Reklama

Reklama

Piková trojka

  • Austrálie In the Cut (více)
Trailer

Obsahy(1)

Piková trojka je moderní kriminální příběh, odehrávající se na Dolním Mahnattanu. Frannie Avery (MEG RYAN) je učitelkou tvůrčího psaní, která je velmi ostražitá vůči navazování nových známostí. Jednoho dne se však setká s detektivem Malloyem (MARK RUFFALO), který vyšetřuje vraždu v jejím sousedství, a za podpory své nevlastní sestry Pauline (JENNIFER JASON LEIGH) s ním naváže vztah, který je zcela otevřeně sexuální. Osvěžující přímočarost jejich poměru ale hluboce podkopává pokračující a dosud neobjasněná série vražd. Po útoku maskovaného násilníka ale Frannie ztratí důvěru ve všechny lidi okolo sebe. V mladého studenta Cornelia (SHARRIEFF PUGH), který sepisuje práci o nevině masového vraha Johna Waynea Gacyho, ve svého bývalého přítele Johna Grahama (KEVIN BACON), který ji pronásleduje na každém kroku, a především v Malloye, který v ní nyní probouzí nejen vášeň, ale také podezření. Neexistuje nikdo, koho by nezávislá Frannie mohla požádat o pomoc - zarmoucená a vystrašená se proto rozhodne vzít záchranu svého života do vlastních rukou. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (111)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Piková trojka je snímek, kterým se prolíná mnoho filmových žánrů, přičemž nejvíce inklinuje ke krimi thrilleru. Je pouze na divákovi, jak přijme tuto koláž, jež v sobě promítá názory a postoje režisérky Jane Campionové, jejíž filmy jsou velmi zaměřeny na ženskou duši a právě Piková trojka ji interpretuje ve vší přirozenosti a bez jakýchkoli příkras. Jedná se o snímek feministický či pouze o film, v němž je hlavní protagonistkou žena? Bourá oněch sto devatenáct minut zažité genderové stereotypy a působí nezávisle? Snaží se Campionová srovnávat mentalitu žen a mužů a zachovávat si přitom tvůrcovskou neutralitu? Jedná se vůbec o počin, který si zaslouží pozornost diváků i po deseti, patnácti letech, jako je tomu u jiných, dnes již kultovních a v mnohých aspektech takřka učebnicových snímků jiných tvůrců? Jestliže jsem na začátku zmínil, že Pikovou trojku nelze zařadit pouze k jednomu filmovému žánru, musím uvést ty ostatní, které jsou tomuto snímku vlastní a dotváří tak celkový pocit a dojem ze zhlédnutí. Campionová svůj počin označila jako velmi subverzivní a svůdný. Připravila si pro nás vražedný erotický psychologický thriller, ve kterém není nouze o naturalisticky líčené scény, z nichž mnohé svoji nahotu ukazují právě v oblasti sexu a jiné ve zvrhlosti jedince, jenž se neštítí zabití. Atmosféra Pikové trojky je poměrně tíživá, frustrující a místy dusivá, což je pro pocity důležité. Troufám si tvrdit, že lépe Campionovou pochopí právě ženy, jelikož se dovedou lépe vžít do situace hlavní hrdinky, tudíž se domnívám, že snímek je méně určen mužům než jejich protějšku. Z děl různých psychologů se můžeme dočíst, že ženy mají větší schopnost empatie, což by lehce potvrzovalo moji výše uvedenou myšlenku. Jednou z nejexpresivnějších scén je dle mého pojetí felace v úvodu filmu, která již skutečně tíhne k pornografii. Právě zde podezřívám režisérku, že tento záběr natočila a následně zařadila do filmu z jednoho prostého důvodu - o této scéně se bude mluvit a zůstane v paměti diváka nejdéle. Snímek je dle mého točen zbytečně rozvleklou formou. Kamera se zabývá detaily. Jako divák jsem rozvláčnost uvítal s nadšením pouze na samém začátku, kdy se objektiv zaměřuje na Meg Ryan a jakoby záměrně představuje linie postavy hlavní hrdinky, což mi v prvních chvílích evokovalo dojem, že režisérka se snaží poukázat na krásu a svůdnost těla ženy. Musíme si ovšem přiznat, že Campionová není Sergio Leone, tudíž její zdlouhavé záběry nemají onu hloubku, jakou mají ty od zmíněného Itala. Sečteno a podtrženo, při celkové stopáži již tímto pojetím lehce nudila. Upoutávka na Pikovou trojku přislibuje mnohem větší zábavu, než která se nakonec konala, takže z tohoto pohledu by mohl být divák lehce zklamán. Mužskými postavami se scénář (ani jednotlivé záběry) příliš nezaobírá, v některých scénách můžou dokonce působit – vyjádřeno expresivně – jako nadržená zvířata, proti čemuž je do kontrastu stavěna křehká a zranitelná mladá žena, která může, avšak také nemusí, podlehnout. Postava detektiva Malloye je navzdory výše uvedené nepropracovanosti poměrně šikovně zakomponována, její kladnost či zápornost je značně ponechána na pocitu diváka a osobně jsem dlouho tápal v nejistotě, zda je ochránce hrdinky nebo ne. Hybatelem děje v tomto snímku je jak postava ženy, tak i muže, tudíž zde bych Campionové přiznal jistou dávku neutrality, takže se divák může lépe podle svého pohlaví identifikovat s Frannie Avery nebo detektivem Malloyem. Můžeme však připustit, že se lze identifikovat i s hrdinou opačného pohlaví. Ačkoliv se Piková trojka v mnoha aspektech může zdát genderově neutrální, zejména v oblasti postav jakožto nositelů děje, neubránila se zachycení některých společností zažitých stereotypů. Myslím tím obzvlášť vylíčení klasických mužských a ženských vlastností či vykreslení jejich předpokládaného a předvídatelného chování, takže v tomto ohledu nepřináší Campionová nic nového. Její počin si zhlédnutí zaslouží, herecké výkony, hudba a děj jsou důvody, proč oněch sto devatenáct minut nebylo ztrátou času, avšak vícekrát bych tento film vidět nemusel. () (méně) (více)

POMO 

všechny recenze uživatele

Vražedný thriller obalený melancholickou náladou. Jane Campion má nepokojnú dušu a rada to zo seba vypúšťa filmovými obrázkami. Ale nemala by zachádzať tam, kde sa neorientuje. Z thrillerového hľadiska ide dej kupredu strašne pomaly, film je nudný, predvídateľný a v prekvapujúcom vyústení skôr naivný, než šokujúci a napínavý. A ten úvodný kontroverzný detail "kuřby" je vo filme iba preto, aby sa o ňom hovorilo. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Třeba mě zabte, mně se to líbilo. A právě pro to, co tomu vyčítáte. Pro zpomalený záběry, "zbytečný nudný" hovory, "vulgární" (a pro někoho málo vulgární) Meg. Líbil se mi právě TENHLE přístup, kdy detektivní linka filmu přestala být podstatná, kdy se kamera pásla na "bezvýznamných" detailech a scénář "zdržoval" (Meg a Jennifer na kanapi si povídají o ničem a broukají si písničku s Annie Lennox - ňam). Jane Campion není John Woo a proto to natočila právě takhle a tak to taky mělo být. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Neromanticky nadržená hvězda romanticky nenadržených komedií ojíždí pohledem (a v menší míře i tělem) vše, co jen vzdáleně připomíná falus v nezáživném "vytřu vám zrak" thrilleru. Co to mělo u levé bradavky Meg Ryan znamenat?! Odpověď hledejte pod pravou bradavkou. 45% Zajímavé komentáře: Mr.Apache, Fabienne, Colonist ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Erotický thriller z trochu už postarší Meg Ryan v hlavní roli? Žádná jiná hvězda na kilometry daleko a bohužel ani režisér neví co chce natočit. Šokující záběry orálního sexu už dneska nešokují. Filmu chybí to nejdůležitější a to je duše. Herci k sobě příliš nepadnou a nevytváří vnitřní vesmír filmu, tak aby jim to divák hltal očima. ()

gouryella 

všechny recenze uživatele

Nepodařený thriller, který se nakonec proměnil na jakousi pro mě nepochopitelnou diskusi na téma "Vykuř mi ptáka". A bohužel ani Meg Ryan není to co bývala - na mě působí především notně vulgárním dojmem - je sice hezké, že nechce věčně být jen představitelkou romantických rolí, ale bohužel to jsou asi jediné role ve kterých nepůsobí nijak nepatřičně. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Dobře natočený strašlivý scénář. Dvě odlišné a hlavně křiklavě nesourodé poloviny nedokáže spojit ani klíčový zvrat startující závěrečný zmatek, ani zoufale bezradná Meg Ryan. Předlouhé dialogy nepomohou proniknout postavám pod kůži a efektní flashbacky sice dokážou vytrhnout z nudy, ale v důsledcích zůstávají pouze prázdnými vsuvkami. Eroticky laděná linie Franniina osobního života pak irituje svou otevřeností, která místo aby pomáhala příběhu, pohřbívá ho pod nánosy lascivních a bohužel i občas směšných scén. Největší problém ale je, když se v dialozích nebo monolozích objeví vzletné fráze, kterými hrdinové jen prázdně plýtvají. Škoda nepředvídatelného Ruffala, který si takový film do filmografie nezaslouží, zbytek zůstává ubohým, byť občas snaživým, pokusem. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Jane Campionová nenakrúca filmy pre mužov. Tento kúsok (v produkcii Nicole Kidmanovej) by mohol byť v chlapskej réžii typickým americkým trilerom, ale Campionová nie, ani Bohovi, ona musí byť extra. Každopádne, zbytočný film to nie je - Meg Ranová je v pozícii, v akej ju nepoznáme, Kevin Bacon si (ako vždy) s chuťou strihol podpornú rolu žiarlivého ex-milenca, zaujímavý je Mark Ruffalo ako detektív Malloy. No a čo sa týka sexu, na to, že v barovej scéne to hraničí s pornografiou, postupne sa hormóny upokoja a hoci Ryanová ukáže veci, aké zrejme doteraz vo filmoch ešte neukázala, pornom je len ten jeden záber. Priemer. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Meg Ryan ve své nejlepší (neromantické) a hodně překvapivé roli. Líbí se mi pomalé tempo a náladu snímku, líbí se mi zadumaná Meg Ryan (hodně mi to připomíná její roli z MĚSTA ANDĚLŮ, ale tohle je pochopitelně špinavější) a baví mě to zvláštní jiskření/nejiskření mezí ní a Markem Ruffalo. Za posledních pár let se objevilo jen skutečně málo "erotických-kino-thrillerů" a mezi ně patří PIKOVÁ TROJKA a NEVĚRNÁ Adriana Lyne. Ty se obecně moc nelíbili, za to mě se oba líbili až moc. 90% ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Některé filmy jsou jako falešné diamanty, oslňující v každém úhlu prázdným zábleskem. Některé jsou jako oblázky na cestě, ne vlastní vinou nepovšimnuté a zašlapávané do prachu. A některé jsou jako labradority - slovy tvůrkyně mých milovaných náušnic chvíli vypadajících, že jde jen o tmavé, šedozelené kameny, ale pak pohybem nebo zábleskem světla zahoří ledovým modrým plamenem - a jako poezie všedního dne, ne psaná na starém papíře vázaném v kůži, ale šeptaná ve tmě suterénního baru, kreslená do nevychladlého potu na zádech a kolující v krvi, která hýbe tělem a městem světců a nestvůr, vrahů a andělů, rytířů v brnění a bledých dívek v černém sametu, městem lidí, kteří propadli trhlinami. Neil Gaiman se shovívavě pousměje a netrapte se vy, kdož nerozumíte - ani já nerozumím, proč mi matka říkávala, že spodní prádlo má ladit s botami, ale mám teď na sobě červené lodičky... ()

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Někde jsem četl, že když jdou vidět "genitálie v akci" (nebo tak nějak), jedná se o porno. Nuže, tohle je porno. Ale taky thriller. A psychologický film. Určitě to má i nějaké umělecké ambice. Bohužel, ty genitálie nepatří Meg Ryan. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Naprosto průměrné. Film rozhodně neurazí, ale ani nenadchne. Standartní thriller, který by se ztratil mezi filmy, které běží na našich komerčních tekevizích v nočních hodinách, nebýt docela kvalitního obsazení. Meg Ryanová, zbavena veškeré své krásy se docela snaží a Mark Ruffalo je naprosto skvělý. Retrospektivy s bruslením působí vyloženě trapně (až na tu s těma přejetejma nohama), ale aspoň pointa filmu je docela zajímavá, i když režijně boužel ne moc dobře zvládnutá. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

Campionová umí tak skvěle zobrazit vztah mezi ženou a mužem! To erotické napětí, sexuální výboje, přitažlivost a posedlost... žádnýmu chlapovi by se tohle prostě nepodařilo. Navíc všechny ty rozkoše převádí na diváka (aspoň na ženského určitě - v studeném koutě videopůjčovny mě to úplně rozpálilo :-)) Dokonce si myslím, že ti herci si to pak spolu musí rozdávat i v soukromí :-) A navíc... ta ženská má takovej čich na nehorázně sexy chlapy... Musím vidět víc jejích filmů! Je to droga. ()

Brouk 

všechny recenze uživatele

Proboha!!!! Co to bylo??? Jak jsem to mohl dokoukat a dokázat neusnout... :-( A tak jsem byl na ten film natěšený... :-( ()

maxi6 

všechny recenze uživatele

......Velice rozporuplný psychologický film.....uf, to ale byla jízda.......zajímavé vykreslení postav, barevná stylizace, flashbaky, šílená atmosféra, šerosvit, slova, citace v metru. Mistrná kamera, experimentující hudba. Velice efektní je mnou doposud nepoznané společné prolínání dvou různě hlasitých melodií. Také se vám stává, že si ustřední melodii pískáte ještě druhý den ? Psychologie a duše celého snímku je v perfektním zpracování. Pokud se vnoříte do tohoto jedoucího snového vlaku, ztrácíte okamžitě zájem o zjištování detektivní podstaty a přecházíte zcela jinam. Čekáte-li však klasické krimi, pak je potřeba zalistovat někam jinam, mimochodem, nejlépe to zde asi vystihla milá kleopatra......... ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Obrazově velmi povedené (kamera, střih, flashbacky, zrychlovačky), ovšem režisérka si neporadila s obsahem. Vznikla z toho neslaná nemastná žánrová směska, která sice ztrávit jde, ale déle než pár hodin v paměti asi nevydrží. Na šokující "ženské" drama to postrádá více dramatických momentů, na thriller zase lepší scénář a jako eroťák samotný by se to asi také neuchytlo. Atmosféru to sice mělo fakt dusivou, Meg Ryan se hodně odvázala, ale mohla klidně skákat po hlavě a stejně by se nic na kvalitě filmu nezměnilo. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Jane Campionová zostáva pre mňa režisérkou jedného vynikajúceho filmu – Piano. Okrem tohto skvostu (obrazového i hereckého) som od nej videl samé podpriemernosti, v túžbe vidieť niečo lepšie. Fascinujúci obrazový začiatok scény padajúcich kvetov v záhrade v kombinácii s psychoanalytickým odkrývaním literárneho diela navodil na niečo lepšie, než bol výsledok. A tým bola mimoriadne klišéovitý a konvenčný thriller o vraždiacom maniakovi, profesorke a jej vzťahu k policajtovi s tetovaním. Nič ma nepresvedčilo, ani dej ani stupídny dávno predpovedateľný záver. Neviem, čo malo byť povedané – a pokiaľ ide o škandálne scény s Meg Ryanovou – nič mimoriadne sa nekonalo ani v tomto prípade, ide pravdepodobne o reklamný ťah distribútora, aby sa na túto hlúposť pozrelo viac ľudí – čo sa podarilo, mimochodom aj mojom prípade. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejvýraznějších ženských režisérek se tentokráte nedokázala přiblížit svým předešlým (přiznejme si) o mnoho jistějším snímkům, nepříjemně se potácí mezi „studií“ ženské psychiky a feministickým thrillerem a neví, jakou stranu mince si vybrat. Její hrdinka, učitelka tvůrčího psaní Frannie (dosti odvážná a dosud se víceméně culící ikona romantických komedií – Meg Ryan) se zaplétá do podivného sexuálního vztahu s uhrančivým detektivem, který vyšetřuje vraždy na kusy rozřezaných žen. Postupně si, obklopena několika muži (zejména opět bezchybný Kevin Bacon), uvědomuje, že nebezpečí je blíž, než si mohla myslet. Režisérka tentokráte nenabídla plnohodnotnou story, nýbrž se pokusila o (na ní netypický) dusný thriller v temném moderním světě, ve kterém si hrdinka sice jde svojí cestou a střet s mužskými protihráči nemá takovou sílu a razanci!! Emocionálně si mne navíc prakticky vůbec nezískala, ona netečnost se projevila i v erotických sekvencích!! Škoda.. ()

Reklama

Reklama