Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Ptačím rybníku na pokraji Velké Prahy je objevena mrtvola chlapce. Vražda dítěte, navíc sexuálně motivovaná, to je zlý sen každého kriminalisty, vrchního inspektora Budíka (J. Plesl) nevyjímaje. Teď se mu ho dostává. Případ je o to složitější, že jde o německého chlapce ze Sudet, který se o prázdninách učil v české rodině češtinu. Mohly by tu být i nepříjemné politické souvislosti, v Sudetech tehdy byla velmi napjatá situace. Ervín kromě toho běhal s kluky z předměstí, plaval v rybníce, hrál s nimi i divadlo. Trochu zvláštní divadlo, ti kluci totiž nehráli živé postavy, ale loutky. Zpočátku měli kriminalisté prázdné ruce a strach, aby se v novinách nezačala probírat sexuální vražda. Samozřejmě se to neutajilo, všichni v okolí už to ví a tlak na detektivy se začíná zvětšovat. Pátrají všude možně, ale mohlo jít i o náhodného pachatele, který nemá s místem nic společného. Konečně se zformuje jakási reálná stopa, která souvisí právě s tím klukovským divadélkem a jeho principálem, místním kominíkem (M. Kern). Budík cítí, že by mohl mít sexuálního vraha, že chybí jen málo, aby ho usvědčil. Jenomže se stane něco naprosto nečekaného a pro kriminalisty osobně mimořádně tíživého. A navíc je to něco, co vrací celý případ zpět na začátek. Budík musí zachytit slaboučkou nit neuvěřitelného nápadu a tu rozvíjet, aby se dostal dál. V ruce má jen úlomek sklíčka a hrst trávy, umazané od sazí… (Česká televize)

(více)

Recenze (73)

Amonasr 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Zpočátku se mi zdálo, že by to mohlo být trochu lepší než první epizoda, ale skutek nakonec opět utek. To falešné hraní si na první republiku je až barvotiskově protivné a když dvě klíčové věty v závěru, které pronáší inspektor Budík (jednu před manželkou vraha a druhou před vlastní dcerou) nejsou ani po několikerém zpětném přehrání vůbec srozumitelné, je snad i jedna hvězdička moc. Nepochopil jsem, proč detektivové, když mají nejdříve snahu řídícího učitele usvědčit pomocí rozbitých brýlí a ten se jim vysměje do očí, nakonec odmítnou jasný důkaz, který jim nabídne jeho manželka na stříbrném podnose (šaty oběti pod hromadou uhlí). Nebo jsem si to špatně vysvětlil? Mám také stále neodbytnější pocit, že tvůrci se nedokázali rozhodnout, zda chtějí točit vážně myšlené kriminální příběhy nebo parodii na ně. Nevychází z toho nakonec ani jedno, ani druhé. ()

Eleanor05 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

OBSAHUJE SPOILERY! Tak lepší, než minule, no... Chudák Honza Vondráček vyfasoval roli úchyla a vraha, který se každé čtyři roky stěhuje kvůli zabíjení po celé republice, a kterého musela jít udat vlastní manželka, nebo by ho "slavní inspektoři" ani nedokázali usvědčit. Pátrání po minulosti podezřelých nic, kompletní prohlídka jejich domů taky nic. Minule vyšetřovatelům "náhodou" pomohl postižený podruh, dneska přímo manželka pachatele. Díky absenci pořádné detektivní práce a díky absenci podezřelých, zbývá čas na dětskou romanci mezi dcerou nesympatického vyšetřovatele Budíka a jeho podřízeným. Ke skutečnému pátrání, vyslýchání svědků a skládání důkazů dohromady má tento seriál hodně daleko. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako sorry. už úvodní unylá znělka s tím kytarovým (!) rifem nějak moc nenavozuje pocit první republiky a časem ta hudba začne připomínat spíš zvonění na mobil, než doprovodnou hudbu historizujícího seriálu. Do toho neustále kamera našišato (asi moderní umění), někdy vidíme zbytečně velký detail hlavy, ale jindy bychom detail vidět potřebovali, ale kamera zabírá scénu z dálky. Rád bych pochválil výpravu, ale když vezmete těch pět vesnických zákoutí po Praze, která zbyla, k tomu suchdolský mlýn a jednu bohnickou cestičku s domkem a kostelem, a recyklujete to ve všech dílech dokola, tak to vypadá, že se vše odehrává na pětníku, skoro na jednom místě. A cedule komisariátu, která vypadá jak vytištěná na papír z tiskárny chvilku před klapkou? Tak to pardon. Taky střih je divný - jednu chvíli Dulava s inspektorem nechce mluvit, pak ho hned provádí po domě; jindy Langmajer loví v Praze na Jánském vršku prostitutku, aby mu hlídala neteř, ale v dalším střihu je zas hned na místě činu za Prahou. Samotný příběh - zase o někom utopeném a zase se řeší politika (hodní Němci, zlí Češi) - opět upachtěný, bez špetky odlehčení, vyprávěný tempem zdatného hypnotizéra, navíc netuším, jak vlastně vyšetřování probíhalo, protože neprobíhalo. Místo aby inspektor na místě zatkl Dulavu, jak to, že ví, že chlapec byl zprzněn, přejde to mávnutím ruky, jen se důležitě tváří. Jako fakt? Navíc Dulava i se synem pak z příběhu vymizí, nevíme proč, stejně jako rodiče chlapce. Pak se poldové ženou sedm kilometrů na jinou chalupu, kde by mohl být nějaký prznič, ten jim uteče, jednu noc tam inspektor hlídá, a nakonec tahle linie vyšumí úplně do prázdna. Ale dozvíme se, že pěšky se dá 15 km zvládnout za dvě a půl hodiny! To by byla pěkná rychlochůze, když člověk průměrně ujde 4,5 - 5 km za hodinu. Vyšetřování probíhá zcela nahodile - a nakonec vlastně ani nevíme, jestli ho zatkli, nebo ne! A navíc nejsou některé dobové reálie moc dobře zvládnuté, jak u oslovování, tak že muž vedl podle etikety ženu po svém pravém boku, nikoliv naopak, jako je tomu v tomto dílu. Jo, a proč tu bylo to jako loutkohraní? Mělo nějaký hlubší smysl a význam? A ještě jedna poznámka - vypadá to, že Praha a její okolí jsou úplně vylidněné - to nebyly peníze aspoň na menší kompars? Lacinost z toho čouhá všemi směry. ()

topi 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ajajajaj!! Tenhle způsob detektivního pátrání se mi zdá poněkud nešťastným. Pachatel je jasný v prvním záběru a vyšetřování je plné nelogičností a hloupostí. Střih je zmatený, návaznosti na sebe úplně zcestné, kolikrát jsem opravdu nechápavě kroutil hlavou. Jak to, že Dulava věděl, že chlapec byl zavražděn a zprzněn a přitom o tom policie nikomu neřekla a Plesl se ho na to prostě dál nezeptal, od koho to tedy Dulava věděl? Nebo kam zmizel údajný pachatel, když policii utekl do lesů? Dějová linie se zcela ztratila. Nebo proč Langmajer šel mezi šlapky a v dalším záběru je na úplně jiném místě? A tak bych mohl pokračovat skoro o každé scéně. Jako celek je to zmatená a nesourodá patlanina. Proč ta kamera zase tak nesmyslně pobíhá? Proč není opět nikomu pořádně rozumět? Proč jsou zase Němci hodní a Češi šmejdi? Proč je milostná mezihra mezi mladým vyšetřovatelem a dcerou jeho nadřízeného tak trapná a debilní? Proč je hudba zase taková tuctová a mdlá? Proč se tenhle díl jmenuje Loutkohra? Proč vlastně tenhle seriál vzniknul? Začínám cítit velký průser.... ()

Dechman

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak sa nám sračky velkej Prahy preťahujú z výkalmi Hlavy medúzy, naprosté sklamanie a úžas čo sa tentokrát naozaj nepodarilo. Nie je čo hodnotiť .Dať tomu "odpad" si nedovolím, ale jednu hviezdičku by nedal ani Polraich. Že vrahom bol učiteľ, som pochopil keď prvý krát prehovoril, nad takouto zápletkou by sa čudoval aj povestný Detektív Karol... ()

Galerie (20)

Zajímavosti (4)

  • Druhý díl seriálu se stal nejsledovanějším pořadem večera a celého nedělního dne, premiéru si nenechalo ujít na 1,93 mil. diváků starších 15 let. (rublik05)
  • Na počátku dílu při zjištění národnosti oběti inspektor Rudolf Havlík (Jiří Langmajer) podotkne, že „se v pohraničí bijí Němci s Čechy a že tam už byli i mrtví“. Vzhledem k dataci dílu se nejedná o známé velké německé povstání v Sudetech na konci roku 1918, kdy musela v pohraničních oblastech zasahovat i armáda, ale pravděpodobně naráží na události z října 1921, kdy bylo na protimobilizační demonstraci v Kraslicích zastřeleno 12 Němců. (azcr)
  • Když vyslýchá vrchní inspektor Budík (Jaroslav Plesl) pana řídícího (Jan Vondráček) ve své kanceláři, použije termín „sériový vrah“. Tento termín však v té době nikdo neznal. Začala ho používat až americká FBI na přelomu 70. a 80. let 20. století. (Muffino)

Reklama

Reklama