poster

Poslední adresa

  • Francie

    Dernier domicile connu

  • Itálie

    Ultimo domicilio conosciuto

    (Itálie)
  • slovenský

    Posledná adresa

  • anglický

    Last Known Address

    (neoficiální název)

Thriller / Drama / Krimi

Francie / Itálie, 1970, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tyler
    ****

    Kriminální drama staré školy, jíž ani rezavějící panty a opadaná omítka neubírají nic na působivosti. Atypické vyšetřování, kdy ústřední dvojice nehledá pachatele zločinu ale jeho svědka, pozvolna gradované tempo plné motání se v slepých uličkách, důraz na ubíjející stereotyp policejní práce, při níž se vyšetřovatelé k cíli posouvají pouze malými krůčky, všechny stopy musí prověřit osobně, oběhat po svých - jak poctivý a osvěžující prožitek oproti dnešním géniům s laboratořemi a superdatabázemi! "Poslední adresa" také výborně pracuje s kontrastem hlavních hrdinů (skvělí Ventura i Jobert), on životem zkoušený profesionál, který již dávno pochopil, že s prohnilým a neosobním aparátem nejde pohnout, ona nadšená, naivní, angažovaná. S blížícím se závěrem atmosféra snímku podpořená výbornou hudbou potemňuje, očekávaný klimax nechává na moment vydechnout hrdiny i diváky, aby je vzápětí o to silněji udeřil přímo do tváře obludným realismem posledních scén... i po 44 letech silná podívaná.(16.10.2014)

  • 5150
    ****

    Velmi slušná kriminálka režiséra DVA MUŽI VE MĚSTĚ, José Giovanniho. V paměti zůstane zejména výborná pointa, zmlácení Lino Ventury a právě tento herec s Marléne Jobert... Lino Ventura a režisér - scénárista José Giovanni nespolupracovali pouze na POSLEDNÍ ADRESE. Mimo ní společně natočili ještě dva dobrodružné filmy - DRAVEC (1968) a DRSNÝ CHLAPÍK (1983).(30.7.2007)

  • dobytek
    ***

    Lino Ventura v roli fízla s nezbytnym cigárem v rypáku jako obvykle opět exceluje. Marlene Jobert je těžce mimo. Celou dobu se akorát nešťastně tváří a poskakuje tam někde za Venturou v krátký sukni. Její postava byla nejen zbytečná, ale skoro bych až řek, že ten film kazila. Jinak jsem z toho celkově moc nadšen nebyl. Hledání poslední adresy začne postupně trochu nudit. Je to jenom takový chození sem a tam pořád dokola. Závěr docela ujde, ale zase ten ubrečenej finální proslov Marlene Jobert tomu nasadil korunu... 60%(23.2.2018)

  • Pohrobek
    ****

    Možná jen na silnější tři, ale takhle poctivým filmům nehodlám snižovat hodnocení. Perfektní kriminálka s mírným společensko-kritickým podtextem. Tvrdý policajt Ventura a jemná a citlivá Jobert, která se umí rozbrečet ve správnou chvíli. Hlavními půvaby tohoto filmu je bezesporu pečlivé vyšetřování, když však příjde trochu té akce - i ta stojí za to. Viz. nádherně syrové Linovo zmlácení.(28.7.2005)

  • mortak
    **

    Giovanni se dokáže obklopit skvělými lidmi, ale dramatizovat a režírovat prostě neumí. Ventura je v roli inspektora odsunutého na bezvýznamný okrsek, protože naštval jednoho bohatého advokáta, jako vždy skvělý, ale film se vleče bez jakéhokoliv vrcholu od jedné adresy k druhé. Jobert je napsaná tak prvoplánovitě (její citlivý přístup srdce otevírá), že je spíše anděl než policistka (viz závěr). A Constantin jenom příhlíží jako princ Drsoň v Cimrmanovi.(8.5.2012)

  • - Marceau Leonetti (Lino Ventura) nosí hodinky značky Tissot Seastar Sonorous, mechanické hodinky s alarmem, jejichž cena se mezi sběrateli vyšplhala až na 400 EUR. (Snorlax)

  • - Marceau Leonetti (Lino Ventura) píše na psacím stroji Underwood No. 5, který se začal vyrábět v roce 1900. (Snorlax)

  • - Během natáčení si spolu Marlène Jobert a Lino Ventura nerozuměli. Jobert byla tehdy nejspíš namyšlená kvůli svému trumfu s filmem Cestující v dešti (1970) a Venturovi se nelíbila, ať už svým chováním anebo herectvím. Jobert k Linovi taktéž necítila žádné sympatie. Došlo mezi nimi k jakémusi zablokovaní. Při natáčení spolu nedokázali navázat žádný kontakt. (Pierre)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace