Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    **

    Saint Laurent je nám představen jako návrhářský génius, jako muž trpící maniodepresí, jako narkoman jako neobyčejně senzitivní milenec. Jen jako obyčejnou lidskou bytost, jejíž jednání by dávalo dohromady přesvědčivý psychologický profil, jej scénář pojmout nedokáže. Krajní polohy lidské psyché jsou bohužel divácky atraktivnější. Stejnou nestabilitu jako Saint Laurent bohužel projevuje vyprávěcí struktura. Film skáče od jedné epizody k další, nesnaží se rozvíjet klíčové motivy nebo najít téma, které bylo pro Laurentův životní příběh určující. Postavám chybí motivace, příběhu konflikt a cíl. Stejně jako jeho jednorozměrní hrdinové, chodící trsy charakterových rysů, ani film nenabízí žádné tajemství, které by vyvolávalo otázky či nejistotu. Laurentův filmový život nepřekročí hranici soukromého prostoru směrem k socio-politickému kontextu a Laurent sám je definován výhradně skrze jeho vztah k ostatním postavám. Vyprávění ho mění v pasivní, ostatními neustále zraňovanou oběť vnějších okolností. Jakkoli věrně obrazy napodobují určitou éru a určité prostředí, chybí jim pevnější provázanost a jakákoli hloubka. Nejenom scény módních přehlídek, jež se snaží vzbuzovat nepatřičný dojem čehosi vznešeného, plní podobnou úlohu jako prezentované šaty. Objeví se, potěší oko, zmizí. Lespert nevypráví, jenom ukazuje. Celých sto minut. U povrchu vše začíná i končí. Doufám, že Bertrand Bonello, jehož životopis YSL by měl mít premiéru v říjnu, se slavného návrháře pokusí nejen ukázat, ale taky pochopit. 50%(26.3.2014)

  • kaylin
    **

    Snímek "Yves Saint Laurent" vám dá přesně to, co si představujete. Není zde nic moc navíc. Je to svět módy, takže v tom bude móda, budou v tom intriky, bude v tom zhýralí život, budou v tom excesy, prostě tak nějak to, co tam patří. A do toho osobnost jednoho z módních géniů. Přesně do toho světa pasuje.(4.7.2017)

  • slunicko2
    **

    Mdlý pokus o životopisný film. 1) Povrchní, rádoby duchovní, nefilmově primitivně popisný snímek trpí typickými vadami zfilmovaných životopisů: buď zajímavě neřeknou nic anebo říkají všechno a nudí. V našem případě film neříká nic a současně nudí. 2) Věc mají na svědomí 38letý režisér a spoluscénárista (jindy i herec) pěkný Jalil Lespert a nevýrazný představitel Yvese Saint Laurenta 25letý Pierre Niney. 3) Znalci módy možná ve filmu najdou, co chtějí, mně se to však nepodařilo. A tak největší zážitkem pro mě zůstává parfém YSL, který s radostí používám už mnoho let.(6.5.2015)

  • NinonL
    ***

    Film o tom, že svět velké módy je jen o iluzích a náhodách. K tomu si přidejte spoustu drog, sexu každý s každým, alkoholu a peněz, které jsou někteří lidé ochotni za iluzi módy dát. Pierre Niney stvárnil roli rozvráceného Laurenta dobře, stejně tak jeho seriózní životní partner v podání G. Gallienneho. Celkově ale film hodnotím jako průměr, není to ani životopis ani drama, spíše taková krátká exkurze do nejbouřlivějších dnů YSL.(5.7.2017)

  • Jeanne
    ***

    Zajímavý výsek ze života YSL. Na rozdíl od tradičních formátů životopisných filmů není ohraničen dětstvím či stářím, případně smrtí hlavního hrdiny, ale je jen letmým náhledem do několika desetiletí reprezentovaných výraznými tvůrčími počiny a osobními a vztahovými krizemi. Moc příjemně a prostě - za pomocí pár starých aut a novin - navozené kouzlo dobové Paříže, která přitom vypadá stejně jako dnešní...(19.2.2015)

  • - Režisér připravoval a natáčel film se souhlasem Pierra Bergého, což mu otevřelo dveře i do archivů zesnulého módního tvůrce. (kenny.h)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace