Scénář:
Stephen ButchardKamera:
Tony Slater LingHudba:
Paul EnglishbyHrají:
Warren Brown, Aisling Loftus, Christine Tremarco, Stephen Graham, Lily Loveless, Tom Hopper, Stephen Walters, Yusra Warsama, Jodie Comer, Mark Womack (více)Epizody(4)
Obsahy(2)
John Paul Rocksavage je pochůzkářem v centru Liverpoolu. Když někdo zavolá policii, Rocksavage vyráží do akce a setkává se tváří v tvář se všemi extrémními podobami života. Ale když během služby brutálně a zákeřně zavraždí jeho partnera Andyho, Rocksavage zjišťuje, že má náhlou potřebu překročit všechny hranice a zasáhnout proti zločincům takovým způsobem, jaký si předtím nedokázal představit. Ze strážce zákona se stává někdo, kdo ho porušuje. Už není cesty zpět. Případy jsou najednou vyloženě osobní záležitostí. Rocksavage prosazuje vlastní představy o spravedlnosti a přitom se musí vyrovnat se svými vnitřními démony. Nezabíjí náhodně, ale systematicky... Dobrej policajt je stylové kriminální drama s nečekaným koncem. (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (60)
Pro Warrena Browna mám slabost, tenhle chlapík mi sednul od první chvíle, co jsem ho spatřil na obrazovce ve vedlejší roli v Lutherovi a od té doby hledám vše, kde se objeví. Good Cop je vyloženě jeho, nesleze z obrazovky a servíruje zatím nejrozmanitější ukázku jeho hereckých poloh. Těším se na pokračování (pokud nějaké bude). 75% ()
Některé momenty jsou krapet nelogické a často je zde k vidění scénáristická vykonstruovanost, nicméně této minisérii podle mého nešlo v prvé řadě o jednolitou celistvost a bezproblémovou uvěřitelnost příběhu, nýbrž především o přesvědčivou ilustraci jednoho extrémního případu policisty, který svým protizákonným počínáním vlastně koná více dobra než nepropracovanými a dost možná že rovněž přespříliš mírnými zákony zkostnatělá policie. Poslední díl je jednoznačným dramatickým a emocionálním vrcholem tohoto zajímavého počinu, který je celý vhodně a silně prodchnut odérem špíny a zmaru... Wanna do some good? ()
Skoro jako by se Warren Brown shlédl v poslání zločince ze svého posledního případu v Lutherovi, v roli toho dobrého poldy si z něj bere to nejlepší a svým jedinečným charismatem ho i překonává. Srovnání s Lutherem se nabízí i proto, že stejně jako on je sympatický John Paul tragický človíček bojující se zločinem, nepřízní osudu i se sebou samým, ale postava řadového strážníka bez zvláštního nadání tyto konflikty více přiblížila každodennímu chladu liverpoolských (nebo jakýchkoli jiných) ulic. Občas mu sice scénář tu dobrými úmysly dlážděnou strastiplnou cestu do pekel maluje až příliš jasně, závěr je ale i přesto naprosto odzbrojující. Přitom za to částečně může náhoda - neobnovení série na druhou řadu totiž z jejího otevřeného konce dělá syrově bezvýchodné zosobnění beznaděje. ()
Výborná minisérie o policistovi, který se rozhodl vzít spravedlnost do svých rukou. Určitě ne náhodou předčítá hlavní hrdina v poslední části svému nemocnému tatínkovi z Dostojevského Zločinu a trestu. Otázka viny, spravedlnosti, výčitek svědomí, to všechno se prolíná oběma příběhy a nutí člověka k nejrůznějším úvahám o tom, co je vlastně správně. Atmosféra je v obou případech stějně ponurá a depresívní. Příběh dobrého poldy je skvěle natočen, působí pravdivě , uvěřitelně a nepostrádá napětí. ()
Dobrák od kosti, toho času liverpoolský pochůzkář, na cestě do zatracení... Naplnění rčení, že cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly. Psychologické, reálné, nekompromisní. A (bohužel/bohudík) otevřené bez naděje na druhou sérii. Sam Miller zas a znovu prokazuje, že pro jeho tvorbu pod záštitou BBC platí, že na co sáhne, to se ve zlato mění. Kam se na něj hrabe nějaký Midas. ()
Galerie (26)
Photo © British Broadcasting Corporation (BBC)
![Dobrej policajt - Z filmu](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/163/146/163146712_bcc62e.jpg)
Zajímavosti (2)
- Seriál se natáčel v Liverpoolu na autentických místech ve shodě s tím, co se odehrává s seriálu. (Yardak)
Reklama