Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Velká výpravná pohádka o chlapci, jehož touha napravovat lidskou špatnost byla silnější než moc samotného pekla... Kořenářka Apolena nalezne v žitném lánu odložené novorozeně. Vezme ho k sobě a dá mu jméno Žito. Ten vyroste v mladíka s citem pro právo a čest, a proto - než by sloužil u krále jako výběrčí daní a zrazoval tak svou spravedlivou povahu - skončí v jeho stájích. Tam se seznámí s královou schovankou, princeznou Adélkou. Kromě princezny najde ale v Žitovi zalíbení také čertice Filištína, která se rozhodne získat jej stůj co stůj. Nabídne mu proto bohatství a moc, ovšem nic z toho by nenabyl poctivou cestou. Navíc, na vysněnou Adélku si začne myslet i králův správce Neklan. Odolá Žito svodům a nástrahám pekla? I přes to, že by to znamenalo nebezpečí pro Apolenu s Adélkou? (Česká televize)

(více)

Recenze (591)

GeusX 

všechny recenze uživatele

Pohádka o mladíkovi, který se choval tak sebevědomě, až hranici drzosti to překračovalo (vzdáleně mi vzhledem připomínal Neckáře z Šíleně smutné princezny). O království, kde i v pekle se chovali v podstatě mírumilovně a milosrdně, až jsem se u tv začal mrskat rákoskou dobrovolně sám. Děj začal vcelku dobře, když se však rozezpívalo při odhalování nepravostí, přepadl mne pocit jisté slátaniny. Hm, škoda, tak snad příště se štědrovečerní pohádka povede více. # Smutněji je mi však více z těch diváků, kteří utekli ihned po skončení této pohádky o slavnostním Štedrém večeru ke svému kompjůtru, aby byli hlavně mezi prvními, co zvěstují do éteru svůj komentář s oduševnělou rádoby intelektuální kritikou, jak že to bylo hrozné.. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

10 z 9 marxistů like this. Moderní marxistická agitka, kdy můžete bez důkazů kohokoliv obvinit a dokonce potrestat za domnělé křivdy. Nelíbí se ti vetešník? Šup, potrestat! Nelíbí se ti lichvář? Pryč s ním! A kam zmizel mlíkař? (Abych citoval Skřivánky na niti.) Žánrový mišmaš (je to muzikál, nebo pohádka?) s nevěrohodnými hereckými výkony, kde zvláště mezi ústřední dvojicí to skutečně nijak nejiskří. Četl jsem někde přirovnání k mladému Neckáři v Šíleně smutné princezně - ale ten tam byl jak rtuť, ne kmínek, který, kam postavíš, tam stojí. Navíc se jemu a Vondráčkové ten vztah dal věřit. Tady princezna až na pár nijakých náznaků trpně stojí a buď se zamilovaně usmívá, nebo mračí. Představitel Žita pak má charisma leklé žáby, skutečně to jinak nemůžu pojmenovat, To i ten český Belmondo (kdepak je mu konec?) dokázal alespoň nějak zaujmout. Navíc je zde řada logických i tematických lapsů včetně chyb skriptu. Například - když princezna jede v kočáře pro vyhozeného Žita, kde přespal kočí? Jak to, že se na dvorku objevila kára s oslem, když o ni v říši zla a na louce Žito přišel? Kdo nebo co jsou hraběnky (množné číslo), za kterými král dochází? Nějaké mnohoženství? Proč neposlušný voják nedostane rajóny, vytírání hajzlů nebo samotku ve vězení? Fakt bylo nutné naznačovat, jak Žita těší, že přes noc bude princezna spát u něho doma? Trochu perverzní, ne (na pohádku)? Proč chybí scéna, jak čert vzal správce do pekla, která podle vyprávění má být jednou ze stěžejních? To s tím tvrzením, že je zloduch čistý jako lilie, odkazuje na Kalouska? A to o tom nepoctivém správci tedy pak na Babiše? A král, který věří proradným rádcům, na Zemana? Jak se v pohádce vlastně projevuje dobro, když nakonec zjistíme, že VŠICHNI v podhradí i na hradě mají hříchy? Jako zase odkaz na "Všetci kradnú"? Proč není rozvinuta myšlenka zneužití dobrého úmyslu ke zlu věci? Proč jsou dialogy tak zoufale nevtipné, i když se o vtip pokoušejí? Proč postava rádce tak moc připomíná Závist z Nesmrtelné tety (včetně alter ega v podobě Renče)? Jak může kámen v jeskyni kouzlit, když ho PŘED kouzlením viděla princezna? A vůbec, proč si Žito vůbec zcela poprvé sundal kámen z krku kvůli kotěti a nechal ho ležet daleko od sebe? Když máte cennou věc, dáváte na ni zvlášť bacha. A vážně mám věřit, že si v pekle jedna čertice může dělat, co chce, a Lucifer na nic nepřijde, dokud mu to někdo zatepla nedonese? Jinak mne docela mrzí, že to nemá se středověkým kouzelníkem Žitem a jeho příhodami nic společného. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Spousta lidí by chtělo tuhle nezáživnou mytotoxickou obilninu přejet kombajnem, ale není to zas až tak kolosální průser, jak se povídá. Je to prostě jen průser.. Těžko říct, jestli mě víc iritovali pošlapané jazyky Vilhelmové a Lišky z pekelného Langley, trapné pěvecké vložky jak z jevištních muzikálů či skutečnost, že hlavní hrdina vypadal vedle princezny jako její mladší bratr, co odříkává repliky z čtecího zařízení (štěstí, že v závěru nedošlo na jeho korunovaci, protože královská koruna by mu zlomila krční páteř). Bylo to zbytečně dlouhé, myšlenkou pochybné (lempl hrdinou a samozvaným soudcem) a v papundeklových inferno kulisách zakončené v křeči. Další kus do propadliště žánrových dějin a autoři si mohou mlít popel, jak chtějí.. Trošku jsem doufal, že se Kříž jako Thulsa Soudce změní v hada a všechny sežere, ale to už by byla jiná pohádka.. ()

blackrain odpad!

všechny recenze uživatele

Těšila jsem se na novou pohádku, bohužel jsem dostala nudný paskvil, kde i herečtí matadoři stály za starou Belu. Pořád jsem si při sledování myslela, že Žito předvede nějaké kejkle. Nestalo se tak. V této pohádce se totiž nedělo vůbec nic. Ještě, že,máme Trošku a Stracha. To se opravdu nemusím trošku strachovat, co bude příště. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Denis Šafařík a Anna Kadeřávková mi přišli sympatičtí, až bych jim přál nějaký lepší příběh. Ale ten je tentokrát opravdu slabota, a když postavy náhle propuknou ve zpěv, začne opravdové peklo. Dva směšní pekelníci, jedna zasloužilá kořenářka, to je všechno taková hra na jistotu, až to po zásluze skončilo fiaskem. ()

Galerie (49)

Zajímavosti (4)

  • „Je jeden z nejtalentovanějších herců mladé generace, hrál přesně to, co mu předepisoval scénář. Denis splnil úkol na 100 procent a jsem rád, že jsem ho objevil, a věštím mu velkou budoucnost,“ řekl o Denisu Šafaříkovi režisér Zdeněk Zelenka. [Zdroj: ahaonline.cz] (SONY_)

Reklama

Reklama