poster

Konec sázek

  • Francie

    Rien ne va plus

  • anglický

    The Swindle

  • Slovensko

    Švindeľ

Komedie / Dobrodružný

Francie / Švýcarsko, 1997, 101 min

Komentáře uživatelů k filmu (21)

  • sportovec
    *****

    Úsměvná francouzská komedie, zdánlivě "pouze" řemeslná, jakoby lehkým perem nahozená připomene svým zaměřením jiný osudový příběh francouzské slovesné kultury - stejně zdánlivě odlehlého a přece tak blízkého Maupassantova MILÁČKA. Dvojice zlodějíčků na úrovni víc než salonní je tvořena krajně nepravděpodobným párem - starým zkušeným mozkem a osudovou ženou neurčitého věku rozpuku a zenitu ženskosti kdesi mezi pětadvacítkou a čtyřicítkou. Pár, v němž muž je mužem, žena ženou, mozek mozkem a emancipace samozřejmostí, která nestojí ani za esprit, je vlastně pozoruhodně silný a ve svém nesporném parazitismu v určitém ohledu i mravný. Jeho odzbrojující, průzračná zkaženost, křížená se soudností a prozíravostí i chytrostí, jež nerezignovala na moudrost, diváka přitahuje a očarovává. Ne každého, "pouze" toho vnímavého, toho, který při slově bavič dostává záchvat vzteku a podle pozdního pověstného Horníčkova výroku sahá po pistoli. Závěr filmu, který vyznívá jako souboj dvou nikterak průhledných intelektů (i gangster, zvláště Francouz, může alespoň předstírat člověka s potřebou zvládat nesnadné umění žít) i železně pevných nervů je silný právě svou konvenční jakobypřekombinovaností. Jen skutečný realismus, jen nezmarná invence non fiction mohou vytvořit situace, jejichž důvěryhodná nedůvěryhodnost zraňuje konvenční rozum, doslova mu bere půdu pod nohama a podle očekávání ho přivádí k zuřivé odmítavosti, jež navenek předstírá sobě i jiným nad věc povznesenou aroganci. Huppertová hraje jako pánbůh (v sukních), v ničem však za ní nezaostává ani její partnersky cítící starší spoluhráč, nedávno zesnulý Michel Serrault. Prolnutí mužského a ženského intelektu nemusí být vždy vypjatě konfrontační právě tak jako lehký žánr prvoplánově podbízivý. Přidáme-li k tomuto poznání suverénní scénář, imaginativní režii i skvělou - také - krajinomalebnou kameru, silnou i kresbou mnoha rozličných prostředí, v nichž se KONEC SÁZEK odehrává, zjistíme, že i film může hladit a laskat. A těšit. A proč ne?(5.9.2008)

  • Enšpígl
    ***

    No u mně je blbý, že pokud jsou ve hře prachy a jedná se o podrazy a v kolektivu je ženská, mám nevím proč jasno, kdo asi udělá tan záverečný podraz, ale tahle francouzská pohodička si se mnou strašně hezky hralá a pokaždý svítíla baterkou jinam, a tím se vytvářela taková správná podrazácká atmosféra, kde člověk za chvíli opravdu neví, kdo na koho hraje levou, fakt jsem si chvílema připadal jak v českým parlamentu. Vidět po delší době Michela Serraulat potěšilo a Isabelle je prostě pusinka.(16.5.2012)

  • Faye
    ****

    Dokonale sehraná dvojice, provozující povolání, které je, no... „přinejmenším, těžko zdanitelné“. Atraktivní Betty, žena mnoha tváří, která, když se zaměří na oběť, tak „od té chvíle se chlap, jen blaženě culí“. A Viktor, muž v pozadí, který nekrade, jen částečně odebírá. Příjemná kombinace švýcarských peněz, francouzského šarmu a báječné Isabelle Huppert.(6.8.2005)

  • emma53
    ***

    "Jen se na něj podívej, tomu by dali prachy leda v telenovele." Milionek sem, milionek tam, ale čekala jsem trochu víc. Ovšem v mém případě pochopitelně, co se příběhu samotného týká. Na Isabelle se sice fajn dívá, ale po půlce filmu, která se docela slibně rozjela, začal film ztrácet dech a šťávu a ke konci jsem už skoro úpěla, protože jsem litovala toho promrhaného materiálu, s kterým se jindy dají dělat divy. Ale na sobotní odpoledne jako oddechovka, proč ne a francouzština zní mým uším vždycky lahodně.(30.1.2015)

  • dobytek
    **

    Od Chabrola jsem viděl už docela hodně filmů a tak nějak jsem jeho filmy bral jako jistotu, že mě určitě nezklamou. Tohle je ovšem úplně něco jinýho, než bych od Chabrola čekal, a moc mě to teda nenadchlo. Hlavní dvojice tam rozjíždí nějaký podvůdky a je to docela zábavný, ale postupně se to začne celý zamotávat a já se nějak začal ztrácet v tom, kdo na koho vlastně šije podraz. Navíc se mi všichni stihli tak zprotivit, že ve finále mi bylo úplně jedno, jak to s nima dopadne. Korunu pak tomu nasadil závěr filmu, kde se to teda nějak rozmotá, ale působí to jako deus ex machina. 40%(8.7.2017)

  • Tuxedo
    ***

    Zpočátku nenápadný film, jenž vás ke konci neustále nechává na pochybách, kdo je kdo a kdo koho podrazil. Navzdory očekávání se žádný velký podraz nekoná a film skončí spíše v poklidném a smířlivém duchu.(31.12.2007)

  • gudaulin
    ***

    Z hlediska kvalit scénáře jde vysloveně o průměrnou záležitost, kterou jakýkoli díl televizních Podfukářů bez problémů převálcuje. Hrátek se záměnou kufrů jsme si užili víc než dost v desítkách filmů a Konec sázek opakuje jen to, co příznivci žánru znají nazpaměť. Do mírného nadprůměru film zařazuje herecký výkon Isabelle Huppert, která své podvodnici Betty propůjčila osobitý francouzský šarm a špičkové herectví. Podobný typ osudových žen Isabelle Huppert umí na jedničku a v době natočení filmu byla v ideálním věku pro zvýraznění své smyslnosti. Jen díky ní bych uvažoval i o čtvrté hvězdičce, ale bohužel zápletka v momentě, kdy se objeví zločinecká banda, začne povážlivě skřípat. Padouši, kteří neváhají brutálně zavraždit pokladníka, se vůči podvodnické dvojce zachovají neuvěřitelně naivně. Suma sumárum, celkový dojem 60 %.(13.1.2008)

  • TheRaven
    ****

    Docela příjemná zábava. Možná až v trochu příliš poklidném tempu, ale za ten čas to stálo. Na filmy tohoto stylu se zas tak často nekoukám, takže mi ani nevadila udájná menší míra originality.(8.7.2008)

  • Radko
    ****

    Koncept: "trochu ukradni, ale tak aby okradnutý nič nezistil a nič zásadné mu nechýbalo" bol použitý aj vo filme Kena Loacha "Anjelský podiel". Tam však išlo o šancu takýmto postupom vymaniť sa z večných potýčok, bitiek a celkove zo života točiaceho sa okolo mizerne platených brigád a drobných zlodejín. Švindeľ ponúka čosi trochu iné. Zabehnutá dvojica: starší muž a koketujúca žena oberajú mierne pripitých šťastných výhercov v kasíne, ktorí uveria snu, že popri trafení čísla v rulete, trafili vzápätí niekoľko posteľných čísiel s flirtujúcou zvodnicou na hotelovej izbe. Vydarený párik, obrážajúci najrôznejšie profesné konferencie (zubári, architekti a pod.), sa takto živí už niekoľko rokov. Vidina bezprácneho obrovského zisku, spočívajúceho v ukradnutí kufru plného bankoviek im však takmer doláme väzy. Spoločnou črtou oboch filmov je upozornenie na neúmerné hromadenie ziskov u tých, ktorí si ani nevšimnú, keď im zo zisku zmizne toľko, koľko iným vystačí na bezproblémové prežitie.(10.6.2013)

  • dopitak
    ***

    Od začátku čekáte klasický mustr o podvodnické dvojici, který baví svými promyšlenými ale i improvizovanými akcemi. Tenhle pocit vás opustí po prvních deseti minutách a pak už sledujete zmatenou romanticko-nicovou story, ve které se nedokážete dobře zorientovat. Kdo koho se vlastně chystá podvést? Děj bloudí, až zabloudí do Karibiku, kdy už je vám vlastně jedno, kdo koho a jestli napálí. Škoda, začátek se zdál na víc.(15.4.2013)

  • Master19
    ***

    Ne příliš originální příběh s (pro mě) nesympatickou dvojicí a mnohdy až moc rozvláčným tempem. Méně je někdy bohužel skutečně méně...(18.7.2007)

  • tomtomtoma
    ****

    Velmi zábavný film o dvojici podvodníků Victorovi (Michel Serrault) a Elizabeth (charizmatická Isabelle Huppert), kteří mají svůj velmi zajímavý způsob obživy, kdy se snaží, aby okradený moc netrpěl a ještě si přitom užili zábavu. Berou život, jako hru, kde se sází a jisté sázky mohou přinést velký zisk, ale i ztrátu. Zlom přichází ve chvíli, kdy Elizabeth vmánévruje Victora do situace, aby okradli pokladníka Maurice (Francois Cluzet), který na Guadeloupe převáží 5 milionů švýcarských franků. Viktorovi se z počátku do toho moc nechce, neboť si uvědomuje možnou skrytou sílu za těmi penězi. Elizabeth naopak odkrývá karty všem zúčastněným a snad doufá, že si vybere toho chytřejšího, který jí nabídne peníze. Neboť i Maurice plánuje, že si peníze ponechá. Samozřejmě, že je Victor zkušenější a úspěšnější, ale nepočítají s tím, že je Maurice hlídán a díky své neschopnosti brutálně zavražděn. A nastává hra o dosud nejvyšší sázku, kterou oba rozehráli, jde o jejich život, když narazí na pana K. (Jean-Francois Balmer), který se dožaduje peněz zpět. Nakonec se Victorovi s Elzabeth daří dostat se z té zapeklité situace a to i s pořádmým balíkem peněz. Jen ještě Victor musí za to vše trochu vytrestat Elizabeth, která ho dostala do tak nebezpečné hry. Zábavný film o krásách podvodnického řemesla. (ale chce to také něco umět!)(26.12.2009)

  • bila.tecka
    ***

    MFF Karlovy Vary 1998. Zbytečný film o zbytečných věcech. Prestižní režisér Claude Chabrol natočil svůj padesátý film a je to znát. Zručně nasnímáno, dobře zahráno, ale ten scénář?! Kdo koho obere, kdo přežije, komu to nejvíc myslí? A koho to zajímá?(4.5.2010)

  • DannyBoy80
    ***

    Průměr, docela jsem u toho usínal. Zahráno to není tak špatně, ale chybí tomu nějaká šťáva, dokonce ukázka mrtvoly a dramatická situace, kde jde o život Vás moc neprobudí. Založeno na náhodě a triku s kuframa.(15.7.2010)

  • derryl
    ***

    Zlodějská komedie o tom, kterak postarší lapka a jeho překrásná společnice "balí" tatínky od rodin, pěkně je okrádají a ještě se u toho trochu pobaví, avšak jednoho dne dojde i na naše ně a malý, dobře naplánovaný podvůdek se zvrtne...(1.6.2004)

  • closed.eye
    ***

    Mafiáni zážizek ze vcelku inteligentního a milýho filmu dosti sráží, jsou vykreslení tak... Typicky, jako v každým druhým blbým filmu :-(.(12.5.2010)

  • markotter
    ***

    Na ty dva se hrozně příjemně koukalo, ale jako celek film nebyl zrovna kdovíjaký. Jako komedie to bylo slabé a ve chvíli, kdy na scénu vstoupili padouši, ta zase bylo jako nepovedená komedie. Ale přesto jsem u filmu zůstal celou dobu a takovým zvláštním, milým způsobem se bavil - jak jsem už řekl - hlavně kvůli hlavním hrdinům.(14.5.2012)

  • LuckyK
    **

    Velmi málo uvěřitelný děj a úplně nepravděpodobný konec s mafiány.(21.2.2008)

  • vykyn
    ***

    Začátek velmi slibný.Postupem času trochu chaos a film poněkud ztrácí,ale jinak vcelku dobrá komedie.A samozřejmně vždy skvělá I.Huppert..(26.8.2009)

  • lacertacz
    ***

    Průměrný film v žánru podrazácko-podfukářských. Začátek se vleče (inu, francouzský film), v druhé půli se divák konečně dočká ‚překvapivých‘ zvratů a tolik žádaného znejasnění, kdo je kdo. Slušné výkony hlavních hrdinů, trochu přeslazený konec.(3.8.2009)

  • Ekdahl
    ****

    Kdo má rád Chabrola, francouzský šarm, nenucené umění žít, jemný humor (např. jak ústřední dvojici považují za obsluhu, jak Belgičan v baru řekne: whisky a chipsy, etc.), ten si pošmákne. I slabší Chabrolovy filmy jsou po řemeslný stránce velmi slušný. Je to natočené lehkou rukou, je to milý, byť nikoli zásadní film. Tempo je pomalé, což je v pořádku, tohle není žádný fast food. Ústřední dvojice je dobře obsazená, jako tým fungují, vydařené jsou i vedlejší postavy. K tomu nádherný prostředí Sils Maria, kde tvořil velký Fritz Nietzsche, a nádherná Isabelle Huppert. Ta představuje francouzskou aristokratickou krásu v nejčistší formě, o jaké si např. plebejské emerické hérečky mohou nechat jen zdát.(18.6.2015)

<< předchozí 1 2