Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

predators 

všechny recenze uživatele

2 a 4 jsou 3...jednoduchá matematika v případě nejnovějšího vlakového krimi thrilleru s Liamem Nisonem v hlavní roli. První půle je docela nuda, pobíhání z jednoho vagonu do druhého, moc se toho neděje,no druhá půle pěkně graduje, přibude akce a puzzle s tajemným svědkem začne dávat smysl. Někdy však nad některými "výmysly" zůstává rozum stát a tak tu máme mrůměr. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Tohle může přijít napínavé snad jen lidem, kteří si zrovna odložili mozek na věšák a filmové city hodili zrovna do pračky. Protože tenhle film od samého začátku blafuje, staví na premisách vycucaných z prstu, na nelogickém chování postav a nakonec i na značně chatrné a pitomé zápletce plné klišé a nepravděpodobností. Např. Liam (tedy jeho postava) si půjčí od náhodného cestujícího mobil, a najednou mu na něj zavolá ona tajuplná žena. Kurnik, jestli neměla někde podél vlaku rozestaveny přijímací satelitní stanice, fakt by mě zajímalo, jak během chvilky to číslo zjistila. Nebo vystoupí chlápek z vlaku, a protože mu Liam (tedy jeho postava) napsal do novin, ať volá policii, tajemné ženě se během asi tří minut podaří zorganizovat zabití chlápka. Tomu říkám výkon! Navíc není důvod ho zabíjet, protože o zavolání té policie nakonec jaksi šlo, že? Taky by mě zajímalo, kdo teda zabil strojvedoucího, když černoušek byl mimo hru, jestli tajemná žena nějak neovládala teleportaci? Atd., atd., jedna nesmyslnost se kupí za druhou, takže to začíná být uvěřitelné asi jako setnutí sedmi hlav drakovi rezavou vidličkou, a protože i postavy se chovají podle libovůle scenáristy, nikoliv z nějaké vnitřní charakteristiky, a jsou to obyčejné plakáty, stojí celý film včetně mizerných triků za vy... vy víte co. ()

Reklama

Othello 

všechny recenze uživatele

Film tak dementní až mi přijde stydno se nad něj povyšovat. Collet-Serra je jeden z nejlepších současných žánrových režisérů a svými nápady a dynamikou prakticky vždycky vybojoval z naprosto strašlivých scénáristických kusů alespoň průměrný zážitek. To samé platí i zde, ačkoli si dovolím tvrdit, že takovouto zvlčilost v ruce ještě nedržel. Moje tajná teorie je taková, že Serra totiž scénáře nečte, ale aby ušetřil čas, tak je rovnou přepisuje obraz po obrazu do technických scénářů, potažmo storyboardů. Na stránce 109 už pak rozhodně neví, o čem byla strana devět, což o to, on nejspíš ani neví o čem byla strana 107, ale místo toho si tam vymejšlí, jak se budou lidi v dlouhých digitálních záběrech řezat sekerama a kytarama za asistence poletující kamery a za to já ho mám rád. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Záhadná Liamova cesta vlakem, která variuje Non-Stop. Ale důležitým poznatkem je, že Bohumil Říha k němu nepsal scénář a náš Honzík nejede vlakem poprvé, je to pro něj rutina, co ji absolvuje už deset let. A on nám ten akční důchodce objeví přímo spiknutí, do kterého může bý zapleten každý cestující. Ale on nám musí odhalit toho nejzáhadnějšího z nejzáhadnějších, považte, svědka brutálního (zlo)činu. A nedělá to zadarmo, komu by se nehodilo inkasovat sto litrů v dolarech, které mu nabídla záhadná cestující. Avavava, já se potím za něj. A Liam s krycím jménem Honzík musí být nejen svěžího rozumu, ale dvakrát se i (digitálně) pobít s nohsledy majora Zemana. Uff, zažíval jsem pekelné okamžiky napětí, kdy i hodiny přestaly tikat, záchod se začal sám splachovat a z uvařených vajec se klubala kuřátka. Liam svým drsným postojem změnil úplně chod dějin. A je to jeho důstojná rozlučka s akčním žánrem. Osobně ale nevěřím, že by v budoucnu už žádnou akční roli nepřijal. Jeho figura je zahrána mistrně věrohodně, chybějící fyzičce pomáhají digi experti, akce není přehršel, jenže i tak to má dynamický spád a mysteriozní auru. Jen závěr bych udělal nápaditější. Prostě ten už byl takový průměrnější. Je fér si přiznat, že film připomíná Liamovu leteckou anabázi v Non-Stop, však aby taky ne, když je jedním ze scenáristů maník, co je za někdejší letecké manévry odpovědný. Společným faktorem je i režisér Jaume Collet Serra, který režíruje svým obvyklým stylem, k němuž přidává dosud u něj nevídané kamerové kejkle. Vlakem jsem necestoval sto let, sevřené prostředí vlakové soupravy směr New York, z něhož není úniku, na mě fungovalo. Případnou slabší logiku příběhu neřeším, hutný děj bez známek nudy ji předčil. 10/10 ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Neeson je sice pořád držák, ale v Commuterovi působí, že už toho má plné zuby. Jeho hrdina se sice trochu adaptoval situaci, tedy již to není ten neochvějný stroj na zabíjení jako v Taken, ale udýchaný 60ti letý pardál, který má co dělat, aby doklopýtal do divokého digitálního finále. Finále akčního thrilleru, který je posledním zvratem ukrutně předvídatelný, nicméně v jednotlivých slepencích momentek má slušné grády a jednu dvě opravdu dramatické a nápadité scény. Serra si evidentně jeden pořád to svoje a trilogii drží na vyšším standartu, než tomu bylo u Liama třeba v těžce degresivní Taken trilogy. I tak je toho ale už potřetí celkem dost a zatímco z kraje se obstojně daří budovat napětí a Vera Farmiga působí v těch femme fatale 5ti minutách jako zjevení z jiné planety, přehoupnutím do druhé poloviny se už vaří z vody. Ke konci pak jen na scénu poslušně přiskáčou ty zdánlivě nenápadné postavy, aby rozsekly scénáristické utrpení. Dá se to zmáknout, protože prostředí vlaku je jedndoduše atraktivní prostředí, to by Steven Seagal mohl vyprávět. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Celosvětová premiéra proběhla 8. ledna 2018 v New Yorku. (Varan)

Reklama

Reklama