Komentáře uživatelů k filmu (24)

  • Karlos80
    **

    Slabý sentimentální románek natočený podle románu "Spodní tóny" od spisovatelky Marie Blažkové (v třicátých letech ještě třeba předloha k filmu Klatovští dragouni, podle románu "Rozvod na zkoušku"), od nepříliš známého a úspěšného režiséra Oldřicha Kmínka. Od kterého vůbec nejraději mám jen jediný film a to drama Žena na rozcestí o kterém si zároveň myslím že byl jeho asi nejlepším a nejúspěšnějším filmovým počinem. I když..? Samotné vyústění filmu Manželství na úvěr bylo pro mě trochu překvapivé a také pomalu tragické ! Lea se seznámí se svým sousedem, medikem Brožkem (Antonín Novotný), který je v jisté finanční tísni. Lea se s ním proto dohodne že bude financovat jeho studia a on se s ní po dostudování ožení. Všechno je ale jinak než do filmu a do děje vstoupí Ema (Eva Gérová), která se později do Brožka zamiluje..A také pozdější setkání Ley s JUDr. Pavlem Navrátilem. František Smolík jako JUDr. Pavel Navrátil, bývalý spolužák Ley Pohlové ( Zita Kabátová), snad ve své jediné milovnické roli ! Těchto druhů rolí se mu až zas tolik nedostávalo, či spíše se na ně nehodil. Ale přesto pěkné. Hudba od Josefa Stelibského a od tehdy populárních Setlerů s texty Jaroslava Mottla bylo to jediné malé plus tohoto filmu, jinak se spíše jednalo o takový šedý kýčovitý podprůměr a také o něco co už tady bylo ale v daleko lepší kvalitě a podání. 1,5/5* za hudbu a výkony Zity Kabátové.(19.12.2006)

  • Bebacek
    **

    Přemýšlím, co bylo pro českou/československou kinematografii horší. Jestli Zdeněk Troška, budovatelské filmy o traktorech nebo Olda Kmínek. Btw. říká se, že sledováním filmů velkých mistrů se mladý filmař hodně naučí. Já bych řekla, že snad i víc se naučí sledováním špatných filmů. Toto je učebnicový příklad totálního failu - scénář, režie, herectví, střih (!!!) - můj pes má lepší cit pro kontinuitu záběrů. Věrka zachraňovala. "Ty jsi ten nejpitomější velbloudek, který kdy běhal v Evropě.“(17.5.2015)

  • NinadeL
    ****

    Po obrovské kampani Hvězdy se Světlem jeho očí bylo jasné, že další podobné filmy se Zitou Kabátovou na sebe nenechají dlouho čekat. Nicméně další román, tentokrát z pera Marie Blažkové - Spodní tony - neměl už tak atraktivní ceny v soutěži, jakými byly dívčí role ve filmové adaptaci. Osvědčenou Zitu tak doplnila rok od roku lepší Věra Ferbasová a debutující Eva Gerová. Výběr to byl šťastný, protože Věra i Eva brzy rozkvetly jako výtečné komičky. Na jistotu pokračovala spolupráce Stelibského v interpretaci R. A. Dvorského. Zápletka je sice možná až příliš moderní a pesimistická, přesto není důvodu nad Manželstvím na úvěr ohrnovat nos. Kromě hlavního ženského tria film oslní záběry tehdejší Prahy a ty nejlepší frky dostaneme od Pištěka, který má lepší vyřídilku než trio klepavých bab Kysilkové, Balek-Brodské a Nollové. Tu a tam mám chuť i na Bělu Tringlerovou, leč byla koč, ale neměla na růžích ustláno.(13.12.2013)

  • Ony
    **

    zvrhlé(22.12.2006)

  • raroh
    *

    Tak jedině dokumentární záběry dobové Prahy přinášejí nadčasovou kvalitu, zbytek točený statickou kamerou s dlouhými záběry s hloupými a literátskými dialogy (či spíš monology) je rádobymelodrama nejnižší úrovně.(21.2.2011)

  • nash.
    ***

    Oddechová prvorepubliková limonáda, která možná měla být vztahovým dramatem, ale díky Věře Ferbasové se lehce a neplánovaně nachýlila ke komedii. Navzdory plytké zápletce a lehce toporným hereckým výkonům je to vcelku milá podívaná, která sice nenadchne, ale neurazí a člověk se s ní rád na chvíli ponoří do iluze idylických starých časů.(5.3.2011)

  • Marthos
    ***

    Film, v němž by nebylo nouzi o humor a přitom by hrál na jemnou strunu lidských citů, patřil k profilovým záležitostem distribučních společností, zaštiťujících výrobu takových příběhů. A byl-li takový film krátce předtím dostatečně prověřen například publikováním v populárním, zpravidla ženském týdeníku, měl veškeré předpoklady, že zaujme širokou veřejnost i v biografu. S těmito předpoklady operovali i tvůrci filmu Manželství na úvěr pod vedením režiséra Oldřicha Kmínka. Scénář byl do jisté míry limitován původní předlohou, v tomto případě ryze nenáročným románem Marie Blažkové, nicméně se podařilo do filmu vměstnat řadu komických scén, které měly především za úkol vytvářet vedlejší rámec pro hlavní dějovou linii. MANŽELSTVÍ je zároveň filmem nových hvězd, nových objevů, které si režisér Kmínek prosadil jak do titulních, tak do vedlejších rolí. Zita Kabátová se po nevídaném úspěchu Kubáskova předchozího snímku Světlo jeho očí stala vyhledávanou představitelkou pro podobný typ rolí, kterým je i její Lea Pohlová, pohybující se v nevyrovnaném milostném trojúhelníku. Pro teprve šestnáctiletou Evu Gerovou znamenala role mladší sestry titulní hrdinky její první vystoupení před filmovou kamerou, ale stejně jako Kabátová, i ona se záhy stala populární herečkou a protagonistkou především v komediích Vladimíra Slavínského. Pro komediální účely byla do filmu angažována Věra Ferbasová, jejíž temperament a smysl pro ženské klaunství našli uplatnění v roli nezbedné středoškolačky Kristýny. Mezi nepomíjející stálice lze zcela bezpochyby zařadit Theodora Pištěka, který si ve filmu vystřihnul komický typ domácího fotbalového fanouška anebo Františka Smolíka, atypicky obsazeného do role netradičního milovníka. MANŽELSTVÍ rozhodně nepatří k zásadním dílům české kinematografie třicátých let, nicméně v rámci žánru funguje na svých nepsaných standardních pravidlech, díky čemuž dokáže současnému divákovi i dnes vyloudit na tváři lehký úsměv a decentní slzu. A koneckonců takový byl jistě původní záměr tvůrců.(4.10.2008)

  • Padme_Anakin
    ***

    Příběh je sice lehce čitelný a vývoj odhadnutelný, přesto se jedná o příjemnou oddechovou záležitost, milou a úsměvnou. Zita Kabátová si zahrála starší sestru Evy Gerové a na konec se o ni láskyplně postarala. Nemohu nezmínit Theodora Pištěka, v roli správce domu byl skvělý a vtipné hlášky sypal nenuceně z rukávu jednu za druhou. U mě dobrý.(26.10.2019)

  • blackrain
    ***

    Podle názvu jsem si myslela, že půjde buď o nějakou praštěnou komedii nebo drama. Nakonec se ukázalo, že jde o solidní drama. Věra Ferbasová opět hraje studentku gymnázia, která se snaží likvidovat učitelům nervy. Pak se z ní vyklube výborná studentka.(20.2.2011)

  • Rodriguez
    ***

    Dáma v letech se zamiluje do mladého hocha, aby si ho udržela, podporuje finančně jeho studium. Jenže shodou okolností se on zamiluje do její mladší a daleko hezčí sestry. 55%(13.2.2013)

  • zette
    ***

    Celkem povedeny predvalecny film, ktery potesi dobrym hereckym obsazenim. Zapletka sice neni nicim vyjimecna, ale nenudi. Pistek s tou svoji Spartou mi trosku lezl na nervy, jak ale klepnam na schodisti rekl, ze jak ony byly mlade, tak auta jeste nejezdila me pobavil:-). Ferbasova ve sve typicke roli, ktera me nikdy neomrzi. Hezke zabery na Prahu.(4.7.2011)

  • Kamkon
    ****

    Vtipné (hlavně díky české Mary Pickfordové-Věře Ferbasové), i když trochu předvídatelné. Jinak však příjemně odpočinkové s přídavkem nečekaně zdramatizovaného konce(21.2.2011)

  • otík
    **

    Mám rád předválečné české komedie, tato ale bohužel nemá ono kouzlo, kdy sedíte u obrazovky a mile na ni civíte, protože zobrazení doby, vztahů a morálky dnes už jen navozuje onen milý úšklebek. Kromě tradičního děje (který je přeci jen složitý na vysvětlování a navíc to výborně udělal Karlos80) slyšíme během celého filmu velmi jednoduchou, nechytlavou a čím dál více otravnější hudbu, postavy si nejsou schopny vynutit naše porozumění a výsledné napárování je tak nepravděpodobné, až je směšné.(9.9.2007)

  • Skuby47
    ****

    Tento v televizi méně uváděný slaďák možná nedosahuje kvalit jiných pamětnických komedií, ale ukazuje laskavou tvář prvorepublikových časů. Jako žena se s potěšením dívám na tehdejší účesy, módu, hudbu a záběry staré Prahy. Tyto snímky jsou svědectvím své doby, proto jsem k hereckým výkonům i sladkobolným příběhům shovívavější a nehodnotím je tak přísně. Příjemná oddechovka. Zaujalo mě, jak se na hodině fyziky zmiňuje učitel Bedřich Veverka o televizi.(21.2.2014)

  • tomtomtoma
    *

    Manželství na úvěr je žánrovou záležitostí naivního romantismu, holčičí knihovnička nevalné úrovně je určená pro únik dívek a žen. Zde se mohli na chvíli ztotožnit s jednou ze tří hrdinek a prožít si ty roztodivné představy dráždivého melodramatu rytířství, povznést se na sebevědomé emancipační vlně a zapomenout na chvilku na skutečnost reality. Hlavní zápletka i ty vedlejší jsou vskutku pitomé a zvrhle potěšit může snad jen občasná bezradnost hereckých celebrit. Skutečné poslání o nebezpečnosti ztotožňování se s představou romantismu naivním děvčátkem je životu nebezpečné a kontraproduktivní ke svému vlastnímu žánru. O humoru mluvit nelze a v celém průběhu děje se může dostavit migréna, schoulená v roztřesených dlaních. Hvězdou příběhu je Lea Pohlová (zajímavá Zita Kabátová), sebevědomá mladá žena s úspěšnou samostatnou cestou a ochrannou rukou nad svou mladší sestřičkou. Lásku lze koupit, tělesný chtíč se drážděním může vymknout z pod kontroly. Nadějí příběhu je středoškolačka Ema (zajímavá Eva Gerová), sestra Ley, je vskutku příkladnou ukázkou naivního děvčátka, věřícího bezhlavě na ideály romantismu, do něhož vkládá veškerou životní energii. Pravidla je schopná porušit, své představy nikoli. Poslední výraznější ženskou postavou je Kristýna Žitná (Věra Ferbasová), Emina spolužákyně s rafinovaným líčením na muže. Hlavní mužskou postavou je Olek Brožek (sympatický Antonín Novotný), chudý student medicíny s nenadálou možností dostudování a uplatnění. Výraznější mužskou postavou je také právník Pavel Navrátil (příjemný František Smolík), galantní muž a pozorný nápadník. Dále nový profesor fyziky Havelka (sympatický Bedřich Veverka), Kristýnina kořist, a domovník Brabec (velmi zajímavý Theodor Pištěk), jízlivý komentátor ženského klevetění. Z dalších rolí: Brožkova povýšená bytná Brandejsová (příjemná Milka Balek-Brodská), klevetící sousedky Kokošková (Ella Nollová) a druhá drbna (Betty Kysilková), středoškolští profesoři matematiky (Jan Hodr) a přírodopisu (Jan W. Speerger), či upřímný Brožkův přítel a začínající lékař (sympatický Štefan Munk). Film je určen pro příznivce svého žánru, které uspokojí, byť je kvalita nevalná a nezvýší ji ani hysterická obrana fanoušků laciného melodramatu.(10.7.2017)

  • pytlik...
    *

    Člověk kouká a kouká a najednou zjistí, že je to taková blbost, až oči přecházejí. Hvězdička za tradičně skvěle hrající a okulahodné Ferbasovou a Gérovou.(2.2.2013)

  • vitekpe
    ***

    Prumerna cervena knihovna s moji milovanou Zitou...(8.1.2015)

  • lucascus
    ***

    Průměrná romantická blbůstka první republiky. Kupodivu nejvíce zde na mě zapůsobila Ferbaska, i když tu měla pouze malou roličku.(6.12.2011)

  • Rejže
    ****

    Za peníze lásku... jak nadčasové. Leč ani dnes není láska zadarmo. Nejvíce mne ale oslovila na tomto filmu rétorika, humor a skvělé hlášky." Olek - to je samé ek ek..." je jen jednou z řady dalších. Hlas krásné femme fatale Zity Kabátové jemně přec pečlivě diktoval každé slůvko jako práskání biče... Možná snad jen vyvrcholení filmu chtělo menší konflikt, ale láska zvítězila nad penězi, tak to má být... Za povšimnutí stojí též výkon Theodora Pištěka a roztomilých kuřátek v rozpuku Evy Gerové a Věry Ferbasové...(10.9.2014)

  • Vesecký
    ***

    Sentimentální limonáda o pár veklých nedorozuměních. Herci ale ze scénáře vydupali víc, než by byl asi Oldřich Kmínek schopen. Zita Kabátová často v takových rolích přehrávala, Ferbasová průměr, Novotný nic moc. Ale Eva Gérová - té bylo tenkrát pouhých šestnáct, krásné děvče! Ovšem tři body za spolubydlící partaje, pana majitele Pištěka s jeho poslechem zápasu Sparty s Ambrosií a ještě lepší trojice trojice klepen - Nollová, Balek-Brodská a moje milovaná Betty Kysilková. Nollová mi vždy připomene moji babičku a Kysilková zase její sestru...(14.1.2018)

<< předchozí 1 2