poster

Richard Jewell

  • USA

    Richard Jewell

  • USA

    The Ballad of Richard Jewell

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Richard Jewell

  • Kanada

    Richard Jewell

Životopisný / Krimi / Drama / Historický

USA, 2019, 131 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Nevka
    *****

    Může za to zřejmě nevýrazná mediální kampaň, ale na nový film od Clinta Eastwooda se prostě nechodí. Důkazem je i fakt, že poprvé v životě jsem seděl v kinosále sám. Přitom to bylo v centru Prahy a ve 21:30, kdy je na podobné filmy ještě slušná návštěva. A v případě tohoto snímku je to opravdu škoda. Dost se totiž povedl... Pokud Clintovy filmy sledujete už nějaký ten rok, vůbec vás nepřekvapí, že film je opět výrazně sentimentální. Obdobně jako "Sully: Zázrak na řece Hudson" navíc míří na amerického hrdinu, který zachránil nespočet životů a posléze se neprávem dostal na pranýř společnosti. A právě onen "hon na čarodějnice" je tady naprosto skvělý. Perfektně obsazený Paul Walter Hauser (Richard Jewell) je totiž dokonalým prototypem "hodného ňoumy", který se pro svou sociální odlišnost dostal do problémů. Od začátku až do konce je vám proto velmi sympatický a jeho stíhání na vás má výrazný psychický dopad. To stejné platí i pro ostatní postavy a herce. Když Eastwood chce, aby vám byl někdo krajně nepříjemný, tak je vám ten člověk krajně nepříjemný. Ideálním příkladem je jinak sympatický Jon Hamm, který tady hraje "blbečka" z FBI. V návaznosti na to mám ale problém s Kathy Scruggs (hraje Olivia Wilde), která prakticky celé to peklo rozpoutá a na konci ji Clint vykreslí jako neuvěřitelně citlivou osobu. Je to v rozporu s jejím předchozím hyenismem, ale vy to vlastně berete. A takhle by to podle mě moc nešlo. Za zmínku stojí ještě Sam Rockwell, který se dostává pod kůži divákům po celém světě. Po "Třech billboardech kousek za Ebbingem" a "Králíčkovi Jojo" má další výraznou roli, ve které toho chlapa prostě musíte milovat. Celkově je tak film vysoce komplexní, ale pokud podobné snímky nemáte rádi, tak vám 100% nesedne. Protože toto je ryzí "hra na city", na kterou buď přistoupíte, nebo ji budete nenávidět.(23.1.2020)

  • D.Moore
    *****

    Když napíšu, že Clint Eastwood je pro mě nejobdivuhodnější filmař současnosti, možná si budete myslet, že obdivuji hlavně to, že na prahu devadesátky pořád točí. A navíc tak skvěle. To je určitě pravda, ale já ho ještě víc obdivuji za to, jaká témata si vybírá a jak je dokáže zpracovat. Richard Jewell je další z jeho „obyčejných hrdinů“, který prožil něco, čemu by se tak úplně nechtělo věřit, kdyby se to doopravdy nestalo. Ovšem na rozdíl od Sullyho Sullenbergera, jemuž hrozila „jen“ ztráta kariéry, Richard Jewell stojí před elektrickým křeslem a díky tomu, že je vlastně přerostlým zásadovým dítětem a bezmezně vzhlíží k představitelům zákona, si do toho křesla navíc sám pomalu a ochotně sedá. Ten příběh je úžasně děsivý. Bez výjimky skvěle zahraný (kdybych měl někoho vyzdvihnout, bude to kromě P. W. Hausera můj oblíbený chameleon Sam Rockwell) a hlavně tak krásně vyprávěný, pomalým baladickým způsobem s občasným odlehčením v podobě citlivého humoru, který divákovi uleví a zároveň podtrhne absurditu celé té situace. Nádhera.(17.1.2020)

  • Anderton
    *****

    Keď americké najvyššie úrady dokážu bez dôkazov obviniť nevinného človeka z radov amerických občanov bez dôkazov, čo potom v zahraničnej politike...aha moment... Príbeh o Richardovi Jewellovi je pravým opakom nudy, ak by trval ešte o hodinu dlhšie s chuťou by som sledoval ďalej. Geniálne zakomponovaný legendárny beh Michaela Johnsona na 200 metrov s nadpozemským svetovým rekordom v paralelnej montáži, keď sa právnik snaží zistiť, ako mohol Jewell stihnúť z parku k telefónnej búdke. oa my z nej usúdime, že by to nestihol ani najrýchlejší atlét planéty tohto obdobia. No a na koncert Kennyho Rogersa vážne nikdy nepôjdem.(20.1.2020)

  • InJo
    ***

    Ani ne po hodině už ten film nemá čím překvapit a jede dokola totéž až do konce. Taky mi moc nesedla ta žánrová nevyhraněnost - tlačit to víc do sugestivního dramatu (jako třeba u Výměny) nebo do sociální satiry o neschopnosti federálních vyšetřovatelů a tlaku a sviňáctví médií, asi by mě to chytlo víc. V téhle usedle-sladkobolné podobě je to pro mě jen takový lepší hallmark, u nějž moc nevím, co jím chtěl Eastwood vlastně sdělit. Že mezi námi (cyniky, oportunisty a nebezpečnými psychopaty) existují i hodní hloupí lidé, jimž někdy bývá křivděno? Come on... 60 %(15.1.2020)

  • dO_od
    ****

    // Balada o Richardu Jewellovi, prostém týpkovi, který tak perfektně seděl jistému profilu, až to z něj udělalo obětního beránka, i přesto že byl v realitě hrdinou. Stejně jako u Pašeráka má Eastwood řemeslo v malíku, když pak ještě zvážím, za jak krátkou dobu to celé natočil a poslal do kin, klobouček. Jenže stejně jako u Pašeráka, a možná tady ještě o něco víc, tomu prostě něco sakra chybí. Eastwood je zkrátka takový profesionál, až se ta jeho bezchybovost stává sama o sobě trochu nudnou. Film s ničím neriskuje, o nic převratného se nesnaží, prostě jen... existuje. Chtěl bych víc a nestydím se za to. Pod 7/10 bych nešel, vejš ale bohužel taky ne.(14.1.2020)

  • - V roku 2013 bol do pozície režiséra zvažovaný Paul Greengrass, napokon sa však rozhodol režírovať film Jason Bourne (2016). Neskôr bol kontaktovaný aj David O. Russell, no k dohode nedošlo. O dva roky neskôr, v apríli 2015, réžiu zvažoval Clint Eastwood, ten sa však pustil do réžie filmu 15:17 Paríž (2018). Nakoniec sa v decembri 2016 k réžii upísal Ezra Edelman. V júni 2019 sa k réžii napokon definitívne vrátil opäť Clint Eastwood. (Real Tom Hardy)

  • - Ve skutečném životě reportérka Kathy Scruggs (Olivia Wilde) bojovala s depresí a závislostí na lécích, zemřela na předávkování v roce 2001. (Puxina)

  • - Natáčanie scén z bombou prebiehalo na rovnakom mieste, na ktorom sa skutočný incident odohral. Filmovanie týchto scén taktiež prebehlo v rovnaký deň, ako incident. (Real Tom Hardy)