Režie:
Paul KingScénář:
Paul KingKamera:
Erik WilsonHudba:
Nick UrataHrají:
Hugh Bonneville, Sally Hawkins, Julie Walters, Jim Broadbent, Peter Capaldi, Nicole Kidman, Matt Lucas, Kayvan Novak, Madeleine Harris (více)Obsahy(3)
Paddington není jen tak obyčejný medvídek. Pochází z nejtemnějšího Peru, nosí červený klobouček a víc než cokoliv jiného miluje marmeládové sendviče. Když zemětřesení zničí jeho domov, pošle ho teta Lucy do Londýna, aby zde našel novou rodinu. Sám a opuštěný na paddingtonském nádraží pomalu zjišťuje, že život ve velkoměstě není úplně takový, jak si ho představoval. Naštěstí ale potká rodinu Brownových, která se ho ujme i přes kategorický nesouhlas tatínka Browna - typického, spořádaného a trochu i nudného Brita. K jeho zděšení, kdekoliv se medvídek objeví, začnou se dít neuvěřitelné věci. Svými ztřeštěnými nápady často převrátí celý dům vzhůru nohama a způsobí neskonalý chaos. Svým úsměvěm a dobrým srdcem si však nakonec získá srdce celé rodiny a vše se v dobré obrací... avšak jen do okamžiku, kdy si ho všimne zákeřná ředitelka místního muzea, která z něj chce udělat vycpaný exponát... (A-Company CZ)
(více)Videa (24)
Recenze (442)
║Rozpočet $55miliónov║Tržby USA $76,271,832║Tržby Celosvetovo $268,047,808▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $8,243,518║ Tržby za predaj DVD v USA $13,729,408║ správne uletené a uvoľnená zábavnosť sadne, hneď niekoľko krát tu príde na moc vydarené trefné scénky ktoré bohato pobavia, príbeh neotrávi, za posledné roky jeden z najlepších rodinných filmov /90%/ ()
Jediti, to bylo ale slaďoušké a lostomiloušké! Avšak plácat z toho o sebe otylýma a mnohdy i pokřivenýma ručičkama a infantilně se hihňošit budou patrně jen ti zabržděnější a mentálně méně kvalifikovaní z vašich budoucích dárců orgánů v kategorii do dvanácti let. Kupříkladu má antikoncepční selhání, kvůli nimž jsem tu kalvárii vlastně podstoupil, mě během projekce sama několikrát doslovně žádala, abych tu pičovinu vypnul a rozjel něco opravdu zábavného pro děti, třeba Mišn impásibl nebo Saf, a na mé výchovně mentorské „Držte huby, tohle je přesně pro vás“ reagovala rodičovsky dehonestujícím, opovržlivým odfrkáváním. Žádné dětské porno to rozhodně není a tím pádem je ta proklamovaná „zábava pro celou rodinu“ dost brutálně přestřelena. Tedy pokud tím nebylo myšleno povyražení výhradně pro registrované tatínky a maminky. Pro duševně přiměřeně vyvinutého, dospělého a plnohodnotného příslušníka rodu Hetero sapiens je tato patetická, hloupá, šablonovitě neoriginální a přiteplená taškařice rozhodně spíše utrpením, a pokud vás tedy zrovna nesvrbí konečník, nebo již máte z dřívějška nudou do krve okousané nehty, silně doporučuji ukotvit následky vašeho bezuzdného sexu klepetama k radiátoru ve vedlejším pokoji a pustit si raději něco o týrání medvědů. Je to sice pěkně natočené a animačně vymazlené, nicméně ten Pedynktn je nejen trapný, ale také mimořádně slizký až odpudivý, a než roztomilého medvídka připomíná spíše prdel idiopatického hirsutismika s očima. Navíc mně osobně dost nepříjemně evokoval toho homozkurvence Púa, díky němuž se ještě ve čtyřiceti uprostřed noci budím hrůzou, protože se dusím chlupy z toho, jak jemu a celé té jeho nesmírně traumatizující gejpartičce vztekle ve snech prokousávám krkavice ve Stokorcovém lese. ()
„TAHLE RODINA POTŘEBOVALA TOHO MEDVĚDA ÚPLNĚ STEJNĚ, JAKO ON POTŘEBOVAL VÁS…“ /// Máme tady velmi zvláštní druh medvěda, kterej využil toho, že svět lidí už žádnej Méďa nepřekvapí. Uvítaj ho zejména maminy s děckama, páč se nemusej bát, že jejich ratolestím pokřiví charakter. Jedná se totiž o lehce trhlou rodinnou podívanou, ve který se hledá domov a (nejen dětskej) hrdina. Britskej humor, filmový narážky a vymazlenej vizuál, dělají s Paddingtona asi nejpovedenější rodinnej kousek poslední doby. Proto přivřu víko a dávám... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Vím, že domov je víc, než jen střecha nad hlavou. 2.) Zjistím, proč všichni zdrhaj do Anglie (Eržika, Dežo, Lakatoš…). /// PŘÍBĚH *** HUMOR ** AKCE * NAPĚTÍ ne ()
Přestože vizuální styl Paddingtona prozrazuje tvůrce Mighty Boosh (plynulé přechody mezi reálným a fantaskním světem, hodně výrazné barvy a kostýmy), dost si vypůjčuje také z filmů Wese Andersona (vycentrované frontální kompozice, mizanscéna jako nitro domečku pro panenky). Zápletka nápadně využívá motivů ze 101 dalmatinů, méně nápadně z Chaplinova Kida a dalších filmů o osiřelých mláďatech. Vyprávění strukturované jako série akčních sekvencí připomíná z novějších počinů Prokletí králíkodlaka nebo Tintinova dobrodružství. Neznamená to, ale že by byl Paddington prost původních nápadů a jen vykrádal druhé. Na pocitu familiárního je naopak založen. Přímočaře a upřímně vypráví tradiční příběh s oblíbenou postavičkou (minimálně v Británii). Svou návaznost na tradici sahající minimálně do roku 1958, kdy vyšla první paddingtonovská knížka, nezapírá a nestydí se za ni. Stejně tak neshazuje sentimentální scény a nerelativizuje své liberální poselství (jak se v éře stále větší nesnášenlivosti chovat k cizincům, obecně k těm, kdo se odlišují). Kombinace povědomých prvků z Paddingtona dělá navzdory tenounké zápletce, neprokresleným nebo nevyužitým postavám a medvědovým kompozičně chabě motivovaným nehodám adepta na novou vánoční klasiku. Zahraju si na Mirku a závěrem dodám, že původní znění, o které budeme v českých kinech bohužel ochuzeni, by filmu s velkou pravděpodobností zajistilo minimálně pět procent navíc. 75% ()
Neexistuje milejší film za poslední roky, než je Paddington. Paddington je prostě roztomilouš největšího ražení. A taky se na něj moc hezky kouká, protože rozbije a vošahá všechno, co mu pronikne do zorného úhlu jeho očí. Na druhou stranu tahle pohádka kombinovala reálný svět s tím kresleným tak, že jsem si neustále říkal, proč nikomu není divný, že ten medvěd mluví a chová se jako člověk. Na tu myšlenku už jsem sice asi starej, ale roztomilost je tak výrazná, že každé dítě musí slintat blahem. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (42)
- Paddington byl vytvořen od hlavy k patě v počítači. Při natáčení však štáb používal různé pomůcky, aby pomohl hercům lépe se vžít do své role. Mezi jinými například loutku Paddingtona připevněnou na tyč nebo plyšové medvídky v různé velikosti. (HellFire)
- První plakát k filmu byl představen poprvé v roce 2012, téměř dva roky před premiérou. (Perverz)
- Filmové Peru je ve skutečnosti Kostarika. (Varan)
Reklama