Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Galadriel
    ***

    První asi hodinu jsem si myslela, že mě konečně nějaký Hitchcockův film opravdu zaujal a že bude výborný. Bohužel, posledních asi dvacet minut se z toho stala neskutečná fraška, valila se jedna hovadina za druhou a místy jsem se tomu skoro smála. Navíc mi ten závěr přišel značně nedotažený a zvláštně ustřižený. Škoda.(4.12.2010)

  • sinp
    *****

    Můj nejoblíbenější Hitchcock, obsahující vše, co od něj očekávám. Cynicky nekompromisní jednání k hlavnímu hrdinovi, zrelativizování jeho hodnot, mnoho dilemat, úskoků, gradující tempo a vyložené perličky, co se v záběru jen mihnou, ale přesto je divák před očima drží ještě po mnoha letech. Cesta k úspěchu = Robert Walker. Vím, že kožený Joseph Cotten nebo vyšinutý Anthony Perkins by v diváckém hlasování o Hitchockova oblíbeného záporáka dostali hlasů více, ale to částečně pramení i z toho, vůči komu ve filmech stojí. Většinou kladných, byť arogantních osobách či rodinách. Nagelovaný tenista Farley Granger není kladný, prostě nemůže být. Ve skutečnosti se do svých problémů sám zamotává a něco v jeho jednání nehraje. Robert Walker odbourává masku svého soka a vyloženě si to užívá. Dělá věci přesně v rozporu s tím, jak by se dělat měly (jeho zírání při tenisovém utkání). Divák by mu asi fandit neměl, ale je možné odolat? Naprostá špička a neodpustitelně podceňované.(18.7.2009)

  • Hwaelos
    ***

    Tak tenhle Hitch mě vážně neoslovil a to jsem se na něj zrovna dost těšil. Chyba je, že napětí není gradované po celou dobu. Vlastně až na dvě-tři klíčové scény není gradované vůbec. Druhý mínus je Farley Granger, který sice splňuje Hitchcockovy požadavky (moc se neprojevuj, ať nezastíníš příběh), ale je nevýrazný až k zoufání. A poslední výtkou je, že film prostě obyčejně stárne. Mám rád klasickou dobu Hollywoodu a natočila se v ní spousta filmů, které si uchovaly svěžest (některé z nich jsou Hitchcockovy). Cizinci ve vlaku nepatří do téhle množiny. Všeho všudy mě nadchly pouze dvě scény: 1. Utkání v tenisovém klubu, kde sedí Walker v publiku a jako jediný neotáčí hlavou za míčkem, ale dívá se na hlavního hrdinu. 2. Závěrečná scéna na kolotoči, kde nechybí drama, akce, humor, nic...:)(6.11.2009)

  • IQ Tiqe
    ***

    Poutavé ano, spád ano, ale scénář má svoje díry. Předně, potkat ve vlaku takového opruze, asi mu jednu fláknu; dále byl závěr zhruba předvídatelný už od půlky a důvod všeho, co se odehrávalo mi připadal zbytečný, nepravděpodobný. Škoda, že mi tohle vše zkazilo dojem, jinak by to byla to krásná studie lidské psychologie. # příběh 7 | hudba 6 | humor 0 | akce 0 | napětí 4 | pustil bych si znovu 5(9.12.2011)

  • jojinecko
    ***

    Hitchovo režisérske majstrovstvo, invencia, vychytávky a skvelé herecké výkony (najmä Robert Walker) versus absolútne elementárny nelogický scenár a príbeh s totálne infantilným konaním niektorých postáv a najtrápnejším finále na kolotoči, hraničiacim až s groteskou..Najslabší Hitchcock (videl som doposiaľ 14 filmov) a len z úcty k nemu dávam tri ***, sklamanie je veľké..(22.7.2007)

  • - Ve scéně, kdy Bruno hledá zapalovač ve stoce, Alfred Hitchcock osobně vybíral jednotlivé položky smetí, které ležely na podlaze. (Kulmon)

  • - Jako hlavní autor je uváděn Raymond Chandler, ale ve skutečnosti to téměř celé napsal Czenzi Osmonde. (Kulmon)

  • - Americká verze končí scénou, kdy Guy a Anne jsou ve vlaku do Washingtonu a ministr se ho ptá, zda je onou proslulou tenisovou hvězdou. Britská verze tuto scénu neukazuje. (Kulmon)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace