poster

Extase

  • Rakousko

    Ekstase

  • Rakousko

    Symphonie der Liebe

  • anglický

    Symphony of Love

    (neoficiální název)
  • USA

    Ecstasy

  • USA

    My Ecstasy

  • USA

    Rhapsody of Love

Drama / Romantický / Psychologický / Poetický

Československo / Rakousko, 1932, 83 min

Komentáře uživatelů k filmu (70)

  • Vampireman
    *****

    LFŠ 2011 | Největší překvapení. Po vzniku zvukového filmu je Extase zajímavě o mluvené slovo redukována a promlouvají spíše ambientní nebo technologické zvuky. Když promluví postava, je to neuvěřitelně debilní replika, díky kterým se otřásal smíchy celý Klub kultury (Šestiválec!) Nevím, jestli byl Machatý debil nebo génius, věci hovoří pro obě varianty. Na první staví základ TOTÁLNĚ wtf zakončení filmu a na druhé zas úžasně komponované záběry skvěle prostřižené do jednotlivých částí filmu, vytvářející jedinečně poeticky příjemnou atmosféru. Rozhodně výborně strávený čas.(31.7.2011)

  • Houdini

    Mussoliniho pohár - výběr(9.12.2005)

  • Rob Roy
    ****

    Extase funguje nečekaně dobře i po letech, především zaásluhou Hedy Lamarr, působivě komponovaných záběrů a různých metafor. Silná je hlavě první polovina.(30.11.2005)

  • Kulmon
    ****

    Tak jsem konečně viděl tento skandální snímek. A přiznám se, že jsem chtěl vidět film jen a kvůli prvním nahým záběrům v našem filmu. Zároveň jsem se domníval, že to je tak jediné, co je na filmu k vidění. Jak hluboko jsem se mýlil! Nahé záběry Hedy Kiesler – Lamarr mají samozřejmě takový zvláštní podtext, když víte tu historii. Ale film má i jiné stránky, které ukazují Gustava Machatého jako neuvěřitelně talentovaného režiséra. Navíc krásná kamera! Takže vřele doporučuji i kvůli jiný věcem než nahé Hedy.(11.5.2009)

  • Kordus
    ****

    Film s nádhernými obrazovými kompozicemi a opravdu pekelnou závěrečnou pětiminutovkou.(28.8.2010)

  • Morien
    *****

    Film mě takřka proti mojí vůli dostal. Hudba mě totiž celkem rozčilovala, ale ten obraz, ta kamera... V záplavě ideových snímků z dvacátých a třicátých let mě tahle "jednoduchá erotická hříčka bez ambicí" jednoduše okouzlila.(19.1.2010)

  • Bebacek
    ***

    Pěkné metafory, ale toť asi vše. Dialogy opravdu "báječné", zvítězil "Ty víš, kdo byl on?"(10.4.2008)

  • belldandy
    *****

    Vylepšená, vizuálně i fabulačně preciznější verze Erotikonu. Moralistický film o podlehnutí vlastnímu tělu a hledání smyslu života. Možná dnes trochu zbytečně moralistický. Jenže, ve své době se zdál velmi nemorální a stačilo k tomu ukázat nahou Hedy. Je to nejlepší český prvorepublikový snímek. Jediný, který se zdařile snaží překročit hranice konverzační a situační komedie.(26.1.2004)

  • Dan9K
    *

    I přestože má film několik nej, nedokážu mu dáti vyšší hodnocení. Ta nej jsou totiž většinou toho negativního rázu, včetně snad nejhorších dialogů, co jsem ve filmu kdy slyšel a včetně nejhoršího, nejzbytečnějšího a nejvíc mimo závěru, který jsem kdy viděl. Kdyby to bylo míněno jako vtip a provokativní pokus, tak smeknu, ale obávám se, že to bylo myšleno vážně. Jo, těšil jsem se na první nahou scénu v historii nepornografického filmu, to by ovšem nesměla mít Extase milion různých verzí a já natrefit zrovna na tu cenzurovanou. Musel jsem si jí pak pustit na youtube, ale teda taky nic moc, myslím, že bohatě stačí mrknout na plakát. K příběhu se nemá cenu vyjadřovat. To, co ovšem oceňuje většina uživatelů, mě nechává zcela chladným. Těmhle jemným vizuálním kompozicím a (patrně) uměleckým záběrům, zdá se, nerozumím, nebo je to prostě jen otázka jiného vkusu. Ačkoliv i já ignorant si všiml pár hezkých kamerových fórů, ovšem nejvíc mě pobavil až pohled z motyčky v závěru.(5.7.2011)

  • NinadeL
    *****

    Vzhledem k nepopulárním dialogům jsem si více oblíbila rakouskou verzi. Ale to nic nemění na tom, že je obrovský rozdíl v milování Extase a jen jejího respektu jako vývěsního štítu českého filmu 30. let (ačkoli je to koprodukce). Počtvrté v kině už je to jen symbióza se střihovou skladbou... a Becceho hudbou... a Zvonimírovou gradací a dokonalostí Hedy. Hurá práce!(12.2.2009)

  • troufalka
    *****

    Průlomový snímek, který má hned několik prvenství. Krom často zmiňované nahoty (ve snímku působí velice decentně, ani nepostřehnete, že by mělo jít o pohoršující hambaté scény) je to hlavně kompozice - důmyslné spojení hudby a obrazu a kombinace žánrů, kdy se mísí poetika s dramatem, ale zárověň se objevují i humorné prvky. K úspěchu přispěl zcela jistě výběr hlavních představitelů, kde na sebe hlavní pozornost bez pochyby připoutala mladičká Heda. Osobně mě zaujalo výtvarné zpracování s netradiční kamerou, která si dokázala pohrát jak se záběry kompozice, tak i se zaostřenými detaily. V jinak velice vyváženém díle působilo rušivě posledních budovatelských 9 minut, i když nutno přiznat, že ani těm nešlo nic vytknout po umělecké stránce. Ač šlo o zvukový snímek, byl natočen jako němý snímek s dodatečným ozvučením.                 Challenge Tour říjen 2015: 30 dní se světovou kinematografií(4.10.2015)

  • Rosomak
    *****

    Jeden z nejlepších českých filmů vůbec. Jako každé dílo geniálně sebestředného režiséra balancuje na hraně dokonalosti i přílišné sentimentality ale ať už to je jak chce, má jedny z nejintenzivnějších scén v českém filmu. Z jakého jiného tuzemského filmu si vybavíte tolik originálních obrazů a skvělých nápadů? A zbytečně popisnou symboličnost je třeba chápat v kontextu doby vzniku, protože dnes by to doopravdy bylo právoplatně považováno za kýč. Zato z dynamiky rytmu a záběrování by si mohli současní čeští režiséři brát ponaučení. - - - Tohle je nutně film, který by se měl co nejdříve restaurovat do nějaké koukatelné podoby. Blu-ray by mu slušel neskutečně...(18.1.2010)

  • WANDRWALL
    *****

    Revoluční, převratný film.(8.6.2010)

  • Fingon
    **

    Čekal jsem víc. I když - když přihlédneme k době vzniku...(19.10.2005)

  • swamp
    ***

    Po mém silném zážitku z Erotikonu, jež byl natočen stejným režisérem byla Extase jen dalším podobným filmem. Jiní herci, jiné prostředí..přesto patří ke klenotům českého filmu. Nebýt toho hrozného závěru, dal bych hvězdičky čtyři.(10.5.2006)

  • Marthos
    *****

    I druhý Machatého provokativní film byl a zůstává tím nejlepším, co se v československé kinematografii natočilo. Machatý vystavěl úspěch filmu na jednoduchém motivu hledání lásky a milostného citu. Celý příběh pojal jako čistě obrazovou symfonii mládí a života, s maximálním omezením dialogových scén. Obecně připomínaná sekvence, v níž se titulní hrdinka zjeví v rouše Evině zůstává fascinujícím obrazem přirozenosti a v rámci filmu funguje pouze jako umělecký akt, mající své opodstatnění. Fakt, že tato scéna v tehdejším světě vyvolala pobouření a ostré diskuse svědčí o průlomovém a průkopnickém činu režiséra Machatého. Pro hlavní roli byla vybrána tehdy nepříliš známá rakouská herečka Hedy Kieslerová, která se díky tomuto filmu proslavila po celém světě a ve Spojených státech pak započala svou úspěšnou kariéru pod jménem Hedy Lamarr. S celkovým pojetím ostře kontrastuje závěrečná agitačně - mentorská deklamace v podání básníka Františka Halase. Divákovi se pak nabízí ojedinělá možnost spatřit v několika záběrech luxusní komplex Barrandovských teras v jejich hvězdném lesku. Velkou poklonou zůstává i výrok slavného švédského režiséra Ingmara Bergmana, který prohlásil: "Machatého film Extase mi otevřel oči a ukázal cestu." Je tedy skutečně ostudné, že tento biblický příběh Adama a Evy a zároveň jeden z nejslavnějších světových filmů nebyl stále zpřístupněn na nosičích DVD.(13.7.2009)

  • amirgal
    ****

    Óda na práci, přesto, že byla nádherně natočena a přesto, že ji odpouštím dobovou i ideovou tendenčnost, mi v závěru filmu pokazila jinak naprosto skvělý dojem ... Do málomluvného dílka se vetřela mnohomluvnost a banálnost dobové tendenční poezie a z filmu mi v hlavě zůstalo jen varování před tím, jak je to zlé, když je stroj nečinný ...(26.2.2012)

  • Skrk
    ***

    Tato klasika funguje velmi dobře i dnes (režie, kamera), i když je to takové prvorepublikově kýčovité. Zamrzelo akorád, že druhá polovina se obrátila horším směrem (zvlášť odporný komunistický konec!), "nahé" scény byly maximálně zcenzurovány (nejspíš mojí vinou) a dabovali to roboti (i když přece jenom je to snímek, kdy už zvuk existoval, k Extasi, jakožto poetice, by se hodila němost).(29.6.2012)

  • ScarPoul
    ****

    Na pozadí príbehu o dievčati, ktoré svojim konaním ublíži dvom mužom, vytvoril režisér Machatý zvláštny poetizmus. Hlavný hrdinovia dosahujú určitého tretieho rozmeru vo svojom konaní a ich vzájomné stretnutia a konfrontácie sú snímané z neuveriteľnou ľahkosťou. Aj napriek častým strihom, ktoré zaberajú hlavne detaily predmetov, alebo tvári, nepôsobí film rušivo v rámci príbehu, ale dokonca je to niečo čomu dodáva určitú komplexnosť. Aj keď sa nejedná o prekvapivý príbeh, kamera a hudba, v spoločnej synchronizácií - keďže sa jedná už o zvukový film - čo dokazujú aj dialógy - vytvárajú lyricko- dramatický motív, s ktorým Machatý pracuje od začiatku filmu až skoro po jeho úplný koniec. Posledná scéna, ktorá je venovaná oslave práce, pôsobí ako pokus o hudobný klip a z celého filmu je najdynamickejšia - s rôznym využitým kamery - ktorá je napríklad prilepená o krompáč a kope spolu s ním do zeme. Tento koniec pôsobí v súčasnosti smiešne. Rovnako aj niektoré pasáži z filmu, ale ako celok sa jedná o dielo zo silnou výpovednou hodnotou a úchvatným osobitým štýlom, ktoré aj napriek tomu že príbeh zostarol, nestráca nič zo svojej pôsobivosti ani dnes.(8.3.2011)

  • Terva
    *****

    Na svou dobu mistrovské dílo. Scénář: Gustav Machatý a František Horký. Kamera: Jan Stallich. Hudba: Giuseppe Becce. Hrají: Hedy Kiesler (Eva) a Aribert Mog (Adam),(12.11.2012)

  • honajz
    ***

    Nemůžu si pomoct, ale celé mi to přišlo hodně klišovité i na tehdejší dobu, příběh tuctový, pár šikovných kameramanských záběrů ještě umění nedělá.(5.10.2010)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace