• Cuzan
    *

    Přes dobré obsazení a zábavnou hudbu to je celý velký špatný. A nudný. Dlouhou dobu jsem neslyšela takhle hloupé dialogy, voice over Veškrnové byl vyloženě pitomý a celý ten patos a klišé ohledně toho, jak žena nemůže být vědkyně, role ženy v domácnosti je náročná, a chlap se sám nezvládne ani nakrmit, a ani přichystat párty pro kolegy mě fakt dost bolely. Zasmála jsem se upřímně akorát scéně u psychologa, kdy ten se zhroutí, že jeho klienti jsou samí přechytralí intelektuálové, kterých má plný zuby.(17.5.2019)

  • dopitak
    ****

    Žádný majstrštyk to není, ale část věnující se vztahu dvou ambiciózních a úspěšných vědců, kteří se nešťastně vzali, je hodně ze života. Hodně potěšil Radovan Lukavský jako ušlápnutý otec, dialogy o mokrém koláči jsou umělé. Šedivý socialismus, nadržená Jana Švandová a miloučký Hartlík laškující s Dášinými odhalenými ňadry.(6.8.2016)

  • demovka
    ***

    Ne, komedie to není. Je to drama odehrávající se sice v roce 1986, ale problémy, co hlavní představitelé prožívají, jsou aktuální i dnes. Máte děti, máte se starat o domácnost, ale máte dobrou práci a v ní perspektivu, která se neopouští. V případě hlavní hrdinky ale ona naráží na nepochopení rodiny, manžela a hlavně manželových rodičů. Tchyně si myslím, že ženská patří k plotně a její hlavní úkol je domácnost a podporovat kariéru manžela, ne svoji. Paní Fialová ji hraje opravdu přesvědčivě. Je tak zaslepená a nepříjemná, že by zasloužila. Oldřich Kaiser je přesvědčivě jiný než obvykle. Je vážný a opravdu dělá dojem namyšleného kariéristy, co vidí před sebou jen místo ředitele. Pan Hartl hraje obvyklého poctivého, hodného a pracovitého přítele, popleteného, ale na správném místě ve správný čas. Zákonitě dojde k rozchodu a hlavní dvojice si najde náhradní partnery.(12.1.2015)

  • troufalka
    ****

    Film, který sám sebe znevýhodňuje svým žánrovým zařazením. Václav Matějka měl tu smůlu, že ho zlatá šedesátá těsně minula. Přitom zaujal (minimálně mě) hned svou prvotinou. Poctivou filmařinu dokázal i v řadě svých dalších kousků. Můj hříšný muž není zajisté komedií k popukání, jde spíš o společenské drama, která má velice pěknou dobovou atmosféru dokreslenou hudební složkou. Ač nejsem fanouškem Petry Janů, právě tento film mi připomenul její nádhernou barvu hlasu, i to, jak se umí opřít do hlasivek. Zde nabízí protiváhu Dagmar Veškernové a jejímu rodinnému životu. Ani jedna "kariéra" obou žen se neobejde bez běžných trablů. Právě zakotvení v životě včetně otevřeného konce vidím jako velkou hodnotu tohoto snímku. Jeho podhodnocení nechápu.(11.11.2015)

  • NinadeL
    ***

    Trochu se mi to prolíná se Zlatými rybičkami, ale Matějka je přeci jenom více na úrovni. Jeho přístup ke klasickému problému mateřství nebo kariéra není neotřelý, nicméně poměrně realisticky rekapituluje tuto situaci v rámci šedi poloviny 80. let. Herci jsou na hranici uvěřitelnosti, dokonce Petra Janů působí svěže, vzhledem k tomu, že hraje sama sebe. Ovšem její modely a celková image zcela bez námahy zabíjejí vše, co by jen vzdáleně připomínalo ničím nerušený divácký zážitek.(12.4.2010)