Režie:
Irena PavláskováScénář:
Irena PavláskováKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jiří ChlumeckýHrají:
Jonas Chernick, Xenija Rappoport, Pavel Kříž, Klára Issová, Jiří Havelka, Miroslav Táborský, Martin Stránský, Jan Hrušínský, Petr Vondráček, Viktor Dvořák (více)Obsahy(1)
Příběh filmu Pražské orgie nás zavádí do poloviny 70. let. Slavný americký spisovatel Nathan Zuckerman – často využívané alter ego Philipa Rotha – přijíždí do Prahy, aby zachránil a odvezl rukopis nevydané knihy. Na své pražské misi se seznámí se svéráznou a nezkrotnou spisovatelkou Olgou a pronikne na vyhlášené večírky, na nichž každý hledá únik ke krátké svobodě po svém. Postupně se proti své vůli stane nejen divákem, ale i účastníkem dekadentního představení, v němž mnozí hrají falešně, a nikomu nelze věřit. Zuckermanova pražská návštěva, plná bizarních setkání s podivuhodným uskupením různorodých lidí se brzy stane téměř dobrodružnou a nebezpečnou misí. Zuckerman si nakonec není jistý, kdo je přítel a kdo je provokatér a donašeč. Kdo jsou lidé z dekadentních orgií v domě syna slavného malíře? Kdo je vyplašený student, který ho upozorňuje, že musí okamžitě opustit Československo? Kdo je jeho průvodce normalizačním peklem, vyhozený divadelní režisér a nyní údržbář v kotelně muzea? A kdo je jeho Olga: skandalistka a rebelka nebo hráčka dvojité hry? V ohrožení se ocitá nejen Zuckermanova svoboda, ale možná i jeho život. (Bioscop)
(více)Videa (4)
Recenze (142)
Já přemýšlím, pro koho tento film Irena Pavlásková točila ? Pro mě určitě ne, vůbec jsem nechápal postavy, které se kolem hlavního hrdiny strřídaly jak houby po dešti, odvyprávěly si pro mě naprosto nezajímavý příběhy a zase zmizely v filmovým propadlišti. Název filmu je samozřejmě reklamní trik o orgiích nemůže být ani řeč, přitom paradoxně ten byt s tapkama a údajným "každý kdo něco znamená je tam" měl skvělou atmosféru a kdyby se celý příběh odehrával tam, nejspíše by mě to alespoň bavilo, ale takhle ? Jedno velký vzduchoprázdno. ()
Pražské orgie? Film podle knihy knihy Philipa Rotha ve mne budil očekávání, že to trochu rozčeří ty zastydlé české filmové vody, že se dočkám: 1) atmosféry tuhé normalizace vs. odvaz 2) pár nahatých hereček 3) žhavou erotiku 4) zajímavou dramatickou linku .... a pak jsem narazil do zdi, protože: 1) atmosféra totality se smrskla na komické fízly, fronty na banány a odvaz se konal na párty asi patnáct minut, ale odvaz... prostě v intelektuálním prostředí knížek a starožitností se banda umělců dost uměle trapně baví s polonahými dvacítkami 2) žádná herečka neodhalena odhalená ( vše jen komparzistky no name .. což nesnáším ) 3) erotika ? jedna žhavá třísekundová scéna threesome dejme tomu, ale zbytečná 4) dramatická linka žádná, nelogické, hloupé dialogy, tak jako chování hlavní hrdinky, která mne svými siláckými permanentními řečmi o pohlavním styku a svém pohlaví začala iritovat do dvaceti sekund ( pravděpodobně padl rekord v počtu základu slova fuck.. v českém filmu ) Špatný film, dvě hvězdy za dobovou výpravu, která byla na jednotku za hodně peněz a za Kříže, kterého mám rád. ()
Na nový film Ireny Pavláskové se vždycky budu těšit, i když riziko je to čím dál tím větší. Pražským orgiím se nedařilo v kinech, prosvištěly jimi tak rychle, že se člověk ani rozkoukal, a už byly pryč. Je to škoda, mohlo to být fakt velké. Populární románová předloha, skvělá historka o tom, jak si Irena sama dojela pro autorská práva. Ale bohužel se jaksi zapomnělo na to, že slavný román původně spadající pod Sixty-Eight Publishers, je jen jedním dílkem ze série o Nathanu Zuckermanovi, takže divák neznalý souvislostí se nemá čeho chytit. Postavy nezná, musí se vyrovnat s velmi nevěrohodnou výpravou, s velmi špatným dabingem (v angličtině by to mohlo být ok) a neznámými tvářemi v hlavních rolích, které vedle klasických českých herců příliš nefungují. Na druhou stranu, pokud už se začtete, filmová ilustrace docela poslouží jako doplněk, ale nesmíte od toho chtít víc. Je mi líto, dvě skvělé hlášky a rozkošná vedlejší role Jana Hrušínského na celý film určitě nestačí. ()
Přehlídka československých sociopatů a je úplně jedno, jestli žijí doma, nebo v USA. Všichni doživotně poznamenaní tím hrozným režimem. Bubububububu... V Česku to propadlo, lidí, kteří by se s tím ztotožnili, kteří by se v tom našli, bude pět a půl. Tak jedině s tím strašit Američany. Pro ty už ale dávno nejsme téma, co mohli, to nám už prodali. ()
Stále přemýšlím, co tímto filmem chtěla paní Pavlásková národu sdělit. Nemůžu na nic přijít. Asi jsem na to moc tupá. Čekala jsem pořádné drama, místo toho přišel podivný slepenec postav a scén. Jediné, co se nějakým způsobem podařilo zachytit, byla jakási šedivá atmosféra let minulých. Nablýskaní veteráni jsou pěst na oko. Chápu, že to jsou miláčci, ale takto ne. Postavy mi byly celkem ukradené, bezduché figurky pochodující od ničeho k ničemu. To je škoda. Byt s mejdany toho mohl nabídnout víc. Nemám už ani chuť si přečíst knihu. Večírky v domě Jiřího Muchy na Hradčanech byly legendární. Setkávala se tu tehdejší umělecká avantgarda. Jen se divím, jak mu to mohlo procházet, když měl Husáka v podstatě za rohem. No, to je asi jiný příběh. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (9)
- Postavu Olgy (Ksenia Rappaport) nadabovala do českého znění Dana Černá. (Marsik)
- V úvodní scéně letí nad Vltavou v Praze hejno kormoránů velkých. Ti se však podle dat České společnosti ornitologické v Praze vyskytují až od roku 1992. (hamicek)
- Na pražském hlavním nádraží nesmyslně zní porevoluční strojové hlášení patrně z Plzně. Odjezdová cedule, u které stojí hlavní hrdina, je patrně z Městce Králové. (kiv)
Reklama