Nastala chyba při přehrávání videa.
  • rikitiki
    ***

    Jak podruhé vstoupit do stejné řeky, aneb proč si znovu nenatočit Rio Bravo, když se nám poprvé tak hezky povedlo? Vcelku tenhle názor chápu a nemám nic podstatného ani proti výsledku. ___ Film převzal z Ria Brava hlavní zápletku, vedlejší motivy, charaktery postav, herce i režiséra. Pořád je to ale kus poctivě, i když ne originálně, odvedené práce. (I když přestřelka, v níž jsou na správné straně čtyři pistolníci, z nichž je jeden ochrnutý, druhý má úporné křeče v břiše, třetí neumí střílet a čtvrtý střílí lukem, má teda pořádný grády!) Kocovinou nasáklý Dean Martin se mi líbil víc než zdejší alkoholik Robert Mitchum. Tenhle snímek zato lépe pracuje s nadsázkou a vtipnými dialogy. ___ Nevidět Rio Bravo, dala bych o hvězdičku víc. /15. 10. 14./(16.10.2014)

  • Compadre
    *****

    Ještě o něco lepší než Rio Bravo, tak co vám mám povídat. Naprosto skvělej western, šmrncnutej ve správný míře komedií. Robert Mitchum je jako šerif notor tak přesvědčivej a zábavnej, že jsem si celou dobu přemýšlel, jestli neni nalitej doopravdy :)) opravdu třída. John Wayne ani komentář nepotřebuje, to je klasik..Jako bonus funguje i výborná hudba. Úvodní znělka je dechberoucí. Megakumšt.(22.12.2010)

  • Matty
    ****

    Zarputile staromódní příběh mužského tmelení (nebo vás napadá fortelnější překlad anglického „male bonding“?). Příběh zasazený do idealizovaného světa, jemuž stále dominují opravdoví muži, ačkoli otázka „Nevím, proč jste ještě naživu“, kterou si klade Joey, se ve druhé polovině 60. let mohla týkat samotného konceptu maskulinity. Do světa neskrývaného sexismu a rasistického humoru (Mississippi a jeho urážlivá karikatura Asiata) – za jediný posun v tomto směru lze chápat pozitivní vyhodnocení indiánských fíglů (ďábelský vyprošťovák, lehnutí pod koně), jež zde ovšem praktikuje mladý běloch. Do světa, v němž se nejprve střílí a až poté kladou otázky (střelné zbraně jsou prakticky jediným prostředkem řešení problémů). ___ Thorntona coby žijící legendu každý zná a sdílí s ním nějakou příhodu. Wayne přitom (opět) zosobňuje esenci amerických hodnot. Muž svéhlavý, ale jasně rozlišující mezi dobrem a zlem. Věčně na cestě za novým dobrodružstvím, věčně na pomezí divočiny a civilizace, přičemž z obojího si bere to lepší. V centru dění jsou muži, kteří se dokáží postarat o sebe navzájem a taky se umí pohádat jako manželé po mnoha letech vztahu. ___ „Ženské“ jsou tím, co se chlapovi „přihodí“. Buď škodí, nebo obstarávají pomocné práce. Nejde-li o projev obdivu vůči muži, nemá ženino slovo žádnou váhu. ___ Ctí se profesionalita a morální integrita. Jako ve všech Hawksových filmech, také zde je amatérismus důvodem k pohrdání („tohle není práce pro amatéra“). Vytýkat ovšem westernu výše uvedené by bylo jako kárat koně za to, že má velké oči a líná. ___ U Hawkse napomáhá akceptování takto zkostnatělého nazírání na svět vtahující vyprávění. Co se zprvu jeví jako epizodický narativ, je ve skutečnosti důmyslným splétáním motivů (pomyslná ztráta syna a jeho opětovné nalezení v jiném mladém muži). Dějové linie rozvedené v první polovině se sbíhají do jednoho toku v dlouhé noční sekvenci, odehrávající se zdánlivě v reálném čase (a proto divákovi neumožňující vydechnout). ___ Přes povědomost zápletky (nejenom v případě, že jste viděli Rio Bravo) mne tyhle dvě hodiny drsnějšího chlapského škorpení bavily víc, než by se na mladistvého intelektuála, kterému se sebenevinnější projevy mužské nadřazenosti jinak hnusí, slušelo. 80%(25.3.2017)

  • berg.12
    ****

    Trochu lituju, že western jsem vlastně poprvé viděl optikou Leoneho, Eastwooda či Costnera (nepočítám-li pohádku typu "Vinnetou"). Ony potom ty příběhy tvrdých chlapů, co vše řeší pomocí svých koltů, působí tak trochu úsměvně. Možná mírně natažená, ale opravdu povedená podívaná, plná akce, humoru, a těch správných tvrďáckých hlášek. Vše, co ke správnému westernu patří.(15.1.2006)

  • Tommassi3
    *****

    "Jmenuju se Alan Bourdillion Trehearne.." - " To je moc dlouhý !!" - " Proto mi taky říkají Mississippi !!" ;) Hawksovo skvostné El Dorado mě přes svoji štědrou stopáž ani na okamžik nenudilo, ale co taky čekat od snímku velkého Howarda Hawkse v hlavní roli s legendární trojicí Wayne, Mitchum, Caan, že ?! Velmi neotřelý příběh s postřeleným ostrostřelcem Johnem Waynem, věčně nalitým šerifem Roberta Mitchuma a tím naopak nejhorším střelcem divokého západu, jakého si jen umíte představit, mladičkým věčně recitujícím Jamesem Caanem, jehož účast vyznívá naprosto generačně symbolickým dojmem.. Právě peprné vtipné dialogy mezi Thortonem a Mississipim mě hodně bavily, přičemž nejen že patří k tomu nejlepšímu, co El Dorado nabízí, byť celková komika a dialogový až sitcomový styl humoru, který si až příliš dobrý režisér Hawks opatrně hýčká a hlídá, aby jeho herci nikdy nezklouzli k přehrávání, vzde vlastně nahrazuje akci, a tak se většinou spíš mluví než střílí, byť některé hlášky lze vážně považovat za geniální.. Hodně se povedl i rozverný soundtrack Nelsona Riddlea, známého třeba hudbou ke Kubrickově Lolitě, celá tahle záležitost vyznívá až neskutečně příjemně a se vší tou "stínohrou" barevně.. [ Dabing 7/10 ] Velmi poctivá a slušná práce Hlavní redakce pořadů ze zahraničí ČST Praha z roku 1991 s báječným spojením Wayne, Brabec.(13.8.2013)

  • - Scéna, kdy jdou v závěru filmu Cole Thornton (John Wayne) a J.P. (Robert Mitchum) po ulici a popichují se kvůli berlím, byla připsána dodatečně Robertem Mitchumem. To aby se osvětlilo, proč šerif J.P. používal berli chvíli na jedné a pak zase na druhé straně. (DžejPý)

  • - Harry Brown si nepřál, aby byl jeho román "The Stars in their Courses" uveden v titulcích, protože film z knihy převzal jen málo. (džanik)

  • - Denní scény ve městě se točily v místě natáčení, ale všechny noční ve studiu. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace