Nastala chyba při přehrávání videa.
  • EdaS
    *****

    O Hitchckových filmech se píše těžko - je velmi malá pravděpodobnost, že něco zajímavého vymyslíte, zvlášť o těch snímcích prvotřídních. Cizinci jsou dokonale propracovaný thriller s prvotřídním padouchem, který za padesát let vůbec nezestárnul. Jen hrdina nemusel být takový moula. Takhle to vypadá, že si svoje problémy zasloužil... což ovšem mohl být tvůrčí záměr...(14.12.2005)

  • Anderton
    ****

    Cudzinci vo vlaku hneď na začiatku zaujmú výborne rozohratou zápletkou. Najlepšie je o filme nič nevedieť, pretože na začiatku rozdané karty sľubujú rôzne smery vyvíjania sa situácie. Pristúpia obaja na zvolené pravidlá hry? Začne robiť z nich niekto problémy? Ktorý to bude a prečo? Ako sa z toho dostať? Nič si nečítajte a ponorte sa do príbehu, ktorý je rovnou mierou kriminálny, ako psychologický. Čiže klasicky vynikajúci Hitchcock.(7.6.2012)

  • Rocky62
    ****

    Po shlédnutí Muž, který věděl příliš mnoho jsem o panu Hitchcockovi trochu zapochyboval. Tento film mě však vyvedl z omylu. Cizinci ve vlaku jsou zářným prototypem typické Alfredovy režie. Napětí je tu dávkováno v nemilosrdných porcích a Robert Walker je vynikající. Možná je zde nepatrný náznak naivity a přetaženosti, ale vzhledem k velkým plusům filmu, to musím přehlédnout.(28.5.2011)

  • Morien
    ***

    (1001) Tak trochu jsem doufala, že z toho vlaku po celou dobu nevylezou. No, nemůže mít člověk všechno. Hodně věcí mi připadalo zdlouhavých, například ten tenisový zápas, a taky hudba mi přišla dost nevhodně zvolená. Jásavé trylky ve chvílích napětí nebo klasické koulení, když se někdo políbí, to se mi tedy vůbec nelíbilo.(3.9.2010)

  • JitkaCardova
    *****

    Hitchcock v plné síle a nejlepším rozmaru. Miluju, jak si vykládá film jako místo, kde se nikdo nemusí chovat skutečně racionálně a všechno se odvíjí podle rozmařilé "logiky", kterou za pochodu určují zhusta nelogická, až absurdní rozhodnutí, věčně vybočující děj neočekávanými směry. A celý systém přitom dál jede jako na drátkách, jako by nic. Lidičkové na správných místech střídají vhodné grimasy, úbory a pózy, udržují si své naivní či zlomyslné svity v očích, podle toho, jak jim byly rozdány karty, a všechno nejrozmanitějšími oklikami spěje k bravurnímu happyendu, kde se přese všechny trampoty a šmodrchanice musí třeba i náhodou prokázat, kdo byl goodguy a kdo badguy. Je to zdroj obrovské svěžesti, když se na Hitchcockovu tvorbu člověk umí takhle podívat, a samozřejmě a především od toho šibala Hitchcocka nejvtipnější způsob, jak kontuninuálně taškářsky parodovat naši západní společnost, a nezadat si. O to samozřejmější a vtipnější je, že většina jeho fanoušků by v něm sociálního kritika a posměváčka nikdy nehledala a pořád ho mají za "mistra napětí a hororu", což je opravdu povedené. Ale jestli kupříkladu zdejší bravurní vrcholná kolotočová scéna (kdo kdy viděl kolotočové koně s tak vyplazenými jazyky a uštvanými výrazy, jako by je škrtili? To si snad nechal vysochat na zakázku :) Nebo ten věčnost se plazící staříček-věchýtek, kterého všichni postrkují očima, ten klučina, co si celou u zrychlenou jízdu a pumelici mezi oběma soupeři náramně užívá, ječící slečna etc. - jesti tohle není kritická parodie spoluobčanů tak už nic...) není míněna jako komická a uštěpačná, tak jednou v nebi sním svůj klobouk před samotným Hitchcockem. Ale nějak si myslím, že mě spíš laskavě pozve na pár drinků, u kterých se celé hodiny a dny nepřestaneme hihňat a zajíkat. *~(25.7.2017)

  • - Režisér původně chtěl, aby Guye Hainese hrál William Holden. (Kulmon)

  • - Kasey Rogersová musela při natáčení nosit silné brýle, protože si to Hitchcock přál. Ve skutečnosti ale s brýlemi téměř vůbec neviděla, což ji dělalo značné problémy.

  • - Do jedné z rolí Hitchcock obsadil i svojí dceru Patricii.