Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Rodina hejkala Huga obývá poklidně starou vilu na pokraji města. Sladký strašidelný život, v němž si Hugo hejkal, jeho paní Patricie a její matinka Žofie čarovaly, vodník Bubla se staral o dušičky a víla Jitřenka si tančila lehkonohé tanečky, změní vpád úředníka Patočky, který má na obecním úřadě ve správě evidenci budov. A jak zjistil, za dům už pěknou řádku let nikdo neplatí nájem a nikdo v něm ani oficiálně nechce bydlet, především proto, že tu straší. Přesto tu žije jakási šílená rodinka. Verdikt je nemilosrdný: zaplatit nebo se vystěhovat! Čím však platit, když pan Hugo za hejkání nemá žádnou mzdu a paní Patricie míchá pouze lektvary, po nichž se může člověk proměnit ve zvíře či filmovou divu ale peníze nevyčaruje? Nedá se nic dělat, strašidla budou muset do práce a jejich děti – Ester a Eleonor do školy. Vypadá to jednoduše, ale život obyčejných smrtelníků bude pro strašidelnou rodinu složitější, než se na první pohled zdálo. Jak se bude dařit vodníkovi v prádelně, víle jako primabaleríně tanečního souboru a hejkalovi jako hvězdě místního divadla? A odolá paní Patricie svodům své první lásky – upíra Ignáce z Temešváru? A co pan Patočka? Setkání s lidským světem, v němž platí jiná pravidla, než v tom pohádkovém, přinese řadu komických i napínavých situací. Naši hrdinové musí zapojit nejen kouzla a čáry, ale také rodinnou soudržnost, lásku a odvahu, aby dokázali přelstít úředního šimla a zvítězit nad nástrahami „obyčejných" lidí. (Falcon)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (228)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Když se Troška a Kališ začnou šermovat kokotama nad scénářem, tak to zaručeně musí skončit průserem. Bylo by naivní si myslet opak, protože v posledních letech je pro ně film pouhým nosičem reklamy. Obsazení pěkných ksichtů navíc zaručuje slušný příjem z kin, i když Polívka je dřevák a Sandevě by někdo měl konečně oznámit, že není herečka. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Potřebuješ mít zdravé plíce na hejkání." Tak s tím se patrně nedá polemizovat, ale jinak si myslím, že zapojení strašidel do pracovního procesu mohlo a mělo být provedeno mnohem zábavněji. Takže zábavy bylo málo, ale zase jsem se trošku vzdělal v oblasti chemie či dějepisu a taky jsem si oprášil skutečnost, že v případě poslání někoho do prdele se jedná o příslovečné určení místa. To mi od školy úplně vypadlo z hlavy a možná jsme se to ani neučili, takže díky. ()

Reklama

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Ten Troška se vážně posral ne? Znásilněná kočka, která je vlastně dámou v letech, kocourem od vedle byl asi nejabsurdnější moment české kinematografie, který jsem kdy viděl. V kostce se ale jedná o další Babovřesky, které zapomněli, že se mají tvářit jako pohádka. Sračka absolutní a je mi líto mnohých herců, kteří se v tomto sračkometu objevili. Ale peníze nerostou na stromech, že... ()

Bluntman odpad!

všechny recenze uživatele

„Běžte se na novou pohádku Strašidla podívat. Je to báječné pohlazení, budete nadšení jako já,“ řekla Lucinka Bílá a už zapomněla dodat, že jde o pohlazení... ocelovou trubkou... po hlavě. O STRAŠIDLECH panuje názor, že jsou nejlepším Troškovým filmem za víc než dekádu, což je ovšem stále hodnocení z kategorie "lepší být umlácen velkými gumovými robertky než ocelovou trubkou". Právě to, že STRAŠIDLA nejsou z hlediska stylu až tak diletantská jako dvě výrazné Troškovy trilogie, je na nich nejhrůznější. Zastírají tím zdegenerovanost všeho ostatního. Nechám stranou, že sloučení dvou tradic české kinematografie (normalizační vorlíčkovsko-macourkovské pohádky jakožto únik a taky trochu úlitba režimu a devadesátkové privatizační komedie s prvky komunální satiry) je nesmyslné už v samotném základu, potažmo při nejlepším těžce zpozdilé._____ Hlavním problémem není nesmyslné skloubení dvou poetik či rezignování na zcela základní pravidla vyprávění (utnutí v polovině závěrečného aktu, wau, žádný konflikt, týjo) a výstavby děl, ale amorálnost celku, vydávaná právě za to pohlazení. Přitom šťastný konec (spoilery, ofkóz) pro řadu ústředních postav spočívá v tom, že (a) vodník se dá dohromady s ženou, jejíhož manžela utopil (a ona o tom ví a je s tím za ok); (b) čarodějnice se vrátí ke svému manželovi hejkalovi, kterého opustila kvůli milenci, přičemž manžel žije dál v omylu o ženině návštěvě vzdálené příbuzné; (c) potomkovi čarodějnice a hejkala a jeho kamarádovi-sígrovi jsou prominuty tresty a hrozící vyloučení, když řediteli seženou lektvar na zapůsobení na jednu z učitelek; (d) víla se dá dohromady s úředníkem, ale odmítá potrestání režiséra divadelní hry, který se jí snažil znásilnit, protože chce dál hrát v divadle; (e) znásilnění (!) babičky je ponecháno nevyřešené, pouze policista, který odmítl ono znásilnění řešit a tzv. mamá se vysmál, zůstává přeměněn na kocoura a držen v zajetí babičkou._____ Na druhou stranu je to svět, ve kterém lidé i strašidla neposlouchají nic jiného než rádio Impuls a informace získávají z Parlamentních listů, děti nejí nic jiného než Pribináčka a nikdo nečte nic jiného než Sedmičku apod. plátky. Vlastně si umím představit, že v takovém světě a pro lidi s daným mentálním obzorem začínající Parlamentními listy a končící Sedmičkou je tohle přijatelné pohlazení, protože předsudky je třeba potvrzovat._____ Něco pozitivního: STRAŠIDLA nejsou až takový estetický a morální teror jako divácky úspěšnější ŘACHANDA. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TAK JSME DOSTRAŠILI...“ /// O socializaci strašidel do kapitalistický společnosti. V rámci imigrační krize čin záslužný, jako zábavná filmařina (bohužel) počin politováníhodný. A přitom strašidla v český společnosti vždycky budila nadšení. Ať už topila Dr. Mráčka nebo se snažila získat občanství za cenu babskýho ucha. Ve výčtu by se dalo pokračovat, ale podstatný je, že Troška nesahá Vorlíčkovi s Macourkem ani po kotníky. Od Babovřesk sice ušel kus cesty, takže všeříkající Odpad! nechal hrdinsky za sebou. O Strašidlech tak můžu říct, že jsou jen BLBÝ. Scénář je plnej Troškovskejch dialogů pro nejjednoduššího diváka, (ne)herectvím zde straší T.Kostková (vedle ní je ten Hejkal hotovej Mastrojáni!) a všichni, kdo z český kinematografie (ještě) nemaj pro strach uděláno, by si vod týhle parády měli udžovat dostatečnej vodstup! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nevím, že pro styk s úředníkem je lepší nevypadat jako strašidlo. 2.) Myslel jsem, že Troška našel kouzelnej prsten. /// PŘÍBĚH ** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Galerie (47)

Zajímavosti (8)

  • Pohádka, kterou v divadle zkouší režisér (Matěj Hádek), se jmenuje stejně jako film, „Strašidla“. Plakát je možné ke konci filmu zahlédnout venku u vchodu do divadla. (noelcoward73)
  • Film byl natáčen celkem v lokacích: Zámek Líšno a Liteň, Základní škola Františka Josefa Řezáče v Litni, Veteránů "U MED.Věda"- Řevnice, Prádelna "Quido" Praha 3, 1. Toušeňská, s.r.o, Kino Řevnice, Městský úřad Řevnice a ZUŠ Řevnice (Brydnis)
  • „Kostýmy strašidelné rodiny v rodinné komedii Zdeňka Trošky jsou z 90 procent navrženy a ušity přímo pro tento film. Nejprve jsem chtěla postavy roztomilé netradiční rodinky odlišit od obyvatel malého městečka pouze částečně, ale pohádkový žánr a podrobný rozbor scénáře umožnil odtrhnout je od současnosti. Drobná vznášecí kouzla, topení vodníkem a proměny v kočku mne nakonec dovedly ke kompletnímu zpracování kostýmů. Některé triky vyžadovaly více variant, a tak jsem měla možnost vytvořit krásnou kolekci,“ uvedla kostymérka Lucie Ulíková. (SONY_)

Reklama

Reklama