Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (497)

akisha 

všechny recenze uživatele

Konečně se to stalo, že křehká hranice mezi svižným akčním výplachem a totální HOVADINOU byla překročena, rozbita a rozmetána na kousky. Velmi VELMI špatné. Úděsné zpomalovačky a zoomy - bohužel často na vrásčitou tvář Liama Neesona, ze kterého už prostě strach nejde, jako nejde například z Abrahama Simpsona. Nejhůř je na tom ale scénář/děj/zápletka - což je prostě neuvěřitelný shit, jaký se už dlouho nevidí a logice jako by se snad vyhýbal přímo záměrně. Při všem tom blafování se režisér sám oblafnul tak, že snad ani on už tomu ve druhé půlce nemohl rozumět, ale bylo mu blbý to někomu říkat a doufal, že si toho nikdo nevšimne. U posledních scén s naprosto příšerným digitalním vybuchujícím bordelem a ulepeně patosáckým heroickým koncem jsme si poplakali nad myšlenkou, kolik tahle hrůza asi stála peněz. Jedním slovem - strašné. ()

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasická "Neesonovka", ktorá síce moc nepoteší, ale ani neurazí. Čas tu zbehol ako voda, ani sa nenazdáte a je koniec. Škoda, že to mystérium okolo tajomnej ženy a celej tej hádanky, ktorú bolo treba rozlúsknuť, nebolo nastolené trochu zaujímavejším spôsobom. Po pár minútach to tak skĺzlo jedine do lacnej akcie a myšlienka na niečo hlbšie tak uletela komínom. Vidím tu premárnený potenciál. Priemer. 60/100 ()

Reklama

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě proč Jaume Collet-Serra vybírá tyhle špatné scénáře a pak z nich s Neesonem křešou něco jakž takž koukatelného. V podstatě jde o slabší verzi NON-STOP, kdy začátek flirtuje s Hitchcockovskou zápletkou a pak se zvrhává nelogickými uličkami až k přepálenému akčnímu finále. Sem tam se to vytasí se zajímavým nápadem, na druhou stranu to celé působí strašně uměle a digitálně. Bañosova hudba je ovšem výborná. ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

(90%) Viděno v kině. Mě to teda hodně bavilo. ½ filmu je dosti napínavá, prostě podobná varianta NON-STOPU. Takže jsem byl nadšen. Ta druhá část filmu se už jakoby utrhla ze řetězu, resp.režisér. Najde se tu i pár trochu ujetých scén. Přesto jsem se ani na minutu necítil trapně. Ocenuji, že režisér zvolil odlehčenou notu. Bylo by už nudné, aby se to bralo přespříliš vážně. Vyloženě to nepůsobí jako klasická Neesonovka. Neeson už zde viditelně zestárl, takže často dostane v bitkách na prdel, ale přesto se nevzdává a bojuje dál. Akcí to není úplně přeakčnělé, ale o to tu vůbec nejde. Režijně, kamerou apod je to natočeno opravdu prvotřídně, Serra se skutečně překonal. Největší ujetou scénou bylo asi vykolejení vlaku a přejezd přes světla, ale v dobrém slova smyslu. Finále bylo už dost předvídatelné, ale neměl jsem s tím problém. Po shlédnutí v kině jsem se cítil dost rozporuplně, ale záporných pocitů jsem teda moc neměl. Mělo to opět skvělého Liama, pár tvrdých bitek, nějaké ty přestřelky, napětí, vtipné hlášky, solidní soundtrack, ujeté scény, atd. Těším se na další shlédnutí. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Film tak dementní až mi přijde stydno se nad něj povyšovat. Collet-Serra je jeden z nejlepších současných žánrových režisérů a svými nápady a dynamikou prakticky vždycky vybojoval z naprosto strašlivých scénáristických kusů alespoň průměrný zážitek. To samé platí i zde, ačkoli si dovolím tvrdit, že takovouto zvlčilost v ruce ještě nedržel. Moje tajná teorie je taková, že Serra totiž scénáře nečte, ale aby ušetřil čas, tak je rovnou přepisuje obraz po obrazu do technických scénářů, potažmo storyboardů. Na stránce 109 už pak rozhodně neví, o čem byla strana devět, což o to, on nejspíš ani neví o čem byla strana 107, ale místo toho si tam vymejšlí, jak se budou lidi v dlouhých digitálních záběrech řezat sekerama a kytarama za asistence poletující kamery a za to já ho mám rád. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • 16 osobnostných typov zmienených Joannou (Vera Farmiga) je 16 osobnostných typov MBTI od psychologičiek Katherine Cook Briggsovej a Isabely Briggsovej Myersovej. (ČSFD)
  • Natáčelo se v Pinewood Studios (Anglie) a později také v New Yorku (USA). (PaTeXx)
  • Nôž, ktorý je možné vidieť vo finálnom súboji, je taktická dýka vhodná na sebaobranu značky Benchmade, konkrétne 176BK SOCP Dagger. (Velislav)

Reklama

Reklama