Režie:
Fatih AkinScénář:
Fatih AkinKamera:
Rainer KlausmannHudba:
Josh HommeHrají:
Diane Kruger, Denis Moschitto, Samia Muriel Chancrin, Johannes Krisch, Numan Acar, Ulrich Tukur, Hanna Hilsdorf, Henning Peker, Rafael Santana (více)Obsahy(1)
Život Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger. (Aerofilms)
Videa (8)
Recenze (246)
Vynikající Diane Kruger ve vydařeném psychologicko- soudním dramatu, které se nám, bohužel, snaží podsouvat i to, na co jsem už osobně opatrná ( a to jsem měla hodně naivní slunce v duši). Ale tak on ten film už nějaký pátek má, od té doby společnost celkově více prozřela, čili do ústředního multi kulti tématu, navíc, když je zřejmější, že ony ty Němky berou ty nezadané davy kluků arabských aktuálně obloukem, natož aby jim rodily děti a poslouchaly na středověké slovo zahalené v obalu od plážového slunečníku, do toho se pouštět nebudu. Ulice Norimberku mluví za vše, žádná efektivní socializace se konat nebude, ani začlenění, a chraň nás všechno nahoře od případných dalších generací... Vím, co to mělo sdělit, ovšem já k filmu přistupuji jako k dramatu, v němž žena přijde o to nejcennější a sama na prahu dobrovolné smrti žádá vyspělý systém o spravedlnost. Bezmoc je strašná situace a Diane ji vyjádřila excelentně. Ta neměla chybu. ()
Jako osobitá studie psychického stavu člověka, poznamenaného tragickou ztrátou blízkých a otupělého okolním děním, funguje Odnikud výtečně, ale jako film o nápravě selhávajícího systému a naplnění ztraceného životního smyslu je poněkud chatrný a nepřekvapivý. Co film ale zdobí nejvíce, je úchvatný výkon Diane Kruger, která si jde pro zaslouženého Oscara. Více po delší době zde ()
Vesměs vynikající drama o složitosti současného světa a imigrační situace. Akinovi netrvá dlouho získat diváka na svou stranu, když velmi úsporně, ale účelně vtáhne do děje, nezbytně představí důležité postavy a pak už se čím dál hlouběji ponořuje do silného příběhu o tragédii jedné ženy. První dvě třetiny (nebo kapitoly, na něž je film rozdělen) jsou skoro fenomenální - první je intimním dramatem o nesmyslné ztrátě, částečně i o rozdílnosti kultur a těžké životní situaci, kterou může pochopit jen ten, kdo ji také prožil, druhá je excelentním soudním dramatem, které má spád, je strhující a nechybí v něm emoce, má jasně rozdělené charaktery, zároveň ale ukazuje, jak moc složité je odsoudit evidentní viníky. Dojem pak kazí část třetí, která je obyčejným thrillerem o pomstě, který jako by se ke zbytku moc nehodil, protože pečlivě vysoustružený scénář jde rázem stranou a hrdince začíná pomáhat velká série náhod a štěstí a celé je to malinko béčkové, díky čemuž pak samotný závěr nezapůsobí tak, jak bylo asi zamýšleno. Bez výhrad skvělá je ovšem Diane Kruger, která má na hony daleko svým typicky modelkovským rolím a roli životem zlomené ženy zvládla bravurně, velice civilně a navíc má hodně zvláštní charisma, které jejímu vzhledu i výkonu dodává osobité kouzlo. Aus dem Nichts je svým způsobem alarmujícím dramatem, které ale doplácí na ne zcela vydařený závěr, který tlačí na pilu až moc a chce být "spravedlivý" za každou cenu. 80 % ()
Tak nakonec se z tohohle Německo/Francouzskýho snímku vyklubalo slušný drámo. Rozdělil bych ho na tři části. 1- Smrt manžela a syna. 2- Soudní proces. 3- pomsta. Je pravda, že film nenabídne asi nic co by nebylo viděno už jinde ale i přesto mě to nenudilo ani na minutu. Dobře natočeno, dobře zahráno. Samotný finále možná bude pro mnoho diváků zklamáním ačkoliv je naprosto pochopitelný. Silný 3hvězdy. ()
Moje prvé zoznámenie z režisérom Fatih Akinom. Neviem, či je toto ten film, ktorý definuje jeho tvorbu ale vnímam ho ako podarený európsky film so silnou ženskou hrdinkou. Jednak sa mi páči téma, ku ktorej samotný režisér inklinuje a snaží sa v nej nájsť akúsi middle ground. Hoci systém a to zlé má vždy navrch oproti tej hodnotovosti a ľudskosti. Diane Kruger je pani herečka. Čím častejšie ju vidím tým k nej viac inklinujem. Jej cesta za pomstou je krásne vyobrazená, zmotivovaná a dokáže aj jedného diváka pekne vytočiť. Páči sa mi že v prvej časti stále prší. Že v druhej máme súdnu nespravodlivosť a scény z ktorých vás ide rozhodiť a tretia v sebe nesie poetiku. Páčilo sa mi to a som odhodlaný pozrieť aj iné Akinové diela. ()
Galerie (39)
Photo © Warner Bros. Pictures Germany
Zajímavosti (4)
- Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)
- Ve scénách z Řecka si hned na dvou záběrech můžeme všimnout toho samého auta Škoda Octavia sedan. (vyfuk)
- Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)
Reklama