Režie:
David LeitchScénář:
Kurt JohnstadKamera:
Jonathan SelaHudba:
Tyler BatesHrají:
Charlize Theron, James McAvoy, John Goodman, Sofia Boutella, Toby Jones, Eddie Marsan, Roland Møller, Jóhannes Haukur Jóhannesson, Attila Árpa (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)
Videa (13)
Recenze (690)
Oči Čárlí jsou jako chameleon. Tahle ženská s nima umí "pojď sem, chci tě, miluju tě, nebavíš mě, odprejskni a zabiju tě" během tří vteřin. Kdyby to šlo, její pohled bych si koupil a chodil s ním ven na procházky. Jenže ona nejen že má ty nejrafinovanější kukadla v Hollywoodu, řadí se mezi nejlepší věšáky na šaty vůbec a je dokonalou ukázkou toho, proč jsou dvě holky na sobě lepší než vychlazená dvanáctka v létě; ona je navíc ve formě, že kdyby bylo na mně, hraje Bonda i když je ženská. Samozřejmě film sám o sobě taky supr, hlavně proto, že nemá slitování s nikým a ničím. Jde si svou cestou, hraje k tomu výborná muzika a mně je najednou úplně jedno, že se to zas všechno točí kolem podělaný války. ()
Přemíra stylu někdy paradoxně ústí do absence stylu. Ten film je tak přesycený neonovým EBM fetišismem a zálibným okukování hrdinky tak chladné, až s ní nemůžeme úplně soucítit, že se nakonec rozsype na řetězec špatně pospojovaných scén. Jednoduchá story vyprávěná nesmyslně krkolomně a neefektivně, veškerý požitek tak nakonec plyne z drobností. A těch je ve dvouhodinové stopáži asi deset minut. To bych nebral ani vod dederóna. ()
Atmosférický Berlín, hodně neonů, osmdesátkové hity, nekompromisní choreografie a Charlize Theron na ledu. Několik scén, a není jich málo, je naprosto exkluzivních. Tvůrci se nebojí do toho šlápnout a David Leitch po prvním Johnu Wickovi rozmetává dosud smutnou skutečnost, že režírující kaskadér nebyl nikdy zárukou kvality. Teď je, a zatraceně chutnou. Samozřejmě stále (u Wicka víc) surfujeme na vlně absurdnosti, útlá blondýna řeže stokilové chlápky v kvalitní kaskadérské práci a hraje lopotnou hru na kočku a myš, ale stejně to celé sežereme. Má složitější strukturu vyprávění, místy zbytečně zamotanou a neučesanou, kdy o mnohých zvratech nelze nepochybovat. A tempu mnohdy dochází dech. Učesaná je naopak hlavní hrdinka, vychytralá potvůrka, která vycedí několik hlášek, drsných pohledů a hbitých úderů. Akce mění atmosféru, někdy je přestylizovaná, jindy brutálně syrová (viz. opěvované divočení na schodišti, které naši nohatou hrdinku zatraceně bolí – protivníky ovšem víc). Sympatické grády má i lesbická scéna. I to se počítá. ()
|63%| OD ATMOIC BLONDE jsem teda čekal extra málo. Asi budu za kverulanta či jiného lidského zmetka, ale trailer k tomuto mi jasně připomněl sračky typu John Wick. První film ještě ušel, na průměr jsem to vytáhl, ale dvojka už byla totální blbost. Akce kvalitní, ale ta nezastíní retardovaný příběh a ještě jsem se cítil neuvěřitelně trapně i při těch akčních sekvencích. Wick protivníka kosí hlava nehlava až se člověk musí minimálně trochu pousmát. Prostě moderní typ akčního žánru, který teda fakt nemusím. No, dost k Wickovi. Trailer působil opravdu jak kopie Wicka, ale výsledek byl úplně odlišný. Velká bomba to není, ale že by to byl vyloženě průser, to také ne. Prostě na 1 shlédnutí obstojná záležitost, která neurazí. Problémem je příběh, který je silně nezáživný a chaoticky podanný. Takže dějové linie a vše okolo – nic mě nezaujme a to je docela problém. Co se týče akce, tak to už budu hodně chválit. Je rozložena po celém filmu, takže je jí relativně dostatek. V ½ filmu si akci užijeme, pár zajímavých nápadů to má, ale pořádně se naše blond hrdinka rozjede až v 2/2 filmu, kde se opravdu nadře, je zakrvácená, různé přestřelky a souboje v zatuchlých, špinavých bytech – to vše je přímo perfektní. Úplné finále ale už ztratí dech a jde to totálně mimo mě. Jinak je to pojato tak, že hrdinka sedí za stolem a její nadřízení jí vyslýchají a chtějí vědět podrobnosti o její misi v Berlíně. Takže je to tvořeno flashbacky. Zpočátku mi to trochu vadilo, ale pak jsem si na to zvykl. Herecké obsazení je v hlavních rolích na tom dobře. Charlize Theron je chladná jako vždy – zde jí role padla jako ulitá. Jsem rád, že její akční sekvence nebyly tak retardovaníé jako v J.Wickovi. Z herců mě bavil ještě James McAvoy. Ostatní už nic moc. Ta 2/2 snímku je akčně opravdu výborná. Takže škoda, že není lépe podaný příběh. To mě opravdu mrzí. Za kladnou zmínku ještě stojí skutečnost, že tu máme během filmu velké množství známých songů z 80.let. Mě toto rádoby muzikálové pojetí sedlo, i když se to v některých scénách nehodilo, písně jsem si užil. No, jak už jsem psal, ještě tak to finále (15min cca?) bylo takové už strašně nudné a zbytečné, dialogové. Ve výsledku, solidní a koukatelný nadprůměr s výbornou Theron a její akcí + atmosféra o kterou se víceméně zasloužili ty písně. Uvítal bych dvojku, jen kdyby změnili asi režiséra nebo vylepšili příběh. ()
Sošná Charlize Theron, vrcholící studená válka, neoretro look, atmosférický Berlín, lesbická romance, tajné služby... to vše a ještě mnohem víc v adaptaci komiksu The Coldest City Antonyho Johnstona. První film, který má osmdesátkový soundtrack a je o Jamesi Bondovi v sukních, ze kterého jsem si sedla na zadek. ()
Galerie (57)
Zajímavosti (28)
- Ve filmu se ve scénách „Východního“ bloku Německa často objevují i české vozy. Přesněji Škoda 1000MB, Škoda 105, Škoda 120. Ve scéně, kdy náklaďák najede při honičce do jednoho z vozů, se jedná o Českou Avii. (UncleMorty)
- Slávna osemminútová schodisková scéna, ktorá vytvárala dojem, že je bez akéhokoľvek strihu, mala takmer 40 strihov a točila sa 4 týždne. (Real Tom Hardy)
- Tvorcovia museli prepísať mnoho dialógov medzi zamestnancami MI6, pretože sa domnievali, že diváci nebudú chcieť neustále počúvať špionážne termíny z 80-tych rokov. (Real Tom Hardy)
Reklama