Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (859)

Morien odpad!

všechny recenze uživatele

Děti, děti, ten film vůbec nemá dějový oblouk! Byly časy, kdy jsem si myslela, že není fyzicky možné, aby mi film stvořený z přítomnosti Rebeccy Hall, Paula Bettanyho a Cilliana Murphyho působil cokoliv jiného než absolutní radost. Tyto časy jsou pryč. Transcendence disponuje něčím jako vágní myšlenkou, co by chtěla pojednat, ale to zpracování... to zpracování. Nehotový, nedospělý polotovar. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

V podstate béčkový nezmysel, ktorý sa silou-mocou tvári ako hlbokomyseľné sci-fi. Vďaka fajn hercom (Bettany by už fakt potreboval úlohu v niečom výraznom a úspešnom), peknému vizuálu a solídnej atmosfére sa mu to občas aj celkom darí. Ani záverečná myšlienka nie je celkom márne. Len za ten scenár, ktorý vlastne ani neobsahuje dialógy, len akési repliky, by niekto potreboval prefackať. ()

Reklama

Adrian 

všechny recenze uživatele

Cit a logika v trvalej opozícii - čo mimochodom sa rovným dielom hodí tak na samotný film, ako aj moje pocity z neho. Vzletné úvahy o predkladaných myšlienkách, hoc akokoľvek stroho a náznakovo predložených, sú vytrvalo dláždené nevierohodnými dejovými skratkami. To zamrzí, pretože ústredná myšlienka aj s "pointou" je fakt zaujímavá a spätne s prižmúrenými očami aj podáva ruku k porozumeniu zvoleného temporytmu. 5/10. ()

whack 

všechny recenze uživatele

Ten koniec je naozaj extrémne rozporuplný, pretože priamo naznačuje, že stroj môže oživiť mŕtvy organizmus (od rastlín po človeka), ospravedlňuje nie len pokusy na zvieratách, ale najmä celý vývoj umelej inteligencie a priame spájanie človeka s technológiou. Je veľmi kontroverzné romantizovať túto problematiku. Stroj nikdy nemôže mať ľudské city, človek, ktorý má v sebe niečo čo nevzišlo z prírody, nie je človek, ale robot. Takisto strom, ktorý vyrastie za pár sekúnd, nie je strom (preto nesúhlasím s využitím takýchto technológií ani pri "záchrane sveta"). Veľký plus za Maxa (Paul Bettany), ktorý si uvedomil situáciu a za Bree (Kate Mara), ako vodkyňu skupiny anti-technologických vzbúrencov. Kedy sa na scéne objavia skupiny ako RIFT? ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Následující komentář je zavirován SPOILERY. Nechtěl bych být v kůži těch, kdo vyrazí do kina na nový velkofilm s Johnnym Deppem, a pak se dočkají ukecaného low key sci-fi, v němž je jejich oblíbený herec víc slyšet než vidět (a podává podstatně méně přesvědčivý hlasový výkon než Scarlett Johansson v Her). Být hodně shovívavý, označím Transcendenci za mainstreamovou variaci na rané Cronenbergovy filmy, rovněž tematizující média coby extenze lidských smyslů. Film ale nemá jasno, z jaké pozice chce k prolínání virtuálních a reálných prostorů přistupovat, zda jej odmítá (protože mění lidi v roboty) nebo oslavuje (protože pomáhá k naplnění milostného vztahu). ___ Autor myšlenky všeobsáhlé umělé inteligence je během expozice představen jako vcelku sympatický vědátor, respektovaný kolegy, milovaný manželkou, obdivovaný laiky. V zásadě akceptovatelný protagonista. Jenomže když se jeho představy začnou naplňovat, přestává jednat „správně“ a také film ho – mj. za pomocí zlověstné hudby jako z noiru (jeden z důkazů zatvrzelé nehumornosti díla) – začíná ukazovat v méně příznivém světle. Měli bychom tedy začít stranit technofobní opozici? Tu však zastupují lidé, kteří jsou právem označeni za teroristy. Jediný spojovací článek mezi těmito dvěma krajními polohami, racionálně uvažující Paul Bettany, se ve druhé třetině filmu také, z málo jasných příčin, přidává k teroristům. Nejvíce prostoru dostává Rebecca Hall, která se ale nechává ovládat emocemi a po většinu času jen tupě plní příkazy svého manžela. Vlastní rozhodnutí začne činit až pod tlakem jiných postav. Nolanovi maskoti Freeman a Murphy se pak ve vyprávění objevují a mizí z něj víceméně náhodně a jejich ochota spolupracovat kdykoli s kýmkoli je přinejmenším zarážející. Divák respektující elementární mravní zákony v důsledku nemá, komu by věřil a přál úspěch, kým by se nechal vést příběhem (a tentýž divák si může v závěru filmu položit otázku, proč zůstali lidé, kteří na začátku zavraždí mnoho jiných lidí, nepotrestáni). ___ Možná lze učinit nositelem dramatu někoho/něco jiného než vícerozměrnou postavu s jasně definovanými cíli (taková v Transcendenci chybí), a film si s touhle alternativou pohrává (zájem o hrdiny je utlumen už tím, že díky prologu tušíme, jak to celé dopadne, kdo zemře a kdo přežije), funkční řešení ovšem Pfister nenabízí. ___ Dramatická podvýživenost koresponduje s despektem scénáře k logice a promyšlenější dějové výstavbě. Byť přijmeme svět, v němž existuje něco jako personifikovaný internet, množství dalších popření, která jsou od nás vyžadována, překračuje únosnou mez. Proč teroristé a FBI nechávají potenciálně hodně nebezpečný projekt dva roky nerušeně růst? Proč je k uvedení nového motivu (léčba) použito tak strašlivě samoúčelné situace (která se stane zničehonic jen pro to, aby mohl být příběh popostrčen dál)? Proč Caster ke své diseminaci potřebuje dešťovou vodu, když může použít internet, který již je rozšířený po celém světě? ___ Komu by to nestačilo, může si k amorálnosti, nelogičnosti a scenáristické vykonstruovanosti přidat žánrovou nesoudružnost (scifistická a melodramatická linie si dost překážejí), vizuální nenápaditost a tuctový soundtrack. Wally by se měl včas vrátit ke kameře. 40% () (méně) (více)

Galerie (97)

Zajímavosti (20)

  • Význam slova transcendencia by sa vo filozofii či teológii dal zhrnúť ako všetko to, čo presahuje zmyslovú skutočnosť, je teda mimo možného pochopenia človekom. V kresťanskej filozofii je transcendentný Boh, pretože nie je súčasťou sveta, ale jeho pôvodcom, ktorý každú skutočnosť presahuje. (Rorschach_SK)
  • Lze vysledovat několik souvislostí se staršími rolemi dvou herců: Rebecca Hall (Evelyn Caster) nehraje vědkyni, která se s neblahými následky pokouší zlepšit svět, poprvé, podobnou roli si střihla už ve snímku Iron-Man 3 (2013), v němž Paul Bettany (Max Waters) daboval umělou inteligenci JARVISe. (MatyM)

Související novinky

Sherlock jako Deppův brácha

Sherlock jako Deppův brácha

27.05.2014

Johnny Depp se v posledních letech věnoval hlavně disneyovským blockbusterům, letos se ale všechno změní. Jeho sci-fi Transcendence už máme za sebou, v nejbližší době pak zkusí štěstí v mysteriózním… (více)

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

Reboot Battlestar Galacticy má scenáristu

11.04.2014

Seriálová válka lidí a Cylonů začala už v Battlestar Galactice z roku 1978, její nejpamátnější okamžiky však přišly až po roce 2003. Stejnojmenná televizní minisérie totiž nastartovala temnou… (více)

PF 2014

PF 2014

01.01.2014

Zima dlouhá, léto krátké, Vánoce bez sněhu a v sedmi stupních. Ale uznejme, že na výborné filmy byl rok 2013 štědrý. Rivalové, Gravitace, Star Trek: Do temnoty, V zajetí démonů, Zmizení, druzí Thor a… (více)

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

Avengers 2, Prometheus 2, Spider-Man 3 a 4...

19.06.2013

Co nového u pokračování (nejen) komiksových hitů? Nebudeme to zbytečně natahovat. Sin City: A Dame to Kill For mělo mít premiéru letos v říjnu. Rodriguez a Miller ale údajně pořád nedotočili a to je… (více)

Reklama

Reklama