Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Suzana
    ****

    Klenot české sci-fi, který září díky skvělé kameře, velmi povedeným interiérům a efektům, a také hlavně díky ansámblu českých hereckých hvězd. Pozvolné tempo děje evokuje velká očekávání a nudu, kterou zažívali členové posádky na své cestě vstříc novému domovu, snad i nové civilizaci. Občasnou nudu přeruší nález vesmírného vraku nebo záření Temné hvězdy, což v hrdinech probouzí pochybnosti o smyslu jejich cesty, či dokonce o nich samotných. Také akt zrození nového života na palubě Ikarie může symbolizovat nový začátek – touha po nalezení něčeho nového, co může lidskou rasu ve vývoji posunout o krok napřed. Člověk budoucnosti je zde bytostí, která prahne po poznání, spokojenosti a lásce a jehož duše a mysl je křehká, stejně jako člověka současného. Ikarie je výjimečný film, jehož konec mě mírně rozladil…avšak zapůsobil. Od dokonalosti jej dělí jen několik detailů – s posádkou jsem nedokázala jaksi sžít. Nebyla zde postava, na které by mi jako divákovi záleželo. To je však jen malý kaz, na tak zářivém drahokamu, jakým Ikarie Xb 1 bezesporu je.(18.1.2008)

  • Morien
    *****

    Jestliže depresivní vesmírný opus, potom tohle. ♥ Vesmírnou odyseu jsem nepochopila a Solaris nedocenila, ale tohle prostě můžu. Geniální předtitulkový začátek, poctivě udělaný, mrazivý zbytek. Jediné, co mi snad přijde trochu naivní nebo přežité, jsou elektronické zvuky. Radovana Lukavského mám ráda čím dál víc. František Smolík ve mně vzbuzoval jakési vyšší myšlenky, Lackovič zase ty nejnižší (nebo se má říkat nejzákladnější?). Lodní počítač má zdaleka nejlepší repliky ze všech lodních počítačů, jaké jsem kdy zatím ve filmu slyšela. Neodpovídající člověk... Když lodí bloudil opuštěný robot a volal Anthonyho, trnulo mi u srdce. Je nemožné nést odpovědnost za ty, co k sobě připoutáme. Co máme od takového světa čekat? Štěstí? Jen muška... Sebranka, která za sebou nechala Osvětim. Země není. Země nikdy nebyla.(3.9.2010)

  • tron
    *

    Česko-slovenské sci-fi z roku 1963? Sem s ním! Tešil som sa na WTF desaťročia... a nakoniec som sa dočkal iba nudy. Nechápte ma zle - samozrejme triky sú úsmevné, nápady zostarnuté (obed v podobe jednej tablety o veľkosti šumivého celaskonu alebo robot natoľko trápny, že oproti nemu vyzerá aj Číslo 5 žije ako Terminátor), rozhodne sa pár WTF nájde (spoločenské tance, telocvičňa) a film je veľmi často nechtiac smiešny (ako keby triedu z Marečku, podejte mi pero! niekto vystrelil do vesmíru, no fakt). Ale scenáru chýbajú väčšie konflikty, problémy, zápletky. Takže je to len kuriózna nuda. V dobe vzniku neviem posúdiť, nakoľko som vtedy nežil, ale v roku 2016 pozerateľné len ak viete, do akej rarity idete. Niekto to prirovnáva ku Kubrickovi, prinajhoršom k Lucasovi. No... ehm! Ja by som to opatrne šupol skôr k Edovi Woodovi. Snáď len hudba a kamera mi pripadali ako-tak pokrokové resp. nestarnúce resp. pomaly starnúce. A psycho úvod.(6.2.2017)

  • L_O_U_S
    ***

    Od IKARIE jsem čekal trošku více... Československé sci-fi o letu k Alfa Centauri by si zasloužilo určitě nosnější myšlenku než "doletíme nebo nedoletíme". Ani to tisíckrát proprané klišé o špatnosti lidstva zde nedostane prostor pořádně vykrystalizovat. Triky jsou z dnešního pohledu samozřejmě spíš úsměvné a jen zvýrazňují genialitu toho, co jen o pět let později natočil Stanley Kubrick (i když srovnávat československou a světovou kinematografii není z hlediska prostředků zrovna košér). Přesto film má určité klady, a sice především výbornou kameru a Liškovu vizi hudby 22. století. (485.)(9.7.2009)

  • Sandiego
    ****

    Velmi zvláštní možnost spatřit herce staré gardy (Štěpánek, Smolík, Medřická) v sci-fi takřka hollywoodského stylu. V první polovině je snímek mírně zdlouhavý, ale zato velmi originální, ve druhé polovině naopak napětí stoupá, ale s ním i různá žánrová klišé. Co však filmu hodně přidává jsou povedené "retro" dekorace a hlavně skvělá kamera, která různými úhly, nájezdy a kompozičně vyváženými obrazy dokáže z minima vytvořit opravdovou podívanou. Polák je ojedinělý tvůrce, který svou tvorbu ve své době dokázal vyrovnat se špičkovou zahraniční produkcí (kromě Ikarie ještě ve Hře bez pravidel a ve vrchovaté měře v Nebeštích jezdcích).(29.8.2008)

  • - Honoráre scenáristu Pavla Juráčeka a režiséra Jindřicha Poláka boli rovnaké a činili 25 tisíc Kčs pre každého bez tantiem. (Raccoon.city)

  • - V roce 2010 nahrál jeden z nejznámějších českých rapperů James Cole skladbu "XB1", která vyšla na albu producenta Lukase Skunkwalkera 20120 a ve které se objevuje spousta úryvku a hlavně téma právě z tohoto filmu. (hendrich6)

  • - Film je na točen v anamorfickém formátu Cinemascope 2.35 : 1, což je zvlášť patrné při panoramování kamery, kde se obraz na krajích vodorovně výrazně zplošťuje. O poměru vypovídají i záběry u typických anamorfických lensflérů (odlescích v objektivu). (Hawaj)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace