Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

Necrotongue 

všechny recenze uživatele

Rozhodl jsem se být za decenta, takže napíšu, že se film tvůrcům příliš nepovedl a ty sprosťárny si budu jen myslet. Nikdy jsem neměl nic proti Liamu Neesonovi, takže jsem s ním zachraňoval dceru i manželku, procházel se s ním po náhrobcích a vždycky jsem byl poměrně spokojený, ale do toho vlaku jsem s ním nastupovat neměl. Myslím, že by bylo férové, kdyby měl film podtitul: Jak stárnoucí pojišťovák ke štěstí přišel. To by mě alespoň varovalo. Liam Neeson už na tuhle roli opravdu neměl, příběh byl hloupý a předvídatelný, závěr příšerně stupidní a fakt jsem se nebavil. Druhou hvězdičku jsem udělil za to, že v reálu nebylo ublíženo žádnému vlaku. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Záhadná Liamova cesta vlakem, která variuje Non-Stop. Ale důležitým poznatkem je, že Bohumil Říha k němu nepsal scénář a náš Honzík nejede vlakem poprvé, je to pro něj rutina, co ji absolvuje už deset let. A on nám ten akční důchodce objeví přímo spiknutí, do kterého může bý zapleten každý cestující. Ale on nám musí odhalit toho nejzáhadnějšího z nejzáhadnějších, považte, svědka brutálního (zlo)činu. A nedělá to zadarmo, komu by se nehodilo inkasovat sto litrů v dolarech, které mu nabídla záhadná cestující. Avavava, já se potím za něj. A Liam s krycím jménem Honzík musí být nejen svěžího rozumu, ale dvakrát se i (digitálně) pobít s nohsledy majora Zemana. Uff, zažíval jsem pekelné okamžiky napětí, kdy i hodiny přestaly tikat, záchod se začal sám splachovat a z uvařených vajec se klubala kuřátka. Liam svým drsným postojem změnil úplně chod dějin. A je to jeho důstojná rozlučka s akčním žánrem. Osobně ale nevěřím, že by v budoucnu už žádnou akční roli nepřijal. Jeho figura je zahrána mistrně věrohodně, chybějící fyzičce pomáhají digi experti, akce není přehršel, jenže i tak to má dynamický spád a mysteriozní auru. Jen závěr bych udělal nápaditější. Prostě ten už byl takový průměrnější. Je fér si přiznat, že film připomíná Liamovu leteckou anabázi v Non-Stop, však aby taky ne, když je jedním ze scenáristů maník, co je za někdejší letecké manévry odpovědný. Společným faktorem je i režisér Jaume Collet Serra, který režíruje svým obvyklým stylem, k němuž přidává dosud u něj nevídané kamerové kejkle. Vlakem jsem necestoval sto let, sevřené prostředí vlakové soupravy směr New York, z něhož není úniku, na mě fungovalo. Případnou slabší logiku příběhu neřeším, hutný děj bez známek nudy ji předčil. 10/10 ()

Reklama

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Obludne prepálená károvina, ktorá nedáva žiadny zmysel. V Non-stope im logika a zmysel pre realitu odleteli až na konci, dovtedy to bol kvalitný thriller, toto je už prakticky od začiatku nepríčetný guláš. Namiesto očakávania "čo je za tým?" nastupuje len otázka "dokážu všetky tie somariny nejako logicky zdôvodniť?". Nuž, nedokážu. Ani náznakom. Ale zato sú tam kotrmelce horiacich vagónov, čo môže v takomto žánri nadchnúť iba úplného debila bez vkusu. Dve hviezdy za tú parádne nasnímanú bitku. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Hranice mezi bláznivě akčním filmem a na hlavu postavenou mongoloidní pičovinou pro Livingdedy bývá mnohdy velice tenká. Tenhle Žóm Kolem Seru je sice poměrně slušný řemeslník a dosud na ní jakž takž balancoval, avšak teď dostal scénář načmáraný pastelkama velkými kostrbatými písmeny, s ožužlanými rohy a zapatlaný kdoví jestli Nutelou, načež definitivně přepadl do slintajícího davu s rozštěpy a pokřivenýma ručičkama. A tak čím dál tím hůř předstírající děda Nýson, jako vždy ultrasprávňácký okvádrovaný tvrďák nad hrobem, s nímž se Žóm zjevně nechal partnersky zaregistrovat, tentokráte bojuje nejen s obvyklými patetickým hnusem, přiblblými klišé, artritidou, osteoporózou a stařeckou demencí, ale také s excelentními neherci a dokonale obskurní logikou toho postiženého hovada, jež patrně uteklo z klecového lůžka a nedopatřením se dostalo k tužce a papíru. Počítám, že když už bylo v ráži, tak s kompulzivním kousáním se do vyplazeného jazyka spatlalo i ten downí animák závěrečného vykolejení vlaku. Takže stačilo, a ani v nejhorším nemusí být na škodu přestat, zejména, když tahle šablona už má totálně ojeté a zubaté kontury. Prostě Dej si pohov, Lájeme, anebo aspoň příště na konci umři. Ups, kurva, bojler. Tak sorry všem, kdo doufali jako já, že to ten trapně vyčpělý, věkem sešlý, kymácející se rachitický pyjonýr konečně jednou nerozchodí. ()

Davies182 

všechny recenze uživatele

Po Nočním běžci a NON-STOPu se tomu klidně vyhněte, ceníte-li si dvou drahocenných hodin svého života. Zprvu milovaný režisér už zde totiž nemá co nabídnout, a je nanejvýš nutno, změnit konečně nejen žánr akčních thrillerů (Mělčiny byly fajn, tak proč nejít například touto cestou), ale bohužel i hlavního představitele. Ve scénách, kdy se Neeson nechával fackovat, mně ho bylo jako herce líto. Co ale zabolelo nejvíce, že se vlastně jedná o šíleně tupoučký film plný za vlasy přitažených náhod a nelogických scén, kdy se postavy neřídí zdravým rozumem, nýbrž špatně napsaným a z prstu vycucaným scénářem. Jediní Farmiga, Neil, Wilson a hudba to drží nad vodou. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Kniha, kterou Joanna (Vera Farmiga) čte v poslední scéně filmu, je „Hrabě Monte Christo“, román o spravedlnosti, pomstě a uvěznění. (Trajektt)

Reklama

Reklama