Režie:
Antonín KachlíkKamera:
Jan NěmečekHudba:
Vladimír SommerHrají:
Miroslav Horníček, Jaroslav Satoranský, Jiří Mikota, Květa Fialová, Lenka Fišerová, Gabriela Vránová, Stanislav Šimek, Lubomír Lipský st., Ilja Prachař (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Heroin je špatný sluha, ale ještě horší pán... Členové organizované skupiny, která pašuje heroin z Francie do Itálie, pošlou novou zásilku drogy oklikou přes Švédsko, NDR a Československo. V Praze ve Fibichově divadle se v té době chystá premiéra nového baletního představení. Situaci však zkomplikuje hrůzná událost: primabalerína Milada Havlová (K. Fialová) je ve své šatně nalezena mrtvá. Z pitvy a z prvních analýz vyplyne, že zemřela na předávkování heroinem. Vyšetřováním je pověřen kapitán Chrástek (M. Horníček), podle kterého nejde o nešťastnou náhodu, nýbrž o vraždu. Rozbíhá se tak vyšetřování, které odhalí nejen napjaté vztahy mezi členy baletního souboru, ale především mezinárodní zločineckou síť… (Česká televize)
(více)Recenze (61)
Mierne mizerná krimi, bez patričnej atmosféry a napätia. Určite to nie je skvost, na druhej strane to však nie je ani žiadna blamáž pre bežného diváka, ktorý si chce poobede odpočinúť pri niečom ľahšom /aj keď tento žáner by mal byť charakterizovaný inak/, ale pre fanúšikov krimi je to asi na zaplakanie. ()
V podstatě skoro ničím nezajímavá detektivka, která má štěstí v tom, že se větší stopáž filmu zaobírá pouze vraždou baletky a ne gangem pašeráků. Dovedu si představit ty rádoby akční momenty... ()
Průměrná černobílá detektivka z dřevních časů, kdy se závislosti na heroinu ještě říkalo ,,doping". Nesourodé světy mezinárodních překupníků drog a ambiciózního špičkového baletního souboru. Vyjma kriminální roviny film tak částečně předznamenává Aronofského Černou labuť... ()
Opravdu banální detektivka, zajímavý námět ale bohužel málo akce a hodně mluvení..Točilo se v bývalém NDR a aby měl film ten správný účinek tak se v něm se střídavě mluví i německy. Kachlíkova první krimi u mě bez většího ohlasu. Viděno poprvé dnes 25.01.09 na TV Barrandov. ()
"Všechen modernismus není k ničemu, když dílo samo mlčí." Tak to je hluboká myšlenka. Nicméně snímek by byl i bez ní světovej, protože se v něm mluví francouzsky i německy a je tam ohromující černobílej záběr na nudapláž. To bude asi ten modernismus. Tím ovšem ta světovost končí, protože autoři ani kriminalisti si s tím heroinem nevěděli moc rady. Nakonec z toho vypluli na povrch čtyři podezřelí a zbývalo čekat, na koho scénárista ukáže prstem. A kdo není úplně hluchej, tak hlas vraha stejně poznal z odposlechu, takže závěrečný odhalení cosi postrádalo. Že by překvapení? ()
Šedá a průměrná detektivka, která dnes zaujme spíše jako dobová rarita se zajímavým prostředím děje (ať už je to divadelní zákulisí, nudistická pláž na Rujaně či prostředí pašeráků drog) a herci, obsazenými v pro ně atypických rolích. Kde jinde uvidíte Miroslava Horníčka v roli detektiva, Lubomíra Lipského coby slizouna či Waldemara Matušku v úloze francouzsky mluvícího pašeráka, navíc neskutečně podobného (vzhledem, pohyby, prostě vším) Charnierovi z Francouzské spojky!? A navíc o pět let dříve! 50%. ()
V řadě ohledů zajímavý film, bohužel vůbec ne jako kriminálka. Skoro bych řekl, že je to odpověď na první film s majorem Kalašem s tváří Rudolfa Hrušínského Vrah skrývá tvář z téhož roku, ale je-li to pravda, je to odpověď chabá, která potěší hlavně příznivce Miroslava Horníčka, plzeňského Divadla J. K. Tyla, Waldemara Matušky, nudistů na Rujáně... A také příznivce překvapivých odhalení, neboť identita zdejšího vraha je tak nečekaná, že vlastně ani pořádně nedává smysl. ()
Zajímavý vyšetřovatel i pachatel. ()
Je to tak blbé, že bych nejraději nehodnotila, z úcty k panu Horníčkovi si nedovolím dát odpad. A také kvůli jedné drobnosti. Když si v úvodu snímku povídají padouši francouzsky, jsou překládáni pomocí titulků (vzhledem k technické kvalitě filmu - bílých na bílém pozadí). A v těch titulcích se objeví slovo "džop", tento přepis z angličtiny mne zcela odzbrojil. Takže ve výsledku dávám půl hvězdičky za Horníčka a půl hvězdičky za džop. ()
Tohle muselo projít nějakou krušnou a bolestivou cestou, že z toho vznikl nakonec takový paskvil. Přitom drobné náznaky na jemně satirickou komedii by zde člověk našel - třeba když Walda jakožto francouzský zločinec pustí v rádiu Matušku a pak to jde vypnout se slovy, že řve jako pavián. nebo Horníčkovo lavírování mezi pocity a jistotami, nuda pláž (tehdy v čs. filmu!), resp. obsazení herců do netradičních rolí... to vše mne bavilo. Ale pak je tu příběh, který je naprosto strašně sestříhaný, některé střihy jsou wtf, kde najednou vzali tu blondýnku v podání Vránové, to nijak vysvětleno není, němečtí policisté jsou hozeni na scénu stejně divně jako předtím ten stařík o holi, až si říkám, kdo to je, proč tu, a musí se to domýšlet těžce z kontextu... Nebo se v půlce filmu najednou objeví u Horníčka pes, kde byl předtím, proč až teď? Nevíme. Potom ta neschopnost pohlídat jednu bonboniéru mi taky přišla neprofesionální a klidně bych vzal, že zločincem je ta uvaděčka, co vaří kafe. A když vás honí zločinec, fakt místo do foyer, kde jsou spousty lidí, budete prchat do kotelny? Další wtf. Nakonec ani ten vztah mladého poldy v podání Satoranského s baletkou (kterou překvapivě nikdy! nevidíme tančit) není nijak dotažen do konce. Přitom to vážně nějaké náznaky mělo, ale tohle vypadá, jak když v Hollywoodu točí Allan Smithee film. ()
Hoci sa v českom filme 60-tych rokov točili veľmi slušné detektívky, tento sa minul účinku. ()
Jedna za Horníčka, kterej je prostě Horníček, i kdyby hrál robota, tudíž mu vyšetřovatele člověk nevěří, ale dokoukal jsem to jenom kvůli němu. Druhá za scénu s francouzsky mluvícím Matuškou, který sám sebe poslouchá v rádiu a pak se vypne s tím, že ten zpěvák "řve jak pavián". Jinak to měl točit někdo jinej, než Kachlík, jeden z nejhorších režisérů. Scény nenavazujou, chybí kusy děje, v jednom záběru má Horníček klobouk a za chvilku po něm není památky atd. Vlastně ani nechápu, proč tam Horníček s Matuškou hráli. ()
"No jo, drógy se začínaj dostávat do módy !!" ()
V mnohých ohľadoch, viac ako svetový pohľad na mysterióznu detektívku. Podobnosť s nemeckými wallaceovkami, náhodne náhodná. ()
Pro mě byl Horníček v roli vyšetřovatele překvapením, protože to nebyla jeho tradiční role. Tenhle film je hodně nudný. Pokud by se řešelo pašavání a honičky s pašeráky, byla by z toho možná docela slušná kriminálka. ()
Nepříliš povedená detektivka o překupnících heroinu, díky němuž se v divadle předávkuje jedna balerína a hlavního vyšetřovatele, zjišťujícího, že se jedná o vraždu hraje Miroslav Horníček, který mi do role moc nesedl. Ani celková atmosféra Východoněmeckého pašeráckého prostředí není vykreslena moc přesvědčivě a na film si brzy ani nevzpomenu. Možná mě nejvíc utkví v paměti Walda Matuška, který hraje jednoho z překupníků a v rádiu hraje zrovna jeho píseň, kterou hodnotí slovy : "To se nedá poslouchat, ten zpěvák řve jako pavián!" ()
Tuctová detektivka, ale kupodivu se mi líbil Horníček. ()
Nezajímavá detektivka s nevhodně obsazeným Miroslavem Horníčkem, který se tím svým dobráctvím a pohodou do role detektiva vůbec nehodí. Sledováno jedním okem. (1 251.) ()
moje zaujímavosti: V úvode filmu, keď sa priekupníci drog dohadujú, možno počuť hrať z rádia pieseň "Divoký koně", ktorú spieva Waldemar Matuška. Jeden z priekupníkov, ktorého hrá práve Matuška, sa rozčuľuje, že spevák spieva ako pavián. (dyfur) Filmovanie prebiehalo v Prahe a na ostrove Rujana vo vtedajšej Nemeckej demokratickej republike. (dyfur) ()
Trochu změna v postavě a osobě vyšetřovatele v zaběhlé praxi šedesátých let. Neobjevuje se tu Hrušínský nebo Bek, ale Miroslav Horníček. Je to asi to nejlepší z filmu, neboť Horníček "odvedl" své. Jinak se jedná o podprůměrnou kriminálku o vyšetřování smrti baletky. ()
Reklama