Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dO_od

    // Troška umí potěšit českého diváka, to mu nemůžu upřít. Ovšem "český dívák" pro mě znamená ovci, která večer usedne před televizní NOviny jedné nejmenoVAné televize a usne u stokrát reprízovaného céčka (nebo v lepším případě béčka) se Stevenem Seagalem. Je to divák bez vkusu a bez zájmu si svoje filmové obzory jakkoliv rozšířit. A co hůř, často je to i divák, bez špetky nadhledu nebo jakéhokoliv kulturního vzdělání, které inteligentním lidem zabraňuje se u těchto "lidových" komedií bavit. Tématicky by mi tento film nemohl být vzdálenější a proto ho také nikdy neuvidím, nicméně Troška narozdíl od esa jménem Magnusek zvládá alespoň trochu to řemeslo - věřím, že Babovřesky by tu jednu hvězdu v rámci objektivity vykřesaly. Kdo dá víc, jedná už na svoje vlastní triko.(16.2.2013)

  • Radyo
    *

    Už jsem to kdesi psal (a určitě jsem nebyl první), že Troška by se měl přejmenovat na Trosku, protože co film, to kýbel hnoje. Babovřesky jeho koncepci jen potvrzují, a to od A až do Z (třeba i s číslem 33 na konci, což je mimochodem velmi magické číslo, protože visí vedle dveří na našem domě). Takže - ale ne, on to tu de facto už za všechny shrnul krásně kolega verbal. Já bych dodal jen, že jednu hvězdu dávám Kikinčukovi, který hrál starostu tak trochu zase ve stylu jeho okresněpřeborního pokladníka, což sice nepřekvapilo, ale ani nezklamalo. Vše ostatní spláchnout, a pro jistotu dvakrát. A mísu pak raději vydezinfikujte. P.S. Tohle není lidová zábava, ale lihová zábava - snést se to dá jedině s litrem denaturáku v krvi. Ale kdo vypije litr denaturáku, ten už většinou řeší své problémy jinde (nejspíše u Šoustalova nejvyššího šéfa) a jinak, než babovřeskovým sebemrskačstvím.(15.12.2013)

  • B!shop
    ***

    Ja bych to tak tragicky nevidel. Je to proste Troska, clovek vi, co muze cekat a to taky dostane, takze kdyz jste spravne naladeny, neni to problem. Slunce, seno to sice neni, tohle je takova modernejsi verze skrizena s Kamenakem, ale pobavit to rozhodne dokaze. Herci jsou docela sympataci a baby jsou extra otravny, coz byl asi ucel. Je sice fakt, ze pulka filmu je postavena na tom, ze baby nekoho drbou a nekde stoji/nekam bezi, ale nastesti se najde i dost foru okolo. Ustredni melodie je docela chytlava, ale nemusela by hrat furt dokola. Takze celkove zadnej zazrak, ale pobavit se u toho da a nevidim duvod, proc na to zase nekdy nekouknout.(4.9.2013)

  • Tosim
    odpad!

    Je fakt, že Babovřesky jsou fenomén. Ať už kvůli návštěvnosti, či ohlasům, anebo samotnému obsahu. Vezměme si to tedy pěkně popořádku. Zdeněk Troška točí oblíbené filmy, ale o takovéhle masovosti si mohl od revoluce nechat jen zdát. Ta postupně upadala, jelikož české pohádky, částečně i jím vyšťaveny, logicky netáhly. Pak tady máme ohlasy - je pravda, že na každou věc se najdou blbé, dobré i kontroverzní. Do těch prostředních patří snaha v podstatě seriózních médií, udělat ze vzorku určitého druhu diváků, jakou CSFD je, spolek "kavárenských intelektuálů" (tahle neskuečná fráze mě opravdu sere) a mluvit místo toho o penězích a návštěvnosti. Diváci, kteří se na Zdendu dívají kritičtějším okem, tady byli už dávno, jen teď, díky možnostem, které mají, je jejich slovo slyšet. Troška se totiž vždycky oháněl jen čísly, zpětnou vazbou nikdy. Jistě, kdyby se na film chodilo míň, míň by se o něm i mluvilo, ale že by měla pozitivnější kritiky? WTF? Navíc i tzv. lehčí žánr se dá určitým způsobem rozebrat a to, že jsou Babovřesky letní komedie (premiérovaná v zimě, haha), na tom skutečně nic nemění. No a nakonec ten obsah. Nadávání na pana režiséra se už stalo folklórem, proto jsem si na jeho práce už zvykl, akce ale vyvolává reakci a tak je tohle jak klasická "troškovina," tak snímek, který rádoby podprahově sděluje něco o současnosti. To znamená, že pokud přežijete ptáky, hovna, rvačky, řvaní, Medovníky, Impulsovi, vražedně mrtvolné tempo, opakování Šoustala a zrychlených záběrů do bezvědomí, pády, Lucii Bílou a hisorky na dvacetiminutovku, natažené do dvou celovečerních filmů, čeká vás i banální zúčtování s korupcí, rasismus, hádka o dvoukorunu, co bábinka nechce dát "miliardářské" církvi a pak pravdu a lásku, bez níž by to asi vážně nešlo. Tečkou je jeptiška, vypadnuvší snad z francouzských četníků, která mravně usměrní drbny, aby se nesmály farářovu příjmení a že si s ním určitě užil dost. Tak vzkazují scénáristé a režisér buranským divákům, kteří se právě tomuto smějí, že si jich tvůrci neváží, jelikož co je nevhodné ve filmu, u diváků, kteří zacálujou lováče, nevadí. Kardinální otázkou pak zústává: je skutečně naším problémem, že si pan režisér, který studoval na francouzském lyceu a podle rozhovorů nemá např. jasno v základním rozdělování žánrů, tohle neuvědomuje?? 10% jako bohudík za civilní romanci mezi Honzou Dolanským a Luckou Vondráčkovou.(12.3.2013)

  • kingik
    ***

    O něco méně uvřískaná komedie, než bych čekal. Nouze o dobré náměty v českém filmu naučila Trošku housti na notečku lidového humoru. Nejdříve nás režisér uvede do postupného seznámování se svérázným koloritem obce Babovřesky a jejími svéráznými postavičkami oplývajícími tu méně, a tu zase více, pěknými i nepěknými vlastnostmi. Patří sem hamižný a mírně korupcí načichlý starosta Stehlík (Pavel Kikinčuk) a jeho "sexy" rodinka (Veronika Žilková a spol.), jeho pomlouvačná, od dob normalizace zde "zapomenutá" postarší sekretářka či spíše baba Horáčková (Jana Synková), dav babek - nehereček a také do vesničky přijíždějící mladý a nový farář se jménem, které nejde absolventovi theologie moc k duhu, a sice Šoustal, se kterým si užil a ještě užije své, a za ním sem přijíždí tak trochu inkognito jeho sestra (Lucie Vondráčková). Zpočátku je cítit absence nějaké nosné zápletky, moc se na to nehledí, a to až do konce filmu neodezní. Nejdříve se film předvádí, jaký neotřelý gag hodí do placu a překvapivě gagů není přehršel po celou, více jak dvouhodinovou stopáž filmu. Největší zastoupení mají sexuální gagy a s nimi spojená nedorozumění. Zkrátka někdo někoho viděl dělat něco "nemravného", a i když to tak není, tak si to hned vyloží po svém. Tohle se ve filmu vyskytuje ve zvýšené míře, a i přes jistou vtipnost, to bylo už napotřetí podáváno natahovaně. Ve druhé polovině, a zejména v závěrečné třetině, se film zcela od gagů distancuje, což působilo zajímavě, a najednou tady byl režisér, co má talentu na rozdávání, ale rád s ním mrhá. Zčistajasna film ve své nekomické rovině začal hýřit nápady a Troška si začal sympaticky utahovat jak z diváků, tak z filmu samotného. Film přesto působil z hlediska dramaturgie dost nevyváženě. Originálních nápadů bylo ve filmu bezpočet, ale ne všechny byly uspokojivě využity. Neškodilo by více vypointovaných situací. Když např. přišla pointa se scénou holuba sedícího na drátě nad zaparkovaným autem starosty, kterého po celou dobu marně odhání, bylo to právě to, co filmu občas scházelo i v jiných scénách, které zanikly, anebo naopak svým vyústěním překvapily. Dvě scény jsou z mého hlediska naprosto "masakrózní"a nacházejí se v poslední půlhodince filmu. Škoda, že ve filmu přišly až poměrně pozdě, protože času bylo dost. Rozjezd byl celkem obyčejný, především vizuál nestál za moc. Občas scéna nasnímaná jak ze standardní televizní inscenace, a to se dost často střídalo s podařenějším nasnímáním scén, jako třeba ta, ve které má ve vile po mrtvé tetičce Gertrudě strašit. Na scéně se v první polovině objevila charismatická Bílá v roli bohaté cikánky a to je role, která ji sedí jako ulitá a ze své herecké kariéry ji zvládá nejlépe, ve druhé polovině to byli debilové a spol., řeč je o hokejistech Voráčkovi, Pavelcovi a Kovářovi. Nechápu, co takoví mameluci pohledávají ve filmu. A tyhle zdánlivé drobnosti právě filmu uškodily. Kdyby to Troška vychytal, eliminoval a nepustil do filmu všechno, co se namanulo, včetně trapných (a kamerovým trikem "naspídovaných") babek z návsi, bylo by to méně rozhárané dílo. Je pravda, že jsem se moc gagům a slabším hláškám nezasmál. To by se v příštím díle mělo rovněž odbourat. Přesto jsou Babovřesky jasným aspirantem na další trilogii v režisérově filmografii. S návazností na Slunce, seno...bych byl opatrnější. Žezlo po nesmrtelné Škopkové si tady nikdo nedovolil převzít, ale co není, může být v budoucnu. Dobrých herců tady bylo požehnaně. Redifinice lidového humoru (a nejen něj) proběhla uspokojivě. 60%(30.6.2013)

  • - Během natáčení filmu bylo zakázano kouřit. (URBAN)

  • - Jednu zmístních obyvatelek ztvárnila Jindřiška Kikinčuková, manželka představitele starosty Pavla Kikinčuka. (M.B)

  • - Dvoudenní účast Lucie Bílé na natáčení má do velké míry na svědomí producentka Dana Voláková. Po nevydařeném konkurzu na „cikánku“ řekla režiséru Troškovi, že ji viděla jako Romku v komedii Líbáš jako Bůh (2009), ale že scéna nakonec ve filmu nebyla, jen v jeho titulcích, nicméně v roli byla údajně skvělá. Režisér Lucii zavolal a na roli „cikánky“ se s ní domluvil. [Zdroj: babovřesky.com] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace