Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Napětí v ulicích chudé čtvrti Los Angeles stoupá! Lze ještě vůbec zjednat spravedlnost? Slavný film Dennise Hoppera je věrně a bez příkras zachyceným obrazem života ghetta Los Angeles a postavení policistů zvláštní jednotky, pověřené bojem s organizovaným zločinem, pouličními gangy a drogovými dealery. Jejich úkolem je dohlížet na téměř 600 pouličních gangů, jejichž desítky tisíc členů mají své „barvy“ podle příslušnosti. Jakýkoliv incident vyvolává další násilí, dnes a denně je prolévána krev, policejní statistiky čítají stovky obětí permanentní války gangů ročně a napětí stoupá. Je zastřelen příslušník významného gangu a zákon ulice je neúprosný. Do toho všeho přichází mladý a sebevědomý Danny, který si příliš hlavu neláme, do všeho skočí rovnýma nohama a používá stejné zbraně jako ostří hoši z ulice. Je přidělen ke staršímu Bobovi, zkušenému bardovi s lehce skeptickým názorem na život u policie. Oba parťáci jsou jako oheň a voda, ale přesto je spojuje nikdy nekončící boj. V citlivě vykreslených postavách dvou policistů podali výborné výkony Robert Duvall a Sean Penn. Kriminální snímek, přesahující svými prostředky množství filmů na podobné téma, nesází na vnější atraktivnost a pyrotechnické efekty. Zaujme mj. i vynikající kamerou slavného Haskella Wexlera a svižnou hudbou Herbieho Hancocka. (Česká televize)

(více)

Recenze (48)

movie 

všechny recenze uživatele

Přiměřená krimi jednohubka, která by mohla leckoho namlstat solidním obsazením, ovšem selhává na Hopperově roztěkané a nekoncentrované režii, která nikam moc nesměřuje, sotva se drží základní dějové linie a jako komentář doby taky moc nefunguje. Z podobné škatulky doporučuji END OF WATCH (Patrola) od Davida Ayera. ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Navonok "len" End of Watch o 25 rokov skôr, bez potrebnej intenzity a šťavy, avšak s väčšou porciou pouličnej autenticity a dôveryhodne vykresleného dobového zasadenia. Pri bližšom pohľade však silný pokus o internú štúdiu a sondu do vnútra gangov Los Angeles. Zároveň išlo o vôbec prvý film pojednávajúci o tejto problematike z tohto uhla a v zásade tiež prvý dávajúci do pozornosti crack (zo zaujímavosti: slovo sa v mediálnom priestore prvýkrát objavilo v článku magazínu Rolling Stone v roku 1980) a aj geto samotné (Túžba smrti 4 fakt nerátam), pár rokov predtým, než sa s nimi v ranných 90s roztrhlo vrece. Z historického pohľadu dôležitá snímka (aj z kontextu posolstva) prezentujúca reálie jedného kútu sveta, v tom čase nie príliš všeobecne známeho (film dokonca na svet dorazil skôr ako prevratný album Straight Outta Compton). Berúc vyššie uvedené do úvahy plus kto sedel na režisérskej stoličke – skutočne pozoruhodný produkt. Prítomné je aj typické hopperovské snímanie mestských exteriérov, primárne v priebehu úvodných & záverečných titulkov, ale aj počas celej stopáže. Kamera fenomenálna (efektné záberovanie Watts Towers mi pripomenulo ďalší podobný zabudnutý kúsok Ricochet s Denzelom Washingtonom). Navyše, soundtrack mala pod patronátom jazzová legenda Herbie Hancock. Snímke vyčítam len jedno – neukázala devastáciu komunít po cracku (ústredné duo predsa pôsobilo v jednotke CRASH + epidémia cracku bežala v tom čase už v plnom prúde). Ospravedlňuje možno len výsledné, jednoznačné tematické zameranie. Tak či onak, Colorspovinná jazda pre milovníkov špinavého a drsného Mesta anjelov 80./90. rokov... ♪♫ / ♪♫ (10.2016) (6.5.2018) (22.7.2023) "Vendettas of death back the colors I choose." ()

Reklama

Han22 

všechny recenze uživatele

Dennis Hopper se rozhodl natočit policajtskej film ve stylu Pevnost Apačů v Bronxu. A tak tu máme dva parťáky kteří bojují proti gangům - agresivního magora Penna a až příliš rozvážného Duvalla, který se pokouší si mezi gangy získat respekt laskavostí. A protože je to film starší a nedělá si starosti s přístupností, nechybí opravdová drsnost ulice - spousta nadávek, vyhulené trávy, nahejch ženskejch, rapu a i nějaké to násilí. Proti tomu jsou tu poldové a jejich nekonečný kolotoč zatýkání, výslechů, razií. Většina poldů mluví v podstatě podobně jako gangy, protože všichni žijí v jednom ghetu. Výsledek - skvělý film, který působí reaálně jak jen to jde a kterému chybí jen nějaký ten výraznější příběh. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Solídny policajný triler z drsného prostredia el-ej. Medzi Pennom a Duvallom to chvíľu vrie, až sa zdá, že scenár bude ťažiť najmä z ich odlišnosti a generačného rozdielu, nakoniec ale všetko ide viac očakávateľným smerom s cieľom boja proti spoločnému nepriateľovi. Človeka až zamrazí, keď si uvedomí, že boj proti tomu, aby desaťročné decká predávali na ulici crack, je len boj s veternými mlynmi, to je ale zrejme to najdôležitejšie, čo som si z filmu odniesol. Taký Boyz´n the Hood je skrátka uhrančivejší a emotívnejší kúsok. Ale je tu poctivejší hip-hop, než začal vznikať od deväťdesiatok, kedy sa vydal smerom k mainstreamu a vrtiacim riťiam. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Ani tip-top obsadenie nepomohlo tejto kriminálke. Herci sú slušní, no na dve hodiny je tu veľký pomer hluchých a nudných miest. Občas chlapi v aute husto rozstrieľajú niekoho dom, jedna naháňačka, dve razie s pár sekundovým napätím, ale slušným spracovaním. Mentalita a správanie gangov, ich život a dialógy však nemali nárok na sfilmovanie. Iným filmom by to bohate stačilo. Tu, s absenciou zaujímavého príbehu nie. Ale to podobenstvo s býkmi ma dostalo. :) 60%. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (6)

  • Film se natáčel v Los Angeles v Kalifornii. (rafix)
  • Producent Robert H. Solo si do komparzu aj ako ochranku najal skutočných členov gangu. Počas natáčania boli dvaja z nich dokonca postrelení. (Real Tom Hardy)
  • Podľa pôvodného scenára sa mal film odohrávať v Chicagu a pojednávať o drogách. Až prichádzajúci Hopper lokalitu zmenil na Los Angeles a tému na gangy. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama