Režie:
Wally PfisterScénář:
Jack PaglenKamera:
Jess HallHudba:
Mychael DannaHrají:
Johnny Depp, Rebecca Hall, Paul Bettany, Morgan Freeman, Cillian Murphy, Kate Mara, Cole Hauser, Cory Hardrict, Olivia Dudley, Clifton Collins Jr., Luce Rains (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment" uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
(více)Videa (9)
Recenze (859)
Ona naruby. Vypreparování krásně tajemné a sexu loudící Scarlett Johansson do podoby nezáživného a ukecaného Johnny Deppa, který šedou kůru mozkovou vyměnil za pořádně velké úložiště dat a v něm rodící se kupu záludností. Abychom se v příběhu neochomýtali jen kolem těch jedniček a nul tak jsou tu i postavy z masa a kostí, ale většinou se jen zmateně pohybují ve vlastním nevědomí na jaké straně barikády že bojovat. Už kdysi lidé věděli, že oheň je dobrý sluha, ale zlý pán .. tady se obdobně tápe, co že to po nás ta virtuální realita chce a kdy je potřeba ji pochcat, aby nenapáchala větší škody .. ()
Pro Kristovy rány, to jako vážně, pane Pfister? Jedno Stalo se nám nestačilo? Bitva o nejhorší film roku začíná a Transcendence rozhodně patří mezi favority na "vítěze". Takhle idiotská sci-fi s tak vážnou tváří tu už dlouho nebyla, a to na nás Hollywood v posledních letech zkoušel ledacos. Jak tedy vypadá to nejzlejší vysokorozpočtové dno? Inu, banda absolutně nezajímavých postav se dvě hodiny cachtá v totálně nesmyslném pokusu o jímavě hluboký, tragicky romantický a drtivě osudový snímek, jehož scénář musel někdo vypáčit z třicet let zamčeného šuplíku. Bohužel ale nenašel poklad, nýbrž spálení hodný štos pisatelské impotence, kterou snad museli rozpoznat i v cateringu. Znáte ten pocit, že byste sebelepší hollywoodský scénář rozstřelili třemi dobře mířenými otázkami? U Transcendence vymyslíte tři nové každých pět minut, což je prakticky to jediné, co drží vaši pozornost. Jinak jen valíte bulvy, co všechno Pfister a jeho parta prodávají s kamennou tváří, a zoufale přemítáte nad tím, jestli se Christopher Nolan někdy obtěžoval zeptat, čemu to vlastně propůjčil "výkonně producentskou" záštitu. Dal bych půl království za videozáznam jeho výrazu, až bude na Transcendence koukat. A ano... určitě by to byla zajímavější podívaná než prvotřídně stupidní debut jeho dvorního kameramana. (3/10) ()
Navzdory ohlasům kritiků z Rotten Tomatoes musím říct, že Transcendence z hlediska žánru dopadla velmi slušně. Čekala jsem zlomyslný počítačový systém snažící se zničit lidstvo a polovinu stopáže zasekanou akčními scénami, scénář se ale namísto cestou blockbusteru vydal cestou myšlenek a vysoce zajímavě zobrazil hlavní konflikt ve filmu, aniž by dal divákovi přímo najevo, kdo je v něm antagonistou. Ano, logických přeslapů je v Transcendence požehnaně, ale za tu originální stavbu centrálního příběhu a jako opozici proti kritickým ohlasům tentokrát těch 7/10 zaokrouhlují nahoru. ()
Aktuálním mene tekel vývoje lidstva je dle amerických sci-fi filmů umělá inteligence. Jestliže ale byla AI v nedávném HER sexy a sledovat onen film byl vyslovený divácký požitek, pak Transcendence je spíše projev divácké bezradnosti, jak film interpretovat a jak naložit s jeho poselstvím, a v druhé půli snímku snad místy i nefalšované nudy. Nolanův dvorní kameraman Wally Pfister se zhlédl v mistrovství velkého režiséra a usedl poprvé na režisérskou stoličku. Po zhlédnutí jeho režisérského debutu ale nezbývá než konstatovat: Pane Pfistere, držte se raději svého řemesla a zůstaňte jen za kamerou... ()
Pokud chce kdokoli nezištně pomoci lidstvu, tak se vždy najde dobrák, který tomu dokáže zabránit. Asi to tak má být, ale přece jen mám takový pocit, že kdybych měl na zahradě čistou vodu, vzduch i půdu, tak by tím kvalita mého života nijak zvlášť neutrpěla. Na tomto snímku mne však nejvíc bavilo to, že dlouho nebylo jasné, kdo je hodný, kdo je zlý a kdo je zmatený. A jelikož jsem si to tápání užil, tak také udělám něco pro lidstvo - přestanu vypuštěním agresivních plynů z mého řitního otvoru zvětšovat ozonovou díru. ()
Galerie (97)
Zajímavosti (20)
- Natáčení probíhalo v amerických státech Nové Mexiko a Kalifornie. (Terva)
- Do role Maxe (Paul Bettany) byli zvažování Ewan McGregor a Tom Hardy, oba však odmítli. (Besor)
- Film utržil v amerických kinech 23 miliony dolarů, celosvětově pak 103 mil. Při rozpočtu kolem 100 milionů to nebyl ideální výsledek. (NIRO)
Reklama