Režie:
Fatih AkinScénář:
Fatih AkinKamera:
Rainer KlausmannHudba:
Josh HommeHrají:
Diane Kruger, Denis Moschitto, Samia Muriel Chancrin, Johannes Krisch, Numan Acar, Ulrich Tukur, Hanna Hilsdorf, Henning Peker, Rafael Santana (více)Obsahy(1)
Život Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger. (Aerofilms)
Videa (8)
Recenze (246)
Diane Kruger je tu naprosto nadpozemská. Její depresivní stavy se mi dostaly přímo pod kůži tak, jako se mi u filmu hodně dlouho nestalo. Stejně tak i téma je hodně aktuální, zajímavé a v celkovém kontextu dnešní doby dost vypovídající. Víc, než film, jsem vnímal spíš psychologický stav postavy Diany, která se ve své mysli postupně hroutila jako domek z karet a já čekal každou další minutu na to, co se bude dít dál. Film jde ale do důsledků a tak tu poukazuje i na to, jak problematické je soudnictví v Německu. Osobně jsem nepochopil, co jiného čekali? Pět hvězd jsem nedal snad jen proto, že mi po shlédnutí filmu bylo fakt dost zle. Nespravedlnost je svině. ()
Tak nakonec se z tohohle Německo/Francouzskýho snímku vyklubalo slušný drámo. Rozdělil bych ho na tři části. 1- Smrt manžela a syna. 2- Soudní proces. 3- pomsta. Je pravda, že film nenabídne asi nic co by nebylo viděno už jinde ale i přesto mě to nenudilo ani na minutu. Dobře natočeno, dobře zahráno. Samotný finále možná bude pro mnoho diváků zklamáním ačkoliv je naprosto pochopitelný. Silný 3hvězdy. ()
Rodina otevře rány, Spravedlnost do nich vsype sůl a širé Moře navždy utiší bolest. Zlo plodící jen další zlo je stejně jako Akinovo drama jen cestou Odnikud nikam.. Má to svou váhu, Kruger přesvědčivě trpí a rohatý advokát obžalovaných si řekne o kýbl nenávisti, ale nemám rád, když scény jako „zastavení krvácení vzkazem na záznamníku“ příliš tlačí na místech, kde to není potřeba. Když vezmete spravedlnost do vlastních rukou, neměly by vám zapáchat po dusitanu amonném, ale dokud to člověk nezažije na vlastní kůži, dobře se to radí.. ()
Zatím nejdelší potlesk ve Varech a nikdo ze sálu neodešel dříve než byly titulky u konce, všichni byli jako opaření. Diane Kruger přináší opravdu strhující výkon s neskutečnou emocionální hloubkou. Pasáž u soudu je vrcholem filmu. Bohužel mi plný počet nedovolí dát určité ohrané stereotypy a technické detaily, které se ve filmu objevují ale nechci je prozrazovat. Hodně silné 4*. ()
Považuju za poněkud nešťastné, že KVIFF.TV Aus dem Nichts turecko-německého režiséra Fatiha Akina propaguje jako „revenge thriller“, mohlo by to být pro určitý typ diváctva zavádějící a vyvolat nenaplnitelná žánrová očekávání. Mohu-li korigovat, tak za mě je Odnikud primárně portrétem ženy, která se svým způsobem potýká se smutkem, s náhlou, násilnou, traumatizující ztrátou (spoiler při bombovém útoku jí zemřou manžel a syn spoiler), v druhém plánu pak „studií“ nepřekročitelnosti bolesti, k jejímu překonání by mohla sice dopomoci světská spravedlnost, ale - co si budeme povídat - výkon spravedlnosti bohužel někdy klopýtá! Snímku vévodí (možná životní? doposud jsem ji nějak systematicky nesledoval, ale možná začnu) výkon Diane Kruger. A samozřejmě ano, v tom mělo pravdu ostatně už PSH, že na každého nácka platí hlavně BUM facka; co taky jiného? 75 % ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)
- Ve scénách z Řecka si hned na dvou záběrech můžeme všimnout toho samého auta Škoda Octavia sedan. (vyfuk)
- Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)
Reklama