poster

Nikdy neodvracej zrak

  • Německo

    Werk ohne Autor

  • Itálie

    Opera senza autore

  • Slovensko

    Nikdy neodvracaj zrak

  • Nový Zéland

    Never Look Away

  • USA

    Never Look Away

  • Velká Británie

    Never Look Away

  • Austrálie

    Never Look Away

  • Kanada

    Never Look Away

Drama / Thriller / Historický

Německo / Itálie, 2018, 188 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KlárkaS
    *****

    Epický příběh, který vás zároveň dostane do kolen svojí intimitou. Nejlepší německý herec (nojo, Tom Schilling fangirl), nejlepší hudební skladatel (November, omg!), rodinná tragédie versus životní láska, východoněmecká politika versus umění, časový rozptyl 40 let a přenádherná výprava. Díky bohu že se Florian Henckel von Donnersmarck vrátil k německé historii, The Tourist byl mega fail a tohle mu sedne stejně jako Životy těch druhých! No, a kéž by ten film byl ještě delší.(3.3.2019)

  • matisse
    odpad!

    Žádnej film se nikdy nebral tak vážně. Odporně doslovný, přemoudřelý, prošpikovaný sexismem schovaným za ultra-tragickou zápletku (doslovně i metaforicky), která jakdyby o jedné ženě je. Jenže ve skutečnosti je to egocentrický režisérův extrémně naivní stejtment o významu umění, na pozadí nacistického zvěrstva, o které ale vůbec nejde. Jde o hloupoučký proklamace vydávající se za velký životní pravdy (viz už samotný název a všechny scény o hledání Kurtova uměleckého stylu). Midcult jak blázen. Tohle je imho ten nejhorší a nejsebestřednější tip filmů. Total fail, že to bylo nominovaný na Oscara. Pfuj.(18.4.2019)

  • marhoul
    *****

    Já, která doslova miluji film Životy těch druhých, jsem si pustila Nikdy neodvracej zrak, aniž bych tušila, kdo je režisérem, ani o čem to asi bude. Po půlhodině jsem byla vnitřně přesvědčená, že tohle musel dělal Florian a pak už jsem se nechala unášet na vlnách nádherného filmového zážitku a ani tříhodinová stopáž mě neuondala, neunavila, ba naopak. Hudba Maxe Richtera mě opět okouzlila, (v krátké době podruhé) a herecký koncert všech zúčastněních snad ani není třeba zmiňovat. Nádherná kamera, výprava, scénář, kostýmy, malby, zkrátka jeden strhující, epický klenot. Který ovšem nebude bavit každého, protože sto lidí- sto chutí. Však pro mě byl dnes opravdovým dárkem. A neodpustím si kopnutí do Romy: tady měl být Oscar za nejlepší cizojazyčný, komplexně odedřený, kvalitní, hodnotný film. 100%(3.5.2019)

  • SeanLSD
    *****

    Priatelia, ak chcete vidieť taký filmový opus o maľovaní, ako je Ján Kryštof literárny opus o skladaní hudby, doporučujem. A podobne ako v prípade tej knihy - alebo Očarenej duše - to nie je ľahké čítanie. NIKDY NEODVRACAJ ZRAK je film pomalý a dlhý ako čítanie veľkej knihy, ťaživá a súčasne povznášajúca cesta skrze 30 rokov náročných dejín, s dôkladne prepracovaným scenárom vystavaným ako katedrála, zemito realistický aj oduševnelý skoro-skutočný príbeh o oslobodzujúcej sile umenia. A nemeckí filmári ním znovu ukazujú, že v poctivom - teda precíznom a zároveň citlivom reflektovaní 20. storočia sa im nikto nevyrovná.(1.5.2019)

  • radektejkal
    **

    Netradičně jsem se podíval níže, zda najdu někoho, kdo vnímal tento film podobně jako já. A kupodivu; hned druhý (Insilvis **) a pak několik dalších píší o kýčové formě. Ovšem; kýčový je ale i (a pro mě především) obsah. Společným problémem německých pop-filmů poslední doby je úporná snaha o přepisování dějin. Servírování podivných příběhů, které mají dokládat: Němci dobří, Hitler a SS-Waffen špatní, i když ani to se nedá tvrdit úplně přesně: vždyť i zarytý (skalní) Esesák, který jako doktor bez jakéhokoli soucitu sterilizovuje a nechává zplynovat, zachrání matku a dítě ruského oficíra, který ho předtím zpohlavkoval. Nebo jiný válečník (prostý radista) sestřelen nad ruskou stepí žije rok v jurtě, kde se vyléčí z popálenin "vyššího" než 4 stupně, a pak se vzdá Američanům. No a teď bychom se mohli trochu věnovat samotnému Gerhardu Richerovi a jeho obrazům, ale nebudeme, už jsme dost romrzelí a nemáme na to tu správnou náladu.(30.5.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 4. září 2018 na filmovém festivalu v Benátkách. (Stoka)

  • - Postava Kurta Barnerta (Tom Schilling) je inspirována německým umělcem Gerhardem Richterem. (aporve)

  • - Natáčení probíhalo v Berlíně, Düsseldorfu a Drážďanech (Německu). Dále také v Polsku a České republice (v Praze – v Barrandovských ateliérech, Paláci Orco) a na zámku Buštěhrad, ve spolupráci s produkční společností Wilma Film. (Stoka)