská“. A to byste zřejmě neradi?! P.p.s a hlavně...., je to pouze film..... 93min, EDEN Hazard srovnává na 1-1, A. Stavrev naposledy foukl do píšťalky a Spartička balí kufry :-( TO je tragédie :-)) Edit. (to "pacifista, Dr. Watson" canakja: je smutné, že jsi byl "donucen" (davem) a vlastní názor nechal "doma".....zajímavá dedukce (spojitost) leč, ať čtu (svůj) komentář sebepečlivěji, (tebou) zmiňovanou spojitost: Zeman = Babovřesky "hledám marně".... Update: vážený pane "větvičko", co na to říct? Zřejmě nic. Jak vidno, nemá to žádný smysl. Snad jen, že každý neměl to štěstí, aby mu sudičky (tak jako vám) nadělily do vínku tolik přirozené inteligence, důvtipu a ostrovtipu. S veškerou úctou a přáním všeho nej, "váš pan závorka resp. uvozovka".(22.2.2013)

  • Ištván87
    odpad!

    Co to ku*va oko mé spatřilo? Troška se nám trošku zbláznil, resp. hodně zbláznil. Myslel jsem, že když pořád nadává na to, jak jsou americké filmy jen o násilí, že tu mluví pouze o vkusu diváka a ne že do tohohle svého výplodu dá dvě v jeho očích zřejmě sofistikované parodie na americkou kinematografii. Jsem rád, že jsem při sledování měl dostatek piva abych to přežil. Přitom náznaky tu byly. Společné scény Jana Dolanského a Lucie Vondráčkové v domě po tetě se dají považovat přinejmenším za snesitelné, jediné projevují náznaky jakési zápletky, ovšem do zbytku filmu absolutně nezapadají a působí spíš jako kdyby se jedna z babek dívala v televizi na seriál. Nejlépe podle mě film pochopil Karel Vágner, jehož jediné, neustále se opakující hudební téma, které vzniklo doma na klávesách při kafíčku někdy mezi snídaní a obědem, je přesně to, co si ten film zaslouží. Jak bych to ještě jinak řekl: Je to kravina na kvadrát!!!! Jo a mimochodem, medovník jsem nikdy nejedl, a teď už ani nechci, takže díky moc. Ale kdo mi vrátí ty dvě hodiny mého života, to fakt nevím.(15.2.2014)

  • juta
    ****

    Po poněkud delší odmlce jsem se vydal do kina na nový Troškův film Babovřesky. Čekal jsem něco ve stylu Slunce, seno a musím říct, že si rozhodně tak nízké hodnocení nezaslouží. Celkem dobře jsem se pobavil, Troška si i zašpásoval ke konci s nečekaným výbuchem. Když porovnám sledování filmu v kině a doma, tak jednoznačně je to lepší doma. Film si můžete stopnout, pokud se nedíváte na televizi, můžete ho sledovat v jakékoliv poloze, zatímco v kině vás celou dobu bolí zadek, jak se nemůžete vůbec pohnout, abyste někoho nerušili, ani opřít ruce o opěrku si nemůžete, protože je společná se sousedem (malé kino no), ostatní diváci se smějí tak hlasitě, že poté neslyšíte co říkají ve filmu. Navíc za váma musí sedět debil, který když se směje, tak si musí i 3x tlesknout rukama, to bylo dost otravný. Nejradši bych mu dal pěstí, protože vybuchoval smíchy i za situace, kdy se normální člověk tomu jen pousměje a navíc měl taky otravný smích. I když jsem byl v maloměšťáckém kině, tak i zde se už podával popkorn, který v kině nesnáším. Jak se lidé smějí, tak jejich výpary z úst jdou na vás a z toho bych se za chvilku poblil, tentokrát to nebylo tak hrozné, jako když jsem byl na filmu Vratné lahve.(7.3.2013)

  • - Natáčení probíhalo po dobu 36 dní v jihočeských vesničkách Netolice, Pištín, Záboří a Dobčice. Dále se filmovalo v Malých Chrášťanech, Hluboké nad Vltavou a Dřítni. (kobrahokej)

  • - Námět poslal režiséru Troškovi už před několika lety pan Draganovský ze Slovenska, který obdivuje Troškovu sérii Slunce, seno..., díky níž napsa příběh nazvaný "Pech aneb Smůla, kam se hneš". Troška námět tehdy odložil, protože se mu zdál zmíněné sérii až příliš podobný. V roce 2012 však přišla producentka Dana Voláková s tím, že zajistí peníze na komediální příběh z jihočeské vesnice. Troška si vzpomněl na scénář a vrátil se k němu. S asistentem Markem Kališem a panem Draganovským ho upravili a rozšířili a okamžitě se rozjely přípravy. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)

  • - Adam (Jan Dolanský) ve svém domě poslouchá stařičký gramofon na kliku, který měl otáčky 78 r/pm. V záběrech však vidíme na tomto gramofonu klasické LP od firmy Supraphon, které se vyráběly mnohem později a které se pouští na nových, elektrických gramofonech s otáčkami 33 r/pm. Toto klasické LP by na gramofonu s pohonem na kliku nešlo spustit, resp. zvuk by byl mnohem rychlejší, nesrozumitelný a gramofon by LP nenávratně zničil. (BrianStorker)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace