poster

Yves Saint Laurent

  • Francie

    Yves Saint Laurent

  • slovenský

    Yves Saint Laurent

  • anglický

    Yves Saint Laurent

Drama / Životopisný

Francie, 2014, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pavlínka9
    ****

    Osobně jsem byla s filmem velice spokojena a myslím si, že i francouzové. Ve světě módy se nevyznám, znám sice pár jmen a modelů, ale to ani pro tento film není tak stěžejní. Ve snímku je podle mě to nejdůležitější - hloubka. Pierre Niney jako YSL byl skvělý, Gallienne jako jeho věrný partner také a o vše ostatní se postaraly démoni, které měl YSL v hlavě. Ukázka vzestupu a pádu, rodiných hodnot a trochu té politiky. Film, ač to zní nejspíš zvláštně - je hodně depresivní a těžký. Jak mohl svět vidět on a přitom dokázat tvořit takové umění, které ovlivnilo celý svět - vždycky na to umělci nějakým způsobem doplatí. YSL si prošel mnoho období - ať už kulturními, tak životními a od každého podle mého názoru ochutnal něco...Všechno to je tu znázorněné a YSL nebojoval jen se svými démony, ale také s přátely, o které přicházel. Já byla spokojena a na začátek o zájem o módu mi to stačilo :)(17.8.2014)

  • venison
    **

    Přiznám se, že jako neznalec světa módy mi osobnost Yves Saint Laurent nic neříkala.. Jasně název značky znám, ale to je asi tak vše.. Tak nějak jsem si myslela,, že k rozšíření obzorů by mi mohl tento životopisný snímek dopomoci.. Okrajově jsem zjistila, že osobnost Saint Laurenta byla více než zajímavá (homosexuál, geniální návrhář, průkopník v módním průmyslu, vizionář, narkoman, psychicky labilní, promiskuitní).. To bylo ale asi tak vše.. Dějová linie se v rámci let nedá pevně uchopit.. Scénář je vlažný jako v poledne objevený zapomenutý čaj z rána.. Dalo se toho tolik vytřískat a hlavně emotivně podkreslit.. Bohužel tohle nevyšlo.. To si Yves nezasloužil.. Životopis "Yves Saint Laurent" rozhodně nepatří k francouzským předním filmům..(5.10.2016)

  • Snorlax
    ****

    Svět módy je mi na hony vzdálen, takže kvituji s povděkem, že se tento životopisný snímek nenimrá v detailech tvorby nových šatů. Mám ráda neortodoxní snímky, životopisných filmů, které popisovaly život známé osobnosti od narození po smrt, je spousta. Tomuto filmy bychom mohli vytknout, že je příliš epizodický, nezabývá se tradičními milníky životopisných snímků a vlastně si dělá, co chce. A to je na něm právě to zajímavé. (Viděno během Challenge Tour Speciál 2015: Filmový lov.)(21.6.2015)

  • necisty
    *****

    Někdy si pokládám otázku, zda je lepší být buzna a mít pod sebou jedno z největších návrhářských impérií, ale pak se vždy ujistím, že p*chat ženské je lepší. Tento příběh mě dlouho zajímal, móda YSL se mi líbí a o jejím tvůrci jsem vlastně nikdy moc neslyšel. Co mě trochu zklamalo, že jsem se vlastně moc o jeho životě za ty necelé dvě hodiny ani nedozvěděl, je možné, že kromě několika přehlídek, celkového počtu vytvořených oděvů a milostných trojúhelníku nebylo moc co dál nabídnout, ale jedno je jasné - natočené je to na jedničku! Příběh mě chytl, velice dobře zahrané nejen Pierrem, hudba dodává třešničku a dokonce i český dabing je na vysoké úrovni. Ke všemu nikdy jsem neviděl tak silnou rovnováhu mezi výskytem homosexuálů a nádherných ženských, což se také v případě Francouzek ani nedivíme, že?! Každopádně už ani nehodlám hledat film, kde by to bylo vyrovnanější... Fakt ne, jeden film o teplém návrháři prozatím na 5 let stačí. Ale to je vedlejší, kloubouk dolů Yvesi.(21.4.2015)

  • Matty
    **

    Saint Laurent je nám představen jako návrhářský génius, jako muž trpící maniodepresí, jako narkoman jako neobyčejně senzitivní milenec. Jen jako obyčejnou lidskou bytost, jejíž jednání by dávalo dohromady přesvědčivý psychologický profil, jej scénář pojmout nedokáže. Krajní polohy lidské psyché jsou bohužel divácky atraktivnější. Stejnou nestabilitu jako Saint Laurent bohužel projevuje vyprávěcí struktura. Film skáče od jedné epizody k další, nesnaží se rozvíjet klíčové motivy nebo najít téma, které bylo pro Laurentův životní příběh určující. Postavám chybí motivace, příběhu konflikt a cíl. Stejně jako jeho jednorozměrní hrdinové, chodící trsy charakterových rysů, ani film nenabízí žádné tajemství, které by vyvolávalo otázky či nejistotu. Laurentův filmový život nepřekročí hranici soukromého prostoru směrem k socio-politickému kontextu a Laurent sám je definován výhradně skrze jeho vztah k ostatním postavám. Vyprávění ho mění v pasivní, ostatními neustále zraňovanou oběť vnějších okolností. Jakkoli věrně obrazy napodobují určitou éru a určité prostředí, chybí jim pevnější provázanost a jakákoli hloubka. Nejenom scény módních přehlídek, jež se snaží vzbuzovat nepatřičný dojem čehosi vznešeného, plní podobnou úlohu jako prezentované šaty. Objeví se, potěší oko, zmizí. Lespert nevypráví, jenom ukazuje. Celých sto minut. U povrchu vše začíná i končí. Doufám, že Bertrand Bonello, jehož životopis YSL by měl mít premiéru v říjnu, se slavného návrháře pokusí nejen ukázat, ale taky pochopit. 50%(26.3.2014)

  • - Režisér připravoval a natáčel film se souhlasem Pierra Bergého, což mu otevřelo dveře i do archivů zesnulého módního tvůrce. (kenny.h)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace