Režie:
Jaume Collet-SerraKamera:
Paul CameronHudba:
Roque BañosHrají:
Liam Neeson, Vera Farmiga, Patrick Wilson, Jonathan Banks, Sam Neill, Elizabeth McGovern, Killian Scott, Shazad Latif, Andy Nyman, Clara Lago (více)Obsahy(3)
Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)
(více)Videa (11)
Recenze (494)
Obludne prepálená károvina, ktorá nedáva žiadny zmysel. V Non-stope im logika a zmysel pre realitu odleteli až na konci, dovtedy to bol kvalitný thriller, toto je už prakticky od začiatku nepríčetný guláš. Namiesto očakávania "čo je za tým?" nastupuje len otázka "dokážu všetky tie somariny nejako logicky zdôvodniť?". Nuž, nedokážu. Ani náznakom. Ale zato sú tam kotrmelce horiacich vagónov, čo môže v takomto žánri nadchnúť iba úplného debila bez vkusu. Dve hviezdy za tú parádne nasnímanú bitku. ()
Prekvapivo zlý thriller (na to, že sľuboval druhý Non-Stop), ktorý nielen že nefunguje konzistentnou dejovou logikou, ale ešte aj mlátičky prezentuje na dnešnú dobu neprijateľne predigitalizovane a nerealisticky. Ani v rámci žánrovej zábavy tak okrem tváre Liama Neesona a castingového vtípku pre filmových geekov (duo Patrick Wilson a Vera Farmiga z Conjuringov) neponúka nič hodnotné. ()
Ten Liam má ale smůlu, jak nastoupí do nějakého dopravního prostředky, hned se to začne mydlit. Na jeho místě bych si pořídil kolobrndu, fakt že jo, ale protože zatím je blbej a pořád jezdí dopravou, tak se v tom koupe. V případě Cizince ve vlaku je paradoxně nejlepší ta neakční část resp její počátek. Když Liam chodí vlakem sem a tam a okukuje lidi a já jako divák okukuju s ním a házím tipovačku, po čase se zapojuje akce a příbývá píčovin, ale u podobného filmu by to nevadilo, kdyby film neztrácel na aktraktivě a napětí. Musím totiž říct, že někdy 20 minut před koncem mně to celý bylo uplně u prdele, přitom ze začátku luxus. Možná v dnešní době bych ocenil, kdyby digitální efekty nebyly tak do očí bijící, že jsou digitální. Nebudu jen hanět, film má určitě svůj šmrnc, Liam je pořád charismaťák i když si myslím, že návrat k "činohře" by mu prospěl, protože jeden typ postavy recykluje až příliš často a to herec jeho formátu nemá zapotřebí. Škoda, že nebylo víc Very, protože na ní se pořád dá příjemně koukat. ()
Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí. ()
Liam Neeson a Jaume Collet-Serra se před kamerou sešli už po čtvrté a já jim to bez potíží opět žeru. Výborná akční jednohubka, která má nápaditý scénář, který po vzoru Agathy Christie využívá vlaku a nabízí tak napínavý průběh, který vyvrcholí v solidní rozuzlení. A jelikož je Liam ve svých letech borec a Jaume umí pracovat s CGI efekty, užijete si i hodně slušnou adrenalinovou jízdu, která je sice cítit digitálem na sta honů, ale mně to vlastně vůbec neuráželo. Efektivně vzhlížející kamera, která naprosto brilantně snímá akční scenérie a nerozklepe se, když se na ní Liam blbě podívá, tu vytváří takový adrenalin, že jsem měl co dělat, abych tep po shlédnutí filmu ustálil na normálu. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (15)
- Na konci filmu, když projede vlak zatáčkou a vykolejí, je Mike (Liam Neeson) po uvolnění řetězu a nárazu vlaku vymrštěn a naskočí na přední část posledního vagonu. Poté ale trosky vlaku (jeden vagon) spadnou za poslední vagon, tedy za zadní část, kde je Mike, ten však naskočil na přední část. Už když je zachráněn spolucestujícím, je vidět, jako by šlo o konec vagonu (dle směru pohybu pozadí). (marcel5)
- Vera Farmiga je uvedena v titulcích na druhém místě hned za Liamen Neesonem, avšak ve filmu vystupovala celkově pouhých 6 minut. (BMW12)
- Původním režisérem měl být Olatunde Osunsanmi a po něm také Julian Jarrold. Nakonec se režie ujal Jaume Collet-Serra. (PaTeXx)
Reklama