Režie:
Robert RodriguezScénář:
Quentin TarantinoKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Graeme RevellHrají:
George Clooney, Quentin Tarantino, Harvey Keitel, Juliette Lewis, Ernest Liu, Salma Hayek, Cheech Marin, Danny Trejo, Tom Savini, Fred Williamson (více)VOD (2)
Obsahy(3)
George Clooney a Quentin Tarantino se vyřádili v rolích nebezpečných bratrů Geckových, jejichž zatím posledním zločinem byla bankovní loupež. Na útěku do Mexika si jako rukojmí vezmou rodinu pastora Fullera (Harvey Keitel, Juliette Lewis). V blízkosti hranic se Geckovi a nedobrovolně i Fullerovi zastaví v baru Titty Twister, kde se bratři musí setkat s převaděči. Nikdo jim však neřekl, že po setmění se místní osazenstvo mění v krvežíznivé upíry! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (1)
Recenze (951)
Je to vydarený komediálny hororový thriller. Má dosť dobrý príbeh o dvojici veľmi nebezpečných zločincov, ktorí už majú na svedomí mnoho nevinných a teraz sa potrebujú dostať do Mexika, aby mali pokoj od polície a tak zajmú rodinku na výlete, aby ich tam previezli, čo sa im aj podarí. Ale keď sa dostanú do miestneho v baru, musia sa obe strany spojiť, aby prežili útok krvilačných upírov. So spracovaním som veľmi spokojný, je to veľmi zaujímavý a zároveň funkčný žánrový mix. Spočiatku to vyzerá na drsný thriller, ktorý je napínavý a dejovo zaujímavý, čomu sa film venuje asi do polovice, ale po prekročení hraníc sa už začína nefalšovaný Rodriguezov štýl, ktorý je veľmi zábavný a nápaditý, len škoda, že po hlavnom útoku upírov, ktorý je vrcholom filmu sa už toho až tak moc zaujímavého neudeje, ale keďže táto časť už netrvá dlho, tak sa na to dá bez problémov dopozerať a tých pár vydarených nápadov rozhodne poteší. Akcie tu nie je až tak moc, ale vo svojej kategórii je výborná. Prestrelky sú správne krvavé a so slušnou dávkou humoru, ktorý je perfektný. Nájde sa tu plno skvelých hlášok a nezabudnuteľných vtipných momentov. Herecké obsadenie je výborné, George Clooney vo svojej asi najlepšej úlohe, správne bláznivý Quentin Tarantino, dobre zvolená rodinka na čele s Harvey Keitelom a plno skvelých vedľajších postáv známych aj z iných Rodriguezových filmov ako Danny Trejo, Cheech Marin, Salma Hayek, Tom Savini, Fred Williamson a iní. Réžia je perfektná, tento štýl zvláda Rodriguez bezchybne a spokojný som aj s technickou stránkou. Od súmraku do úsvitu je presne ten typ filmu, za ktorý si Rodrugueza vážim, správne uletená krvavá zábava. Objektívna kvalita filmu- 75%, film sa páči mne na 77%. ()
Skromný film, svým dějovým rozmachem a přílišnou digitálností krvelečnách upírů připomínající béčkové hity vydiopůjčoven z devadesátých let. Robert Rodeiguez opět jede podle svého osobitého stylu a z Od soumraku do úsvitu se stává lehce komediální horůrek, který není ani vyloženě k popukání, ani vyloženě děsivý, zato je od začátku do konce velice zábavný. Rodriguezovi bezesporu napomáhá Tarantinův scénář, plný nezapomenutelných dialogů i hlášek. "Cvoci? Byli to upíři! Cvoci nevybuchnou, když na ně svítí sluníčko, ať jsou sebecvokatější..." ()
Briliantní,krvavé,hloupé,zábavné a po Tarantinovsku !! Děj je rozdvojen na dvě dějové linie, z něhož ta první mi byla srdcem bližší- syrová,nekompromisní gangsterka s dvěmi badassy,dokonce i vtipná.Druhá dějová linie se odehrává v ceckatém Tornádu,kde předešlí protagonisté nejsou těmi největšími padouchy! Excelentní záležitost! 90% ()
Jednou jsem si takhle pustil televizi a zpozorněl, že za pět minut začne Od soumraku do úsvitu. Tak dlouho jsem se ho bránil, až jsem si říkal, že se mu jednou podvolit prostě musím. Řadí se mezi jednu z klasik devadesátých let a tak by byla škoda dál vykládat, že jsem jí nikdy neviděl. Obrnil jsem se, připravil flašku Bocmana a mezitím už se rozjížděly úvodní titulky. Na to, že scénář vymyslel Tarantino, tak v prvních minutách film nebyl ani moc ukecanej. Za to si tu Tarantino střihnul jednu z hlavních rolí. Úchyláčka epesního. To mi ale vůbec nevadilo. Naopak. Rozjížděl tu s Clooneyem docela slušnou gangsterku, která měla hlavu, patu a hlavně bavila. A začala bavit ještě víc, když se na scéně objevil kazatel Harvey Keitel. Následuje přesun do Mexika a do té doby všechno pořád dává jakž takž smysl. V Mexiku se ale stane něco, co jsem nikdy v životě v žádném jiném filmu neviděl. Celý magický realismus filmu se přehoupsne do absolutní šílenosti, která nemá hranic. Tarantino se asi při psaní scénáře ožral tekutým dusíkem, protože to co pokračuje, na to nemám slov. Nechci spoilerovat. Moc si o filmu nečtěte, prostě si ho pusťte a uvidíte jestli z toho budete vyřízeni stejně jako já. Výsledek je takovej, že první půlka bavila a druhá půlka bavila. Čtyři hvězdy jak z partesu za něco, co vůbec nedává smysl. To je prostě Tarantino…jinej holt nebude. ()
Jeden z těch dokonalých nesmyslů, u kterých se nedá nudit. Tarantino a Clooney jsou zajímavá dvojice a Rodriguezovy šílenosti z filmu dělají dvě hodiny jednorázové zábavy, která vás buď urazí, nebo rozesměje. Kdybych neviděl Planetu teror, dám 80%, ale teď už vím, že to jde i jednorázověji, hloupěji a nevkusněji (takže lépe). 70% ()
Galerie (57)
Zajímavosti (71)
- Fráze „Tak tuláci, jdeme se toulat“ zazněla i ve filmu Gauneři (1992), který režíroval scenárista filmu Quentin Tarantino (Richard Gecko). (Folky)
- Když se Kate (Juliette Lewis) zeptá Richieho (Quentin Tarantino), co je v Mexiku, tak odpoví: "Mexičané." Jde o odkaz na western Divoká banda (1969). (Clockwooork)
- Tito Larriva měl píseň „After Dark“ o upírce napsanou dříve, než ho Rodriguez oslovil. Zpívá ji pak i přímo ve filmu. Nápad nechat Salmu Hayek (Santanico Pandemonium) na tuto píseň tančit s hadem dostal Robert Rodriguez až poté, co mu Larriva přehrál úvodní rif skladby. Zkrátka mu to znělo jako hadí tanec. (Mautycka)
Reklama