Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Ondřej Vetchý, Martin Finger, Elizaveta Maximová, Lukáš Vaculík, Aleš Bílík, Ondřej Malý, Lenka Krobotová, Jan Novotný, Jan Plouhar, Jitka Schneiderová (více)VOD (1)
Epizody(3)
Obsahy(1)
Jakou cenu musí zaplatit detektiv vyšetřující případ vraždy prominentního soudce, kterou spáchala jeho dcera? Třídílné psychologické drama, v němž divák sice zná vraha už od začátku, ale až do konce je v napětí, protože postupně odkrývá okolnosti a důvody vraždy, která ovlivní životy hned několika postav. Dvacetiletá Lily přibíhá v šoku uprostřed noci do bytu svého otce, policejního vyšetřovatele Richarda, aby mu celá od krve sdělila, že v sebeobraně zabila svého milence. Poté, co Richard zjistí, že zavražděným je prominentní soudce Kowalský, rozhodne se dceru krýt. Zamete stopy a tělo zakope. Když se Kowalského ostatky najdou, je vyšetřování přiděleno kriminalistickému týmu, který vede právě Richard. V průběhu vyšetřování Richard zjišťuje, že postupně získávané důkazy jsou v rozporu s verzí jeho dcery... (Česká televize)
(více)
Rozhodně je to zajímavý, ale podle mě se z toho dalo vytěžit mnohem víc. První díl byl skvělej, jen v těch dalších dvou mi více méně přišlo, že už jen dobíhalo to, co se v prvním rozběhlo (samozřejmě až na některý zajímavý zvraty související s Lily - hlavní rámec ale zůstal stejnej) a že rovinu, kam jsem doufal, že by se to mohlo vyhnat, to nakonec zdaleka minulo. Atmosféra je krásně tíživá a dusivá, to ne že ne, bavila mě i ta nevyhnutelná pozvolná cesta k totální zkáze - jen mi dělá problém uvěřit, že by elitní detektiv (i v rámci pochopitelnýho krytí svý dcery) byl schopnej na údajnou vraždu při sebeobraně reagovat takhle, jen kvůli tomu, že oběť byla prominentnim soudcem a že by za to Lily "ugrilovali": Každýmu (a detektivovi majícímu s takovejhlema případama letitý zkušenosti) přece musí bejt jasný, že všechny stopy člověk nezahladí, někde nějakou tu chybku udělá a že je lepší od začátku hrát to na sebeobranu, který ze začátku Richard neměl důvod nevěřit, a kdy by to Lily při troše štěstí mohla uhrát úplně beztrestně, a bez tý trochy štěstí třeba s nižšim trestem, ale s klidnym životem bez neustálýho ohlížení se přes rameno a s vyhlídkou neustálýho strachu, jestli do toho někdo nezačne rejt, a to minimálně než uplyne promlčecí lhůta (právně), resp. celoživotně (morálně). A všechno je to nepochopitelnější tim spíš, že nešlo o jednoho člověka, ale o dva, tzn. o exponenciálně vyšší riziko chyby, něž kdyby šlo o solitéra majícího jako výhodu insider informace z vyšetřování. Chápu ale, že jak se do toho člověk jednou dostane, už nemusí bejt schopnej říct dost a jít s pravdou ven; stejně jako nepopírám, že je to nepředstavitelná a extrémní situace, ve který sto lidí může jednat sto způsoby a kde racionalita často nemusí hrát roli, a kterou člověk hodnotit stejně vlastně nemůže. Jen bych v tom případě čekal preciznější dovyprávění, nebo aspoň dokonalou formu bez logickejch lapsů (scéna s kartou na dveřích novináře Radka - tam chyběl ne jeden, ale deset kroků, který by tuhle scénu vysvětlily; motiv vraždy - to jako mělo bejt fakt jen tim přistiženim táty při nevěře? - a několik dalších). Kažodpádně herci dobrý (Maximová! i Vetchý, ale i Finger s Malým a Plouharem), nápad skvělej a námět víc než zajímavej, a ta spousta nahlodávajících momentů rozhodně stojí za zamyšlení: Jak to, že vlastně ctihodnej občan, táta od rodiny a policajt, je schopnej tak rychle přeskočit na "druhou kolej"? Kdo vlastně přesně je Lily, a jak to, že je něčeho takovýho vůbec schopná? Proč Richard v době, kdy měl bejt vedenej ještě "jenom" otcovskym ochranitelskym pudem při zahlazování stop po průseru svý dcery, proč už v tomhle momentě ukrad peníze ze soudcova šuplíku (což vlastně tak trochu nabourává teorii o tom, že je to jenom gůdgáj, kterej se dostal do jím nezaviněnýho soukolí)? Jak moc velká svině je parťák Tomáš, kterej za informace prodává informace z vyšetřování do médií? Nebo senzacechtivej novinář Radek neznající mezí (podobně jako Gyllenahaalův Slídil), kterej ale vlastně jen naplňuje poptávku veřejnosti? () (méně) (více)